LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waar nu heen??

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Peter-O
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:16

Waar nu heen??

Ongelezen bericht door Peter-O »

ok, de dsb is nu niet meer. Dat neemt natuurlijk niet weg dat er 10duizenden mensen zijn die zich nog steeds graag tot ver boven hun oren in de schulden willen steken want die auto, boot, plasma schermen hebben ze recht op want de buren hebben het ook.
Maar nu is er echter geen dsb meer. Waar moeten deze mensen die zich lieten dwingen tot het tekenen van die top leningen nu heen?? Verstand van basisbegrippen als -variabele- rente kennen ze niet en willen ze ook niet weten. Teveel kleine lettertjes en dat is niets voor hun.

Waar gaan die 10-duizenden nu heen??
gaarne antwoord van enkele van die 10-duizenden indien mogelijk.

Altijd wat anders
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 sep 2009 14:22

Re: Waar nu heen??

Ongelezen bericht door Altijd wat anders »

De lichtschuwe AFAB sluipt nog steeds door kredietland.. dus die zal staan te juichen.

Altijd wat anders
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 sep 2009 14:22

Re: Waar nu heen??

Ongelezen bericht door Altijd wat anders »

Oepsss.. AFAB heeft toch niet genoeg uit de wind gelegen.

Advocaten claimen domeinnamen Afab
19 oktober 2009 17:32


AMSTERDAM - Bartels Advocaten claimen de domeinnamen Leedafab.nl, Claimafab.nl en Rampafab.nl, zo maakt het advocatenkantoor maandag bekend in een persbericht.

Bartels advocaten reageren hiermee op de claim die de financiële dienstverlener zelf onlangs legde op de domeinnamen Afabramp.nl, Afableed.nl en Afabclaim.nl.

Afab verstrekt hypotheken en leningen en wordt vergeleken met DSB. Door de perikelen rond DSB, met daaromheen sites als Dsbramp.nl en Hypotheekleed.nl, leek het het bedrijf een goed idee om alvast een aantal domeinnamen vast te leggen.

Bron: http://www.nu.nl/internet/2105328/advoc ... -afab.html
Laatst gewijzigd door Altijd wat anders op 19 okt 2009 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerborgh
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jun 2006 18:02

Re: Waar nu heen??

Ongelezen bericht door Gerborgh »

www.genaaiddoorafab.nl is gelukkig nog wel vrij... :wink:

stofzuigertje

Re: Waar nu heen??

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dankzij de dood van DSB kan AFAB nu de advertentie ruimte vullen in de vele TV gidsen...

Ik vertrouw deze nog steeds niet en via Google kwam ik weinig complimenten tegen...
alleen die van hunzelf hoe goed en betrouwbaar ze zichzelf vinden!

Oordeel zelf maar ik mis daar tevreden klanten!

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Waar nu heen??

Ongelezen bericht door Consumentt »

Als DSB slachtoffers nu bij Afab klant worden dan zijn ze geen compensatieregeling in welke vorm dan ook waard :!:

Triple_NL2
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 okt 2007 20:42

Re: Waar nu heen??

Ongelezen bericht door Triple_NL2 »

@consumentt

toegegeven, dat is zo, maar als niemand de leningen wil overnemen. Dan kan is de schade helemaal niet meer te overzien. Per slot kunnen ze het niet in ene betalen.

Heb zelf een hypo bij de DSB. Recht toe recht aan ( sja die waren er ook, zeldzaam verschijnsel blijkt achteraf), achteraf is niet alles soepel verlopen, maar geen gekke dingen ( ook niet van de kant van de DSB). Heb op het moment van sluiten 2 onafhankelijke SEH adviseurs laten kijken en die vonden het ook een prima constructie. DNB had een vergunning afgegeven, dus waarom wantrouwen. Toegegeven DSB heeft niet de zuiverste naam, maar dezelfde praktijken ken ik van de Postbank en de ABN, dus echt wantrouwend was ik niet

Dat zou nu betekenen dat wanneer de hypothekendeel van de DSB niet verkocht worden omdat ze echt zo belabberd zijn, ik de bietenbrug op kan gaan. (en vele met mij). Als ik destijds voor de andere banken had gekozen dan had ik waardeloze koopsompollissen en verplichte betaalrekeningen gehad, die mij zwaar de schulden in bracht, maar wel overeind blijft omdat de bank staatsteun kwijt.

