LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet mogelijk abonnement Ziggo opzeggen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
mafferick

Niet mogelijk abonnement Ziggo opzeggen

Ongelezen bericht door mafferick »

Sinds mei en juni dit jaar maak ik geen gebruik maar van resp. internet en telefonie van Ziggo. Vanwege problemen na onderhoud in de straat ben ik overgestapt naar een andere provider. Geen probleem met de de maandelijkse opzegmogelijkheid zou je denken. Niets is minder waar. Ziggo blijft het abonnementsgeld incasseren en na veelvuldig e-mail- en telefonisch contact krijg ik alleen excuses van het feit dat ze de beëindiging niet kunnen administreren. Inmiddels ben ik gestart met het structureel storneren van de maandelijkse incassos. Dit heeft ertoe geleid dat ik een andere mogelijkheid krijg om mijn klacht kenbaar te maken.

Naar aanleiding van mijn mail eind september, kreeg ik een brief met daarin de volgende tekst:

"U geeft in uw mail dat u begin 2009 het een en ander beëindigd heeft maar dat dit tot op heden niet verwerkt is. U wilt teruggave van de maanden dat er teveel geld in rekening is gebracht. Tevens wilt u dat hetgeen beëindigd had moeten worden nu wel correct verwerkt gaat worden. Na controle kan ik u mededelen dat door een fout bij ons in het systeem, wij geen wijzigingen bij uw gegevens kunnen doorvoeren. Wij bieden u voor dit ongemak dan ook onze excuses. Hierdoor kunnen wij internet en telefonie tot op hede niet voor u beëindigen. U wordt vanzelf schriftelijk op de hoogte gesteld zodra er het een en ander beëindigd kan worden. Wij willen u verzoeken om tegen die tijd ons schriftelijk hiervan op de hoogte te stellen. Wij hebben dan namelijk een begin en einddatum van de periode waarover wij kunnen crediteren."

De brief is uit naam van de directeur Klantenservice geschreven. De inhoud spreekt voor zich lijkt me. Naast het feit dat ik maandelijks ruim EUR 45 te veel betaal, ik maak noodgedwongen nog gebruik van het televisie abonnement, kan ik niet bellen met of gebeld worden door andere mensen die gebruik maken van telefonie van Ziggo.

Het komt erop neer dat Ziggo de fout erkent, er meerdere malen excuses voor aanbiedt, maar vervolgens een beroep doet op het geduld van de gedupeerde. Daarnaast moet Ziggo door de gedupeerde op de hoogte worden gebracht van de beëindiging om tot creditering over te kunnen gaan......

Ik heb me nu maar voorgenomen de situatie op dit forum en op het meldpunt klachten telecombedrijven te plaatsen, maandelijks het abonnementsgeld te storneren en elke maand een mail naar Ziggo te sturen. Maar eens kijken waar we uitkomen....... Heeft iemand misschien een andere suggestie om er bij Ziggo door te komen?

Ziggo Webteam Jelle

Re: Niet mogelijk abonnement Ziggo opzeggen

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Jelle »

Beste Mafferick,

Graag willen wij u helpen met uw problemen en onduidelijkheden omtrent het beeindigen van uw abonnement. Als u via het speciaal opgezette ‘Webteam formulier’ uw klachten en vragen kenbaar maakt, pakken wij zo snel mogelijk uw verzoek op. Het webformulier is te bereiken via de link: https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggowebteam.

Met vriendelijke groet,

Ziggo Webteam Jelle

Gesloten