LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
rene117

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door rene117 »

hahaha ook zulke bedrijven moet ook op de lijst van bel me niet register
dat zal veel beter zijn

Roger38

Ongelezen bericht door Roger38 »

Daarnet nog even ingelogd om te kijken naar mijn vordering.

Er is nu te zien dat ie gesloten is :D Hopelijk ben ik nu voorgoed van ze af.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Snepke,

Of je betaald hebt of niet, of een vordering terecht is of niet - dergelijke telefoonterreur MAG gewoon niet.

Dus ook al heb je een miljoen schuld, dan nog dient men normaal te handelen, en schriftelijk alles te regelen.

Iedereen die op een dergelijke manier lastig gevallen word, zou ik zowiezo aanraden aangifte te doen - dit is absoluut niet te tolereren.

Roger38

Ongelezen bericht door Roger38 »

Ik zal het jullie nog sterker vertellen.

Mijn zus heeft ook ooit met Intrum Justitia in de clinche gelegen. Op een gegeven moment begon Intrum haar buren te bellen met het verzoek mijn zus aan de telefoon te halen.
Ze zoeken dus net zolang op internet en in telefoonboeken totdat ze de buren te pakken krijgen.

Hieruit kun je concluderen dat ze privacy niet echt hoog in het vaandel hebben staan.

Tassilo

Ongelezen bericht door Tassilo »

Ik heb net na 5 weken van op en neer gestuud te worden tussen Intrum Justitia en de E-on alles opgelost.
Terug bellen doe ze ook niet geen van beide en als er iemand terug belt is het om te vertellen dat je gewoon moet betalen.
Laat je niet bang maken door Incasso bureaus, geen van allen kunnen je iets doen. Het enige wat zij in het aller aller aller ergste geval kunnen doen is een deurwaarder sturen, weet je wat een deurwaarder mag ?! helemaal niets, alleen een dagvaarding van de rechter komen afgeven.
( op 2 instanties na, belastingdienst en het CJIB waar je bekeuringen moet betalen ).
Het slimste wat je kan doen is, als je de mogelijkheid hebt. Gewoon aan het bedrijf betalen die de rekening naar het incaso heeft gestuurd. Dan bel je op en dan zeg dat je al betaalt hebt. Altijd voet bij stuk houden namen vragen van mensen die je gesproken hebt en blijven door vragen. maak het hun maar lastig

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

Sorry tassilo,

ik denk dat jij je wel wat beter mag verdiepen in incasso's en deurwaarders.
een deurwaarder mag wel degelijk meer dan alleen een dagvaardiging overhandigen, ze kunnen je voor een rechter dagen en na uitspraak beslag laten leggen op loon, inboedel, en wat al niet meer. dus je zit een klein beetje fout.
incassobureau's mogen niets, dat klopt. maar het zogenaamde slimmigheidje van je gaat ook niet op, als alles terecht is dan kun je ondanks dat je betaald aan de schuldeiser nog wel voor de incassokosten opdraaien.

mijn advies: kijk op deze site een op het onderwerp incasso en je kunt heel veel leren.

p.s dit advies is geheel gratis :lol: :lol:

dorsman

Ongelezen bericht door dorsman »

@renegade66

Een incassoburo kan niets meer dan iedere andere burger. Datzelfde geldt voor de incassopraktijk van een deurwaarder. Daarnaast heeft een deurwaarder een ambtelijke praktijk. In die ambtelijke praktijk worden de exploiten betekend, zoals een dagvaarding.

De rechter bepaalt uiteindelijk of de hoofdsom, de buitengerechtelijke kosten en de proceskosten geheel of gedeeltelijk betaald moeten worden.

Iedere brief met de zinssnede, dat de kosten voor Uw rekening zullen komen is derhalve misleidend. Niet het incassoburo bepaalt of er een vergoeding voor buitengerechtelijke en proceskosten betaald moet worden, maar de rechter.

De proceskosten worden bepaald volgens een puntentarief en bij de buitengerechtelijke kosten wordt soms aansluiting gezocht bij het rapport Voorwerk 2. Kijk op de site www.rechtspraak.nl voor onder andere de griffierechten en het rapport Voorwerk 2 en laat je vooral niet gek maken door incassoburo's.

wolferl

Ongelezen bericht door wolferl »

Ik heb van de week een aanmaning gekregen van Intrum Justitia, namens HotelPiccolo. Vraag me nog steeds af in welke toestand ik zat om me bij HotelPiccolo aan te melden, maargoed.

Ik heb die overigens al betaald, maar nu moet ik gaan bewijzen dat ik heb betaald. Moet niet gekker worden.

Royalflush

Ongelezen bericht door Royalflush »

wolferl schreef:Ik heb van de week een aanmaning gekregen van Intrum Justitia, namens HotelPiccolo. Vraag me nog steeds af in welke toestand ik zat om me bij HotelPiccolo aan te melden, maargoed.

Ik heb die overigens al betaald, maar nu moet ik gaan bewijzen dat ik heb betaald. Moet niet gekker worden.
De schriftelijke melding aan het incassobureau dat jij al hebt betaald (en dit ook kunt bewijzen) en er derhalve dus geen vordering meer is, volstaat. Het incassobureau kan dan hoog of laag springen. Verwijs Intrum naar de kantonrechter indien men daar anders van mening is. Uiteraard zul jij je in zo'n geval in den rechte verweren en alle bijkomende kosten op Intrum verhalen. Einde oefening.

Succes!

Gesloten