LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] XS4ALL duurder maar kan niet leveren waarvoor je betaalt
XS4ALL duurder maar kan niet leveren waarvoor je betaalt
XS4ALL verhoogt na jaren toch de prijzen. Daarmee komen vervelende feiten aan het licht... Wellicht wil je zelf ook eens checken of je wel krijgt waar je voor betaald!
Lees de onderstaande correspondentie en huiver...
-----Original Message-----
From: "Ron L" <#####@xs4all.nl>
To: <[email protected]>
Sent: Tue, 5 May 2009 04:02:00 +0200 (CEST)
Subject: [517539] klacht dienstverlening en voorlichting
E-Mail verzonden via http://www.xs4all.nl/contact/
Naam: Ron L
Relatienummer: 517###
Soort abonnement: Start/Lite/Basic/Fast ADSL
Vraag: zie orginele brief op: <link naar brief>
XS4ALL Internet bv
Afdeling klantenservice
Datum: 05-05-2009
Betreft: dienstverlening en voorlichting
Uw kenmerk: adslbasic09go
Geachte heer/mevrouw,
Laat ik beginnen te vermelden dat ik tot dit moment
een zéér tevreden klant van XS4ALL ben die dat ook de
laatste jaren bij vrienden en bij klanten van mijn
bedrijf uitvoering heb uitgedragen. Ik heb dat ook aan
XS4ALL al een keer expliciet gemeld. We mogen dan als
Hollanders erg graag klagen: ik laat het af en toe ook
graag eens merken als ik wel tevreden ben.
Helaas is deze brief geen lofuiting. In uw brief van 4
mei 2009 komt u met een prijsverhoging van € 51,15
naar € 54,95 voor mijn ADSL Basic op het KPN-netwerk.
Volgens uw schrijven levert mij dit nog steeds een
voordeel van 5% t.o.v. de normale abonnementsprijs van
€ 59,95.
Een bezoekje aan uw website toont echter een ander
verhaal. Op uw website staat mijn abonnement (ADSL
Basic) voor € 54,95 met een nieuw modem in bruikleen
en een HP Compaq Mini 700 laptop cadeau! Ook wordt
mijn abonnement aangeboden met 20Mbit down en 1Mbit
upload.
Aan de hand daarvan ben ik eens gaan kijken op welke
snelheid mijn modem verbinding had. Ik was zeer
ontstelt toen ik constateerde dat ik niet verder dan
een magere 6MBit download kwam en een upload van
slecht 768 Kbps. Nog meer zoekwerk maakte duidelijk
dat op mijn locatie helemaal geen snelheden kunnen
worden aangeboden op de huidige standaard van 20Mbit!
Dan is mijn eerste vraag: waarom betaal ik dan wel al
meer dan 1 jaar voor zo'n abonnement??! Waarom maakt
XS4ALL mij niet attent op het feit dat ik met een
goedkoper ADSL Lite abonnement dezelfde snelheid heb
en ik hier zelfs dmi snelheid hier niet volledig kan
halen?
Een gesprek vandaag (4 mei) met Dhr. Hans v/d Elk van
de klantenservice van XS4ALL attendeerde mij op het
bestaan van een XS4ALL ONLY mogelijkheid waar ik in
ieder geval de volledige ADSL Lite snelheid zou moeten
kunnen halen. Ook hier had ik graag informatie en een
advies van XS4ALL over gehad. Erg jammer dat XS4ALL
niet besefte dat deze slapende hond uiteindelijk wel
een keer wakker zou worden (in dit geval juist door uw
brief van 4 mei) met het gevoel dat er een kat in de
zak gekropen is.
Vorig jaar was ineens de voeding van mijn bij XS4ALL
gekochte modem defect. Overleg met de helpdesk leverde
geen nieuwe voeding op maar opperde wel dat het
opnieuw afsluiten van een abonnement mij "gratis" een
nieuw modem zou opleveren. Ik moest dan echter wel de
nieuwe abonnementstarieven gaan betalen die toch wel
een fors stukje hoger lagen inmiddels. Om die reden
heb ik zelf een nieuw modem aangeschaft want ik had
liever niet nog hogere vaste maandlasten. Had ik de
aanbieding maar gepakt want nu moet ik alsnog het
nieuwe tarief gaan betalen.
Ik voel me nu dus behoorlijk bekocht:
1. ik heb zelf een nieuw modem aangeschaft om de
kosten te drukken die ik nu alsnog moet gaan betalen.
