LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Infrezen van spots

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
shamrocknl
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 jun 2009 09:09

Infrezen van spots

Ongelezen bericht door shamrocknl »

Mijn keuken wordt volgende week geleverd.

Bij het bestellen hebben we geen uitsparingen in de bovenkastjes (3x) genomen omdat we toen dachten geen spotjes er onder te willen. Nu 12 weken later willen we eigenlijk wel spotjes eronder, en het liefst inbouw.

Heeft iemand ervaring met het zelf infrezen en wegwerken (de kabels waar stop je die?) van die dingen?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Infrezen van spots

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Shamrock,

Ga je de keuken zelf plaatsen?

Als je handig bent met de bovenfrees dan kun je de sparing zelf fresen. Maak een malletje van multiplex door een spotboring erin te maken. Frees bij iedere kast mbv het malletje de sparing uit. Daarna met een lange boor 8mm vanaf de achterkant kast door de bodem naar het gat boren en klaar.


Als je niet zo handig bent dan kun je ook gewoon een boring in de bodem maken van de kast. Leg daarna een kastplank op de bodem en frees hierin met bij de cirkelzaag een gootje (aan de niet zichtbare kant natuurlijk) waardoor het draadje kan lopen. Schroef daarna de legplank op de bodem. Klaar!

Wel even de leverancier van de keuken lief aankijken voor een paar nieuwe kastplankjes :wink: Je wilt niet weten hoe vaak we deze truc hebben moeten uithalen omdat zo'n stropdas weer eens vergeten was om de sparing tbv de spots te bestellen!

MVG

shamrocknl
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 jun 2009 09:09

Re: Infrezen van spots

Ongelezen bericht door shamrocknl »

Maxx,

Bedankt voor je antwoord :) De keuken wordt geplaatst overigens.

Hoe wist je dat ik overdag een stropdas draag? :P Laten we het erop houden dat dit een gevalletje voortschrijdend inzicht was.

De handige oplossing zal me wel gaan lukken. Nou ja "me"...mijn schoonvader is van beroep timmerman dus zal hem weer liev moeten aankijken.

Ik zal wel laten weten hoe het afloopt zodra de keuken binnen is. Helaas is hij alweer een week vertraagd :( De tegelzetter heeft pas eind volgende week tijd om de tegels te gaaan leggen *zucht* Originele afleverdatum was 8/10 lol. Ach ja verbouwen...gaat nooit zoals je wilt.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Infrezen van spots

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Shamrock,

Ik ging ervan uit dat de spots hierbij in de onderbodem van de kast gemaakt moeten worden. In de bovenkant is het natuurlijk stukken eenvoudiger.
Hoe wist je dat ik overdag een stropdas draag? Laten we het erop houden dat dit een gevalletje voortschrijdend inzicht was.
Tja, die stemmen....die stemmen in mijn hoofd. Nee, ik bedoelde met de stropdas die alwetende 18 jarige keukenverkoper die met een 3 daagse verkooptraining op zak denkt de keukenwereld te kunnen verrijken met zijn kennis. En daar lopen er heeeeeeel wat van rond. Hoe is het trouwens met GWTE? :wink: :lol:

MVG

ferry100nl
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 apr 2008 20:09

Re: Infrezen van spots

Ongelezen bericht door ferry100nl »

Hou er rekening mee dat het vermogen niet meer wordt dan 10 watt. Anders word de keuken te warm, en gaat je kastje er aan, je kunt ook een opbouw versie nemen die kan al 20 watt aan, zeker als je een donker blad hebt wel handig is.

Gesloten