LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] partnertoeslag 2011

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
cdoeser
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 okt 2009 10:39

partnertoeslag 2011

Ongelezen bericht door cdoeser »

goedemorgen

wij hebben even een vraagje want wij vinden het allemaal erg verwarrend wat gaan ze veranderen in 2011.Mijn man gaat in december 2011 (geboren 19-12-1946) met aow
ik ben dan 54 (geboren 18-09-1957)
krijg mijn man dan partnertoeslag voor mij of pas als ik dan 55 jaar word.ik ben niet werkend.Of komt hij er helemaal niet meer voor in aanmerking of in 2015.of is er vanaf 2011 een afbouw regeling voor

hartelijk dank

fam doeser

Machtold
Berichten: 250
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:08

Re: partnertoeslag 2011

Ongelezen bericht door Machtold »

AOW-pensioen
AOW-toeslag vervalt in 2015
In 2015 wordt de toeslag afgeschaft.

Wordt u 65 voor 1 januari 2015? Dan ontvangt u een toeslag tot uw partner 65 wordt, ook al is dat na 1 januari 2015.
Wordt u 65 op of na 1 januari 2015? Dan krijgt u geen toeslag meer voor uw jongere partner.
Wat betekent het afschaffen van de toeslag?
Als u op of na 1 januari 2015 eerder dan uw partner 65 wordt, ontvangt alleen u AOW-pensioen. U krijgt dan geen toeslag meer voor uw partner. Hoe lang u samen moet doen met uw AOW, ligt aan het leeftijdsverschil tussen u en uw partner. Bent u bijvoorbeeld twee jaar ouder, dan ontvangt u samen twee jaar lang alleen uw AOW-pensioen.

Maatregelen die u kunt nemen
Om te voorkomen dat u tijdelijk minder inkomsten heeft, kunt u nu al maatregelen nemen:

uw partner gaat werken.
u gaat sparen op een gewone spaarrekening of een bedrijfsspaarrekening.
u schaft een koopsompolis, spaarverzekering of een ander spaar- of beleggingsproduct aan. Laat u hierbij goed adviseren door een financieel deskundige.
Meer informatie over het afschaffen van de toeslag vindt u in het leaflet 'einde toeslag in 2015'.
van: http://www.svb.nl/int/nl/aow/hoogte_aow ... valt_2015/
Bent u geboren vóór 1 januari 1950?
Als u vóór 1 januari 1950 geboren bent, heeft het
stopzetten van de toeslag voor u geen gevolgen. In 2015
bent u de 65 immers al gepasseerd. U blijft de toeslag
gewoon ontvangen tot uw partner 65 jaar wordt, ook al
is dat na 1 januari 2015.
Voorbeeld
In 2012 wordt Koos Jansen 65 jaar, zijn vrouw Annie
in 2017. Omdat Annie geen inkomsten heeft, ontvangt
Koos een toeslag. Die toeslag houdt hij tot 2017.
Dus u blijft hem gewoon ontvangen!

fonsschumacher
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 okt 2009 16:48

Re: partnertoeslag 2011

Ongelezen bericht door fonsschumacher »

Veel mensen begrijpen niet wat in het voorstel van de heer Donner inhoudt. Afschaffing van de partnertoeslag per 2011 houdt in, dat de ingestelde wet in 1996 waarin de partnertoeslag afgeschaft zou worden in 2015 vervroegd gaat worden naar 2011. In mijn geval, geboren dec 1949 en een 13 jaar jongere partner gaat dit inhouden dat per 1 jan 2014 wanneer ik met pensioen ga er geen partnertoeslag meer is en ik nu geconfronteerd wordt met een AOW gat van bruto totaal € 114.611,64. Dit nieuwe AOW gat is voor mij onmogelijk te dichten. Is er wel over nagedacht over dit voorstel of denkt men, het betreft een klein aantal mensen, die kunnen geen vuist maken en zullen het wel pikken. Onze overheid blijkt een onbetrouwbare partner met het CDA, CU en PvdA voorop.

fonsschumacher
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 okt 2009 16:48

Re: partnertoeslag 2011

Ongelezen bericht door fonsschumacher »

Vandaag de ANBO gebeld met de vraag over het partnerpensioen. Het antwoord was ontkennend en ik werd afgescheept met een foldertje. Kunnen ze bij de ANBO niet denken of zit ik er naast.

fonsschumacher
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 okt 2009 16:48

Re: partnertoeslag 2011

Ongelezen bericht door fonsschumacher »

Helemaal vergeten. Met ingang van 1 jan. 2010 wordt de partnertoeslag al verlaagd met 6 %. Lekker met pensioen, daar heb ik straks 47 jaar voor betaald.

fonsschumacher
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 okt 2009 16:48

Re: partnertoeslag 2011

Ongelezen bericht door fonsschumacher »

Wanneer het voorstel van BOS wordt aangenomen worden de pensioenen gefiscaliseerd. Dat wil zeggen dat van het pensioen in de schijven 1 en 2 er 17,9 % premie moet worden betaald. Ze maken er een onsamenhangend zootje van en dat geeft aan dat deze overheid een zeer onbetrouwbare partner is. Tel uit je winst.

Gesloten