(Wat had een nieuwe voeding XS4ALL nou helemaal
gekost?)
2. Ik betaal al meer dan een jaar voor een ADSL Basic
abonnement terwijl dit product hier dus niet leverbaar
is. Feitelijk levert XS4ALL mij al meer dan een jaar
minder dan een ADSL Lite voor de prijs van een ADSL
Basic abonnement.
3. Andere ADSL Basic klanten hebben al meer dan een
jaar ADSL2 met een 20Mbit verbinding zonder dat XS4ALL
mij even attendeerde op het feit dat 8 MBit wel
haalbaar was geweest met een kleine aanpassing in mijn
abonnement (XS4ALL Only)
4. Overstappen naar ADSL Lite mocht van de helpdesk
wel maar een mini notebook kon daarbij niet worden
geregeld. (ook niet ter compensatie voor het zelf
betaalde modem en de niet leverbare ADSL Basic hier)
De helpdesk gaat mij papieren sturen om me over te
kunnen gaan zetten naar ADSL Lite via XS4ALL Only.
Helaas vind ik dit toch een erg magere oplossing van
de beste provider van Nederland en ik toch zou graag
zien dat er toch nog een compensatie voor het niet
geleverde product volgt. Mocht de omzetting naar ADSL
Lite mij weer voor periode van een jaar of langer
vastleggen dan kan ik u mededelen dat u (tenminste)
iin klant kwijt bent. Ik hoop echter dat we
gezamenlijk tot een passende oplossing kunnen komen.
Ik denk zelf aan een overstap naar ADSL Lite mit de
mini notebook (vanzelfsprekend dan wel voor de termijn
van 2 jaar in de aanbieding) sf terugbetaling van het
verschil tussen ADSL Basic en ADSL Lite van het
afgelopen jaar.
Over de betrouwbaarheid van de verbinding zelf heb ik
nog steeds niet te klagen en ook de deskundigheid op
de helpdesk ervaaar ik als zeer prettig. Daarom zou ik
het liefste bij XS4ALL blijven, maar daarvoor zal mijn
vertrouwen in XS4ALL als eerlijk en klantvriendelijk
bedrijf wel moeten worden hersteld.
Met vriendelijke groet,
Ron L.
<adres>
07*-*******
Relatienummer: 517###
-----------------------------------------------------------------------------
De reactie van XS4ALL:
-----------------------------------------------------------------------------
From: XS4ALL Internet B.V.
Sent: Tuesday, May 12, 2009 2:48 PM
To: Ron L
Subject: RE: [517###] klacht dienstverlening en voorlichting (Email-Id: 272####)
Geachte heer L,
Hartelijk dank voor uw bericht.
Naar aanleiding van uw bericht wil ik u er graag op attenderen dat wij al onze klanten op de hoogte hebben gesteld van het bestaan van XS4ALL Only d.m.v. onze nieuwsbrief. Op deze manier houdt XS4ALL altijd haar klanten op de hoogte over nieuwe aanbiedingen en eventuele acties, waarbij ook onder andere de actie met het modem en de laptop. Toch zijn er mensen die ondanks deze actie gebruik wensten te maken van de oude situatie in samenhang met KPN.
Het is zeer spijtig te horen dat u nog steeds gebruik heeft gemaakt van het oude abonnement dat nog in samenhang ging met KPN terwijl u ook van deze aanbieding gebruik wenste te maken. Helaas is het niet mogelijk om uw verzoek te honoreren betreffende het aanbieden van de mini laptop ter compensatie of een creditatie van het verschil tussen de abonnementen. Dit om de bovengenoemde reden dat XS4ALL via de nieuwsbrief haar klanten op de hoogte heeft gesteld over de veranderingen en mogelijkheden die werden aangeboden.
Wij zijn blij te horen dat de verbinding verder naar wens is. Onze excuses voor het ongemak.
Als u nog vragen heeft, dan hoor ik dat graag van u.
Vriendelijke groet,
G. van der L.
Klantenservice
XS4ALL Internet bv
Internet: www.xs4all.nl
Contact: www.xs4all.nl/contact
Telefoon: 020-3987666
----
Slotopmerkingen Ron:
Ik weet niet of iemand de nieuwsbrief van XS4ALL ooit heeft gezien? Dit is een glossy magazine met een heel skala aan zinvolle en zinloze artikelen. Het zal er vast wel ergens ooit een keer ingestaan hebben, maar ben je als klant verplicht om nieuwsbrieven helemaal door te spitten op wijzigingen die voor jou van toepassing zijn?
