LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Betaal ik de gerechtelijke salariskosten v/h incassobureau?
Betaal ik de gerechtelijke salariskosten v/h incassobureau?
Ik heb de voorbeeldbrief van Radar naar Incassobureau IPB gestuurd.
Als antwoord zegt het incassobureau:
Hierbij delen wij u mede dat het ieder incassobureau vrij staat om een minimumbedrag aan incassokosten in rekening te brengen. Het door u aangehaalde rapport komt pas in beeld in het geval van een gerechtelijke procedure. Alsdan zullen de incassokosten inderdaad waarschijnlijk verlaagd worden door de rechter, echter tegelijkertijd wordt u dan o.a. veroordeeld tot betaling van een salaris aan gemachtigde, zijnde het incassobureau, bovenop deze gematigde buitengerechtelijke kosten. Per saldo zijn de door u aan ons bureau te betalen kosten dan hoger dan wanneer u de vordering buiten rechte aan ons voldoet. U bespaart zich dan ook alle andere kosten die aan een gerechtelijke procedure verbonden zijn.
Voorts delen wij u mede dat de aanmanings- en administratiekosten die ECI aan u in rekening brengt losstaan van alle andere bedragen die u verschuldigd bent. U kunt deze kosten dan ook niet op de vordering in mindering brengen.
Gezien het bovenstaande gaan wij niet akkoord met uw betalingsvoorstel. U dient het restantbedrag ad € 62,73 dan ook omgaand alsnog aan ons te voldoen, onder vermelding van het referentienummer.
Hoogachtend,
Incassobureau IPB
Mijn eigen verantwoordelijkheid wil ik geenszins ontkennen, want ik had dit alles kunnen voorkomen door tijdig te betalen. Helaas liep dit door omstandigheden anders en ik heb toen alleen de nota plus de wettelijk toegestane incassokosten betaald. Helaas ging het incassobureau daar niet mee akkoord en eist achteraf nog steeds het restant. Onzinnige kosten dus!
Als antwoord zegt het incassobureau:
Hierbij delen wij u mede dat het ieder incassobureau vrij staat om een minimumbedrag aan incassokosten in rekening te brengen. Het door u aangehaalde rapport komt pas in beeld in het geval van een gerechtelijke procedure. Alsdan zullen de incassokosten inderdaad waarschijnlijk verlaagd worden door de rechter, echter tegelijkertijd wordt u dan o.a. veroordeeld tot betaling van een salaris aan gemachtigde, zijnde het incassobureau, bovenop deze gematigde buitengerechtelijke kosten. Per saldo zijn de door u aan ons bureau te betalen kosten dan hoger dan wanneer u de vordering buiten rechte aan ons voldoet. U bespaart zich dan ook alle andere kosten die aan een gerechtelijke procedure verbonden zijn.
Voorts delen wij u mede dat de aanmanings- en administratiekosten die ECI aan u in rekening brengt losstaan van alle andere bedragen die u verschuldigd bent. U kunt deze kosten dan ook niet op de vordering in mindering brengen.
Gezien het bovenstaande gaan wij niet akkoord met uw betalingsvoorstel. U dient het restantbedrag ad € 62,73 dan ook omgaand alsnog aan ons te voldoen, onder vermelding van het referentienummer.
Hoogachtend,
Incassobureau IPB
Mijn eigen verantwoordelijkheid wil ik geenszins ontkennen, want ik had dit alles kunnen voorkomen door tijdig te betalen. Helaas liep dit door omstandigheden anders en ik heb toen alleen de nota plus de wettelijk toegestane incassokosten betaald. Helaas ging het incassobureau daar niet mee akkoord en eist achteraf nog steeds het restant. Onzinnige kosten dus!
Laatst gewijzigd door Maxdam op 20 dec 2010 02:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Betaal ik de gerechtelijke salariskosten v/h incassobureau?
Die zijn lekker! Dan ga je naar de kantonrechter om de hoogte van de incassokosten te betwisten (waarvan het incassobureau ook van aangeeft dat ze waarschijnlijk verlaagd gaan worden) en dan waarschuwt het incasso bureau u dat u de gerechtelijke kosten moet betalen... Als u in het gelijk wordt gesteld moet het incassobureau die kosten dragen.
