LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Peugeot V clic problemen!

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door G7 »

Hey nekkie.

Als het goed is, heb je vandaag je nieuwe scooter gehaald. Laat je me eerdaags nog even weten, wat jij er persoonlijk van vind? De plus en minpunten graag. Ik was ook al even hier en daar aan het kijken geweest.

Echelon
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 mei 2007 21:36

Re: Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door Echelon »

Hoi G7,

Ik heb ook een Piaggio Zip.

De nadelen:

- integraal helm past niet in buddy
- 10" wielen waardoor je soms wat meer zit te hobbelen op tegels
- sober uitgevoerde compacte scoot (geen benzinemeter maar een lampje dat gaat branden als je nog 1.5 liter over hebt. geen zij standaard, 1 spiegel)
- niet-ongrensd is de scoot niet echt snel
- nogal krap met zijn tweeen

De voordelen:

- verbruik: je haalt makkelijk 1 op 40
- grote tank, 7.5 liter ofwel een kleine 300 km bereik (!)
- kwaliteit: goed gebouwd en motorisch betrouwbaar scootertje
- hij zietter wel hip en modern uit -vind ik- Geen oudbollig ding!
- aanschafprijs
- bekend merk dus geen problemen om em te laten onderhouden of v.w.b vervangende onderdelen

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door G7 »

Oh, ik wil hierbij even zeggen, dat het in mijn geval om de 25km v-click gaat en dus niet die met helm. Ik heb 'm alleen maar nodig om naar het werk te gaan. Dagelijks zo'n 10 km.

Maakt dat wat uit? Ik wil er vanaf en wil echt voor een ander scootertje kijken. Deze breng ik binnekort nog even weg voor de 1000km beurt en wil dan in ieder geval na da de winter een andere, betrouwbare scooter terug hebben.

In ieder geval bedankt voor het plaatsen van je bericht Echelon. :wink:

nekkie
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 jul 2009 10:29

Re: Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door nekkie »

Hoi,

Ik heb de piaggo zipp eerder kunnen halen dan verwacht.
Vorige week dinsdag dus.
De plus en min punten kan ik nu nog niet echt zeggen, ik rijdt niet elke dag erop.

Maar ik kan wel zeggen dat het een super scootertje is!

Zuinig, wendbaar, motorisch vrij stil, start meteen, en rijdt zeer goed!.
min punten heb ik nog niet kunnen ontdekken, ja misschien dat het een beetje krap is met iemand achterop, maar dat wist ik al van te voren, en ik vind het geen punt.

Ook de kofferbak is voor mij ruim genoeg, het is immers een snorscooter, dus ik heb geen helm nodig, en 1 voordeel het heeft een dashbord vak, wat zeer handig is.

Ik ben dus tot nu toe tevreden.

Groetjes, Nekkie

AB Normaal
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 okt 2009 11:42

Re: Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door AB Normaal »

Sunshine_07 schreef:Hallo beste mensen,

ik heb nu bijna vier maanden een nieuwe Peugeot V clic. (1750 km erop inmiddels)
Na de eerste kleine beurt ging alles nog redelijk (hoewel er 2 scheurtjes in de kappen zaten al vanaf dag 1 en hij sloeg af en toe af bij gas dichtdraaien/ stilstaan).
Verbruik was toen keurig: 1: 43!

Nu, na de eerste grote beurt heb ik er 2 grote scheuren bij, lees: een hele achterkap is compleet doormidden! Lees: dag na deze beurt ontdekt.
Plus de scooter start steeds slechter plus hij verbruikt nu 1:27 plus hij slaat continu af bij gas dichtdraaien / remmen / stilstaan! Met name bij gas terug (bv rotonde) levert dit levensgevaarlijke situaties op!

Naar de dealer gereden, gescheurde kap was geen garantie moest 'm maar zelf plakken ( ). Het verbruik zou met afstellen te maken hebben zou naar gekeken worden echter hij doet 't nog steeds (afslaan).
Starten is niet eens naar gekeken.

Wat moet / kan ik doen??!
Nog eens terug naar de dealer??

Mijn vraag is: Ik ben allrisks verzekerd incl rechtsbijstand. De scooter heeft 2 jaar garantie. Ik heb hem nieuw gekocht.
KAN IK HET VOLLEDIGE AANKOOPBEDRAG TERUGKRIJGEN BIJ TERUGGAVE VAN DE SCOOTER? DE AANKOOP ONGEDAAN MAKEN?
Heb ik rechten zo ja welke? Welke mogelijkheden??

Ik ben zeer teleurgesteld in de dealer en Peugeot.
Nooit meer Peugeot, voor mensen die een betrouwbare scooter zoeken hier mijn tip: Koop een Yamaha! Ik heb er 11 jaar op gereden.. helaas ivm krap budget een goodkope scoot moeten kopen..en ontzettend veel spijt van doet me echt pijn..

