LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo Snelheid
Ziggo Snelheid
Op woensdag 27 augustus 2009 neem ik contact op met de helpdesk van Ziggo. Ik neem namelijk een 50mbit lijn bij hun af en mijn download snelheid komt niet boven de 3,6 mb/sec.
De operator aan de andere zijde neemt enkele stappen met me door zonder enige resultaat.
Zij besluit om vanuit hun mijn modem te resetten. Ik laat weten dat ik via dit modem ook telefonish bel ik heb namelijk een alles in 1 pakket van hun.
Operator zegt geen probleem als er zich nog problemen voor doen gewoon terug bellen zij maakt een document aan zodat andere collegas kunnen zien wat er allemaal gebeurd is.
Nou prima dan en de verbinding valt weg. 15 minuten later is de modem weer geheel online volgens brandende en knipperende lampjes. Ik herstart mijn computer en kan nu helemaal niet meer internetten.
Ik zal het volgende zo kort mogelijk samen vatten wat er zich dan die dag en de 2 daaroip volgende dagen voltrekt.
Er is zeker 12 maal gebeld met de helpdesk in deze 3 dagen.
Van alles is er geprobeerd om de verbinding te herstellen.
Constant wij meten een goed signaal.
Van mij zijde uit iedere maal verteld jullie hebben een goed signaal alleen ik kan internet niet op.
Tot overmaat van ramp concluderen zij dat het mijn systeem zou moeten zijn dat niet werkt.
Een complete clean boot gedaan.
Nog steeds niet online weer bellen.
Nee meneer wij hebben een goed signaal het is u systeem.
Zwager gebeld breng je laptop mee en je nieuwe netboekje.
Helaas deze computers komen ook niet online.
Weer maar eens bellen situatie uitgelegd dat als het mijn systeem is dat andere systemen wel online zullen moeten komen.
Weer wij meten een goed signaal.
Onder tussen is verteld dat er een verzoek voor een technische medewerker is aan gemaakt of ik vrijdag 28 augustus 2009 thuis wil blijven ze kunnen bellen.
Eventueel kunnen ze deze middag nog bellen dat zouden ze proberen.
Ben nu momenteel dus met vrijdag mee 3 dagen thuis omdat internet niet meer werkt leuke laatste vakantie dagen had ze liever anders door gebracht.
Vtijdagmiddag 15:30 uur er is nog steeds niet gebeld. Neem maar weer eens zelf contact op.
Sorry meneer de taak is niet goed aan gemaakt en niet compleet ingevuld mijn collega heeft zijn werk niet goed gedaan dus u had nooit terug gebeld geweest.
Ondertussen kookt je bloed spuit de stoom je oren uit en moet je netjes en beleefd blijven tegen deze call center medewerkers.
Meneer ik meet een goed signaal dus het probleem ligt aan u systeem. Uitgelegd dat dat het ook niet kon zijn. Ik begrijp er ook niks van meneer ik ga die taak als nog aan maken en bellen ze u maandag terug.
Ja maar dit zijn mijn laatste vakantiedagen en maandag ben ik weer werken woon alleen dus er is niemand thuis. ja dat was een probleem maar als ik het probleem opgelost zou willen hebben moest ik toch maar zorgen dat ik thuis was.
Hallo ben de laatste 3 dagen al thuis door dat gekloot van jullie. daarna beheerste ik me niet meer en volgde er een scheld kannonade die ik hier niet zal neer zetten. De verbinding werd verbroken van uit hun zijde zonder dit te vermelden. Mijn zwager belde om te kijken hoe het er voor stond vertelde dat ik nog steeds geen internet had. Hij zei breng zo meteen een oude Motorola modem mee en sluiten we die maar eens aan.
Hij was er aangesloten computer opgestart en verhip een scherm met de boodschap aanmelden modem. Het was dus toch niet mijn systeem want met dit modem kom ik wel online.
Weer bellen en situatie uitleggen ja meneer wij weten van u probleem af mooi kom met een heel oud modem wel online verklaar dat maar eens.Ja dat was wel raar hoe kon dat. Kijken ze eens beter in hun systeem en blijkt bij de eerste resset mijn modem te zijn gedeactiveerd door hun medewerker. Dus 3 dagen vakantie naar de knoppen nog steeds geen snellere download capaciteit een hoop bel kosten en een helenoel ergernis.
Na enkele weken maar weer eens gebeld hee hoe zit het mijn snelheid is nog niet verbeterd. Blijkt dus na vele malen bellen en een hele boel keren een hoop ellende veroorzaakt door Ziggo dat de software van de modems de snelheid die ze zeggen te leveren niet aan kan. Maar momenteel betaal je wel gewoon je maand premie voor de 50mbit die ze zeggen aan te bieden maar niet kunnen leveren. Ben benieuwd want volgend jaar zomer willen ze op de 100mbit zitten vindt het knap als ze dit al niet voor elkaar krijgen.