Toch zou ik als ik u was nog het juridisch loket bellen: 0900 - 8020 (10ct p/min)
Ik ga zelf ook nog even door met zoeken....
Toch zou ik als ik u was nog het juridisch loket bellen: 0900 - 8020 (10ct p/min)
Ik ga zelf ook nog even door met zoeken....
-
Wat een klinklare lariekoek kletst dit incassobureau. Wanneer jij je openstaande schuld betaalt + de maximale incassokosten volgens Rapport Voorwerk II (bovenste tabel), dan heb jij aan je verplichtingen voldaan en is er geen vordering meer. Laat IPB dan maar naar de rechter gaan. Geen idee wat ze daar dan willen gaan doen behalve een kopje koffie halen en veroordeeld worden tot het betalen van de proceskosten.
Deze brief van IPB is werkelijk te schandalig voor woorden. Heeft men geen argumenten, dan gaat me dreigen. Wat een slappe hap. Trap er niet in. En wat betreft de aanmaningskosten en administratiekosten: deze mag een incassobureau niet apart doorberekenen naast de al maximale incassokosten. Incassokosten omvatten ALLE kosten die het incassubureau EN ECI maakt. Antwoord anders het volgende aan het incassobureau:
Heb net trouwens even de site bezocht van dit incassobureau, maar ze komen op mij eerlijk gezegd nogal amateuristisch over. Ook de zaken die zij beweerden in die brief aan jou tonen een totaal gebrek aan (juridische) kennis. Stuitend dat dit soort amateuristische klunzen in dit land een incassobureau mag runnen.
Deze brief van IPB is werkelijk te schandalig voor woorden. Heeft men geen argumenten, dan gaat me dreigen. Wat een slappe hap. Trap er niet in. En wat betreft de aanmaningskosten en administratiekosten: deze mag een incassobureau niet apart doorberekenen naast de al maximale incassokosten. Incassokosten omvatten ALLE kosten die het incassubureau EN ECI maakt. Antwoord anders het volgende aan het incassobureau:
Is die € 62,73 die jij moet betalen de hoofdsom van ECI of het totale bedrag, inclusief alle incassokosten en rente die je aan IPB moet betalen?Geachte heer/mevrouw,
In reactie op uw schrijven van [datum] bericht ik u als volgt. Het staat u zoals u zelf zegt vrij een minimumbedrag aan incassokosten in rekening te brengen. Het staat mij op mijn beurt vrij om te weigeren deze te hoge kosten te betalen. Ik zal overgaan tot het betalen van de hoofdsom, de wettelijke rente en de incassokosten volgens Rapport Voorwerk II. Uw bewering dat ik in een eventuele gerechtelijke procedure zal worden veroordeeld tot het betalen van het salaris aan gemachtigde raakt kant nog wal. U beslist dat namelijk niet, maar de rechter. Er is geen sprake meer van een vordering zodra ik de hoofdsom, de rente en de incassokosten volgens Voorwerk II heb betaald. U kunt dan naar de rechter gaan, maar hebt geen zaak. Ik zou u dan ook vriendelijk doch dringend willen verzoeken om dergelijke intimidatie achterwege te laten. Ik ben hier namelijk niet van gediend en ook niet van onder de indruk.
Voorts deel ik u mede dat de aanmanings- en administratiekosten die ECI aan mij in rekening brengt niet losstaan van de andere bedragen die ik verschuldigd ben. Deze vallen namelijk onder de incassokosten van Voorwerk II. Ook dat weet u natuurlijk best, of u behoort het te weten. Deze kosten zal ik dan ook op de vordering in mindering brengen.
Dit is mijn reactie en daarmee zult u het moeten doen. Kunt u zich hierin niet vinden, dan staat het u vrij om een gerechtelijke procedure te starten bij de kantonrechter. Ik zal mij in dat geval in den rechte verweren en alle bijkomende kosten op u verhalen.
