LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extreem hoge energie rekening

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
HJHMULDER

Extreem hoge energie rekening

Ongelezen bericht door HJHMULDER »

Wij ontvingen recentelijk een extreem hoge energie rekening. Wij betalen 135,00 per maand voor onze energie.
Dat is normaal gesproken genoeg. Dit jaar moeten over 14 maanden bijna 7000,00 euro bijbetalen en ±550,00 permaand gaan betalen ! Het is ongelovelijk. Reeds contact opgenomen met de NUON en Liander.
We hebben sinds een jaar een nieuwe ansluiting. Voorheen zaten we op een gezamelijk netwerk van een recreatiepark dat aansluit op ons terrein. Nu dus een eigen aanvoer.
Wij hebben een vijver pomp maar die kan het niet zijn want die hebben we al jaren. Bovendien staat die in de winter uit. We hebben een 24" Computerscherm en twee 20" maar die staan slechts af en toe aan. Daarnaast een redelijk grote plasma tv maar die staat ook niet vaak aan en hebben we al jaren. Af en toe moeten we bijverwarmen in ruites met een electrisch kacheltje maar dat is niet permanent. We hebben een pomp op de vloerverwarming van de badkamer maar ook al jaren. Ik begrijp er niets van....
Heeft iemand dergelijke ervaringen ? Wat moeten we doen ?
:| :|

Altijd wat anders

Re: Extreem hoge energie rekening

Ongelezen bericht door Altijd wat anders »

Je hebt anders nogal wat zware verbruikers op je lijstje :shock:

Koop eens een energiekostenmeter (bijvoorbeeld Energy Check 3000 kost zo'n 19 euro) en ga maar eens meten wat al die apparaten verbruiken en vermenigvuldig dat met het aantal uren dat ze aan staan.
Standby apparaten zoals tv, modem, decoder, Senseo etc. kunnen samen ook nog voor een verrassend verbruik zorgen.
Een flinke vijverpomp kan een enorm verbruik hebben en als die de hele zomer aan staat.. een electrische kachel ís gewoon een enorme verbruiker.

Voor alle zekerheid zou ik ook even bekijken of er niet vóór jouw electriciteitsmeter een aftap zit naar bijv een buurman met een weedplantage. Je kunt ook van echt alle apparatuur de steker uit het stopcontact halen en dan kijken of de meter doorloopt.

Vraagjes:
- Waarschijnlijk zat je met je oude aansluiting op een soort omslagstelsel over alle verbruikers?
- Had je een eigen electriciteitsmeter of niet?
- Is die 135 euro alleen voor electra of zit daar ook gas bij in?
- En voor hoeveel electriciteitsverbruik per jaar (kWh) schat NUON je nu in?

Vattenfall Webcare
verified

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte heer Mulder,

Uit uw vraag op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over uw energieverbruik.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om het een en ander voor u uit te zoeken. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit internetforum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

apc2008

Ongelezen bericht door apc2008 »

Nuon Customer Care Center
Postbus 40021
6803 HA Arnhem

Betreft: Klacht (gericht op Nuon)

Geachte Nuon medewerker,

De problemen van E. Gungor bedrijf begonnen in feite onmiddellijk bij het huren van zijn toenmalige object aan de Bolstoen 2E 1046 AT Amsterdam, waar hij in middels paar keer jullie te hebben benaderd telefonisch geen service of beter geholpen door medewerker. De vraag blijft hoe het mogelijk is dat dhr. Gungor volgens de gemaakte jaarafrekening in de kortste periode zoveel energie gebruikt zou hebben, terwijl vorige eigenaar waar hij zelfde werkzaamheden verrichte dagelijks gebruikt worden veel minder betalen. Ondanks dat Dhr. Gungor er nog geen 10 maanden actief is in bedrijf heeft, zijn de ook de belastingkosten van haar jaarafrekening veel hoger vergeleken met andere consumenten.

En de vraag is aan u waarom heeft vorige eigenaar sinds 2006 tot december 2008 alleen maar geld terug heeft ontvangen en 26 september 2008 was de meter standen 91894x en in 2 januari 2009 was de meter stand 95409x omdat zij weinig hebben verbruikt en sterker nog zij hebben maandelijks € 205 per maand betaald. En nieuwe eigenaar is in beeld gekomen hij kreeg een jaarrekening meter standen van 2 januari 2009 was 95409x stand van 8 september 2009 106254x vier keer dubbel dan vergeleken met voorgaande jaren. En sinds de dag dat dhr. E. Gungor nieuwe eigenaar is hebben jullie besloten om deze klant te voor de gek houden. Hij heeft in januari 2009 een rekening gehad van € 1046,28 dat hij dit in één keer moest betalen. Maar dat is niet gebeurd dhr. Gungor heeft gebeld en gevraagd hoe kan ik binnen een maand zoveel verbruiken maar geen definitief antwoord op zijn vraag gehad. En der is destijds door jullie weer een aanmaning gestuurd van u moet het betalen anders zijn wij genoodzaakt uit handen te geven van incasso bureau en heeft hij besloten om betalingsregeling aan te gaan met jullie. En wat blijkt na drie maanden jullie hebben vervolgens een brief gekregen van vorige eigenaar al sinds voor dat de bedrijf werd overgenomen door nieuwe eigenaar heeft u verzocht om pergaande nieuwe relatie nummer te maken voor nieuwe eigenaren. Helaas hebben jullie dit niet verwerkt en doch tot en met Juli op oude relatie nummer jullie rekeningen gestuurd. Wij verzoeken u deze goed na te kijken en eventueel veel betaalde kosten terug te storten aan dhr. E. Gungor van Apc westpoort.