Was het niet 10x netter geweest om mij even persoonlijk te wijzen op het feit dat xs4all niet kon leveren waarvoor betaald wordt en mij een goedkoper en BETER alternatief aan te bieden?
Wat mij betreft een koude douche. Erg jammer voor een anderszins top-provider. Ik denk ook niet dat ik nog bij XS4ALL blijf nu. Iemand nog suggesties voor een andere goede provider?
Lees de onderstaande correspondentie en huiver...
-----Original Message-----
From: "Ron L" <#####@xs4all.nl>
To: <[email protected]>
Sent: Tue, 5 May 2009 04:02:00 +0200 (CEST)
Subject: [517539] klacht dienstverlening en voorlichting
E-Mail verzonden via http://www.xs4all.nl/contact/
Naam: Ron L
Relatienummer: 517###
Soort abonnement: Start/Lite/Basic/Fast ADSL
Vraag: zie orginele brief op: <link naar brief>
XS4ALL Internet bv
Afdeling klantenservice
Datum: 05-05-2009
Betreft: dienstverlening en voorlichting
Uw kenmerk: adslbasic09go
Geachte heer/mevrouw,
Laat ik beginnen te vermelden dat ik tot dit moment
een zéér tevreden klant van XS4ALL ben die dat ook de
laatste jaren bij vrienden en bij klanten van mijn
bedrijf uitvoering heb uitgedragen. Ik heb dat ook aan
XS4ALL al een keer expliciet gemeld. We mogen dan als
Hollanders erg graag klagen: ik laat het af en toe ook
graag eens merken als ik wel tevreden ben.
Helaas is deze brief geen lofuiting. In uw brief van 4
mei 2009 komt u met een prijsverhoging van € 51,15
naar € 54,95 voor mijn ADSL Basic op het KPN-netwerk.
Volgens uw schrijven levert mij dit nog steeds een
voordeel van 5% t.o.v. de normale abonnementsprijs van
€ 59,95.
Een bezoekje aan uw website toont echter een ander
verhaal. Op uw website staat mijn abonnement (ADSL
Basic) voor € 54,95 met een nieuw modem in bruikleen
en een HP Compaq Mini 700 laptop cadeau! Ook wordt
mijn abonnement aangeboden met 20Mbit down en 1Mbit
upload.
Aan de hand daarvan ben ik eens gaan kijken op welke
snelheid mijn modem verbinding had. Ik was zeer
ontstelt toen ik constateerde dat ik niet verder dan
een magere 6MBit download kwam en een upload van
slecht 768 Kbps. Nog meer zoekwerk maakte duidelijk
dat op mijn locatie helemaal geen snelheden kunnen
worden aangeboden op de huidige standaard van 20Mbit!
Dan is mijn eerste vraag: waarom betaal ik dan wel al
meer dan 1 jaar voor zo'n abonnement??! Waarom maakt
XS4ALL mij niet attent op het feit dat ik met een
goedkoper ADSL Lite abonnement dezelfde snelheid heb
en ik hier zelfs dmi snelheid hier niet volledig kan
halen?
Een gesprek vandaag (4 mei) met Dhr. Hans v/d Elk van
de klantenservice van XS4ALL attendeerde mij op het
bestaan van een XS4ALL ONLY mogelijkheid waar ik in
ieder geval de volledige ADSL Lite snelheid zou moeten
kunnen halen. Ook hier had ik graag informatie en een
advies van XS4ALL over gehad. Erg jammer dat XS4ALL
niet besefte dat deze slapende hond uiteindelijk wel
een keer wakker zou worden (in dit geval juist door uw
brief van 4 mei) met het gevoel dat er een kat in de
zak gekropen is.
Vorig jaar was ineens de voeding van mijn bij XS4ALL
gekochte modem defect. Overleg met de helpdesk leverde
geen nieuwe voeding op maar opperde wel dat het
opnieuw afsluiten van een abonnement mij "gratis" een
nieuw modem zou opleveren. Ik moest dan echter wel de
nieuwe abonnementstarieven gaan betalen die toch wel
een fors stukje hoger lagen inmiddels. Om die reden
heb ik zelf een nieuw modem aangeschaft want ik had
liever niet nog hogere vaste maandlasten. Had ik de
aanbieding maar gepakt want nu moet ik alsnog het
nieuwe tarief gaan betalen.
