Hallo,
Ik zit bij Telfort en heb daar mijn internet en vast bellen.
Van vaste lijn naar vaste lijn bellen is dan gratis, alle andere nr's moet je voor betalen.
Wanneer ik naar een mobiele nr bel moet ik direct betalen bij de 1e sec dat hij overgaat of er wordt opgenomen of voicemail ervoor krijg doet er niet toe.
Het is logisch dat je ervoor moet betalen wanneer de andere kant benatwoord wordt. Dit is niet het geval, als ik met mobiel bel naar een nr hoef ik pas te betalen wanneer er opgenomen wordt en niet gedurende de tijd dat hij overgaat.
Misschien zul je wel denken waar maakt ze zich druk om maar dit tikt aardig aan. Als ik mijn eigen mobiele telefoon kwijt ben en de telefoon dus 1 minuut laat over gaan dan moet ik betalen voor 1 minuut telgesprek met mobiel nr.
Ben ik de enige die dit probleem heeft of is dit tegenwoordig normaal ?
Graag hoor ik jullie mening/ervaring.
Met vriendelijke groet,
Tijgerrr
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telfort, bij het overgaan vd tel betalen..
Re: Telfort, bij het overgaan vd tel betalen..
Hoi Tijgerr.
Er is pas verbinding als je de persoon ook daadwerkelijk aan de lijn krijgt. bij overgaan hoef je dus niet te betalen.
Wel is het zo dat verbinding met de voicemail ook een verbinding is en dus gewoon geld kost. een antwoord apparaat inspreken koste vroeger ook gewoon beltikken. hiervan is voicemail de vervanger.
kortstondig:
gratis:
- aanroepen/overgaan, er is nl nog geen verbinding opgebouwd.
niet gratis:
- verbinding krijgen
- voicemail
mocht dit bij telfort anders zijn dan zou ik het heel vreemd vinden, want ik denk niet dat dit wettelijk mag. je zou eens navraag kunnen doen bij de opta, de toezichthouder van de telecom markt
succes ermee!
Er is pas verbinding als je de persoon ook daadwerkelijk aan de lijn krijgt. bij overgaan hoef je dus niet te betalen.
Wel is het zo dat verbinding met de voicemail ook een verbinding is en dus gewoon geld kost. een antwoord apparaat inspreken koste vroeger ook gewoon beltikken. hiervan is voicemail de vervanger.
kortstondig:
gratis:
- aanroepen/overgaan, er is nl nog geen verbinding opgebouwd.
niet gratis:
- verbinding krijgen
- voicemail
mocht dit bij telfort anders zijn dan zou ik het heel vreemd vinden, want ik denk niet dat dit wettelijk mag. je zou eens navraag kunnen doen bij de opta, de toezichthouder van de telecom markt
succes ermee!
Het is inderdaad logisch dat je pas betaald wanneer de ander aan de lijn krijgt of voicemail, dat spreekt voor zich.
Zal gaan horen wat de opta zegt, dit gebeurd al vanaf dag 1 dat ik bij hun zit dus dat wordt een mooi zakcentje als ik in mijn gelijk sta.
Bedankt voor uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Tijgerrr
Zal gaan horen wat de opta zegt, dit gebeurd al vanaf dag 1 dat ik bij hun zit dus dat wordt een mooi zakcentje als ik in mijn gelijk sta.
Bedankt voor uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Tijgerrr
tijgerr ben je nog verder gekomen met dit probleem? is het opgelost? laat even wat horen 

Sorry voor de later reactie, had diezelfde dag gebeld en antwoord gekregen.
Was het helemaal weer vergeten..
Het mag!
Er is helemaal niks in de wet opgenomen of het mag of niet...
De provider mag het zelf bepalen!
Maar als de provider het wel in rekening brengt moet dat wel in de voorwaarden staan zoniet dan mag het uiteraard niet. De kans als ze het doen en niet is opgenomen in de voorwaarden is nihiel.
Telfort blijkt niet de enige te zijn wie het doet, ze hadden er vaker telefoontjes over gehad.
Ik moet de voorwaarden nog door spitten, het is altijd zo leuk en makkelijk nederlands..
Was het helemaal weer vergeten..
Het mag!
Er is helemaal niks in de wet opgenomen of het mag of niet...
De provider mag het zelf bepalen!
Maar als de provider het wel in rekening brengt moet dat wel in de voorwaarden staan zoniet dan mag het uiteraard niet. De kans als ze het doen en niet is opgenomen in de voorwaarden is nihiel.
Telfort blijkt niet de enige te zijn wie het doet, ze hadden er vaker telefoontjes over gehad.
Ik moet de voorwaarden nog door spitten, het is altijd zo leuk en makkelijk nederlands..