De operator aan de andere zijde neemt enkele stappen met me door zonder enige resultaat.
Zij besluit om vanuit hun mijn modem te resetten. Ik laat weten dat ik via dit modem ook telefonish bel ik heb namelijk een alles in 1 pakket van hun.
Operator zegt geen probleem als er zich nog problemen voor doen gewoon terug bellen zij maakt een document aan zodat andere collegas kunnen zien wat er allemaal gebeurd is.
Nou prima dan en de verbinding valt weg. 15 minuten later is de modem weer geheel online volgens brandende en knipperende lampjes. Ik herstart mijn computer en kan nu helemaal niet meer internetten.
Ik zal het volgende zo kort mogelijk samen vatten wat er zich dan die dag en de 2 daaroip volgende dagen voltrekt.
Er is zeker 12 maal gebeld met de helpdesk in deze 3 dagen.
Van alles is er geprobeerd om de verbinding te herstellen.
Constant wij meten een goed signaal.
Van mij zijde uit iedere maal verteld jullie hebben een goed signaal alleen ik kan internet niet op.
Tot overmaat van ramp concluderen zij dat het mijn systeem zou moeten zijn dat niet werkt.
Een complete clean boot gedaan.
Nog steeds niet online weer bellen.
Nee meneer wij hebben een goed signaal het is u systeem.
Zwager gebeld breng je laptop mee en je nieuwe netboekje.
Helaas deze computers komen ook niet online.
Weer maar eens bellen situatie uitgelegd dat als het mijn systeem is dat andere systemen wel online zullen moeten komen.
Weer wij meten een goed signaal.
Onder tussen is verteld dat er een verzoek voor een technische medewerker is aan gemaakt of ik vrijdag 28 augustus 2009 thuis wil blijven ze kunnen bellen.
Eventueel kunnen ze deze middag nog bellen dat zouden ze proberen.
Ben nu momenteel dus met vrijdag mee 3 dagen thuis omdat internet niet meer werkt leuke laatste vakantie dagen had ze liever anders door gebracht.
Vtijdagmiddag 15:30 uur er is nog steeds niet gebeld. Neem maar weer eens zelf contact op.
Sorry meneer de taak is niet goed aan gemaakt en niet compleet ingevuld mijn collega heeft zijn werk niet goed gedaan dus u had nooit terug gebeld geweest.
Ondertussen kookt je bloed spuit de stoom je oren uit en moet je netjes en beleefd blijven tegen deze call center medewerkers.
Meneer ik meet een goed signaal dus het probleem ligt aan u systeem. Uitgelegd dat dat het ook niet kon zijn. Ik begrijp er ook niks van meneer ik ga die taak als nog aan maken en bellen ze u maandag terug.
Ja maar dit zijn mijn laatste vakantiedagen en maandag ben ik weer werken woon alleen dus er is niemand thuis. ja dat was een probleem maar als ik het probleem opgelost zou willen hebben moest ik toch maar zorgen dat ik thuis was.
Hallo ben de laatste 3 dagen al thuis door dat gekloot van jullie. daarna beheerste ik me niet meer en volgde er een scheld kannonade die ik hier niet zal neer zetten. De verbinding werd verbroken van uit hun zijde zonder dit te vermelden. Mijn zwager belde om te kijken hoe het er voor stond vertelde dat ik nog steeds geen internet had. Hij zei breng zo meteen een oude Motorola modem mee en sluiten we die maar eens aan.
Hij was er aangesloten computer opgestart en verhip een scherm met de boodschap aanmelden modem. Het was dus toch niet mijn systeem want met dit modem kom ik wel online.
Weer bellen en situatie uitleggen ja meneer wij weten van u probleem af mooi kom met een heel oud modem wel online verklaar dat maar eens.Ja dat was wel raar hoe kon dat. Kijken ze eens beter in hun systeem en blijkt bij de eerste resset mijn modem te zijn gedeactiveerd door hun medewerker. Dus 3 dagen vakantie naar de knoppen nog steeds geen snellere download capaciteit een hoop bel kosten en een helenoel ergernis.
Na enkele weken maar weer eens gebeld hee hoe zit het mijn snelheid is nog niet verbeterd. Blijkt dus na vele malen bellen en een hele boel keren een hoop ellende veroorzaakt door Ziggo dat de software van de modems de snelheid die ze zeggen te leveren niet aan kan. Maar momenteel betaal je wel gewoon je maand premie voor de 50mbit die ze zeggen aan te bieden maar niet kunnen leveren. Ben benieuwd want volgend jaar zomer willen ze op de 100mbit zitten vindt het knap als ze dit al niet voor elkaar krijgen.