Ik voel me nu dus behoorlijk bekocht:
1. ik heb zelf een nieuw modem aangeschaft om de
kosten te drukken die ik nu alsnog moet gaan betalen.
(Wat had een nieuwe voeding XS4ALL nou helemaal
gekost?)
2. Ik betaal al meer dan een jaar voor een ADSL Basic
abonnement terwijl dit product hier dus niet leverbaar
is. Feitelijk levert XS4ALL mij al meer dan een jaar
minder dan een ADSL Lite voor de prijs van een ADSL
Basic abonnement.
3. Andere ADSL Basic klanten hebben al meer dan een
jaar ADSL2 met een 20Mbit verbinding zonder dat XS4ALL
mij even attendeerde op het feit dat 8 MBit wel
haalbaar was geweest met een kleine aanpassing in mijn
abonnement (XS4ALL Only)
4. Overstappen naar ADSL Lite mocht van de helpdesk
wel maar een mini notebook kon daarbij niet worden
geregeld. (ook niet ter compensatie voor het zelf
betaalde modem en de niet leverbare ADSL Basic hier)
De helpdesk gaat mij papieren sturen om me over te
kunnen gaan zetten naar ADSL Lite via XS4ALL Only.
Helaas vind ik dit toch een erg magere oplossing van
de beste provider van Nederland en ik toch zou graag
zien dat er toch nog een compensatie voor het niet
geleverde product volgt. Mocht de omzetting naar ADSL
Lite mij weer voor periode van een jaar of langer
vastleggen dan kan ik u mededelen dat u (tenminste)
iin klant kwijt bent. Ik hoop echter dat we
gezamenlijk tot een passende oplossing kunnen komen.
Ik denk zelf aan een overstap naar ADSL Lite mit de
mini notebook (vanzelfsprekend dan wel voor de termijn
van 2 jaar in de aanbieding) sf terugbetaling van het
verschil tussen ADSL Basic en ADSL Lite van het
afgelopen jaar.
Over de betrouwbaarheid van de verbinding zelf heb ik
nog steeds niet te klagen en ook de deskundigheid op
de helpdesk ervaaar ik als zeer prettig. Daarom zou ik
het liefste bij XS4ALL blijven, maar daarvoor zal mijn
vertrouwen in XS4ALL als eerlijk en klantvriendelijk
bedrijf wel moeten worden hersteld.
Met vriendelijke groet,
Ron L.
<adres>
07*-*******
Relatienummer: 517###
-----------------------------------------------------------------------------
De reactie van XS4ALL:
-----------------------------------------------------------------------------
From: XS4ALL Internet B.V.
Sent: Tuesday, May 12, 2009 2:48 PM
To: Ron L
Subject: RE: [517###] klacht dienstverlening en voorlichting (Email-Id: 272####)
Geachte heer L,
Hartelijk dank voor uw bericht.
Naar aanleiding van uw bericht wil ik u er graag op attenderen dat wij al onze klanten op de hoogte hebben gesteld van het bestaan van XS4ALL Only d.m.v. onze nieuwsbrief. Op deze manier houdt XS4ALL altijd haar klanten op de hoogte over nieuwe aanbiedingen en eventuele acties, waarbij ook onder andere de actie met het modem en de laptop. Toch zijn er mensen die ondanks deze actie gebruik wensten te maken van de oude situatie in samenhang met KPN.
Het is zeer spijtig te horen dat u nog steeds gebruik heeft gemaakt van het oude abonnement dat nog in samenhang ging met KPN terwijl u ook van deze aanbieding gebruik wenste te maken. Helaas is het niet mogelijk om uw verzoek te honoreren betreffende het aanbieden van de mini laptop ter compensatie of een creditatie van het verschil tussen de abonnementen. Dit om de bovengenoemde reden dat XS4ALL via de nieuwsbrief haar klanten op de hoogte heeft gesteld over de veranderingen en mogelijkheden die werden aangeboden.
Wij zijn blij te horen dat de verbinding verder naar wens is. Onze excuses voor het ongemak.
Als u nog vragen heeft, dan hoor ik dat graag van u.
