LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medion levert gebruikte monitoren als nieuw

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
MedionHulp
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 okt 2009 15:17

Re: Medion levert gebruikte monitoren als nieuw

Ongelezen bericht door MedionHulp »

gerard1740 schreef: Ik ben blij dat Medion hier reageert, mijn klant nr 112049742.
Elk bedrijf verdient een kans om zijn fouten te herstellen, in afwachting van uw reactie...
Geachte Heer (ik noem bewust geen naam),

Allereerst kan ik u melden dat wij uw probleem hoe dan ook gaan oplossen. Ik laat een van mijn medewerkers vandaag nog contact met u opnemen en laat u de keuze of u alsnog een (nieuwe) monitor wenst te ontvangen of uw geld terug wilt.

Ik heb de zaak intern onderzocht en kan u mededelen, dat uw monitor daadwerkelijk niet als zijnde ontvangen is ingeboekt bij Medion. Dit kan de volgende oorzaken hebben:

- TNT heeft het pakket niet afgeleverd, ofschoon dit wel op Track & Trace vermeld staat. Dit komt helaas, zij het niet frequent, wel eens voor.

- Het pakket is wel afgeleverd, maar is voor ons niet identificeerbaar vanwege het ontbreken van gegevens. Dit komt helaas regelmatig voor, maar ik kan onmogelijk vaststellen of dit hier het geval is.

- Het pakket is afgeleverd en is voorzien van correcte informatie, maar is desondanks door ons niet op de juiste order ingeboekt. Aangezien het inboeken van zendingen ook mensenwerk is, komt ook dit helaas, zij het incidenteel, wel eens voor.

Aangezien wettelijk is bepaald, dat de verantwoordelijkheid voor een zending te allen tijde bij de verzender ligt tot ontvangst is bevestigd, hetgeen ook logisch is, anders zou iedereen kunnen roepen dat hij/zij iets verzonden heeft, is de reactie van onze medewerkers, zij het uitermate vervelend voor de klant, op zich terecht. Aan de informatie op T&T kunnen geen rechten worden ontleend, aangezien TNT niet de ontvangende partij is.

Hoe het ook zij; als in de eerste alinea vermeld, zullen wij dit betreurenswaardige geval als een coulance-geval in behandeling nemen en ervoor zorg dragen dat u wordt gecompenseerd. Medion heeft er vanzelfsprekend geen enkele baat bij, dat klanten op deze manier worden benadeeld, ook al hoeft dit niet per definitie aan Medion te wijten te zijn. Wij nemen derhalve ook alle mogelijke maatregelen teneinde dit soort gevallen te voorkomen of in ieder geval tot een absoluut minimum te beperken.

Ik hoop hiermee het vertrouwen in onze organisatie tenminste enigszins te hebben hersteld.

gerard1740
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 mar 2009 11:08

Re: Medion levert gebruikte monitoren als nieuw

Ongelezen bericht door gerard1740 »

MedionHulp schreef:
gerard1740 schreef: Allereerst kan ik u melden dat wij uw probleem hoe dan ook gaan oplossen. Ik laat een van mijn medewerkers vandaag nog contact met u opnemen en laat u de keuze of u alsnog een (nieuwe) monitor wenst te ontvangen of uw geld terug wilt.
Een goed bericht!
Ik ben in afwachting van de reactie van een van uw medewerkers, ik zou graag mijn geld terug ontvangen.

gerard1740
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 mar 2009 11:08

Re: Medion levert gebruikte monitoren als nieuw

Ongelezen bericht door gerard1740 »

gerard1740 schreef:
MedionHulp schreef:
gerard1740 schreef: Allereerst kan ik u melden dat wij uw probleem hoe dan ook gaan oplossen. Ik laat een van mijn medewerkers vandaag nog contact met u opnemen en laat u de keuze of u alsnog een (nieuwe) monitor wenst te ontvangen of uw geld terug wilt.
Een goed bericht!
Ik ben in afwachting van de reactie van een van uw medewerkers, ik zou graag mijn geld terug ontvangen.
Ik ben vandaag, volgens afspraak, geheel correct terug gebeld en heb mijn rekening nummer gegeven. Binnen 14 dagen staat het geld op mijn rekening.