-
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24 jul 2009 19:19
Re: Ziggo Snelheid
Nieuwscategorie: Ziggo Kabel Internet Nieuws
Met ingang van 7 oktober verhoogt Ziggo de snelheden van haar internetabonnementen in Amersfoort. De abonnementsprijzen blijven daarbij ongewijzigd. De download-snelheid gaat omhoog tot maximaal 120 Mb en de upload-snelheid tot maximaal 10 Mb. In eerste instantie krijgen zo’n 500 abonnees de nieuwe snelheden. Ziggo voert dan een week lang de allerlaatste testen uit, waarna voor het eind van de maand alle abonnees in Amersfoort de nieuwe verhoogde snelheden krijgen.
Volgens Marcel Nijhoff, commercieel directeur van Ziggo, hebben de inwoners van Amersfoort vanaf 7 oktober de beschikking over de modernste breedbandmogelijkheden van Nederland: “Het Ziggo-netwerk in Amersfoort maakt nu gebruik van de meest moderne technologie en is daarmee klaar voor de toekomst. Wij willen dat onze klanten zelfs de meest veeleisende internettoepassing zonder problemen kunnen gebruiken en dat is nu mogelijk”. Volgens Nijhoff heeft het netwerk van Ziggo nog ruimte zat om de snelheden de komende jaren te blijven verhogen.
En ja ik bevestig dat ik hier die snelheden bijna behaal.
Met ingang van 7 oktober verhoogt Ziggo de snelheden van haar internetabonnementen in Amersfoort. De abonnementsprijzen blijven daarbij ongewijzigd. De download-snelheid gaat omhoog tot maximaal 120 Mb en de upload-snelheid tot maximaal 10 Mb. In eerste instantie krijgen zo’n 500 abonnees de nieuwe snelheden. Ziggo voert dan een week lang de allerlaatste testen uit, waarna voor het eind van de maand alle abonnees in Amersfoort de nieuwe verhoogde snelheden krijgen.
Volgens Marcel Nijhoff, commercieel directeur van Ziggo, hebben de inwoners van Amersfoort vanaf 7 oktober de beschikking over de modernste breedbandmogelijkheden van Nederland: “Het Ziggo-netwerk in Amersfoort maakt nu gebruik van de meest moderne technologie en is daarmee klaar voor de toekomst. Wij willen dat onze klanten zelfs de meest veeleisende internettoepassing zonder problemen kunnen gebruiken en dat is nu mogelijk”. Volgens Nijhoff heeft het netwerk van Ziggo nog ruimte zat om de snelheden de komende jaren te blijven verhogen.
En ja ik bevestig dat ik hier die snelheden bijna behaal.
Re: Ziggo Snelheid
vraag: hoe controleer je dat je internetaansluiting het opgegeven aantal Mb/sec inderdaad levert?
Re: Ziggo Snelheid
Beste Fiesiekus,
De prestaties van je internetverbinding kun met met deze site testen,
http://www.speedtest.net
Meestal zit de snelheid (ruim) onder de opgegeven specificaties van de provider, hou daar rekening mee,
Veel succes en vriendelijk groeten
De prestaties van je internetverbinding kun met met deze site testen,
http://www.speedtest.net
Meestal zit de snelheid (ruim) onder de opgegeven specificaties van de provider, hou daar rekening mee,
Veel succes en vriendelijk groeten
Re: Ziggo Snelheid
Thanks Ulbe! Ga 't checken.
Edit: 1,6 Mb/sec download....
Edit: 1,6 Mb/sec download....
Re: Ziggo Snelheid
ik heb exact het zelfde probleem.
maar ik heb net ook al een mail gestuurd met veel meer feiten van ziggo problemen naar radar. dit omdat ik zelf icter ben en dus iets meer te horen heb gekregen van Ziggo maar na lang kijken is nu dit bericht van amersfoort ook bij mij in het verkeerde keel gat geschoten en dus daarom maar gemail met radar.
maar ik heb net ook al een mail gestuurd met veel meer feiten van ziggo problemen naar radar. dit omdat ik zelf icter ben en dus iets meer te horen heb gekregen van Ziggo maar na lang kijken is nu dit bericht van amersfoort ook bij mij in het verkeerde keel gat geschoten en dus daarom maar gemail met radar.
Re: Ziggo Snelheid
Bij http://www.speedtest.net kom ik meestal uit op 18 of 19 Megabit per seconde, een redelijke snelheid voor dit pakket,
Wanneer ik iets download bij een server via de browser, staat er meestal 1.6 MB of soms zelfs sneller,
Laat je niet beduvelen want dit is 1.6 megabyte(!) per seconde!, en dat is natuurlijk een andere verhouding van de snelheid,
Laat het me even weten hoe jullie gemeten hebben,
Veel succes en vriendelijke groeten,
Ulbe.
Wanneer ik iets download bij een server via de browser, staat er meestal 1.6 MB of soms zelfs sneller,
Laat je niet beduvelen want dit is 1.6 megabyte(!) per seconde!, en dat is natuurlijk een andere verhouding van de snelheid,
Laat het me even weten hoe jullie gemeten hebben,
Veel succes en vriendelijke groeten,
Ulbe.