Vriendelijke groet,
G. van der L.
Klantenservice
XS4ALL Internet bv
Internet: www.xs4all.nl
Contact: www.xs4all.nl/contact
Telefoon: 020-3987666
----
Slotopmerkingen Ron:
Ik weet niet of iemand de nieuwsbrief van XS4ALL ooit heeft gezien? Dit is een glossy magazine met een heel skala aan zinvolle en zinloze artikelen. Het zal er vast wel ergens ooit een keer ingestaan hebben, maar ben je als klant verplicht om nieuwsbrieven helemaal door te spitten op wijzigingen die voor jou van toepassing zijn?
Was het niet 10x netter geweest om mij even persoonlijk te wijzen op het feit dat xs4all niet kon leveren waarvoor betaald wordt en mij een goedkoper en BETER alternatief aan te bieden?
Wat mij betreft een koude douche. Erg jammer voor een anderszins top-provider. Ik denk ook niet dat ik nog bij XS4ALL blijf nu. Iemand nog suggesties voor een andere goede provider?
Re: XS4ALL duurder maar kan niet leveren waarvoor je betaalt
http://www.qfast.net/ kijk eens of dit bij u in de buurt mogelijk is via de
postcodecheck.
3 jaar lang was mijn provider XS4all.nl totdat het misging. Nu is qfast.net alweer bijna 3 jaar mijn provider. Afgelopen vrijdagmorgen was mijn modem defect. Zaterdag al een nieuw modem in huis. Abonnement is 24,95 per maand inclusief 1000 gratis belminuten naar alle vaste nummers in Nederland.
20 MB ik kom regelmatig tot 25 MB zit ongeveer 1800 meter van de centrale af.
Vakkundige klantenservice en prima service en nooit storing of wat dan ook.
S6
postcodecheck.
3 jaar lang was mijn provider XS4all.nl totdat het misging. Nu is qfast.net alweer bijna 3 jaar mijn provider. Afgelopen vrijdagmorgen was mijn modem defect. Zaterdag al een nieuw modem in huis. Abonnement is 24,95 per maand inclusief 1000 gratis belminuten naar alle vaste nummers in Nederland.
20 MB ik kom regelmatig tot 25 MB zit ongeveer 1800 meter van de centrale af.
Vakkundige klantenservice en prima service en nooit storing of wat dan ook.
S6
Re: XS4ALL duurder maar kan niet leveren waarvoor je betaalt
Dat U als klager maar 6Mb kreeg van de aangeboden 20Mb betekende verhuizen naar de centrale.
U woonde gewoon te ver weg.
Als er lagere worden aangeboden kunt U die kiezen.
Verder is de laptop een eenmalige klanten lokker met 2 jaar vast contract.
Dus opzeggen en nieuwe nemen mag niet.
U moet eerst tijdelijk jaartje elders zitten en dan terug komen voor als ze de laptop dan nog hebben.
Door dit soort reclame voor nieuwe klanten veroorzaken ze alleen maar kosten.
U moet dus jaarlijks overstappen om steeds de hoogste snelheid voor laagste prijs te krijgen en nog een leuk cadeau.
Ze hadden beter trouwe klanten kunnen belonen want ik verwacht dat U net als rest van Nederland elk jaar een overstap zult maken.
Zelf zit ik bij een kleinere met vaste lage prijs zonder lokkertje, die wel goede service geeft voor €24,95 voor 20Mb en gratis bellen dus ook geen 1000 minuten....
Of het bij U leverbaar is kan ik pas zien na vermelden postcode + letters.
U woonde gewoon te ver weg.
Als er lagere worden aangeboden kunt U die kiezen.
Verder is de laptop een eenmalige klanten lokker met 2 jaar vast contract.
Dus opzeggen en nieuwe nemen mag niet.
U moet eerst tijdelijk jaartje elders zitten en dan terug komen voor als ze de laptop dan nog hebben.
Door dit soort reclame voor nieuwe klanten veroorzaken ze alleen maar kosten.
U moet dus jaarlijks overstappen om steeds de hoogste snelheid voor laagste prijs te krijgen en nog een leuk cadeau.
Ze hadden beter trouwe klanten kunnen belonen want ik verwacht dat U net als rest van Nederland elk jaar een overstap zult maken.
Zelf zit ik bij een kleinere met vaste lage prijs zonder lokkertje, die wel goede service geeft voor €24,95 voor 20Mb en gratis bellen dus ook geen 1000 minuten....
