LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Starguide Castingbureau

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Maya99
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jan 2009 15:32

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door Maya99 »

Hey Ilsf,
Misschien handig om ook naar de bank te gaan voor zo'n selectieve blokkade. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Misschien mogen ze dan helemaal niet meer automatisch incasseren.
Groetjes

llsf
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mar 2009 19:28

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door llsf »

Dat ga ik ook zsm doen.

Ik heb al meerdere hele boze mails gestuurd en vandaag ga ik Starguide bellen, want dit kan zo niet langer meer.

Thanks voor de tip!

Groetjes

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door Guardian72 »

NIET BELLEN!

Want als je belt, heb je geen bewijs - tenzij je de gesprekken opneemt.
Verstuur liever een e-mail of een brief met ontvangstbevestiging / handtekening retour / aangetekend.

Op deze manier creeer je bewijzen voor jezelf, mochten ze het ooit proberen via een deurwaarder of incassoburo.

Melissac
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2009 21:47

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door Melissac »

Ik heb me gisteren aangemeld bij starguide. vandaag kreeg ik opeen een oproep dat ze dringend mensen nodig hadden voor audities en of ik wou komen voor een auditie. Dat leek mij natuurlijk prima. Ze zei toen dat het wel 46 euro zou kosten om vollidmaatschap te hebben. Ik had toen eerst met mijn ouders overlegt. Ze vonden het goed en zei dat ik het mocht doen. Toen zeiden ze dat ik mijn rekeningnummer maar moest geven en dan zij dan mijn geld er af zou halen...toen dacht ik meteen dit kan niet. Ik vroeg of zij een rekening nummer kon geven zodat ik het geld kon overzetten. Dat kon blijkbaar niet en snapt nog steeds haar reden niet waarom dat niet kan. Ik heb toen maar meteen gezegt dat ik het dan liever niet doe. Ik heb toen meteen op een forum gekeken of meerdere mensen dit hebben gehad en zag cat er al honderden mensen waren met precies het zelfde verhaal.

josua111
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2009 20:38

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door josua111 »

me dochter heeft ook een mail gestuurt naar star guide en haar telefoon nmr er bij gezet hun belde haar maar ze zij dat ze het nog met ons de ouders Zou overleggen maar haar bank nmr had ze al gegeven hun hielden zo maar zonder accoort 2 keer het geld af heb ik laten storneren nu stuuren ze brieen met duurwaarders waarschuwingen maar mijn dochter heeft nooit ja tegen ze gezegt aleen dat ze nog eerst overleggen zou thuis kan dit zo maar hun zeggen dat het een mondeling acoort is en ze er niet onder uit komt dan kan ik ja van iedereen die ik weet zo maar lid maken als ik hun bank nmr heb er is niks ontertekent en ook niks op genomen wie weet hier raad op alvast bedankt

SGLaraine
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2009 09:33

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door SGLaraine »

Dag mensen,

ik heb mij ook aangemeld bij starguide ik heb toen ook de vollidmaadschap betaald van 46,10 terwijl zij eigenlijk vermelden dat het 46 euro is. Dat werd idd automatisch afgeschreven met een verhaal daaraan dat het komt omdat zij niet weten of je serieus bent en anders hebben hun moeite voor niks gedaan. Ik werd gelijk ingepland voor een fotoshoot die niks kostte. Dus ging er eigenlijk vanuit dat het een eenmalige betaling was. Tot dat ik vlak daarna weer werd gebelt voor een andere shoot dat eigenlijk wel vermeld staat op de site maar ik had dat nooit gelezen. Dat ging over een shoot dat heel proffesioneel moest zijn. Ik verstond aan de telefoon een bedrag van 19euro dit bleek in eens 119,10 te zijn. Ik heb direct contact opgenomen en ik had het waarschijnlijk verkeerd begrepen. Ik moest alles annuleren via een mail waarin ik ook heb gevraagd voor een uitschrijving en geen telefonische contact en automatische afschrijving. Ik heb contact opgenomen toen met mijn bank en al het geld laten terug halen. Plus een blokkade van mijn rekening naar hun toe.

Ik hoop dat niemand meer in hun leugens trapt!!! Heel erg dat dit bestaat!

Raas
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 okt 2008 16:50

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door Raas »

Tja.... het wordt steeds droeviger.

Vorig jaar heeft mijn dochter een fotosessie laten maken. Dat koste inderdaad iets van 119 euro.
Die heb ik toen voor haar betaald.

Maar verder nooit meer iets van gehoord.
Nu een jaar later wordt weer 46,10 euro afgeschreven!
Uiteraard gelijk laten terugboeken.

Ze laten hun incasso's uitvoeren door docdata... en dat is op zich een bonafide bedrijf (lijk mij, want doet automatische incasso's voor meer bedrijven). Blokkeren van die rekening, kan wellicht ook problemen geven voor die andere (wel juiste) IC's?