Re: Ziggo Snelheid
ulbe het is heel simpel deel 20 MegaBit door 8 en je komt uit op de waarde die we allemaal verstaan namelijk 20/8 is 2.5 Mega Byte per seconde. dus de mb die ze laten zien in de reclame moet je altijd delen door 8 en als men zegt tot 20 Mb dan bedoelen ze ook echt tot. niet 20 Mb gegarandeerd. bij ziggo is het anders want daar hebben ze 20 gegarandeed en 50 eigenlijk ook maar ze leveren niet.
Re: Ziggo Snelheid
Beste Marco,
Bedankt voor deze nuttige informatie, er is veel verwarring als het op internetsnelheid aankomt, alles lijkt op elkaar, maar er zijn grote verschillen tussen de verschillende meetmethodes,
Zelf kan ik met moeite 19 Mbit netto halen, terwijl in het begin, toen de snelheid net omhoog gezet was door Ziggo, ik met gemak de 20 Mbit pakte, Ziggo heeft toen snel de snelheid naar beneden geschroefd, terwijl de aansluiting met snelheid toch een stuk minder stabiel geworden is dan voor de snelheidsverhoging,
Je zou zeggen, geef de klant waar hij recht op heeft en werk met netto getallen, helaas wordt er altijd gewerkt met bruto getallen in computerland, leuk voorbeeld is de opslagcapaciteit van harde schijven, er gaat nog van alles af zodat de opslagcapaciteit netto toch een stuk lager is dan voorgespiegelt wordt,
Misschien wordt het ooit anders, maar ik denk het niet,
Bedankt voor de informatie, en vriendelijke groeten,
Ulbe.
Bedankt voor deze nuttige informatie, er is veel verwarring als het op internetsnelheid aankomt, alles lijkt op elkaar, maar er zijn grote verschillen tussen de verschillende meetmethodes,
Zelf kan ik met moeite 19 Mbit netto halen, terwijl in het begin, toen de snelheid net omhoog gezet was door Ziggo, ik met gemak de 20 Mbit pakte, Ziggo heeft toen snel de snelheid naar beneden geschroefd, terwijl de aansluiting met snelheid toch een stuk minder stabiel geworden is dan voor de snelheidsverhoging,
Je zou zeggen, geef de klant waar hij recht op heeft en werk met netto getallen, helaas wordt er altijd gewerkt met bruto getallen in computerland, leuk voorbeeld is de opslagcapaciteit van harde schijven, er gaat nog van alles af zodat de opslagcapaciteit netto toch een stuk lager is dan voorgespiegelt wordt,
Misschien wordt het ooit anders, maar ik denk het niet,
Bedankt voor de informatie, en vriendelijke groeten,
Ulbe.
-
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24 jul 2009 19:19
Re: Ziggo Snelheid
Kijk eens naar de snelheden die UPC aangeeft op hun site en vergelijk de down- en upload met een stopwatch dan kom je redelijk bij de snelheden die door Ziggo worden aangegeven.
Als ik een film opneem (10 minuten) met de snelheden die ik nu heb 120MB en diezelfde film download met het Motorola modem 20MB dan zie je de verschillen echt wel.
Als ik naar een film kijk op HULU, alleen in de VS te zien, maar met een IP in de VS, ook te ontvangen in Europa dan stopt de streaming van 20MB om de haverklap en met de 120MB is het alsof je TV kijkt.
Ach het hangt er maar vanaf wat je wilt en doet met je PC en hoeveel geld je over hebt voor een abonnement.
Als ik een film opneem (10 minuten) met de snelheden die ik nu heb 120MB en diezelfde film download met het Motorola modem 20MB dan zie je de verschillen echt wel.
Als ik naar een film kijk op HULU, alleen in de VS te zien, maar met een IP in de VS, ook te ontvangen in Europa dan stopt de streaming van 20MB om de haverklap en met de 120MB is het alsof je TV kijkt.
Ach het hangt er maar vanaf wat je wilt en doet met je PC en hoeveel geld je over hebt voor een abonnement.
Re: Ziggo Snelheid
zegjijhetmaar
deel die 120MB maar eens door acht want namelijk je hebt geen 120 MB maar Mb. MB staat voor Mega Byte en Mb staat voor Mega bit
Maar nu nog een leuk iets de meeste mensen die in amersfoort nu 120 Mbit hebben halen die snelheid niet eens omdat hun prive netwerk maar max 100 Mbit is om met die snelheid er iets van te maken moet men eigenlijk overstappen op gigabit netwerk helaas is dit vaak een behoorlijke duit geld wat je moet uit geven voor dat je dat voor elkaar hebt want namelijk je moet niet alleen de aperatuur vervangen maar ook alle kabels waar bij er gesproken moet worden over minstens cat 6 maar eigenlijk cat 7 netwerk kabels. iets wat dus hedendaag behoorlijk in de klauwen loopt.