Of het bij U leverbaar is kan ik pas zien na vermelden postcode + letters.
Re: XS4ALL duurder maar kan niet leveren waarvoor je betaalt
Hoi,
Ik heb precies hetzelfde! Eergisteren eenzelfde brief gekregen in die strekking. Ik ben al meer dan 10 jaar klant van XS4all, en zeer tevreden. De nieuwe prijswijziging houdt in dat ik zo'n 8 euro per maand meer zou moeten gaan betalen.
Het enige dat ze voor me konden doen was me oversluiten naar een lite abonnement (39,95 pm) maar dan moest ik wel eerst switchen naar basic ADSL only (54,95 pm) (omdat ik nu ook een "basic" abbonement heb, maar dan met ADSL via KPN en de rest via XS4all.) Daarna zou ik over kunnen stappen naar lite. Deze constructie vertrouw ik niet, omdat ik bang ben dat als puntje bij paaltje komt ze gaan zeggen dat ik eerst nog x maanden moet wachten voordat ik naar een lite abonement kan switchen. En 54,95 per maand vind ik echt te duur voor een internetaansluiting.
Dus ik ben nu ook serieus op zoek naar een andere provider Ik heb altijd zeer tevreden bij XS4all gezeten, maar dit vind ik geen stijl.
Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn in deze situatie.
Ik heb precies hetzelfde! Eergisteren eenzelfde brief gekregen in die strekking. Ik ben al meer dan 10 jaar klant van XS4all, en zeer tevreden. De nieuwe prijswijziging houdt in dat ik zo'n 8 euro per maand meer zou moeten gaan betalen.
Het enige dat ze voor me konden doen was me oversluiten naar een lite abonnement (39,95 pm) maar dan moest ik wel eerst switchen naar basic ADSL only (54,95 pm) (omdat ik nu ook een "basic" abbonement heb, maar dan met ADSL via KPN en de rest via XS4all.) Daarna zou ik over kunnen stappen naar lite. Deze constructie vertrouw ik niet, omdat ik bang ben dat als puntje bij paaltje komt ze gaan zeggen dat ik eerst nog x maanden moet wachten voordat ik naar een lite abonement kan switchen. En 54,95 per maand vind ik echt te duur voor een internetaansluiting.
Dus ik ben nu ook serieus op zoek naar een andere provider Ik heb altijd zeer tevreden bij XS4all gezeten, maar dit vind ik geen stijl.
Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn in deze situatie.
Re: XS4ALL duurder maar kan niet leveren waarvoor je betaalt
Oh, ik krijg altijd gewoon een duidelijke e-mail, die in een paar seconden doorgenomen is op relevante informatie.Dit is een glossy magazine met een heel skala aan zinvolle en zinloze artikelen.
Een glossy magazine ( á la Linda of zo??) heb ik nog nooit gezien, maar misschien komt dat omdat ik slechts een Lite abonnee ben??
Op adsl only is in de loop der tijd meermalen geattendeerd.
XS4all begint wel steeds meer KPN streken te krijgen, onlangs werden ook de telefoontarieven verhoogd door niet meer per seconde maar per hele minuut te betalen. Ook deze verhoging zal wel door moedermaatschappij KPN doorgeduwd worden.
Het zou jammer zijn als ze de zoveelste KPN kloon met de standaard belabberde kwaliteit zouden worden, dan zijn ze snel van hun eerste plaats af.
Re: XS4ALL duurder maar kan niet leveren waarvoor je betaalt
Sinds eind februari abonnee van XS4ALL. Getest welk abonnement bij mij van toepassing was. 8 MB. Wel afgesloten maar XS4ALL kon dat niet leveren. Heb alles gehoord waarom het niet kon.
Mijn aansluiting deugde is (is door KPN aangelegd op zolder)
De lengte van de kabel was te lang (niet want die was iets van 40 cm)
Ik woon te ver weg van de centrale
Uiteindelijk is mijn abonnement gedowngrade naar een Lite abonnement van 4 MB!!!!
Goddank veranderen ze de Algemene Voorwaarden.
Heb het abonnement opgezegd en verhuisd naar UPC, de rest laat ik eventueel aan de geschillencommissie over want men biedt iets wat men niet kan leveren en als er vervolgens klachten komen dan ligt het allemaal aan de klant.
Ze gaan erg op Telfort lijken.