Met vriendelijke groet,
x
Heb net trouwens even de site bezocht van dit incassobureau, maar ze komen op mij eerlijk gezegd nogal amateuristisch over. Ook de zaken die zij beweerden in die brief aan jou tonen een totaal gebrek aan (juridische) kennis. Stuitend dat dit soort amateuristische klunzen in dit land een incassobureau mag runnen.
Laatst gewijzigd door Royalflush op 23 okt 2009 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
hahahaha sorry hoor maar als ipb al 25 jaar bestaat dan ben ik gek
de site wat een grapjes makers daar als je dit een site noemt dan zijn het echt amateurs en voor zo bedrag mogen ze inderdaad maar iets van 37.50 rekenen dus meer mogen ze niet doen ze dit wel dan kan men zeggen diefstal van de mens
het begint een beetje op lindorff te lijken
groetjes rene
de site wat een grapjes makers daar als je dit een site noemt dan zijn het echt amateurs en voor zo bedrag mogen ze inderdaad maar iets van 37.50 rekenen dus meer mogen ze niet doen ze dit wel dan kan men zeggen diefstal van de mens
het begint een beetje op lindorff te lijken
groetjes rene
De vordering volgens het Incassobureau I.P.B. namens ECI:
€ 38,19 Hoofdsom (2 boeken: € 19,39 en 18,80 aanmaningskosten)
€ 32,00 Niet vervulde afnameverplichting
PM Wettelijke rente
€ 47,50 Buitengerechtelijke kosten
€ 9,03 = 19% wettelijke BTW van 47,50
€ 126,72 Totaal behoudens wettelijke rente
€ 24,40 administratiekosten voor het mogen betalen in termijnen
€ 151,12 Totaal verschuldigd volgens I.P.B.
Het volgende is wat volgens mij de vordering mag zijn en wat ik ook in mijn voorbeeldbrief had gezet:
De hoofdsom van de aanmaning die u stuurt bedraagt € 38,19 In dit bedrag heeft ECI ook al aanmaningskosten berekend die niet nog een keer berekend mogen worden door uw bureau.
Totaal te betalen aan ECI:
€ 5,95 boek titel: Gebroken
€ 10,49 boek titel: Laat mij maar even
€ 2,95 Verzendkosten
€ 19.39 Totaal
€ 32,- - Niet vervulde afnameverplichting
€ 37,- - Incassokosten
€ 88,39 Totaal
Ik ben bereid om € 88,39 te betalen en heb dit inmiddels aan u overgemaakt.
PM Wettelijke rente
Het volgende is wat volgens mij de vordering mag zijn en wat ik ook in mijn voorbeeldbrief had gezet:
De hoofdsom van de aanmaning die u stuurt bedraagt € 38,19 In dit bedrag heeft ECI ook al aanmaningskosten berekend die niet nog een keer berekend mogen worden door uw bureau.
€ 2,95 Verzendkosten
€ 19.39 Totaal
€ 37,- - Incassokosten
€ 88,39 Totaal
Ik ben bereid om € 88,39 te betalen en heb dit inmiddels aan u overgemaakt.
Laatst gewijzigd door Maxdam op 20 dec 2010 02:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee.Ze mogen 37,50 incassokosten vragen ,daar zit alles in.Niets meer en niets minder
-
BTW over incassokosten hoef jij alleen te betalen als de schuldeiser BTW-plichtig is, bijvoorbeeld een particulier. ECI is een onderneming en kan de BTW terug vorderen bij de Belastingdienst. Jij hoeft dus geen BTW over de incassokosten te betalen. Je eigen sommetje klopt aardig, al zul je jusridisch gezien ook voor de wettelijke rente moeten opdraaien. Veel meer dan een paar eurootjes zal dat in dit geval echter niet zijn. Ik zou je alleen wel aanraden om de som in één keer te betalen, want omdat jij in gebreke bent is het bedrag in één keer opeisbaar en kan het incassobureau moeilijk gaan doen. Zij hoeft jouw betalingsvoorstel in termijnen niet te accepteren namelijk.Maxdam schreef:De vordering volgens het Incassobureau I.P.B. namens ECI:
PM Wettelijke rente
€ 2,95 Verzendkosten
€ 19.39 Totaal
€ 37,- - Incassokosten
€ 88,39 Totaal
Ik ben bereid om dit bedrag in twee keer te betalen.