Ulbe
om even op jouw opmerking met betrekking tot netto afronden. (dit is even heel erg theorie ict)
Het punt is dat de fabriekant een terabyte ziet als 1000000 Gb en een GB ziet als 1000000 MB en een MB weer 1000000 Kb in plaats van 1024000000 Kb zo als het dus eigelijk moet zijn.
dit doen ze waarschijnlijk omdat hun het juist afronden om de mensen een makkelijk cijfer te geven en dus niet zo veel theorie kennis nodig hebben.
waar door er dus geen extra langverhaal ontstaat waar de meeste mensen niets van snappen. want een Byte bestaat uit 8 bits en daar werkt een computer mee bits aan of uit een of nul. maar hier kunnen wij mensen wijnig mee. want ja we willen die computer wel aan hebben maar als dat het enige wat is wat die kan dan heb je er ook niets aan. dus gebruikte we als eerste text alleen maar dat vraagt meer dan alleen een 1 of een 0 dus moest er meer 1 en nullen op een rij komen 8 dus om een byte te maken waar door er tekens gevormt konden worden 256 tekens om exact te zijn maar dan dus per byte een teken. zo als je begrijpt is dit bericht behoorlijk veel bytes en nog veel meer bits. daarom stop ik nu maar anders worden de beheerders nog gek van me.
deel die 120MB maar eens door acht want namelijk je hebt geen 120 MB maar Mb. MB staat voor Mega Byte en Mb staat voor Mega bit
Maar nu nog een leuk iets de meeste mensen die in amersfoort nu 120 Mbit hebben halen die snelheid niet eens omdat hun prive netwerk maar max 100 Mbit is om met die snelheid er iets van te maken moet men eigenlijk overstappen op gigabit netwerk helaas is dit vaak een behoorlijke duit geld wat je moet uit geven voor dat je dat voor elkaar hebt want namelijk je moet niet alleen de aperatuur vervangen maar ook alle kabels waar bij er gesproken moet worden over minstens cat 6 maar eigenlijk cat 7 netwerk kabels. iets wat dus hedendaag behoorlijk in de klauwen loopt.
Ulbe
om even op jouw opmerking met betrekking tot netto afronden. (dit is even heel erg theorie ict)
Het punt is dat de fabriekant een terabyte ziet als 1000000 Gb en een GB ziet als 1000000 MB en een MB weer 1000000 Kb in plaats van 1024000000 Kb zo als het dus eigelijk moet zijn.
dit doen ze waarschijnlijk omdat hun het juist afronden om de mensen een makkelijk cijfer te geven en dus niet zo veel theorie kennis nodig hebben.
waar door er dus geen extra langverhaal ontstaat waar de meeste mensen niets van snappen. want een Byte bestaat uit 8 bits en daar werkt een computer mee bits aan of uit een of nul. maar hier kunnen wij mensen wijnig mee. want ja we willen die computer wel aan hebben maar als dat het enige wat is wat die kan dan heb je er ook niets aan. dus gebruikte we als eerste text alleen maar dat vraagt meer dan alleen een 1 of een 0 dus moest er meer 1 en nullen op een rij komen 8 dus om een byte te maken waar door er tekens gevormt konden worden 256 tekens om exact te zijn maar dan dus per byte een teken. zo als je begrijpt is dit bericht behoorlijk veel bytes en nog veel meer bits. daarom stop ik nu maar anders worden de beheerders nog gek van me.
-
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24 jul 2009 19:19
Re: Ziggo Snelheid
MarcoGB je verhaal klopt helemaal, alleen het deel met betrekking tot de kabels heb ik wat opmerkingen zie het niet als een aanval.MarcoGB schreef:zegjijhetmaar
deel die 120MB maar eens door acht want namelijk je hebt geen 120 MB maar Mb. MB staat voor Mega Byte en Mb staat voor Mega bit
Maar nu nog een leuk iets de meeste mensen die in amersfoort nu 120 Mbit hebben halen die snelheid niet eens omdat hun prive netwerk maar max 100 Mbit is om met die snelheid er iets van te maken moet men eigenlijk overstappen op gigabit netwerk helaas is dit vaak een behoorlijke duit geld wat je moet uit geven voor dat je dat voor elkaar hebt want namelijk je moet niet alleen de aperatuur vervangen maar ook alle kabels waar bij er gesproken moet worden over minstens cat 6 maar eigenlijk cat 7 netwerk kabels. iets wat dus hedendaag behoorlijk in de klauwen loopt.
Als er Cat5E bekabeling is gebruikt voor de aanleg van het netwerk is het wel degelijk mogelijk om hier gigabit over te draaien. deze kabel is gecertificeert tot 1000Mbps oftewel 1 Gbps en behoort dus perfect op deze snelheden te functioneren.
Cat5E is een herziene specificatie van de oude Cat5 specifcatie, en in de praktijk komt het regelmatig voor dat de destijds iets duurdere cat5 kabels van o.a. de firma AMP in de praktijk probleemloos op gigabit functioneert.