Mijn aansluiting deugde is (is door KPN aangelegd op zolder)
De lengte van de kabel was te lang (niet want die was iets van 40 cm)
Ik woon te ver weg van de centrale
Uiteindelijk is mijn abonnement gedowngrade naar een Lite abonnement van 4 MB!!!!
Goddank veranderen ze de Algemene Voorwaarden.
Heb het abonnement opgezegd en verhuisd naar UPC, de rest laat ik eventueel aan de geschillencommissie over want men biedt iets wat men niet kan leveren en als er vervolgens klachten komen dan ligt het allemaal aan de klant.
Ze gaan erg op Telfort lijken.
Re: XS4ALL duurder maar kan niet leveren waarvoor je betaalt
sorry en met alle respect maar het ligt ook aan je zelf, toen ik van @Home naar XS4All ging was mij via een snelheidscheck al duidelijk dat 20mb bij mij niet zal werken.
Ik heb mijn vooronderzoek gedaan en tot een conclussie gegaan en acties die er nu zijn is natuurlijk reinste onzin dat jij dit min of meer ook eist.
Ik heb mijn vooronderzoek gedaan en tot een conclussie gegaan en acties die er nu zijn is natuurlijk reinste onzin dat jij dit min of meer ook eist.
Re: XS4ALL duurder maar kan niet leveren waarvoor je betaalt
Voor je een snellere neemt eerst de maximale snelheid tot Uw huidige adres meten, en als je verhuisplannen hebt gelijk ook voor de aankoop of aanvaarden huurwoning tot dit nieuwe huis opvragen.
Online, niet geheel klachten vrij kan ik 80% van alle gebieden 20 Mb met telefoon voor slechts €25,- bieden.
Er zijn betere als Compuserve die voor €24,95 ook 20 Mb aanbieden en gratis bellen maar die is slechts beperkt te verkrijgen.
Dus hoewel Compuserve beter, kijk eerst via postcode of deze veel goedkopere een alternatief zijn.
Als je van KPN dochter naar andere wilt word dit vaak fout gedaan zodat je bij die dure variant moet blijven.
Ook nu al G mail nemen want bij overstap verdwijnen er vele mail adressen, ondanks alle beloftes.
Online, niet geheel klachten vrij kan ik 80% van alle gebieden 20 Mb met telefoon voor slechts €25,- bieden.
Er zijn betere als Compuserve die voor €24,95 ook 20 Mb aanbieden en gratis bellen maar die is slechts beperkt te verkrijgen.
Dus hoewel Compuserve beter, kijk eerst via postcode of deze veel goedkopere een alternatief zijn.
Als je van KPN dochter naar andere wilt word dit vaak fout gedaan zodat je bij die dure variant moet blijven.
Ook nu al G mail nemen want bij overstap verdwijnen er vele mail adressen, ondanks alle beloftes.
Re: XS4ALL duurder maar kan niet leveren waarvoor je betaalt
queenfan. Ik eis niets. Als ik een test doe en het blijkt dat XS4ALL mij 20MB kan leveren en men komt niet verder dan een schamele 4MB dan ligt dat niet aan mij. Zij zeggen te kunnen leveren en als je dan alles hebt getekend en het kan niet....nou dan is het de schuld van de klant. Logisch toch
Re: XS4ALL duurder maar kan niet leveren waarvoor je betaalt
Heel logisch, en volgens mij een geldige reden om te ontbinden.Logisch toch?
Re: XS4ALL duurder maar kan niet leveren waarvoor je betaalt
Klopt. Voor bestaande klanten veranderen de Algemene Voorwaarden met ingang van 1 juni. Iedereen die om wat voor reden dan ook niet tevreden is met de dienstverlening van XS4ALL kan dan van het lopende contract af zonder opzegtermijn.Goddank veranderen ze de Algemene Voorwaarden.
http://www.xs4all.nl/nieuws/bericht.php ... ect=nieuws
Re: XS4ALL duurder maar kan niet leveren waarvoor je betaalt
@ leoverdi, ik reageer niet op jouw, maar op de TS.
Maar in jouw geval ook de 20 mB is een abo tot 20 mb, deze snelheid wordt NOOIT gehaald.
Lijkt me ook sterk dat in een postcodecheck dit gemeten is aangezien de afstand die er altijd is dit beperkt.
Dat men een abo o.b.v. de gemeten snelheid adviseerd is een ander verhaal.