Inmiddels heb ik € 44,39 overgemaakt en op 12 april zal ik het restantbedrag van € 44,-- aan u overmaken.
Ik heb dus al 88,39 betaald omdat dit volgens mij het juiste bedrag moet zijn van de vordering.
Kan het zijn dat ik nog wel BTW moet betalen over de incassokosten?
Waar haalt ECI trouwens die €32,00 vandaan wegens "niet-vervulde afnameverplichting? ECI stuurt in zo'n geval toch altijd een waardebon van €25,00? Kijk even in de algemene voorwaarden van ECI of hier evt. nog op af te dingen valt.
Betaal het restantbedrag van €44,00 + de wettelijke rente (4% per jaar) en je bent klaar. Er is dan geen vordering meer en de amateurs van IPB kunnen dan hoog en laag springen, men heeft geen poot meer om op te staan.
succes!
Ik vind het voldoen van de incassokosten al vriendelijk. De eerste waar ik de kosten betaal (en niet in rechte terugvorder) moet ik nog meemaken....
enfin, de kosten worden in rechte ook behandeld, voor zoveel u verweer voert natuurlijk. Wellicht is het zinvol om ook hieromtrent contact met het JL op te nemen
enfin, de kosten worden in rechte ook behandeld, voor zoveel u verweer voert natuurlijk. Wellicht is het zinvol om ook hieromtrent contact met het JL op te nemen
Laatst gewijzigd door JvGin op 25 okt 2009 01:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt voor de reacties!
Nu weet ik waar ik aan toe ben.
Ik ga nog even nakijken wat de kwartaalafnamekosten zijn in de voorwaarden van ECI en dan kan ik het afhandelen met het incassobureau.
Ik laat natuurlijk even weten wat hun reactie is.
Met vriendelijke groet,
Maxdam.
Nu weet ik waar ik aan toe ben.
Ik ga nog even nakijken wat de kwartaalafnamekosten zijn in de voorwaarden van ECI en dan kan ik het afhandelen met het incassobureau.
Ik laat natuurlijk even weten wat hun reactie is.
Met vriendelijke groet,
Maxdam.
Uw vraag is duidelijk. Helaas kan ik pas morgen (maandag) inhoudelijk op uw vraag reageren. ECI heeft een zorgvuldig opgestelde incassoprocedure waarin iedere stap is vastgelegd. ECI is sinds begin dit jaar een totaal nieuwe weg ingeslagen waarbij de voorwaarden voor de leden sterk verbeterd zijn. Mede daarom voldoet ECI als één van de eerste aan het thuiswinkel waarborg.
http://www.bengels.nl/nieuws/algemeen/n ... borg-.html[/quote]
Natuurlijk kan het ook bij ECI altijd beter. Daarom staan wij open voor suggesties of opmerkingen.
Frank Tromp
Marketing ECI
http://www.bengels.nl/nieuws/algemeen/n ... borg-.html[/quote]
Natuurlijk kan het ook bij ECI altijd beter. Daarom staan wij open voor suggesties of opmerkingen.
Frank Tromp
Marketing ECI
Ten eerste, laat je niet bang maken of intimideren door een incassobureau. Ten tweede moet je je realiseren dat incassokosten door rechters niet eens worden toegewezen als er slechts sprake is van herhaaldelijk aanmanen. Het betalen daarvan is dus al coulant.
Tegenwoordig is wel de tendens dat incassobureaus 'zogenaamde' betalingsafspraken maken en daardoor eerder verzekerd zijn van rechterlijke toewijzing van incassokosten.
Incassobureaus zijn creatief met het verzinnen van extra kostenposten. Echter alles valt onder dezelfde post buitengerechtelijke kosten en die moet redelijk zijn en niet hoger dan de staffel van Rapport Voorwerk II.