Cat6 is een leuke optie als er nieuw aangelegd wordt, en goede cat6 kabel kan 10 Gbps halen. echter is de netwerkapparatuur hiervoor niet in de consumenten handel verkrijgebaar.
zie voor meer info over Cat5E http://www.lanshack.com/cat5e-tutorial.aspx
Wil je dus gigabit draaien, start dan eerst met het aanschaffen van een goede gigabit switch, bijvoorbeeld de netgear prosafe gs108. ga hierna kijken naar je machines.
de nieuwere machines en zeker laptops bevatten op een uitzondering na eigelijk allemaal al een on board gigabit kaart, en voor de oudere vaste machines zijn er gigabit pci insteek netwerkkaartjes te krijgen.
voor normaal gebruik zou ik gewoon een sweex gigabit kaartje nemen van nog geen tientje. deze worden door windows xp/vista/7 gewoon herkent en in een enkel geval zullen er extra drivers geinstalleerd moeten worden.
Ik denk dat de hele ombouw van een bestaand bedraad thuisnetwerk, mits een redelijke kwaliteit Cat5/Cat5E bedrading onder de 80 euro haalbaar is. en niet meer als een uurtje tijd in beslag neemt.
-
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25
Re: Ziggo Snelheid
Beste Arjen,
Uit uw bericht begrijp ik dat uw probleem omtrent de snelheid van uw internetverbinding tot op heden niet naar tevredenheid is opgelost.
Wij willen u hiermee graag verder helpen.
Als u via het speciaal opgezette ‘Webteam formulier’ uw klachten en vragen kenbaar maakt, pakken wij zo snel mogelijk uw verzoek op. Het webformulier is te bereiken via de link: https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggowebteam.
Met vriendelijke groet,
Ziggo Webteam Jelle
Uit uw bericht begrijp ik dat uw probleem omtrent de snelheid van uw internetverbinding tot op heden niet naar tevredenheid is opgelost.
Wij willen u hiermee graag verder helpen.
Als u via het speciaal opgezette ‘Webteam formulier’ uw klachten en vragen kenbaar maakt, pakken wij zo snel mogelijk uw verzoek op. Het webformulier is te bereiken via de link: https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggowebteam.
Met vriendelijke groet,
Ziggo Webteam Jelle
Re: Ziggo Snelheid
Beste jelle,
ik wil niet onbeleefd zijn maar wat denk jij meer te kunnen dan de rest daar.
Heb al meerdere keren dat formulier ingevuld om dan het volgende terug te krijgen.
Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.
Volgens onze gegevens is uw modem correct online. Dit betekent dat uw internetverbinding beschikbaar is. De volgende handelingen lossen mogelijk het probleem op:
- Haal de netwerkkabel welke uw pc met uw modem verbindt uit uw modem.
- Haal ook de telefoonkabel uit het modem.
- Haal het modem van de spanning en wacht enkele seconden.
- Zet het modem terug op de spanning.
- Wacht tot de lampjes constant branden.
- Sluit de netwerkkabel weer aan op het modem.
- Sluit ook de telefoonkabel weer aan.
- Start de computer opnieuw op
Als u gebruik maakt van een router wil ik u vragen om de verbinding te testen door de modem direct, zonder andere apparaten, aan te sluiten op één computer.
Hebt u geen router of lost dit het probleem niet op dan kan het probleem worden veroorzaakt door spyware of een virus. U kunt er voor zorgen dat uw systeem met beveiligingssoftware wordt schoongemaakt. Enkele voorbeelden van beveiligingssoftware:
Virus scanners:
- Norton (http://www.symantec.nl);
- McAfee (http://www.mcafee.nl).
Spyware scanners:
- Windows Defender (http://www.microsoft.com);
- Hitman Pro, voor Windows 2000/XP/Vista (http://www.hitmanpro.nl);
Via de website http://www.coax.nl/ kunt u een betrouwbare snelheidstest uitvoeren, de uitkomst hiervan vergelijkt u met de snelheid van uw Internetabonnement. Om een realistisch beeld van de snelheidstest te krijgen, raad ik u aan uw computer, zonder tussenkomst van overige randapparatuur, zoals een router, aan te sluiten op de modem. Haalt u de stroomstekker van de modem altijd voor 10 seconden uit het stopcontact als u een ander apparaat aansluit.
Gezien ik door hun toe doen een compleet nieuwe installatie er op heb gezet lijkt mij de boven staande informatie geheel niet nodig. En in talloze malen telefonisch contact heb ik al medegedeeld er zit geen router tussen. Als je dit al tig keer heb verteld wordt je op het eind van de rit moedeloos. Constant die muur waar je op botst bij Ziggo. Tig maal het zelfde riedeltje dat ze afwerken zonder enig resultaat.