MedionHulp
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 okt 2009 15:17

Re: Medion levert gebruikte monitoren als nieuw

Ongelezen bericht door MedionHulp »

gerard1740 schreef: Ik ben vandaag, volgens afspraak, geheel correct terug gebeld en heb mijn rekening nummer gegeven. Binnen 14 dagen staat het geld op mijn rekening.
Ik zal persoonlijk controleren dat dit ook daadwerkelijk gebeurt. Ik zou desondanks een korte bevestiging wanneer het geld binnen is zeer op prijs stellen.

gerard1740
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 mar 2009 11:08

Re: Medion levert gebruikte monitoren als nieuw

Ongelezen bericht door gerard1740 »

MedionHulp schreef:
gerard1740 schreef: Ik ben vandaag, volgens afspraak, geheel correct terug gebeld en heb mijn rekening nummer gegeven. Binnen 14 dagen staat het geld op mijn rekening.
Ik zal persoonlijk controleren dat dit ook daadwerkelijk gebeurt. Ik zou desondanks een korte bevestiging wanneer het geld binnen is zeer op prijs stellen.
Het geld is binnen!
Da's heel erg vlot gegaan, vriendelijk dank Medion.

MedionHulp
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 okt 2009 15:17

Re: Medion levert gebruikte monitoren als nieuw

Ongelezen bericht door MedionHulp »

gerard1740 schreef:Het geld is binnen!
Da's heel erg vlot gegaan, vriendelijk dank Medion.
Dank voor de bevestiging. Ik zal de case sluiten.

Rodolfo4640
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 aug 2009 14:13

Re: Medion levert gebruikte monitoren als nieuw

Ongelezen bericht door Rodolfo4640 »

..... en? al wat gehoord, ik nog niet, beetje vreemd trouwens dat ze onze gegevens niet terug kunnen vinden aan de hand van deze ellende, ik heb me bont en blauw gemailed en getelefoneerd, zijn er dan meer van dit soort gevallen waarbij ze mensen maar wat toesturen, erg snel zijn ze beslist niet tot dusver, het nummer wat ik opgaf zal de boosdoener wel zijn, derhalve hier mijn (ex)klantnummer 111855791 ten overvloede, ze houden me wel bezig zo, ik maak me maar niet meer kwaad, dat heeft toch geen nut.

zie onderstaande wervende tekst:
(In de onderwerpregel van dit bericht wordt uw persoonlijke aanvraagnummer ID[|#231263#329207#4430138#|] vermeld, welk een efficiënte en snelle afhandeling van uw aanvraag mogelijk maakt.) ,

hahahaha jajajajaja

Rodolfo4640
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 aug 2009 14:13

Re: Medion levert gebruikte monitoren als nieuw

Ongelezen bericht door Rodolfo4640 »

Medion zegt o.a.
Medion heeft er vanzelfsprekend geen enkele baat bij, dat klanten op deze manier worden benadeeld, ook al hoeft dit niet per definitie aan Medion te wijten te zijn.

Is het sturen van beschadigde, bevuilde, gebruikte apparatuur niet aan Medion te wijten, jullie moeten je schamen voor de ellende die jullie me bezorgd hebben, ik ben klant, is die niet koning?, nou niet bij Medion is me gebleken.