Mocht u toch nog problemen ondervinden, dan kunt u voor €10,- op http:xxxx een juridisch waterdichte verdedigingsbrief laten sturen aan incassobureau en of leverancier.
Succes!
Tegenwoordig is wel de tendens dat incassobureaus 'zogenaamde' betalingsafspraken maken en daardoor eerder verzekerd zijn van rechterlijke toewijzing van incassokosten.
Incassobureaus zijn creatief met het verzinnen van extra kostenposten. Echter alles valt onder dezelfde post buitengerechtelijke kosten en die moet redelijk zijn en niet hoger dan de staffel van Rapport Voorwerk II.
Mocht u toch nog problemen ondervinden, dan kunt u voor €10,- op http:xxxx een juridisch waterdichte verdedigingsbrief laten sturen aan incassobureau en of leverancier.
Succes!
-
Ga ergens anders reclame maken joh en lees even de forumregels.Rolfo schreef: Mocht u toch nog problemen ondervinden, dan kunt u voor €10,- op http://www.xxxxxx.nl een juridisch waterdichte verdedigingsbrief laten sturen aan incassobureau en of leverancier.
Succes!
Overigens, €10,- voor een "verdedigingsbrief" tegen een incassobureau? Er zijn hier op het forum en de website genoeg voorbeeldbrieven te vinden. Gratis. Bovendien, wanneer het incassobureau een zaak heeft, dan kun jij schrijven wat je wil en zo waterdicht als je kunt. Je "klant" zal gewoon moeten dokken en is dan ook nog eens 10 euro lichter voor een nutteloze brief.Het is niet toegestaan advertenties te plaatsen op het forum, of om allerlei commerciële, danwel non-commerciële bedrijven en organisaties te promoten.
Het versturen van een verdedigingsbrief vanuit een juridisch sterke organisatie levert een duidelijk voordeel op t.o.v. een particulier verstuurde brief. Incassobureaus snappen dan namelijk dat het geen zin meer heeft, door te blijven vorderen. Particulieren blijven doorgaans overspoeld met dreigbrieven.
-
De brieven op de Radar-site zijn geschreven door doorgewinterde juristen. Tevens zit hier op het forum ook de nodige juridische kennis. Daarnaast gaat het om de inhoud en niet om de verpakking of de afzender. Als ik als particulier een vordering van een incassobureau betwist en hen naar de rechter verwijs wanneer zij menen wel een zaak te hebben, dan hoor ik nooit meer iets van deze bureaus. Dus nogmaals, ik zie jouw meerwaarde niet. 'k Ben zo vrij geweest om je website toch maar even te bezoeken en ik krijg meteen het beeld voor me van een hobbyist die op z'n zolderkamertje wat standaard-briefjes in mekaar knutselt en daarmee een zakcentje probeert bij te verdienen. Allerminst krijg ik het beeld van een professionele , sterke juridische organisatie. Jouw goed recht hoor en ik wens je veel succes, maar dit forum is geen plek om reclame te maken. Hier helpt men elkaar gratis.
Zou je me willen contacten via de site zodat we offline even verder kunnen praten? Het wordt anders te veel off topic.
Alvast bedankt, rolf
Alvast bedankt, rolf
Ik heb de vordering, volgens berekening Voorwerk II, al betaald.
Het eerste bedrag had ik al overgemaakt toen ik de voorbeeldbrief had verstuurd (maart) en het laatste bedrag heb ik toen in april (2009) overgemaakt.
€ 2,95 Verzendkosten
€ 19.39 Totaal
€ 37,- - Incassokosten
€ 88,39 Totaal Voldaan!
Ik heb geen wettelijke rente berekend omdat dit niet hoeft volgens Voorwerk II en ik heb het bedrag van de aanmaningen er niet bij gedaan omdat ik de totale Incassokosten € 37,- heb berekend.
Het incassobureau schrijft dat ik pas mijn boekenbon krijg (niet vervulde afnameverplichting)als ik die € 62,73 heb betaald.