Toegegeven dit is heel erg eigen achtertuin politiek, maar ik kan het slecht verkroppen. Vind zelf de actie van Lakeman niet zo handig, maar hij heeft alleen maar iets versneld krijg ik als indruk.
DNB en MinFin hebben dus zitten pitten en dat is ook niet best. Ik zelf heb een schuld die ik willens en wetens ben aangegaan en wil die gewoon conform contract voldoen, zou toch raar zijn dat dát onmogelijk gaat worden..

Triple_NL2
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 okt 2007 20:42

Re: Waar nu heen??

Ongelezen bericht door Triple_NL2 »

@consumentt

toegegeven, dat is zo, maar als niemand de leningen wil overnemen. Dan kan is de schade helemaal niet meer te overzien. Per slot kunnen ze het niet in ene betalen.

Heb zelf een hypo bij de DSB. Recht toe recht aan ( sja die waren er ook, zeldzaam verschijnsel blijkt achteraf), achteraf is niet alles soepel verlopen, maar geen gekke dingen ( ook niet van de kant van de DSB). Heb op het moment van sluiten 2 onafhankelijke SEH adviseurs laten kijken en die vonden het ook een prima constructie. DNB had een vergunning afgegeven, dus waarom wantrouwen. Toegegeven DSB heeft niet de zuiverste naam, maar dezelfde praktijken ken ik van de Postbank en de ABN, dus echt wantrouwend was ik niet

Dat zou nu betekenen dat wanneer de hypothekendeel van de DSB niet verkocht worden omdat ze echt zo belabberd zijn, ik de bietenbrug op kan gaan. (en vele met mij). Als ik destijds voor de andere banken had gekozen dan had ik waardeloze koopsompollissen en verplichte betaalrekeningen gehad, die mij zwaar de schulden in bracht, maar wel overeind blijft omdat de bank staatsteun kwijt.

Toegegeven dit is heel erg eigen achtertuin politiek, maar ik kan het slecht verkroppen. Vind zelf de actie van Lakeman niet zo handig, maar hij heeft alleen maar iets versneld krijg ik als indruk.
DNB en MinFin hebben dus zitten pitten en dat is ook niet best. Ik zelf heb een schuld die ik willens en wetens ben aangegaan en wil die gewoon conform contract voldoen, zou toch raar zijn dat dát onmogelijk gaat worden..

Triple_NL2
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 okt 2007 20:42

Re: Waar nu heen??

Ongelezen bericht door Triple_NL2 »

@consumentt

toegegeven, dat is zo, maar als niemand de leningen wil overnemen. Dan kan is de schade helemaal niet meer te overzien. Per slot kunnen ze het niet in ene betalen.

Heb zelf een hypo bij de DSB. Recht toe recht aan ( sja die waren er ook, zeldzaam verschijnsel blijkt achteraf), achteraf is niet alles soepel verlopen, maar geen gekke dingen ( ook niet van de kant van de DSB). Heb op het moment van sluiten 2 onafhankelijke SEH adviseurs laten kijken en die vonden het ook een prima constructie. DNB had een vergunning afgegeven, dus waarom wantrouwen. Toegegeven DSB heeft niet de zuiverste naam, maar dezelfde praktijken ken ik van de Postbank en de ABN, dus echt wantrouwend was ik niet

Dat zou nu betekenen dat wanneer de hypothekendeel van de DSB niet verkocht worden omdat ze echt zo belabberd zijn, ik de bietenbrug op kan gaan. (en vele met mij). Als ik destijds voor de andere banken had gekozen dan had ik waardeloze koopsompollissen en verplichte betaalrekeningen gehad, die mij zwaar de schulden in bracht, maar wel overeind blijft omdat de bank staatsteun kwijt.

Toegegeven dit is heel erg eigen achtertuin politiek, maar ik kan het slecht verkroppen. Vind zelf de actie van Lakeman niet zo handig, maar hij heeft alleen maar iets versneld krijg ik als indruk.
DNB en MinFin hebben dus zitten pitten en dat is ook niet best. Ik zelf heb een schuld die ik willens en wetens ben aangegaan en wil die gewoon conform contract voldoen, zou toch raar zijn dat dát onmogelijk gaat worden..

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Waar nu heen??