Gefeliciteerd Gerard al begrijp ik van die data van die stukjes niet veel

erjeegee
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 okt 2009 18:31

Re: Medion levert gebruikte monitoren als nieuw

Ongelezen bericht door erjeegee »

Had ik maar....eerder op dit forum gekeken! Medion-"service" gaat op dezelfde voet verder. Er wordt een ondeugdelijke dvd-speler afgeleverd; contact opgenomen met de zgn. "helpdesk". Dan begint de ellende: ik hoef die niet te beschrijven: lees het voorgaande van dit onderwerp op het forum. Een onvoorstelbare hoop ge-OH, voor een dvd-speler van 49,95 euro!! Zou er bij Medion niemand zijn die op kosteneffectiviteit let? Zou Medion maling hebben aan imagoschade? Onbegrijpelijk dat een internationaal opererende handelsonderneming als Medion zichzelf zo te kakken zet. Mijnheer Michiel van der Vliet, directeur Medion Benelux, Brussel, wil af van zijn "Aldi-imago".
Nou wat service betreft kan zijn onderneming er nog een puntje aan zuigen. Niet alleen geeft Aldi een jaar meer garantie, Aldi maakt hem ook waar: zonder gezeur.
Medion stelt zich op als de eerste de beste dozenschuiver of prijsvechter waarvan er vele op het internet te vinden zijn.
Medions webshop? Misschien goed voor informatie (wat is er binnenkort bij Aldi in de aanbieding?) iets bestellen? Nee dank u, ik heb ervan geleerd.

Rodolfo4640
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 aug 2009 14:13

Re: Medion levert gebruikte monitoren als nieuw

Ongelezen bericht door Rodolfo4640 »

...... (vervolg)

nog steeds niets gehoord van Medionshop ondanks de mooie woorden hierboven van Medion hulp, het zal de kerstdrukte wel zijn vermoed ik, ik had toch wel een bloemetje verwacht voor al de ellende die Medionshop me bezorgd heeft en ook een excuus zou wel op zijn plaats zijn maar toegeven dat er dubieus gehandeld is, is er niet bij, ik hoop dat iedereen met dergelijke klachten zich meld hier, zo ga je toch niet met je klanten om

MedionHulp
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 okt 2009 15:17

Re: Medion levert gebruikte monitoren als nieuw

Ongelezen bericht door MedionHulp »

Rodolfo4640 schreef:...... (vervolg)

nog steeds niets gehoord van Medionshop ondanks de mooie woorden hierboven van Medion hulp, het zal de kerstdrukte wel zijn vermoed ik, ik had toch wel een bloemetje verwacht voor al de ellende die Medionshop me bezorgd heeft en ook een excuus zou wel op zijn plaats zijn maar toegeven dat er dubieus gehandeld is, is er niet bij, ik hoop dat iedereen met dergelijke klachten zich meld hier, zo ga je toch niet met je klanten om
Geachte Heer,

Ik ben helaas de afgelopen week niet aanwezig geweest, waardoor ik uw case nog niet in behandeling heb kunnen nemen. Ik vind het jammer dat u op deze manier reageert, al kan ik de onvrede over de gang van zaken best begrijpen. Ik heb echter reeds op 20 oktober gevraagd om klantnummers van de betrokkenen en van de andere klant heb ik dat ook meteen gehad en zoals u heeft kunnen zien is deze zaak snel en naar tevredenheid opgelost. Op het moment dat u uw klantnummer doorgaf, was ik reeds vertrokken. Vooralsnog ben ik de enige die op dit forum kan reageren.

Hoe dan ook; ik zal meteen met uw gegevens aan de slag gaan en laat op zo kort mogelijke termijn iets weten.

MedionHulp
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 okt 2009 15:17

Re: Medion levert gebruikte monitoren als nieuw

Ongelezen bericht door MedionHulp »

Geachte Heer,

Naar ik heb begrepen hebben een aantal zaken elkaar gekruisd en is het aankoopbedrag reeds op 26 oktober geboekt op uw rekening. Ik zou het op prijs stellen, indien u dit hier kort wil bevestigen.

Bij voorbaat dank.