Heeft iemand dit al gemeld bij docdata en of met docdata hierover contact gehad?

corinabauke
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2009 20:41

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door corinabauke »

ik ben een paar jaar geleden lid geworden van starguide, dit heb ik in 2007 opgezegd maar in 2008 werd er weeer 46,10 afgeschreven. nu blijkt dat als je al wel per mail hebt opgezegd maar (helaas heb mijn rekening niet goed gecontroleert) niks met die automatische incasso doet verleng je stilzwijgend je lidmaatschap. dus ook in 2009 werd het weer afgeschreven. nu blijkt dat je bij de bank een rode kaart kan opvragen en deze moet je naar Starguide, Westerkade 33, 3511 HC Utrecht sturen. na deze rode kaart mogen ze geen automatische incasso meer doen en zijn zij dus strafbaar. dus iedereen vraag die rode kaart op bij je bank en stuur hem naar starguide en zeg dan ook nog een keer per mail op. hoop dat dit iedereen misschien een beetje helpt om van dit rare (netjes gezegd he) bedrijf af te komen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Corina,

opzeggen is maar 1x nodig.
Een opzegging is per definitie ook een 'rode kaart' voor wat betreft machtigingen.

De vraag is - hebben zij jouw de opzegging bevestigd? Zo ja, heb je die bevestiging nog?

Want, daarmee kan je dus aantonen dat zij onjuist gehandeld hebben, en in feite diefstal hebben gepleegd - alsmede incassofraude.

Als je een en ander hebt - kan je ze een bericht sturen "u heeft bevestigd etc etc" - graag over 2008 en 2009 de bedragen terugstorten binnen 10 werkdagen - anders volgt er aangifte.

Als je echter geen antwoord hebt ontvangen, of de bevestiging niet meer hebt - gaat het moeilijker worden.
Zowiezo een blokkade op je rekening aan laten brengen voor hun rekeningnummer, dan kunnen ze in elk geval niet meer stelen.

Enneh, die rode kaart.. als ze die negeren? Dan heb je ook geen bewijs.

sabrina1988
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 okt 2009 15:19

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door sabrina1988 »

hallo
ik heb percies zelfde gehad ik heb me 16stemeber ingeschreven
maar ik had ook geen geld..
ik heb gezegd dta ik me geld zal meenemen na de fotoshoot dat was allemaal goed..! later belde ze mij op dat ik mijn bankrekening numemr nodig hadden heb ik die geven volgende dag stond ik in de rood omdat ze geld eraf hebben gehaaald.!
en nu net krijg ik een acceptgiro thuis als ik niet 21 dagen betaald dat er een adminstratiekosten in reking gebracht ...

wat moetik doen

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door Royalflush »

sabrina1988 schreef:hallo
ik heb percies zelfde gehad ik heb me 16stemeber ingeschreven
maar ik had ook geen geld..
ik heb gezegd dta ik me geld zal meenemen na de fotoshoot dat was allemaal goed..! later belde ze mij op dat ik mijn bankrekening numemr nodig hadden heb ik die geven volgende dag stond ik in de rood omdat ze geld eraf hebben gehaaald.!
en nu net krijg ik een acceptgiro thuis als ik niet 21 dagen betaald dat er een adminstratiekosten in reking gebracht ...

wat moetik doen
Voor het gemak post ik hier even hetzelfde als in het draadje dat je eerder vandaag hebt gemaakt over starguide.

Ook even naar de bank gaan en de betaling van €48,- terugvorderen. (storneren). Jij hebt Starguide namelijk helemaal geen toestemming gegeven om dit geld van jouw rekening af te schrijven.

Wees hier wel snel mee, want dit "storneren" van je betaling moet binnen dertig dagen na de afboekingsdatum geschieden.

Suusch
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2009 22:34

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door Suusch »

Hee!
Ik zit met hetzelfde probleem, ik werd net gebeld en heb totaal overdonderd een afspraak gemaakt voor een fotoshoot en casting, oja, wel even 48 euro dokken. Dom en blond als ik ben heb ik m'n bankrekeningnummer opgemompeld.
Ik was 10 minuten heel blij want het klinkt natuurlijk heel leuk, m'n grote doorbraak is op komst :P , maar ik ging toch even kijken op radar. Nouja, toen zag ik jullie reacties.
Ik heb zojuist meteen naar starguide gemaild om me uit te schrijven.
Er staat bij dit forum onderwerp al een post over de algemene voorwaarden van starguide, over 2 dagen bedenktijd. Als dat zo is ben ik ruim optijd, toch? Ik heb immers een uur na inschrijving, alweer laten weten me uit te willen schrijven met daarbij een goede reden waarom ik me zo snel heb bedacht.
Maar ik zit toch nog heel erg te stressen, ik kan het geld namelijk helemaal niet missen! Dus ik hoop dat er misschien nog iemand is die me extra bevestiging kan geven dat ik m'n geld nu écht niet kwijt ben en ik geen gezeik krijg van starguide, incasso's of deurwaarders.

Dankjulliewel!
Suusch.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Suusch,

houd je bank (telebankieren/internetbankieren) de komende dagen in de gaten.
Blijf StarGuide ook mailen, om bevestiging van uitschrijven te krijgen.
Meld daarin duidelijk dat je GEEN toestemming geeft om van jouw rekening af te schrijven, en indien men dit toch doet, direct stornering plaatsvind, en aangifte.

