LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HI Vriendenvoordeel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
lellatjuh
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2009 14:48

HI Vriendenvoordeel

Ongelezen bericht door lellatjuh »

Sinds een jaar had ik de hi vriendenvoordeel op mijn abonnement. Beviel me super en maakte er ook zeer vaak gebruik van.

Nu heb ik in augustus mijn abonnement verlengt en gevraagt of die vriendenvoordeel automatsch mee over ging, ja hoor die werd gewoon meegenomen. Nou kreeg ik vandaag me telefoonrekening binnen. Die bleek 200 euro te zijn. Ik schrok me kapot omdat ik helemaal niet zoveel gebeld had. Dus ik kijk naar me specificatie blijkt dat ze vanaf 27 augustus me vriendenvoordeel stop gezet hebben.

Ik gelijk bellen naar de klantenservice, krijg ik daar te horen dat hi vriendenvoordeel niet meer bestaat :? , en ik hier dus niet opnieuw voor aangemeld kon worden. Ik heb helemaal niks van HI gehoord dat de vriendenvoordeel gestopt zou worden. En ik vind het dus ook niet kunnen dat ze zoiets ineens stop mogen zetten. Ik ging er natuurlijk vanuit dat mijn vriendenvoordeel nog gewoon actief was en belde lekker verder met me vriend.
Nu komt alleen wel het gekke van allemaal, mijn vriend heeft ook vriendenvoordeel, en bij hem bestaat het nog wel. Ik gaf dit ook aan bij de medewerker van de klantenservice die ik aan de telefoon had en ik kreeg alleen als antwoord, tja dan heeft die geluk. Dit kan toch niet, kan ik hier iets mee doen, want het is allemaal wel heel vaag en raar.

harrie1959
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2009 16:57

Re: HI Vriendenvoordeel

Ongelezen bericht door harrie1959 »

Klopt helemaal!

Ik heb in Augustus ook mijn zakelijk contract verlengd, en specifiek gevraagd en gezegd dat alles moest blijven zoals het was, dus ook het vriendenvoordeel.

Geen probleem werd er gezegd, kon allemaal! Nu krijg ik de factuur van September ter hoogte van maar liefst 160 euro binnen! net 1200 gebeld en inderdaad, het is wel aan me verkocht als zijnde met vriendenvoordeel maar dat bestaat bij Hi niet meer!

Volgens de medewerker stond het wel in het systeem dat het was verlengd met die bundel, maar bestond dus nu niet meer. Wij gebruiken de telefoons, (beide op één contract), voor de zaak en bellen veel onderling. Dat wil dus nu zeggen dat we twee jaar aan dit contract vast zitten en de volle mep moeten gaan betalen.

Ik laat alle toekomstige betalingen bij de bank storneren, ze zoeken het maar uit. Stelletje oplichters. Ik wordt doodziek van die grote bedrijven die maar denken dat ze alles kunnen maken. Ik stuur de hele zooi volgende week aangetekend terug, en mogen ze het lekker uitzoeken wat ze er mee gaan doen.

Oh ja, het mooiste komt nog, ze konden het contract niet vinden, of ik maar even een copie wilde maken en die op wilde sturen! Veel gekker moet het niet worden!!!

Harrie.

harrie1959
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2009 16:57

Re: HI Vriendenvoordeel

Ongelezen bericht door harrie1959 »

Inmiddels ben ik, (na het laten storneren van de afgeboekte bedragen), via mail en telefonisch benaderd door Hi.
Ik krijg van de afgelopen 2 maanden een credit van 100,00 euro per maand en het vriendenvoordeel zou weer geactiveerd worden. Het blijkt dat het mis is gegaan bij het verlengen van het contract en niet is meegenomen. Bij nieuwe contracten is vriendenvoordeel niet meer mogelijk!

Ik weet niet of dit inmiddels gebeurd is, omdat ik dat pas kan zien op de volgende factuur. Wel is het zo dat ze alsnog de twee te hoge bedragen van de afgelopen twee maanden toch hebben afgeschreven. Maar die zijn weer door mij gestorneerd en maak dus de bedagen over minus de 100 euro credit.

Wat me verbaasd is dat ze geen contract kunnen vinden in de systemen en volgens Hi er geen contract als zodanig meer is, de facturen zijn het contract, erg vaag!

Tot zover...

harrie1959
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2009 16:57

Re: HI Vriendenvoordeel

Ongelezen bericht door harrie1959 »

Afgelopen week voor ze zoveelste keer gebeld met Hi, en wederom geen duidelijkheid en sturen ze torenhoge rekeningen en dreigbrieven dat er betaald moet worden.
Een week of 6 geleden heeft een zekere Mevr. Toes van Hi aangegeven dat het vriendevoordeel hersteld zou worden omdat dit alléén bij een verlenging mogelijk was, maar met een nieuw abonnemet niet meer. Nu is er alleen maar op één nummer van het contract, (het is een zakelijk abonnement), dit hersteld, en op het andere nummer niet. Dus is er nog steeds geen sprake van vriendenvoordeel en is er in feite niets opgelost.