Het laatste wat ze hebben laten weten dat het de software van het modem zou zijn. Ik dacht bij mezelf huhu het zal wel. En raad eens contact gezocht met Arris en bij hun is het probleem niet bekend rara. Wie houd wie voor de gek en aan het lijntje
Ik zou graag eens een adres hebben van een kantoor van Ziggo het liefst ergens in Brabant kan ik er eens een keer op de koffie gaan.
Vriendelijke groet,
Arjen
P.s. Dit is mijn test resultaat met een 50mbit lijn.
Er is 639.9 kilobyte gedownload in 0.27 sec.
Tijdens de laatste 639.9 kilobyte was
de snelheid 19.62 Mbit/s.
Dat is 19623 Kbps. (2395 KB/Sec).
De maximum snelheid was 29.65 Mbit/s
gedurende een blokje van 128.0 kilobyte.
Dat is 29649 Kbps. (3619 KB/Sec).
ik wil niet onbeleefd zijn maar wat denk jij meer te kunnen dan de rest daar.
Heb al meerdere keren dat formulier ingevuld om dan het volgende terug te krijgen.
Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.
Volgens onze gegevens is uw modem correct online. Dit betekent dat uw internetverbinding beschikbaar is. De volgende handelingen lossen mogelijk het probleem op:
- Haal de netwerkkabel welke uw pc met uw modem verbindt uit uw modem.
- Haal ook de telefoonkabel uit het modem.
- Haal het modem van de spanning en wacht enkele seconden.
- Zet het modem terug op de spanning.
- Wacht tot de lampjes constant branden.
- Sluit de netwerkkabel weer aan op het modem.
- Sluit ook de telefoonkabel weer aan.
- Start de computer opnieuw op
Als u gebruik maakt van een router wil ik u vragen om de verbinding te testen door de modem direct, zonder andere apparaten, aan te sluiten op één computer.
Hebt u geen router of lost dit het probleem niet op dan kan het probleem worden veroorzaakt door spyware of een virus. U kunt er voor zorgen dat uw systeem met beveiligingssoftware wordt schoongemaakt. Enkele voorbeelden van beveiligingssoftware:
Virus scanners:
- Norton (http://www.symantec.nl);
- McAfee (http://www.mcafee.nl).
Spyware scanners:
- Windows Defender (http://www.microsoft.com);
- Hitman Pro, voor Windows 2000/XP/Vista (http://www.hitmanpro.nl);
Via de website http://www.coax.nl/ kunt u een betrouwbare snelheidstest uitvoeren, de uitkomst hiervan vergelijkt u met de snelheid van uw Internetabonnement. Om een realistisch beeld van de snelheidstest te krijgen, raad ik u aan uw computer, zonder tussenkomst van overige randapparatuur, zoals een router, aan te sluiten op de modem. Haalt u de stroomstekker van de modem altijd voor 10 seconden uit het stopcontact als u een ander apparaat aansluit.
Gezien ik door hun toe doen een compleet nieuwe installatie er op heb gezet lijkt mij de boven staande informatie geheel niet nodig. En in talloze malen telefonisch contact heb ik al medegedeeld er zit geen router tussen. Als je dit al tig keer heb verteld wordt je op het eind van de rit moedeloos. Constant die muur waar je op botst bij Ziggo. Tig maal het zelfde riedeltje dat ze afwerken zonder enig resultaat.
Het laatste wat ze hebben laten weten dat het de software van het modem zou zijn. Ik dacht bij mezelf huhu het zal wel. En raad eens contact gezocht met Arris en bij hun is het probleem niet bekend rara. Wie houd wie voor de gek en aan het lijntje
Ik zou graag eens een adres hebben van een kantoor van Ziggo het liefst ergens in Brabant kan ik er eens een keer op de koffie gaan.
Vriendelijke groet,
Arjen
P.s. Dit is mijn test resultaat met een 50mbit lijn.
Er is 639.9 kilobyte gedownload in 0.27 sec.
Tijdens de laatste 639.9 kilobyte was
de snelheid 19.62 Mbit/s.
Dat is 19623 Kbps. (2395 KB/Sec).
De maximum snelheid was 29.65 Mbit/s
gedurende een blokje van 128.0 kilobyte.
Dat is 29649 Kbps. (3619 KB/Sec).
Re: Ziggo Snelheid
Mijn ervaring is dat je maximum snelheid alleen haalt bij het gebruik van een goede usenet pay server. In mijn geval is dat Eweka ,en dan haal je dus wel degelijk de door Ziggo beloofde snelheden... Ik heb zelfs mijn abonement gedowngrade.. Sinds de laatste snelheidsverhogingen kon ik netzogoed (en veel goedkoper) van het duurste naar een alles in één extra pakket overstappen...
Nog steeds een dvd (5) (4.7 gig) binnen een halfuur...
Mensen,er zijn nu eenmaal websites en downloads die (tergend) langzaam zijn,, al kan je theoretische 100mbyte/sec downloaden...
