LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afrekening Eneco

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Cyntia51
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 sep 2007 18:51

Afrekening Eneco

Ongelezen bericht door Cyntia51 »

Ik krijg 350 € terug van Eneco van de 100€ die ik per maand heb betaald. Joepie, maar niet heus. Mijn warmwater en verwarming betaal ik via de VVE van de flat waar ik in woon. Mijn werkelijke verbruik is verlichting, spaarlampen, een weinig koken, ik ben alleenstaande. Daarnaast voor gebruik van gas voor koken wat ik weinig doe, wasmachine en droger in de winter.

Ik heb bezuinigd, droog mijn was buiten en met slecht weer binnen. Mijn verbruik in een jaar? Ja lieve mensen, slechts 350€! Maar dan komt er nog een rekening achteraan, transportkosten, nog meer kosten, BTW, etc. Ik kom dus op 850€ terwijl mij niets of weinig is geleverd. Hoe kan ik in godsnaam nog meer bezuizen? Eigenlijk maakt het geen ene fluit uit of je bezuinigt of niet, de regering vindt altijd weer nieuwe manieren om je tebelazeren. Ik heb nog de penning meegemaakt, betalen wat je krijgt.

EasySwitch.nl
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2009 14:55

Re: Afrekening Eneco

Ongelezen bericht door EasySwitch.nl »

U betaalt sowieso te veel als u bij Eneco zit.
De belastingen, btw en netwerkkosten, daar kan u niks aan wijzigen, die zijn er nu eenmaal hier in Nederland. Maar waar u wel op kan besparen is op de leverancier van Elektra en Gas.
Dit is het minste wat u kan doen. Er zijn aanbieders die geen vastrechtkosten in rekening brengen, dit scheelt aanzienlijk. En daarbij kunt u ook nog fors, qua prijs, naar beneden gaan met het variabele gedeelte (kWh = stroom en m3 = gas).

Succes!

Groet ES

[Aangepast door Moderator (reclame)]
Laatst gewijzigd door EasySwitch.nl op 30 okt 2009 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Radar
Site Admin
Berichten: 5513
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Afrekening Eneco

Ongelezen bericht door Radar »

Dit topic bevatte verscheidene berichten die off-topic gingen of reclame bevatten. Deze berichten zijn geheel vrijwillig en zonder aansprakelijkheid aangepast of verwijderd. U wordt verzocht vanaf dit bericht weer on-topic verder te gaan.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Afrekening Eneco

Ongelezen bericht door kiz »

TROS Radar
Geplaatst: 29 okt 2009 12:25
Bericht van de moderator
Dit topic bevatte verscheidene berichten die off-topic gingen of reclame bevatten. Deze berichten zijn geheel vrijwillig en zonder aansprakelijkheid aangepast of verwijderd. U wordt verzocht vanaf dit bericht weer on-topic verder te gaan.
Ik heb noch een melding over een offtopic bijdrage, noch een verzoek tot verwijderen hiervan ontvangen. Uw posting is dus verre bezijden de waarheid: u heeft een bijdrage verwijderd zelfs zonder de moeite te nemen daar melding van te doen. Ik realiseer mij dat deze posting ook offtopic is, maar het had de moderator gesierd gewoon even contact op te nemen. Mijn e-mail adres is immers bekend.

Gesloten