Ongelezen bericht door gtp »

triple-nl 2 3x hetzelde dronken?Altzheimer?of ex werknemer DSB?of??????

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Waar nu heen??

Ongelezen bericht door Consumentt »

gtp schreef:triple-nl 2 3x hetzelde dronken?Altzheimer?of ex werknemer DSB?of??????
Hij/zij heeft niet voor niks triple in zijn alias :mrgreen:

stofzuigertje

Re: Waar nu heen??

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Triple had dus last van een storing die wel vaker rond deze tijd plaatsvind door overbelasting van deze site!

Altijd wat anders
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 sep 2009 14:22

Re: Waar nu heen??

Ongelezen bericht door Altijd wat anders »

Triple_NL2 schreef: Als ik destijds voor de andere banken had gekozen dan had ik waardeloze koopsompollissen en verplichte betaalrekeningen gehad, die mij zwaar de schulden in bracht, maar wel overeind blijft omdat de bank staatsteun kwijt.
Er zijn anders zat banken waar je zonder koopsompolis een hypo kunt nemen.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Waar nu heen??

Ongelezen bericht door gtp »

consument, dit is de eerste goede opmerking uwerzijds proficiat

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Waar nu heen??

Ongelezen bericht door Consumentt »

Je kunt ook nog normale teksten plaatsen zie ik, ipv al dat gebral met dat aanvallend toontje.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Waar nu heen??

Ongelezen bericht door gtp »

aanvallend toontje wordt uitgelokt door blijvende niet passende niet toedoende onkundige, lullige en niet goed gelezen reaktie's.

Triple_NL2
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 okt 2007 20:42

Re: Waar nu heen??

Ongelezen bericht door Triple_NL2 »

Altijd wat anders schreef:
Triple_NL2 schreef: Als ik destijds voor de andere banken had gekozen dan had ik waardeloze koopsompollissen en verplichte betaalrekeningen gehad, die mij zwaar de schulden in bracht, maar wel overeind blijft omdat de bank staatsteun kwijt.
Er zijn anders zat banken waar je zonder koopsompolis een hypo kunt nemen.
@ all sorry verstoring op de site .... vandaar 3 x

@ GTP -> sorry ben geen ex-DSB medewerker puur een klant. Dat dergelijke reacties van posters komen zoals jij die plaatst. och dat zegt meer over jou dan mij. Dat van mij is gewoon inhoudelijk en zeker niet op de man kan je die correctheid niet richting mij hanteren ? en Altzheimer.. je zal maar een familielid hebben met deze ziekte.. wens je heel veel sterkte met je zwakteboden op dit forum

@ altijd wat anders

heb destijds bij een boel banken en hypotheek banken een offerte gevraagd.
Postbank, ING, Rabobank, Fortis en SNS kwamen allen met een koopsompolis (met hoogtes zoals die nu gewraakt worden bij de DSB) verplicht.
AEGON, Moneyou, Westland en Delta Lloyd kwamen alleen met offertes met variabele renten 10 of 15 jaar vast werd niet geboden (ondanks mijn verzoek)
DSB en Obvion bleven over. Waarbij Ovbion aangaf 16 weken over de verwerking van de offerte te doen ( daar was gezien het voorbehoud geen tijd meer voor) en DSB was dus maart vorig jaar de enige die in mijn ogen een normale hypotheek zonder koppelverkoop

Al deze offertes (dus ook die met koopsompolissen waar ik niet op zat te wachten) hebben ik en 2 bevriende SEH adviseurs doorlopen (die hielden er geen provisie aan over, gewoon productkenmerken, daadwerkelijk voorstel en goedkeuring DNB bekeken).
AEGON, Obvion en DSB kwamen er als beste uit.
AEGON gaf tijdens het offerte traject aan dat er een ORV ( Overlijdens Risico Verzekering) gesloten moest worden eer ze akkoord gingen (tariefsteling onmogelijk) , Obvion en DSB maalde er niet om.
Resultaat was de de DSB hypotheek gesloten werd.
Achteraf gezien niet handig (wie had vorig jaar vewacht dat de DSB bank zou omlazeren ? ) en achteraf ben ik dus (bijna zeker) de uitzondering op de praktijken van de DSB...
MAar ik heb een recht toe recht aan hypotheek, moet ik daardoor ook in problemen komen ?
Vergeet niet dat wanneer de protefeuille niet verkocht kan worden alles in ene opeisbaar wordt en ik dus moet oversluiten a zovel duidend euro kosten en met een woning die volgens de NVM 8% is gedaald) een bank ziet mij aankomen nu..