Eigenlijk heb ik nu toch al recht op die boekenbon want ik heb de vordering volgens rapport Voorwerk II al betaald?
Die boekenbon is inderdaad € 25,- waard terwijl ze dus wel € 32,- hebben berekend. Toch nog een verschil van € 7,- die ze voor mijn part mogen houden als ik die boekenbon maar krijg!
Nogmaals wil ik iedereen bedanken voor de reacties!!
Ik ben er een stuk wijzer van geworden en het heeft me enorm gesteund.
Bedankt!!!
Het eerste bedrag had ik al overgemaakt toen ik de voorbeeldbrief had verstuurd (maart) en het laatste bedrag heb ik toen in april (2009) overgemaakt.
€ 2,95 Verzendkosten
€ 19.39 Totaal
€ 37,- - Incassokosten
€ 88,39 Totaal Voldaan!
Ik heb geen wettelijke rente berekend omdat dit niet hoeft volgens Voorwerk II en ik heb het bedrag van de aanmaningen er niet bij gedaan omdat ik de totale Incassokosten € 37,- heb berekend.
Het incassobureau schrijft dat ik pas mijn boekenbon krijg (niet vervulde afnameverplichting)als ik die € 62,73 heb betaald.
Eigenlijk heb ik nu toch al recht op die boekenbon want ik heb de vordering volgens rapport Voorwerk II al betaald?
Die boekenbon is inderdaad € 25,- waard terwijl ze dus wel € 32,- hebben berekend. Toch nog een verschil van € 7,- die ze voor mijn part mogen houden als ik die boekenbon maar krijg!
Nogmaals wil ik iedereen bedanken voor de reacties!!
Ik ben er een stuk wijzer van geworden en het heeft me enorm gesteund.
Bedankt!!!
-
Met het incassobureau heb jij dan niets meer te maken. De evt. rente heb je met die €7,00 verschil tussen 32 en 25 euro wel voldaan. Richt je tot ECI voor je boekenbon. Ik kan me voorstellen dat ECI wel inbindt omdat men jou als klant toch zal proberen te behouden. Dat levert hen meer op dan de poot stijf houden. Bovendien sta je in je recht en kun je ECI in gebreke stellen wanneer men daar de verplichtingen niet nakomt.
In dat laatste geval kun je zelfs zelf een incassobureau inschakelen.
In dat laatste geval kun je zelfs zelf een incassobureau inschakelen.
Wij willen graag duidelijk maken dat ECI een coulante betalingsprocedure toepast, voordat een rekening doorgestuurd wordt naar het incassobureau. ECI hanteert een betalingstermijn van 14 dagen. Iedereen die dat wenst ontvangt een acceptgiro. Tevens is het mogelijk om de artikelen te retourneren binnen de regels van de thuiswinkel waarborg.
In de huidige procedure ontvangt de klant eerst 4 keer een betalingsherinnering, na 180 dagen wordt de factuur aan het incassobureau overgedragen. Dat is relatief lang.
Het incassobureau is gerechtigd de gemaakte kosten door te belasten. Om e.e.a. aan u uit te leggen vragen wij u contact op nemen via ons call center.
Frank Tromp
Marketing ECI
In de huidige procedure ontvangt de klant eerst 4 keer een betalingsherinnering, na 180 dagen wordt de factuur aan het incassobureau overgedragen. Dat is relatief lang.
Het incassobureau is gerechtigd de gemaakte kosten door te belasten. Om e.e.a. aan u uit te leggen vragen wij u contact op nemen via ons call center.
Frank Tromp
Marketing ECI
-
Beste Frank,Tromp2 schreef:Wij willen graag duidelijk maken dat ECI een coulante betalingsprocedure toepast, voordat een rekening doorgestuurd wordt naar het incassobureau. ECI hanteert een betalingstermijn van 14 dagen. Iedereen die dat wenst ontvangt een acceptgiro. Tevens is het mogelijk om de artikelen te retourneren binnen de regels van de thuiswinkel waarborg.