Alvast dank voor al uw reacties,

Sunshine
Beste,

Jou Peugeot V Click is type 1 van het model Speedy.
Dit model is minimaal 10 jaar oud..
De kappen zijn erg dun, dunner dan normaal...
De meeste PEUROT dealers zijn 2takt monteurs en kunnen niet sleutelen aan een 4takt motor...
Ga je naar een zaak die ook motorfietsen kan onderhouden kom je al een stuk beter uit.
Als je een 4takt wil hebben moet je de Baotian Speedy 3 kopen, voordeel is dat deze ook 12"wielen heeft..
En is wel goed..

AB Normaal
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 okt 2009 11:42

Re: Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door AB Normaal »

Mariska79 schreef:Het lijkt wel of we dezelfde dealer hebben. Hahaha... Ook de mijne weigert van alles en doet alles af met een smoesje. Ik heb de importeur van deze peugeot scooters gebeld en gevraagd of ik een klacht over mijn dealer in kon dienen, nou dat kon niet.... Vaag he...

Ik zit er sterk over na te denken om mijn v-clic weer te verkopen. Toch maar wat geld erbij leggen en weer een nieuwe scooter, maar voor mij geen peugeot meer!!! Hier heb ik ook grote problemen met starten. De scooter is nu volledig opnieuw afgesteld en ik ga hem morgen weer proberen.

Sterkte ermee.... Ik weet hoe machteloos je je voelt als je je scooter nodig hebt en hij laat je in de steek....
PEUROT Geeft 2 jaar GEEN garantie hahaha
Gewoon terug brengen
Koop ongedaan maken en geen KM meer op rijden

AB Normaal
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 okt 2009 11:42

Re: Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door AB Normaal »

rootjeet20 schreef:Hoi er is geen telefoonnummer van peugoet...
mailen kan wel naar [email protected]
www.peugeotscooters.nl

Vanderhulst Nederland B.V.
Wageningselaan 10
3903LA VEENENDAAL
Netherlands

H.G.M Van De Geyn
+31 (0)318519132 +31 (0)318519132
[email protected]

Succes

AiileentJjuhh
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2009 09:23

Re: Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door AiileentJjuhh »

Hallo,
Ook ik heb heel veel problemen met mijn v-clic. Hij is nog geen maand oud en heb nog maar 200 km gereden en ook ik heb last van start problemen en afslaan. Bij de eerste rit was het al mis bij het wachten van een overgang sloeg hij af. Dit is zo twee weken doorgegaan tot dat ik hem op den duur helemaal niet meer aan de praat kreeg. Hij wou op geen mogelijkheid starten. Dus ik mijn dealer gebeld en die heeft mij geadviseerd. Na een paar dagen kreeg ik hem dacht ik eindelijk aan de praat maar nee naar 5 meter stond ik weer stil. Nu staat hij in de schuur en is op geen mogelijkheid aan te krijgen. Van de 3½ week dat ik hem heb heb ik er misschien maar 9 dagen op kunnen reiden. Daar baal ik onwijs van want ik heb niet voor niets een splinter nieuwe scooter gekocht. En ik heb hem nodig voor mijn school en werk. Moet nu alles met de bus doen en dat is onwijs balen als je een nieuwe scooter in je schuur hebt staan. Daarbij moet ik eerst 5 km lopen naar een bushalte omdat waar ik woon geen bussen gaan. Dus ook nog eens lekker veel lopen en de bus kost ook nog eens veel geld in de week.

Ik baal echt!

Aileen

xxTONxx
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mar 2010 18:51

Re: Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door xxTONxx »

Is het nu niet eens tijd dat RADAR ook wat voor ons gaat doen, en Peugeot Scooter stopt met de verkoop van deze waardeloze scooters en dat Peugeot moet opdraaien voor de kosten die onze scooters hebben opgelopen !!

Dit is echt een zaak voor RADAR, want Peugeot doet NIETS voor zijn klanten !!!!

kevinw
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2010 10:45

Re: Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door kevinw »

Ik heb zelf in aug 2009 een v clic gekocht en ben er tot vandaag nog zeer tevreden van.

Ik denk dat echter veel ook afhangt van je dealer.
Mijn dealer is een brommerzaak en deze hebben dus in tegenstelling tot fietsenmakers die ook brommers verkopen wel verstand van 4takt scooters :-)

Voor ik de v clic ging kopen had ik enkele fora doorlopen en had ik alle punten van kritiek voorgelegd aan mijn dealer.
Deze wist me te vertellen dat de eerste generaties van de v clic inderdaad veel kinderziektes hadden maar dat deze nu verholpen waren.

