LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pensioenverzekering RVS

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
mthijssen41

pensioenverzekering RVS

Ongelezen bericht door mthijssen41 »

10 jaar geleden heb ik een verzekering afgesloten voor mijn pensioen.Ik had en heb het minimumloon en dacht, dan heb ik het wat breder met mijn 65ste .Elke maand keurig betaald en nooit heb ik een overzicht gehad.nu 10 jaar later krijg ik een overzicht en wat blijkt ze hebben het belegt.de schrik was groot.dit was niet de bedoeling maar de rvs zegt dat we de inleg niet terug krijgen .wat kunnen we eraan doen .als we het 1ste jaar een overzicht hadden gekregen waren we gelijk gestopt .help ons aub.
groetjes :oops:

EMJSCH

Re: pensioenverzekering RVS

Ongelezen bericht door EMJSCH »

Bij het aangaan van de verzekering heb je een polis ontvangen. In deze polis staat beschreven of het gaat om een traditionele levensverzekering of een beleggingsverzekering. Een beetje vreemd dat je hier na 10 jaar achterkomt. Bij mijn weten krijg je al vanaf 2007 participatie brieven waarop het een en ander staat.

mthijssen41

wij hebben pas na 10 jaar een overzicht gekregen, als we het eerder hadden gekregen waren we er gelijk mee gestopt

mthijssen41

ik weet helemaal niets van beleggen of partipatie papieren , dus waarom zou ik dan gaan beleggen met een minimumloon.Ik heb een mondelinge overeenkomst gedaan met de adviseur over sparen en niet over beleggen,maar dat telt schijnbaar niet

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Een ondertekend papier die het wel over beleggen zou kunnen hebben weegt zwaarder dan een mondelinge overeenkomst.

kweenie

Overigens vind ik het ook wat raar om als je een minimumloon hebt, daarvan nog speciaal voor je pensioen te gaan sparen, omdat een netto aow volgens mij niet veel minder is dan een netto minimumloon.

mthijssen41

kweenie,ik heb gevraagd of iemand een tip kan geven om hier mee te stoppen want de rvs wil op geen enkele manier meewerken,het ging ons erom als ik 65 word dat ik wat meer ruimte had.het is toch raar dat je niet elk jaar een overzicht krijgt want dan was het voor ons duidelijk geweest en waren we er gelijk mee gestopt,nu na 10 jaar is de helft al verdwenen,
gr mthijssen41

kweenie

Ik begrijp de frustratie. Maar van de andere kant bekeken, is het niet ook raar dat je een meerjarige overeenkomst ondertekent zonder dat je bekijkt wat het voor product is? Als je de voorwaarden van de overeenkomst goed had doorgelezen, dan had je geweten wat het voor soort product was. Dan had je ook niet pas bij het eerste overzicht geweten wat voor product het is, of dat overzicht nou na een jaar of na 10 jaar zou komen.

mthijssen41

Op de dag dat we het contract getekend hebben hadden we alle polissen aangepast omdat we samen gingen wonen ,dus het kan ons ook ontgaan zijn wat het allemaal betekende.En wat je zegt over de overzichten ,of die nu krijgt elk jaar of eens in de tien jaar,het maakt weldegelijk iets uit want dan waren we met de neus op feiten gedrukt en hadden het gelijk stop kunnen zetten,maar hebt u een idee hoe we dit het beste kunnen aanpakken,gr :roll:

testcase

Ongelezen bericht door testcase »

Toch blijft het een raar verhaal.

Je zegt dat je niet weet wat je tekent. Je beweert dat je 10 jaar helemaal niks heb gehoord zonder dat je zelf niet reclameert.
Pas bij het eerste levensteken na 10 jaat wordt je wakker.

Ik denk dat je jezelf even goed in de spiegel moet kijken.

kweenie

Staat er op het overzicht ook een afkoopwaarde? Er is waarschijnlijk een verschil tussen de opgebouwde waarde en de (lagere) afkoopwaarde. Als deze waarde niet al te hoog is (wat waarschijnlijk het geval is...), dan zou je de polis kunnen laten uitkeren zonder dat je er een extra boete van de belastingen krijgt. Je moet dan wel de normale inkomstenbelasting over de uitkering betalen, omdat je de premies hebt kunnen aftrekken.

Hou er dan wel rekening mee dat die extra inkomsten invloed kunnen hebben op eventuele toeslagen etc. (weet ik niet zeker).

Misschien kun je de waarde van de polis ook in een bankspaar-product stoppen. Als je echt bankspaart (en niet belegt), dan zitten hier in het algemeen geen extra kosten aan. Je houdt dan het voordeel dat er pas inkomstenbelasting wordt betaald op het moment van uitkeren.

mthijssen41

kweeniet bedankt voor de tip daar kan ik misschien wat mee
en tastcase je weet niet waar je het over hebt ,als je een mening hebt doe het dan wat in de positieve zin en anders zeg helemaal niets wat dit is voor mij een belangrijke zaak omdat ik er niet veel vanafweet

JanvL

Ongelezen bericht door JanvL »

Ja testcase, je zou toch moeten weten, dat kritiek op het eigen funktioneren niet welkom is in deze tijd. De schuld ligt altijd bij anderen.

testcase

Ongelezen bericht door testcase »

@mthijssen41

Ik help graag mensen die om hulp vragen.

Maar mensen die hele domme dingen doen en dan slachtoffertje gaan spelen ,moeten een spiegel voorgehouden worden.

mthijssen41

testcase,wat ben ik blij dat jij een slim figuur bent maar ik denk dat je een probleem hebt met een spiegel ,durf je misschien zelf niet te kijken,ik denk dat jij de schrik zelf bent ,je moet niet zo raar .geef gewoon een antwoord op vragen en doe niet zo bijdehand :twisted:

JanvL

Beter geweest, als u zelf wat bijdehanter was geweest destijds.

mthijssen41

jantje van leiden,als je niets anders kunt dan lollig proberen tedoen ,bespaar je dan de moeite want je bent echt niet leuk.zulke antwoorden kan ik je ook wel geven maar dat schiet niet op.als je alleen zit tevitten op andere mensen hou dan aub op :mrgreen:

JanvL

Onnozel en ook nog geen humor. Wees eens een flinke vent en draai gewoon voor je eigen stommiteiten op. Op dit forum kan niemand iets voor je doen. Gedane zaken nemen nu eenmaal geen keer.

Gesloten