Inmiddels lopen de rekeningen flink op en ik weiger deze te voldoen! Na een kleine berekening is gebleken dat de kredieten die gegeven zijn een druppel op de gloeiende plaat is, en de werkelijke kredieten veel hoger zouden moeten liggen. Daarbij komt nog dat we ook onze belbundel tegoeden kwijt zijn!

Nu in een mail van klantenservice het volgende belachelijke verhaal!
___________________________________________________

Betreft: Contractverlenging en Vrienden Voordeel abonnement

Groningen, 23 december 2009

Geachte heer, mevrouw,

Naar aanleiding van uw reactie met betrekking tot uw contractverlengingen deel ik u mee, dat alleen die abonnementen en bundels op het nieuwe contract worden overgenomen, die u expliciet bij de contractverlengingen vermeldt.

U hebt op het moment van het afsluiten van de contractverlengingen niet aangegeven, dat u de Vriendenvoordeel abonnementen wilde behouden; daarom zijn deze abonnementen op de datum van de contractverlengingen beëindigd.

Ik heb de abonnementen nu correct toegevoegd en de abonnementskosten en gesprekskosten met terugwerkende kracht verrekend.

Ik heb specificaties van de facturen 79, 80, 82 en 83 naar u verzonden, zodat u bovenstaande informatie kunt verifiëren.

Uw abonnementen kunnen alleen voortijdig met een afkoopsom worden beëindigd.
U hebt de contracten onlangs op 31 augustus 2009 2 jaren verlengd met gratis telefoons; kosteloos voortijdig beëindigen van uw abonnementen met inlevering van beide telefoons is daarom niet mogelijk.

Uw abonnementen zullen op uw verzoekn 31 oktober 2011 worden opgeheven.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Raymond Brouwer
KPN Klantenreacties
Postbus 13500
9700 EG GRONINGEN
______________________________________________

Dus we staan met de rug tegen de muur en zeggen ijskoud dat we niet duidelijk zijn geweest en we niet hebben aangegeven dat we vriendenvoordeel wilden behouden. Maar als ik onze rekeningen bekijk weet ik wel waarom ze zo reageren. Vriendenvoordeel kost maar 10 euro, maar we bellen onderling voor meer dan 300 euro per maand, en daar willen ze nu op deze manier van af!

Maar ik geef niet op, al moet het naar de rechtbank, ik wil mijn recht!

Tot zover!

lellatjuh
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2009 14:48

Re: HI Vriendenvoordeel

Ongelezen bericht door lellatjuh »

Hoi Harry

Ik vind dat je volledig in je recht staat om zo voor je rekeningen te knokken en voor je gelijk, want in mijn ogen heb je die. Ik ben eigenlijk meteen na die eerste torenhoge rekening gestopt met me vriend bellen, Hij moest mij maar bellen hij heeft immers nog steeds de beruchte vriendenvoordeel die blijkbaar niet meer bestaat, dus gelukkig is het bij mij bij die ene rekening gebleven en daarna wel hogere maar niet meer zo hoog.

Ik hoor graag je verdere vorderingen

papajo
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2010 16:16

Re: HI Vriendenvoordeel

Ongelezen bericht door papajo »

dag allemaal.

Ook mijn vriend heeft last van Hi.
Ook een abbonnements verlenging waarbij gezegd werd dat alle bundels meegenomen zouden worden.
Na een onrustige tijd in de thuissituatie is er nu eindelijk een beetje rust en ben ik eens alles na gaan kijken en jawel.....vriendenvoordeel bundel was niet meer...
gebeld en gebeld en gebeld...
wel aangesloten, niet aangesloten, wel geactiveerd, toch niet geactiveerd.
Eens uitgerekend op hoeveel kosten we zaten als we de vrienden voordeel bundel wel hadden gehad(had ons dik 1000 euro gescheeld, best heftig, vind je niet?

Ik weet niet wat ik moet doen of hoe om toch dat geld terug te krijgen en die vriendenvoordeel bundel erop te krijgen.

Mij hebben ze overigens te pakken gehad met een aanbieding van KPN (erbij te horen gekregen dat dit hetzelfde was als HI) en dus ook mijn vriendenvoordeel kwijt en torenhoge rekeningen(maar goed ik was nu alleen nog maar bezig voor mijn vriend)
Over mijn rekeningen zeiden ze je bent overgestapt niets meer aan te doen.

Wie kan ons helpen!?????

m.v.g. PapaJo

Gesloten