Wat ook niet duidelijk is dat jullie binnen een jaar de maand termijn hebben verhoogd eerste van € 205 naar €426 en daarna weer een verhoging van € 1277,32 en na verzoek dat het niet zou kloppen is de termijn nota verlaagd naar € 478 maar binnen 8 maanden tijd is de termijn weer verhoogd naar 485,54 waarom? Hoe kan dit dus de meter functioneert niet goed!

Wij hebben zeker paar keer contact gehad met nuon medewerker zij hebben ons verzocht om duidelijk aan te geven wat eventueel kan fout gaan of is gegaan. Dhr. E. Gungor heeft iets raars ontdenkt aan zijn meterkast dit is ook telefonisch doorgegeven aan u medewerker. Hij heeft gezien dat twee meters aanwezig zijn zoals een tussenmeter en een normale meter oude type nog met een draaiende metalen ding. De oude draait ook als alle aparaturen uit is dus ook geen licht helemaal geen stroom maar de meter draait 3 keer sneller dan die van zijn buurman en tussen meter is geplaats door een ander bedrijf en dat is heel lang geleden denkt u klant. Dus daarom is de verbruik erg hoog. Wat ook niet klopt is dat de zegeling van oude meter is der niet meer. Het kan zijn dat er iets lekt of de meter niet meer goed functioneert niet volgens de normale stand dus het kan van alles zijn. Maar in ieder geval vertrouwt u klant de meters niet meer!

Hierbij wil ik u dan ook nogmaals uitdrukkelijk verzoeken deze brief met gevraagd aandacht door te nemen, en het benodigde onderzoek in te stellen in de hoop dat de misverstanden en problemen zo tijdig mogelijk worden opgelost. Verder verzoek ik u zeer vriendelijk de afwikkeling en uw gespecificeerde reactie aan dhr. E. Gungor bedrijf gevestigd aan de Bolstoen 2E 1046 At Amsterdam t.a.v ondergetekende te richten, en intussen het verzenden van rekeningen en herinneringen aan APC Westpoort te beëindigen tot dat na het onderzoek vastgesteld wordt wat het precieze bedrag van de rekening moet zijn. En nog verzoekt de klant of hij de termijn bedrag te verlagen naar € 350 omdat zij echt heel vaak buitendienst hebben gedraaid en vreemd ook dat de rekening zo hoog is kunnen ze niet betalen daarom even een tijdelijke oplossing voor u tevreden klant.

Met vriendelijke groet,

APC Westpoort
Bolstoen 2e
1046 AT Amsterdam
Relnr: 21677229
Oude relanr: 21340673

apc2008

Ongelezen bericht door apc2008 »

Geachte Nuon medewerker,

Ik heb u al eerder gesproken over deze feit, wij hebben nog een extra fout ondekt deze is dat de alle twee meters aangesloten op een meter wat er is gebeurd de meter is geplaats en volgens mij een en ander niet goed gekopeld aan de hoofd meter. Als wij stroom gebruiken en de boven buren dan gaat hoofdmeter drie sneller dan normaal. Boven buren hebben infeite eigen meter laten neer zetten die draait natuurlijk ook maar niet op juiste manier. Dus infeite is er iets niet goed aangesloten. Graag u hulp bel ons op nummer 0642994162.

Groetjes,

APC Westpoort 020

sannie04

Ongelezen bericht door sannie04 »

Wij zitten bij eneco. Na een hoop gedoe vorige jaar vanwege energielevering bij eneco en verbruik bij NUON (na problemen van het kastje naar de muur gezonden te worden) en vervolgens 1000,- te moeten bij betalen na de eindafrekening, zijn wij weer terug gegaan naar eneco (daar zitten we nu eenmaal aan vast vanwege hun vastrecht). Nu kan je via eneco.nl je energie verbruik volgen. Aangezien wij vorig jaar zoveel moesten bijbetalen zijn we heel voorzichtig geworden met het verbruik. Zelf nieuwe en energie zuinige app. aangeschaft. Nu houden wij ons verbruik dus bij via internet en nu geeft eneco ons het advies om onze maandtermijn met 150,- p.m. te verhogen. Wij betalen nu al 100,- aan energie en 66,- aan gas. Daar moet dus volgens eneco nog eens 150,- bij. Wij hebben een kleine flat van 66m2.
Kan het echt dat wij zoveel energie verbruiken. We werken allebij fulltime en zijn dus bijna niet thuis?
Heeft iemand advies hoe we hier mee om kunnen gaan. Hoe kunnen we checken of dit verbruik ook daadwerkelijk klopt zoals eneco zegt?
Ik wordt zo onderhand helemaal gek van deze hoge energie rekeningen!!! Dit is toch niet te betalen, zelf voor ons als twee verdieners is dit niet te doen.

h@rm@n

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Wat je al jaren hebt HJH Mulder, doet niet ter zake omdat je voorheen op een gezamelijk netwerk zat zoals jezelf aangeeft. waarschijnlijk heb je voorheen een vast bedrag hiervoor betaald. De huidige situatie is nu dat je een eigen individuele aansluiting hebt. Alleen is mij niet duidelijk of dit elektriciteit en gas is. Voor te beginnen zou ik in een lijstje dagelijks de standen bijhouden en het verbruik.
Elektrische kachel zijn "energieslurpers" want je moet elektriciteit in warmte omzetten en dit is duurder dan verwarmen met gas.

Gesloten