Geef ze geen kans.

Suusch
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2009 22:34

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door Suusch »

Hee,
ik heb net gekeken, het geld is net inderdaad van mijn rekening afgehaald.
ook keek ik naar de algemene voorwaarden en daar vond ik dit:

10. Starguide valt onder de wet Kopen Op Afstand. Deze schrijft een denkperiode van 7 dagen na aankoop voor. Starguide volleden hebben dus 7 dagen na opgave als Starguide vollid het recht zich te bedenken. In deze periode kunnen volleden zich dus alsnog als vollid afmelden. Na deze 7 dagen blijft het betreffende vollid het bedrag voor vollidmaatschap zonder enige uitzondering verschuldigd.
( dus zoals al gezegd was op het forum )

Maar ook dit:
Restitutie van Starguide vollidmaatschap kan onder geen enkele voorwaarde plaatsvinden.

Ik ben nu een mail aan het opstellen naar StarGuide, maar ik wil niet zomaar iets versturen, dus kan iemand mij misschien vertellen of dit een goed mailtje is?

Beste starguide,

Ik heb jullie gisteren al gemaild me te willen uitschrijven als volwaardig lid.
Nu is er toch €48,10 van mijn rekening afgeschreven, terwijl ik me binnen 7 dagen na inschrijving heb laten uitschrijven.
Dit staat in jullie algemene voorwaarden:

II.10
Starguide valt onder de wet Kopen Op Afstand. Deze schrijft een denkperiode van 7 dagen na aankoop voor. Starguide volleden hebben dus 7 dagen na opgave als Starguide vollid het recht zich te bedenken. In deze periode kunnen volleden zich dus alsnog als vollid afmelden. Na deze 7 dagen blijft het betreffende vollid het bedrag voor vollidmaatschap zonder enige uitzondering verschuldigd.

Ik zou graag z.s.m mijn geld terugwillen en een bevestiging dat ik ben uitgeschreven.
M.V.G Suzanne Witzel.


Ik hoop het, ik wil namelijk zo snel mogelijk van dit gezeur af. Voel me zo dom dat ik hier in ben getrapt!
groetjes!

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door rene117 »

naar de bank toe en gelijk het bedrag laten terug storten

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door Royalflush »

Wat René zegt: meteen naar de bank gaan en het bedrag terug laten storten.

Het opmompelen van je banknummer is namelijk niet hetzelfde als het geven van toestemming aan Starguide om maar geld van jouw rekening af te schrijven. Heel leuk allemaal, die verwijzingen van Starguide naar hun Algemene Voorwaarden, maar die doen er hier niet toe. Er ligt geen getekende overeenkomst tussen jou en deze xxxx, dus jij hebt ook niets met hun algemene voorwaarden te maken. Ga naar de bank en laat de afboeking ongedaan maken. Normaal gesproken moet je dit binnen dertig dagen na de afschrijving doen. Handel dus snel.

En wat betreft deurwaarders of incassobureaus: daar hoef je niet bang voor te zijn. Misschien dat Starguide er één op je af zal sturen, maar er ligt geen vordering, dus jij hoeft niets te betalen. Belangrijk is dat je weet wat je rechten en plichten in deze zaak zijn, dat je volledig in je recht staat en je daarom niet laat intimideren door dit soort xxxx.

Succes!

Suusch
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2009 22:34

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door Suusch »

Een beetje het probleem is:
7. Na opgave van bank- of gironummer van een nieuw vollid tbv de automatische incasso is een mondelinge wettelijk geldige overeenkomst tot stand gekomen.

Ze zijn erg sneaky zeg, kan me voorstellen dat, met mij, hier nog heel veel anderen intrappen, klinkt te mooi om waar te zijn. En dat is het dan ook.

Maar jullie hebben gelijk, ik ga morgen meteen naar de bank m'n geld terug halen en ik zal ze om een bevestiging vragen dat ik ben uitgeschreven.
Dankjulliewel!

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door Royalflush »

Suusch schreef:Een beetje het probleem is:
7. Na opgave van bank- of gironummer van een nieuw vollid tbv de automatische incasso is een mondelinge wettelijk geldige overeenkomst tot stand gekomen.
Hiermee plaats Starguide zichzelf boven de wet. Een rechter zal de vloer aanvegen met een bespottelijke voorwaarde als deze.

wilg24
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 okt 2009 17:03

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door wilg24 »

Ik was ook lid van starquide en alles is goed gegaan ik heb geen problemen met ze gehad en ook niet toen ik te laat was met opzeggen.
heb een mail gekregen dat ik in juni uitgeschreven ben en ik heb niks meer gehoord of gezien op me bankrekening.

Reave
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2009 12:00

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door Reave »

Ik heb ook last van ze gehad. Ik kon binnen een week weer uitschrijven als ik het toch niet wilde... Ja dag! Ik moest en zou een jaar lid blijven. Nou heb ik maar wel betaald, omdat ik geen zin heb in een incasso-bureau op mijn dak, maar het zijn echt een stelletje xxxx!

gr.
Richard

[Bericht aangepast door Moderator (reclame, belediging verwijderd)]

Gesloten