Rodolfo4640
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 aug 2009 14:13

Re: Medion levert gebruikte monitoren als nieuw

Ongelezen bericht door Rodolfo4640 »

Geachte Medion mijnheer,
ik ben bang dat u er hoegenaamd niets van begrepen hebt, ik bestelde een monitor 19" bij medionshop, dan verwacht je een fabrieksnieuw apparaat. De betaling was inmiddels al afgeschreven van mijn Visa rekening. In de niet originele, veel te grote doos bleek een gebarsten en besmeurde monitor te zitten, daar heb ik foto's van.
Hoe kan dit is mijn vraag. Waarom doet Medionshop dit?
Geeft u me daar eens antwoord op want daar gaat het om.
Als u mij meteen een fabrieksnieuw apparaat had gestuurd was er niks aan de hand geweest maar hierdoor is alle ellende begonnen.
(zie hierboven voor het hele verhaal)
Ik heb van Medion mijn geld niet teruggekregen. Het wachten duurde mij te lang.
Medion wilde niets doen dus ik heb daarom een volledig rapport met bewijsmateriaal naar Visa gestuurd. Visa garandeert aankopen op het internet bij aangesloten firma's. Enkele dagen later werd het geld reeds teruggeboekt op mijn account door Visa en de zaak zou verder onderzocht worden, dit kon enkele maanden duren en ik verwacht nog een antwoord van Visa van een definitieve bevestiging omtrent deze terugboeking.
Niets gehoord van Medion dus, u bent waarschijnlijk al te groot voor een menselijk excuus, u begrijpt nu misschien dat het mij allang niet meer gaat om die 109 euro, maar hoe kan ik Medion nog vertrouwen?
Kan ik nog wel met een gerust hart een defekt apparaat opsturen?
Ik heb nu problemen met een PC, die is al 2x in reparatie geweest in de garantie en moet nu voor hetzelfde euvel weer opgestuurd worden, zal hij wel aankomen?
U begrijpt misschien mijn probleem met Medion.
Vriendelijke groet helpmijnheer van een teleurgestelde klant.

MedionHulp
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 okt 2009 15:17

Re: Medion levert gebruikte monitoren als nieuw

Ongelezen bericht door MedionHulp »

Geachte Heer,

Ik probeer even uw vragen in etappes te beantwoorden.
Rodolfo4640 schreef:Hoe kan dit is mijn vraag. Waarom doet Medionshop dit?Geeft u me daar eens antwoord op want daar gaat het om.
Dat is moeilijk te beantwoorden. Het moge volstrekt duidelijk zijn dat dit geen doelbewuste actie van Medion is. Daar heeft Medion allerminst baat bij. De meest aannemelijke verklaring is, dat er bij de pakket-omslag in onze centrale Europese opslag iets mis is gegaan. Er worden daar iedere dag duizenden pakketten omgeslagen, dus het is niet denkbeeldig dat een pakket, hetgeen een gebruikte of defecte monitor bevatte, abusievelijk tussen de te verzenden pakketten is beland. Uiteraard wordt het uiterste in het werk gesteld teneinde dit soort zaken te voorkomen, maar helemaal uitsluiten is een utopie.
Rodolfo4640 schreef:Enkele dagen later werd het geld reeds teruggeboekt op mijn account door Visa
Ik meende, inderdaad ten onrechte, dat het geld aan u was teruggestort, echter, dit is aan Visa gedaan. Belangrijkste in deze is het feit dat u schadeloos bent gesteld.
Rodolfo4640 schreef:Niets gehoord van Medion dus, u bent waarschijnlijk al te groot voor een menselijk excuus, u begrijpt nu misschien dat het mij allang niet meer gaat om die 109 euro, maar hoe kan ik Medion nog vertrouwen?
Kan ik nog wel met een gerust hart een defekt apparaat opsturen?
Medion is zeker niet te groot voor een excuus en dat bied ik u hier dan ook bij deze aan. Wat betreft het vertrouwen: ik kan mij goed voorstellen dat dit door deze affaire is geschaad. Zoals hierboven vermeld kan ik, ofschoon dit zeer zelden voorkomt, nooit helemaal 100% garanderen dat er nooit iets misgaat, echter, indien dit mocht voorkomen, zal Medion te allen tijde de klant op een fatsoenlijke manier compenseren en schadeloos stellen.

Ik hoop hiermee uw vragen naar behoren te hebben beantwoord.

Met vriendelijke groet,
Medion

Gesloten