Nog steeds een dvd (5) (4.7 gig) binnen een halfuur...
Mensen,er zijn nu eenmaal websites en downloads die (tergend) langzaam zijn,, al kan je theoretische 100mbyte/sec downloaden...
Re: Ziggo Snelheid
Ik heb sinds augustus Alles in 1 extra en ben hier zeer tevreden mee, ik haal altijd 48 Mbit. (zie onderstaande testdie ikzojuist heb gemaakt)
- Bijlagen
-
- Ziggo.jpg (48.74 KiB) 2215 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Re: Ziggo Snelheid
zegjijhetmaar- schreef:Nieuwscategorie: Ziggo Kabel Internet Nieuws
Met ingang van 7 oktober verhoogt Ziggo de snelheden van haar internetabonnementen in Amersfoort. De abonnementsprijzen blijven daarbij ongewijzigd. De download-snelheid gaat omhoog tot maximaal 120 Mb en de upload-snelheid tot maximaal 10 Mb. In eerste instantie krijgen zo’n 500 abonnees de nieuwe snelheden. Ziggo voert dan een week lang de allerlaatste testen uit, waarna voor het eind van de maand alle abonnees in Amersfoort de nieuwe verhoogde snelheden krijgen.
Volgens Marcel Nijhoff, commercieel directeur van Ziggo, hebben de inwoners van Amersfoort vanaf 7 oktober de beschikking over de modernste breedbandmogelijkheden van Nederland: “Het Ziggo-netwerk in Amersfoort maakt nu gebruik van de meest moderne technologie en is daarmee klaar voor de toekomst. Wij willen dat onze klanten zelfs de meest veeleisende internettoepassing zonder problemen kunnen gebruiken en dat is nu mogelijk”. Volgens Nijhoff heeft het netwerk van Ziggo nog ruimte zat om de snelheden de komende jaren te blijven verhogen.
En ja ik bevestig dat ik hier die snelheden bijna behaal.
Re: Ziggo Snelheid
Dat is leuk voor Amersfoort, maar nu de rest van Nederland nog,
Een update van het oude netwerk schijnt toch hard nodig te zijn bij Ziggo,
Amersfoort heeft toch een streepje voor bij Ziggo!, hetzelfde pakket, dezelfde prijs, maar 10Mbit download extra! ( Ziggo Pluspakket ),
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Een update van het oude netwerk schijnt toch hard nodig te zijn bij Ziggo,
Amersfoort heeft toch een streepje voor bij Ziggo!, hetzelfde pakket, dezelfde prijs, maar 10Mbit download extra! ( Ziggo Pluspakket ),
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Re: Ziggo Snelheid
ja ik weet dat volgens de specs cat5 voldoende is echter kom ik vaak genoeg tegen bij familie en vrienden die ik van pc en netwerk problemen afprobeer te helpen dat met cat 5 er geen stabiele gigabit verbinding te verkrijgen is men blijft vaak steken op 100 mbit. terwijl er met cat 6 snelheden rond de 700 mbit worden behaaldvipserv schreef:
MarcoGB je verhaal klopt helemaal, alleen het deel met betrekking tot de kabels heb ik wat opmerkingen zie het niet als een aanval.
Als er Cat5E bekabeling is gebruikt voor de aanleg van het netwerk is het wel degelijk mogelijk om hier gigabit over te draaien. deze kabel is gecertificeert tot 1000Mbps oftewel 1 Gbps en behoort dus perfect op deze snelheden te functioneren.
Cat5E is een herziene specificatie van de oude Cat5 specifcatie, en in de praktijk komt het regelmatig voor dat de destijds iets duurdere cat5 kabels van o.a. de firma AMP in de praktijk probleemloos op gigabit functioneert.
Cat6 is een leuke optie als er nieuw aangelegd wordt, en goede cat6 kabel kan 10 Gbps halen. echter is de netwerkapparatuur hiervoor niet in de consumenten handel verkrijgebaar.
zie voor meer info over Cat5E http://www.lanshack.com/cat5e-tutorial.aspx
Wil je dus gigabit draaien, start dan eerst met het aanschaffen van een goede gigabit switch, bijvoorbeeld de netgear prosafe gs108. ga hierna kijken naar je machines.
de nieuwere machines en zeker laptops bevatten op een uitzondering na eigelijk allemaal al een on board gigabit kaart, en voor de oudere vaste machines zijn er gigabit pci insteek netwerkkaartjes te krijgen.
voor normaal gebruik zou ik gewoon een sweex gigabit kaartje nemen van nog geen tientje. deze worden door windows xp/vista/7 gewoon herkent en in een enkel geval zullen er extra drivers geinstalleerd moeten worden.
Ik denk dat de hele ombouw van een bestaand bedraad thuisnetwerk, mits een redelijke kwaliteit Cat5/Cat5E bedrading onder de 80 euro haalbaar is. en niet meer als een uurtje tijd in beslag neemt.