Ben het er mee eens dat de DSB omlazert, vooral als het ook maar voor de helft waar is van wat er gebeurd.
Ik ben gewoon bereid mijn schulden te betalen, want die ben ik willens en wetens aangegaan. (per slot heb ik en contract getekend) Maar doordat dit faillisment zo snel van rechts gekomen is, en er meerdere partijen hebben zitten pitten of niet ingegrepen, kan het zo maar zijn dat ik het contract niet mag nakomen...

dat is toch raar ?

Wat mij betreft wordt er maar afgewaardeerd op het deel van de portefeuille waar mijn hypotheek onderdeel van uit maakt en wordt het tegen een aardig prijse doorverkocht aan een staatsgesteunde bank of wie dan ook. Vind ik prima.
Alleen al uit eigenbelang wil ik dat het contract zoals dat aan de hypotheek ten grondslag in tact blijf zodat ik die kan nakomen. Dan heeft de maatschappij het minste last van mij... dat is toch niet zo vreemd om te verlangen ?
Voel dan ook niets voor het plaatsen claims.. ik ben een overeenkomst aangegaan en ik moet daarvoor verantwoording dragen.. Mijn verantwoording is het voldoen van het contract toch ? niet het gedwongen oversluiten of blijven steken met een restschuld

maar dat soort gedachtes maakt mij meteen pro DSB... nee ik heb een hypotheek bij DSB... dat is heel anders !

Altijd wat anders
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 sep 2009 14:22

Re: Waar nu heen??

Ongelezen bericht door Altijd wat anders »

Triple, laat je niet gek maken hier :wink:
Zolang de verzekeringsmaatschappij nog in leven is (wie is dat bij jou of heb ik er overheen gelezen?) is er niet heel veel aan de hand zolang die het hypotheekbedrag dekt.
Zit die verzekering bij DSB Leven of een van de andere DSB kindjes en valt die om, dan heb je mogelijk een probleem, omdat de koopsom geïnd is door ome Dirk en de polis dus voor een nieuwe verzekeraar geen premie opbrengt, maar alleen mogelijk uitkering die hij moet doen. Er is in verzekeringsland wel een onderling vangnet voor overnames bij faillissementen, maar vraag me niet wat het precies inhoudt.

Wbt je eventuele onderwaarde van je huis tov je huidige hypo zit je als je een nieuwe hypo moet gaan nemen best wel klem. Maarr.. ik heb net een artikel uit het FD gepost hier waarin men spreekt over een kopende partij voor de hypotheken, dus er gloort hoop aan de horizon. :wink:
Artikel staat hier

Triple_NL2
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 okt 2007 20:42

Re: Waar nu heen??

Ongelezen bericht door Triple_NL2 »

@altijd wat anders.

niet bij mij. Maar technisch is er verzekeringstechnisch ook weinig aan de hand. Meeste AO verzekeringen zijn via DSB Leven elders ondergebracht. Voorheen cardiff, laatste jaren bij Reaal. Dus diegene met een polis, check het even staat er op bij wie het is ondergebracht. Dan is ondanks de kosten toch nog weinig aan de hand.
Voor spaarhypotheken ( ow **** ook ik) is dat een ander verhaal die zijn ondergebracht bij ... DSB Leven en veelal niet elders onder gebracht.
Het kan zo maar zijn dat DSB Leven ook omlazert als gevolg van faillisment van DSB beheer. Dan is het aan je hypotheek verpande product niets meer waard.

Nu is mijn spaarproduct jong ( 1,5 jaar oud) dus als men die verzekering niet overneemt tezamen met de hypotheek is er een marginale schade...
Het zou anders zijn als je al in jaar 10 of 12 van je spaarhypotheek zit. Dan is het een stuk heftiger.

Had net het stukje op de FD gelezen. Hoorde het vanochtend al, zou wel erg prettig zijn ( 15000 mensen gerustgesteld ?)

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Waar nu heen??

Ongelezen bericht door Consumentt »

Misschien komt er met HBU een goede concurrent bij.

Gesloten