Hij vermelde mij ook voor de aankoop dat ik sowieso na 500km de brommer voor de eerste keer binnen moest brengen zodat ze de kleppen konden afstellen.
Indien dit niet gedaan word merk je inderdaad dat je scooter slecht start, snel stil valt,...

Ik was vergeten langs te gaan op 500km en merkte na een 800-900km inderdaad dat hij slecht starte , stil viel,..
Even naar de dealer ermee en na het afstellen van de kleppen (dit heeft een half uurtje geduurd) kon ik weer de baan op en reeds hij als nooit ervoren :-)
Nu zit ondertussen op 2600km en heb sindsdien nog geen enkel probleem gehad.

Ik heb een b-klasse (belgie) 45km/u
Ik doe gemiddeld een 250-300km met een bak
Heeft me 899 euro gekost

cassiess
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2012 01:03

Re: Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door cassiess »

Goedenavond,

ik lees over de aanschaf van de 4T zip?

zelf voor mijn zoon één van een jaar oud gekocht met 1100 km.

met regen en zoals nu met sneeuw start dat ding niet, ongelofelijk zgan.

op school 3 uur stil gestaan in de sneeuw en wilde niet starten, door een plas of regen? niet starten.

ik ga er één keer mee terug naar de dealer en doen zich wederom problemen op met dat ding, zullen we denk ik maar gaan kijken voor een 2T.

volgend jaar moet hij dagelijks 80 km naar school en terug, moet er niet aan denken dat het dan gaat regenen en dat dat ding uit valt.

er wordt gezegd dat het luchtfilter open is en regen,sneeuw etc aantrekt.

iemand ervaring met de Aerox, ook zo'n populair ding

gr CS

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door oo4load »

Ah u heeft kennisgemaakt met de hoogwaardige kwaliteit van in china gebouwde europese piaggio scooters :D
De zip kan "plasje water bestendig" worden gemaakt door alle kabels en stekkers in de vaselinepot te stoppen.

Omruilen voor een 14 jaar oude Aerox van 2700 euro lijkt me geen goed plan. U zou ook geen 35000 euro gaan neertellen voor een "nieuwe" Golf 3 1.4 8v neem ik aan ? (Dit model is al 14 jaar ongewijzigd te koop)
Een 2e hands aerox is vragen om problemen, deze scooters worden compleet afgeleefd en uitgewoond. Dat heeft te maken met het type mensen dat erop rijdt.

Een goed afgestelde 4takt scooter rijdt altijd. Maar dan moeten de stekkers wel van behoorlijke kwaliteit zijn ;) Wilt u een probleemloze scooter, neem dan een injectie model. Kymco NewSento. Yamaha Neos 4t. Honda Zoomer. Of de nieuwe Honda!

rianne304
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 apr 2010 14:58

Re: Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door rianne304 »

De zip is in zijn prijsklasse een goede scooter. Inmiddels weten de dealers dat ze bij aflevering van een zip de contactslotstekker móet dichtkitten. Het vocht komt nl via de gaatjes in het voorscherm naar binnen. Overigens zijn scooters niet gemaakt voor sneeuw en temperaturen van -10. De aerox is nog steeds een goede scooter, ik zie ze zelden voor garantie en de scooter is onderhoudsvriendelijk. Het gaat mis als de jeugd er aan gaat knutselen. Het concept vd aerox is al 14 jaar ongewijzigd omdat het goed is. Wel is bv yamaha neo 4t injectie een stuk zuiniger en ook goed. Succes ermee.

cassiess
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2012 01:03

Re: Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door cassiess »

Goedemorgen,

bedankt voor jullie reacties

Ik zal de zip bij de dealer brengen en jullie opmerkingen bespreken en afwachten wat er daarna gebeuren gaat.

Mijn buurmans motor staat maanden buiten en start in 1 keer, het moet toch mogelijk zijn dat mijn zoon zijn scooter een dag bij school in de regen/sneeuw kan laten staan.

Is de Piaggio Vespa ook zo vocht gevoelig?

gr CS

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Aangezien het origineel ging ovver de V-clic, zijn tevens meerdere topics over.

Ik heb een v-vlic nu bijna 4 jaar en geheel geen nade noppes problemen ermee gehad. Altijd starten, wel altijd 1 keer per jaar een grote beurt.

Vorige was een kymco en alleen maar problemen als vochtig weer was, daarvoor een oud peugotje en ook nooit problemen daarvoor heeeeeel lang een puch maxi.

Tsja, zal best dat in China een en ander wordt gemaakt maar ik heb er geen problemen mee.....nu 8K + op de teller.

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

oo4load schreef:Omruilen voor een 14 jaar oude Aerox van 2700 euro lijkt me geen goed plan.
Wat is dit nu weer voor een onzin? Een Yamaha Aerox, is super betrouwbaar als je hem netjes origineel laat. Het model is al zo oud ja, maar de techniek is zeer goed, daarom zijn ze er ook niet mee gestopt. De nieuwere versies hebben automatische choke, dat is wel fijn.

