LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bosch wasmachine, gaten in kleding en grijs stof

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
mlbroek
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 sep 2008 10:37

Bosch wasmachine, gaten in kleding en grijs stof

Ongelezen bericht door mlbroek »

Af en toe heb ik met mijn Bosch wasmachine gaten in mijn kleding waarbij dan op de kleding en in de rubber rand soort vettig grijs stof zit. Heel vreemd. Ik heb alles gevoeld, de trommel, alle randen, nergens iets scherps.

Weet iemand wat dit is en wat ik eraan kan doen???

Het is niet bij elke was zo en ik gebruik geen vloeibaar wasmiddel.

Toolboy

Re: Bosch wasmachine, gaten in kleding en grijs stof

Ongelezen bericht door Toolboy »

Kan zijn dat de manchet op is en er teveel speling tussen de rand en manchet komt en de was gaat knellen. Die vettigheid is gewoon een overdosis wasmiddel.

Groet T

mlbroek
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 sep 2008 10:37

Re: Bosch wasmachine, gaten in kleding en grijs stof

Ongelezen bericht door mlbroek »

Ik hoorde ergens dat het kan helpen om op halve kracht te centrifugeren, klopt dat?

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Bosch wasmachine, gaten in kleding en grijs stof

Ongelezen bericht door plumber »

Bij centrufigeren ligt de kleding stil en door
de snelheid wordt het water er uit geslingerd.
Heeft dus niets met de gaatjes te maken.
Denk eerder dat Toolboy gelijk heeft

stofzuigertje

Re: Bosch wasmachine, gaten in kleding en grijs stof

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Probeer eens op 95 graden witte was te draaien zonder zeep....

Ook het water gebruik is bepalend hoeveel zeep je mag gebruiken en met het zuiniger worden vergeten vele dat je dan bij nieuwe machine ook minder zeep moet gebruiken..

Na enkele jaren zit er zoveel rest zeep in dat je meerdere keren zonder kan wassen..
Dus 1 of 2x zonder zeep, liefst hogere temperatuur en daarna eens minder proberen...

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Bosch wasmachine, gaten in kleding en grijs stof

Ongelezen bericht door plumber »

stofzuigertje schreef:Probeer eens op 95 graden witte was te draaien zonder zeep....

Ook het water gebruik is bepalend hoeveel zeep je mag gebruiken en met het zuiniger worden vergeten vele dat je dan bij nieuwe machine ook minder zeep moet gebruiken..

Na enkele jaren zit er zoveel rest zeep in dat je meerdere keren zonder kan wassen..
Dus 1 of 2x zonder zeep, liefst hogere temperatuur en daarna eens minder proberen...
Volgens mij gaat het hier om gaatjes en niet om zeep.
Zo wordt de hele topic om zeep geholpen. :lol:

Petertjuh78
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 nov 2009 19:21

Re: Bosch wasmachine, gaten in kleding en grijs stof

Ongelezen bericht door Petertjuh78 »

Mooie commentaar allemaal.....maar is het niet van belang om het type van de wasmachine te weten? De ene Bosch is de andere niet! Uit welk land de betreffende Bosch komt maakt helemaal niets uit maar wel het type!
Dus eerst een type en dan antwoorden/tips :lol:

Gesloten