Frank Tromp
Marketing ECI
Het gaat in deze post niet zozeer om de handelswijze van ECI, maar die van het incassobureau. Topicstarter geeft door betaling van de openstaande factuur en de incassokosten indirect aan dat de aanmaning terecht is.
Wellicht is er voor jou als marketingman van ECI (of één van je collega's) wel een taak weggelegd wat betreft het herevalueren van de relatie met incassobureau IPB. Deze lieden verkondigen in hun correspondentie naar uw klanten namelijk schaamteloze onwaarheden, rekenen veel te hoge incassokosten en geven in hun communicatie blijk van een totaal gebrek aan juridische kennis. Dit alles gecombineerd met de nodige dosis intimidatie en onfatsoen. Nu begrijp ik wel dat ECI structureel wanbetalende "klanten" liever kwijt dan rijk is, maar wanneer het goede klanten betreft, dan neem ik aan dat jij die klantrelatie niet nodeloos wilt schaden. Met een amateuristisch, liegend incassobureau als IPB lijkt dit risico mij echter onnodig groot.
Meneer Tromp,
Ik heb mijn eigen verantwoordelijkheid in dit geheel nooit ontkend.
Tevens heb ik ook niet ECI als boosdoener naar voren gebracht maar wel het handelen van het incassobureau IPB.
Uit het feit dat ik jaren lang trouw lid ben geweest van ECI geeft ook wel aan dat uw boekenclub altijd juist heeft gehandeld, want anders had ik mijn lidmaatschap wel eerder beëindigd.
Wat mij wel verbaasd is dat, zoals Royalflush ook al aangegeven heeft, dat ECI niet op de hoogte is van de gang van zaken bij incassobureau IPB.
Ik kan me niet voorstellen dat ECI willens en wetens hun klanten nog meer in moeilijkheden wil brengen door een incassobureau in te schakelen die onredelijke kosten berekenen en dit door middel van indimidatie en onwaarheden proberen te innen.
Het incassobureau geeft geen ene blijk van compassie, is zeer onvriendelijk en wil niet onderhandelen over de vordering. Wel kan men een betalingsregeling treffen, in hoeveel termijnen de kosten betaald kunnen worden, waar dan wel weer extra € 24,40 voor in rekening wordt gebracht.
Op 17 maart 2009 had ik een voorbeeldbrief volgens rapport VoorwerkII naar IPB verstuurd waarin ik had geschreven dat ik al de helft van het verschuldigde bedrag had overgemaakt en dat de andere helft 12 april 2009 op hun rekening zou staan.
Naar mijns inziens dacht ik in april (2009) dat ik dus aan mijn betaalverplichting had voldaan.
In augustus kreeg ik tot mijn verbazing weer een vorderingsbrief dat ik het restant van €62,73 nog moest betalen.
Ik heb daarop meteen naar het incassobureau gebeld omdat ik wilde aangeven dat het te vorderen bedrag niet correct was en dat ik in mijn brief had aangegevendat ik aan mijn betaalverplichting had voldaan. Tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat het incassobureau niet een brief had ontvangen aangezien er geen brief in mijn dossier aanwezig was. (Als dit andersom was geweest dan hadden ze me nooit geloofd als ik had gezegd dat ik geen vorderingsbrief had ontvangen.)
De medewerker wilde weten waar ik nu over belde en kapte mij meteen af door te zeggen dat er niet over het bedrag onderhandeld kon worden.
Ik heb daarop meteen maar weer de brief, nu via een e-mail, naar IPB gestuurd. Als ze deze hadden ontvangen wilde ik graag een bevestigings-e-mail krijgen. Hierop kreeg ik maar geen antwoord.
Aangezien ik graag wilde weten of dit met opzet was heb ik een e-mail verstuurd vanaf een ander IP-adres waarin ik schreef dat ik graag een vordering wilde betalen. Prompt 10 minuten later kreeg ik een mail terug!!!
Dus toen nogmaals een mail gestuurd dat ik graag een bevestiging wilde en pas na meerde mails kreeg ik het anwoord dat ik op dit Forum heb geplaatst.
