LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DAS Incasso Eneco

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
natnas
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2007 19:31

DAS Incasso Eneco

Ongelezen bericht door natnas »

Hoi,

Ik had een openstaande rekening van 233 euro. Das incasso gooit er honderd euro bovenop. Ik maak verschillende bedragen over aan eneco en schrijf Das een brief dat ik de incassokosten niet kan betalen. Eneco heeft ook al 75 euro n het bedrag gerekend aan administratie kosten omdat ik te laat heb betaald. Ik geef dit aan dat ik dus geen incassokosten wil betalen over deze administratie kosten. DAs blijft 3 keer per week brieven toesturen met een vordering van 333 euro,doet er nog een overzicht bij waaruit blijkt dat alleen mijn laatste factuur met vervaldatum 26 oktober openstaat. Ik schrijf dus weer een brief en krijg een reactie terug dat er nog 200 euro openstaat en dat het advies aan eneco is om de levering van diensten af te sluiten. VOlgens de klantenservice van eneco hebben ze geen zicht meer op de betalingen omdat deze bij het incassobureau liggen, terwijl ik alleen betalingen doe aan eneco en niet aan das. Ben ik verplicht om de 200 euro aan das te betalen? Wat kan ik nu doen?

Babette1984
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jan 2011 17:51

Re: DAS Incasso Eneco

Ongelezen bericht door Babette1984 »

ik heb precies dezelfde probleem. er staat bij eneco. een jaarnota van 120 euro open. dit dateert van okt 2010. ik heb deze rekening vergeten te betalen omdat er gewoon heel veel andere rekeningen bij kwamen.

in dec 2010 heb ik via internetbankieren. 20 euro overgemaakt om alvast een begin te maken aan de jaarnota. een week later kreeg ik een brief dat ze de bedrag na DAS INCASSO Rotterdam overhandigen. dezelfde week kreeg ik van Das Incasso een brief met de vordering en de verzoek die in 7 dagen te voldoen. ik heb toen gemaild om een betalingsregeling te treffen. begin dit jaar kreeg ik een brief dat eneco niet aan betalingsregelingen doet. maar zij mij wel de kans geven om het inmiddels verhoogde bedrag van 244 euro in 2 termijnen te voldoen. (de 15de van deze maand en de 15de van februari) de bedrag is overigens verhoogd met administratie kosten van 62 euro van eneco en 66 incasso kosten van DAS INCASSO. ik ging akkoord maar heb wel een melding gemaakt dat ik niet de 15de maar pas de 20ste van maand januari en februari de termijnbetaling kan overmaken.
heb daar van DAS incasso geen antwoord op ontvangen. op 20 januari J.L heb ik de eerste termijnbetaling verricht. maar door privé omstandigheden is dan niet 122 maar 100 euro geworden. heb ook in de mail gezet dat ik de maand erop dan de 22 euro er bij betaal. dus dat ik op 20 februari 144 euro zal storten.
ik dacht dat het daarmee wel voldoende zal zijn en dat ik in febrauri van DAS INCASSO rotterdam af ben.

nu krijg ik van een brief dat er via eneco een wijziging is plaats gevonden van 1.14 rente en 100 euro incasso kosten. bij mijneneco online kan ik niks vinden over 100 euro incasso of details daarvan. ik heb vandaag een mail gestuurd na DAS INCASSO Rotterdam met de vraag waarom ze 100 euro incassokosten erbij doen en waar daar de bewijzen van zijn.
ik ben benieuwd of ze uberhaubt op mijn mail gaan reageren :twisted:

Natnas is het bij jou inmiddels opgelost
hebben anderen ook van dit soort spook nota ?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: DAS Incasso Eneco

Ongelezen bericht door sephora30 »

Babette, denk je nu echt dat jij degene bent die bepaald hoeveel en wanneer je gaat betalen.
Das bepaald de regeling niet jij.
Kom je die niet na, dan ben je de pineut.