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

[quote="oo4load"]
Een goed afgestelde 4takt scooter rijdt altijd. Maar dan moeten de stekkers wel van behoorlijke kwaliteit zijn ;) /quote]

Je bedoeld dan moet de motorolie wel van goede kwaliteit zijn. Essentieel bij 4-takt. Verder is dit niet waar, juist de simpele 2-takt doet het altijd. 4-takt heeft als voordeel dat het zuiniger rijdt en wat meer koppel heeft, maar daar houdt het ook mee op.

Het gros van de dealers/fietsenmakers/garages wist en weet niet hoe je een 2-takt fatsoenlijk moet afstellen. Vandaar het opgebouwde beeld van " rookgordijn " en " stinkende 2-takt herrie dingen ". 2-takt motoren vergt een goede afstelling van de carburateur, en essentieel is een vol synthetische 2-takt olie te gebruiken. Een 2-takt kan al beroerd lopen met een sproeier 2 maten te groot, terwijl een 4-takt ( CVK carburateurs ) goed loopt bij sproeiers van 76 tot wel 86.

Een origineel 2-takt Minarelli blok loopt mooier en stiller dan een origineel 4-takt blok.

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

oo4load schreef:Wilt u een probleemloze scooter, neem dan een injectie model.
:roll:

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door oo4load »

Och ja, helemaal vergeten bart. Bij "injectie" denk jij natuurlijk meteen aan dat problematische 2takt injectie. (wat alleen problematisch was omdat het zo nodig direct ingespoten in de kop moest zijn). De rest van de wereld rijdt echter met injectie 4takt. Met zo'n injector bij het gasklephuis. Dat loopt inderdaad altijd. Net als je auto. Die heeft ook zo'n handige 4takt motor. Die hebben sinds halverwege jaren 80 al injectie.
In Azie heeft het meerendeel van de nieuwe scooters dus ook een injectie blok. Zelfs de 50ccs (Honda en Kymco). Alleen in Europa wil het nog niet echt vlotten, omdat wij hier zo gierig zijn dat we een normale carb scooter eigenlijk al te duur vinden. Dus exporteren ze bij kymco bijvoorbeeld speciale low budget scooters naar europa, die ze op de thuismarkt niet durven te verkopen. En honda, die heeft de handdoek al tijden geleden in de ring gegooid, maar nu wagen ze weer een poging met de nieuwe injectie Vision.

En die Aerox, als we allemaal met zo'n "if it aint broken dont fix it" mentaliteit zaken deden dan reden we nu echt nog met die Golf 3 1.6 75pk rond. Yamaha lacht zich een ongeluk, met zulke kopers hoef je nooit meer te investeren in nieuwe modellen of techniek. Gelukkig zijn alleen 50cc rijders zo, en moeten ze bij de 125cc en zwaarder wel normaal aan de bak om mee te kunnen met de rest. Het zou 50cc kopers sieren als ze wat meer eisen gingen stellen.

Hoe is het toch mogelijk dat alleen 50cc rommelaars nog vasthouden aan 2takt en carburateurs,... echt laat het los. De toekomst is er al dik 40 jaar, (ken je die oude schakel honda's nog? De halve wereld rijdt ermee rond, de productie is in azie nooit gestopt) en die heet 4takt. Ook als het 's winters koud is. En tegenwoordig hoef je ze nooit meer af te stellen, en zijn ze nog zuiniger en nog schoner.
Een origineel 2-takt Minarelli blok loopt mooier en stiller dan een origineel 4-takt blok.
Hij verbruikt alleen bijna 2x zoveel, om over de uitstoot maar niet te beginnen. Klein detail! Een 4takt 1 cylinder loopt altijd onrustiger dan een 2takt 1cylinder omdat deze minder goed in balans is. Met "minarelli" heeft dat verder niets te maken.

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door oo4load »

rianne304 schreef:De zip is in zijn prijsklasse een goede scooter. Inmiddels weten de dealers dat ze bij aflevering van een zip de contactslotstekker móet dichtkitten. Het vocht komt nl via de gaatjes in het voorscherm naar binnen. Overigens zijn scooters niet gemaakt voor sneeuw en temperaturen van -10.
Vroeger had mijn ene oom een Opel, en de andere oom een Alfa.

Als je met de Opel naar italie reed, dan bleven de raamrubbers als kauwgom aan het raam plakken want die konden niet tegen de hitte.

Als je met je Alfa naar Duitsland reed dan was hij halverwege de rit al weggeroest.

In Italie regende het blijkbaar nooit.
In Duitsland scheen de zon blijkbaar nooit.

Met Italiaanse scooters leven we nog altijd in datzelfde stenen tijdperk.

Gesloten