Doordat ik alles zo zat was wilde ik het bedrag gaan overmaken zodat ik van dit alles verlost zou zijn.
Dankzij de steun en kennis van Radar-leden ben ik nu zover dat ik me niet meer laat intimideren door het incassobureau.
Geenszins ben ik van plan om die € 62,73 te betalen aangezien ik al aan mijn betaalverplichting heb voldaan!!!
Ik verwacht daarom ook dat ECI mij binnenkort de boekenbon toestuurd en dat ik van het incassobureau verlost ben.
Ik heb mijn eigen verantwoordelijkheid in dit geheel nooit ontkend.
Tevens heb ik ook niet ECI als boosdoener naar voren gebracht maar wel het handelen van het incassobureau IPB.
Uit het feit dat ik jaren lang trouw lid ben geweest van ECI geeft ook wel aan dat uw boekenclub altijd juist heeft gehandeld, want anders had ik mijn lidmaatschap wel eerder beëindigd.
Wat mij wel verbaasd is dat, zoals Royalflush ook al aangegeven heeft, dat ECI niet op de hoogte is van de gang van zaken bij incassobureau IPB.
Ik kan me niet voorstellen dat ECI willens en wetens hun klanten nog meer in moeilijkheden wil brengen door een incassobureau in te schakelen die onredelijke kosten berekenen en dit door middel van indimidatie en onwaarheden proberen te innen.
Het incassobureau geeft geen ene blijk van compassie, is zeer onvriendelijk en wil niet onderhandelen over de vordering. Wel kan men een betalingsregeling treffen, in hoeveel termijnen de kosten betaald kunnen worden, waar dan wel weer extra € 24,40 voor in rekening wordt gebracht.
Op 17 maart 2009 had ik een voorbeeldbrief volgens rapport VoorwerkII naar IPB verstuurd waarin ik had geschreven dat ik al de helft van het verschuldigde bedrag had overgemaakt en dat de andere helft 12 april 2009 op hun rekening zou staan.
Naar mijns inziens dacht ik in april (2009) dat ik dus aan mijn betaalverplichting had voldaan.
In augustus kreeg ik tot mijn verbazing weer een vorderingsbrief dat ik het restant van €62,73 nog moest betalen.
Ik heb daarop meteen naar het incassobureau gebeld omdat ik wilde aangeven dat het te vorderen bedrag niet correct was en dat ik in mijn brief had aangegevendat ik aan mijn betaalverplichting had voldaan. Tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat het incassobureau niet een brief had ontvangen aangezien er geen brief in mijn dossier aanwezig was. (Als dit andersom was geweest dan hadden ze me nooit geloofd als ik had gezegd dat ik geen vorderingsbrief had ontvangen.)
De medewerker wilde weten waar ik nu over belde en kapte mij meteen af door te zeggen dat er niet over het bedrag onderhandeld kon worden.
Ik heb daarop meteen maar weer de brief, nu via een e-mail, naar IPB gestuurd. Als ze deze hadden ontvangen wilde ik graag een bevestigings-e-mail krijgen. Hierop kreeg ik maar geen antwoord.
Aangezien ik graag wilde weten of dit met opzet was heb ik een e-mail verstuurd vanaf een ander IP-adres waarin ik schreef dat ik graag een vordering wilde betalen. Prompt 10 minuten later kreeg ik een mail terug!!!
Dus toen nogmaals een mail gestuurd dat ik graag een bevestiging wilde en pas na meerde mails kreeg ik het anwoord dat ik op dit Forum heb geplaatst.
Doordat ik alles zo zat was wilde ik het bedrag gaan overmaken zodat ik van dit alles verlost zou zijn.
Dankzij de steun en kennis van Radar-leden ben ik nu zover dat ik me niet meer laat intimideren door het incassobureau.
Geenszins ben ik van plan om die € 62,73 te betalen aangezien ik al aan mijn betaalverplichting heb voldaan!!!
Ik verwacht daarom ook dat ECI mij binnenkort de boekenbon toestuurd en dat ik van het incassobureau verlost ben.