Babette1984
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jan 2011 17:51

Re: DAS Incasso Eneco

Ongelezen bericht door Babette1984 »

nou in eerste instantie bepaal ik dus 100% wat er uit mijn portomonee wordt betaald.

ik heb mijn aan de betalingregeling gehouden en nu komen ze opeens met 100 euro incasso kosten aanzetten waar ik geen bewijzen van zie.
dat is mijn enigste vraag eigelijk.
maar kennelijk kan je hier daar dus ook geen antwoord op vinden want je krijgt er schop op na :lol:

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: DAS Incasso Eneco

Ongelezen bericht door Yme »

Eneco zit tegenwoordig in de telefonie? :wink:

Dat je een betalingsregeling mag treffen is een service, geen recht. Het bedrijf mag zelf de voorwaarden bepalen.

Je zegt dat je een lager bedrag over hebt gemaakt dan afgesproken en ook nog eens te laat. Je hebt je niet aan de betalingsregeling gehouden.

Voor wat betreft die 100 euro incassokosten, wacht eerst maar hun reactie af. Staat het nergens aangekondigd in een van de herinneringen of de bevestiging van de betalingsregeling die je hebt gehad?

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: DAS Incasso Eneco

Ongelezen bericht door renegade66 »

sinds wanneer is het toegestaan dubbele incassokosten te rekenen?
hoe kan men bij een vordering van €120 ineens €244 maken?

hier klopt iets niet helemaal.

@babette en natnas,

kunnen jullie die kosten eens hier op een rijtje zetten?

hoofdsom
administratiekosten
rente
incassokosten
enz. enz.

het liefst zoals het op papier staat.

natuurlijk moet je je wel aan de afspraken houden van een betalingsregeling.
maar wacht wel ff met de incassokosten betalen. laat dit eerst uitzoeken.
das rekent sowieso te veel incassokosten. en die moet je gelijk betwisten.
die behoren €37,- te zijn.

carpin
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2009 12:42

Re: DAS Incasso Eneco

Ongelezen bericht door carpin »

Dit is zo'n schrijven die je de eerste keer van DAS krijgt.

100 euro incassokosten is zeker een standaard bedrag, volgens de algemene voorwaarden van Eneco.
Eneco zelf rekent ook veel geld voor de aanmaningen.
10 euro, 50 euro

Onderstaande rekening was toevallig betaald op de dagtekening.
Afbeelding

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: DAS Incasso Eneco

Ongelezen bericht door AGGB »

Parla gaf in een ander topic deze link. Als dat inderdaad werkt, dan een uitstekend initiatief van die juristen
http://www.tehogeincassokosten.nl/
ook te zien is dat DAS hoog scoort op het gebied van te hoge kosten.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: DAS Incasso Eneco

Ongelezen bericht door Shine »

nou in eerste instantie bepaal ik dus 100% wat er uit mijn portomonee wordt betaald.

ik heb mijn aan de betalingregeling gehouden
Euhm, dat heb je dus niet!. In plaats van 120,- heb je 100,- overgemaakt. En tevens heb je die pas op de 20ste overgemaakt in plaats van de 15e.
Prima als jijzelf bepaalt wat er 100% uit je portemonnaie wordt betaald, maar als er achterstanden zijn en regelingen zijn afgesproken, dan bepaal je dat niet meer. Het is een gunst, niet een recht.

Je kunt het een trap na vinden, maar dit is gewoon de harde feitelijke werkelijkheid.

Babette1984
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jan 2011 17:51

Re: DAS Incasso Eneco

Ongelezen bericht door Babette1984 »

in de tussen tijd is de rekening van mij inmiddels al een week geleden betaald en heb ik deze probleem niet meer

alleen jammer dat Mijneneco nog niet up to date is.
want DAS incasso heeft mijn geld wel binnen
nou ja ik heb betaald en zo is het gewoon

Gesloten