Daarbij is een postcodecheck niet bindend er zijn dingen die er voor zorgen dat het niet kan, afstand, bekabeling enz. maar ook de drukte in de centrale zorgt er voor of jij wel of geen ADSL kan krijgen.
Maar in jouw geval ook de 20 mB is een abo tot 20 mb, deze snelheid wordt NOOIT gehaald.
Lijkt me ook sterk dat in een postcodecheck dit gemeten is aangezien de afstand die er altijd is dit beperkt.
Dat men een abo o.b.v. de gemeten snelheid adviseerd is een ander verhaal.
Daarbij is een postcodecheck niet bindend er zijn dingen die er voor zorgen dat het niet kan, afstand, bekabeling enz. maar ook de drukte in de centrale zorgt er voor of jij wel of geen ADSL kan krijgen.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 27 mei 2009 13:57
Re: XS4ALL duurder maar kan niet leveren waarvoor je betaalt
Zeer herkenbaar. XS4ALL heeft sinds die grote crash van AMS-IX als standaard reflex om je op een lagere snelheid te zetten, omdat anders de lijn zou gaan klapperen.
Ik heb uren bij xs4all in de wacht gestaan, talloze keren, uren. Echt. Om 20.00 wordt je er gewoon af gemieterd, ook als je als voor 19.00u aan de lijn hing. sms service voor terugbellen wanneer het rustig is, werkt niet: je krijgt nooit een sms.
[email protected] reageert nooit, en ze geven toe dat ze een achterstand hebben die ze niet meer in kunnen lopen. zelfs [email protected] reageerde niet op mijn herhaaldelijke klacht dat ik zou overstappen als ik weg zou gaan (na meer dan 12 jaar).
Kortom: de helpdesk van xs4all is niet bereikbaar. NIET. Nooit. Hoe ze door de tests kwamen is me een raadsel.
Zelfs bij mijn vraag over overstappen gaven ze niet thuis. Ik vroeg het Service ID van mijn lijn aan (die MOETEN ze geven van Opta) maar ze werken gewoon niet mee.
Inmiddels heeft een KPN medewerker wel mijn Service ID verstrekt, en ik heb mijn ADSL lijn nu in laten prikken bij PN.nl. Die leveren me nu al maanden strak internet. Nooit offline, altijd snel. EN: Wel met de volledige bandbreedte, via dezelfde koperdraad naar dezelfde ADSL wijkcentral op een krappe kilometer afstand.
Daarmee is voor mij aangetoond dat het terugzetten van de xs4all-only snelheid PUUR GELUL is. Dat zij 4mbs op een 20mbs lijn leveren, ligt niet aan de lijn, maar aan XS4ALL
Ik heb uren bij xs4all in de wacht gestaan, talloze keren, uren. Echt. Om 20.00 wordt je er gewoon af gemieterd, ook als je als voor 19.00u aan de lijn hing. sms service voor terugbellen wanneer het rustig is, werkt niet: je krijgt nooit een sms.
[email protected] reageert nooit, en ze geven toe dat ze een achterstand hebben die ze niet meer in kunnen lopen. zelfs [email protected] reageerde niet op mijn herhaaldelijke klacht dat ik zou overstappen als ik weg zou gaan (na meer dan 12 jaar).
Kortom: de helpdesk van xs4all is niet bereikbaar. NIET. Nooit. Hoe ze door de tests kwamen is me een raadsel.
Zelfs bij mijn vraag over overstappen gaven ze niet thuis. Ik vroeg het Service ID van mijn lijn aan (die MOETEN ze geven van Opta) maar ze werken gewoon niet mee.
Inmiddels heeft een KPN medewerker wel mijn Service ID verstrekt, en ik heb mijn ADSL lijn nu in laten prikken bij PN.nl. Die leveren me nu al maanden strak internet. Nooit offline, altijd snel. EN: Wel met de volledige bandbreedte, via dezelfde koperdraad naar dezelfde ADSL wijkcentral op een krappe kilometer afstand.
Daarmee is voor mij aangetoond dat het terugzetten van de xs4all-only snelheid PUUR GELUL is. Dat zij 4mbs op een 20mbs lijn leveren, ligt niet aan de lijn, maar aan XS4ALL
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: XS4ALL duurder maar kan niet leveren waarvoor je betaalt
Wat ik gedaan heb toen ik bij XS4all er ook niet door kwam - is een mail gestuurd naar alle adressen op hun website.
Sales, Administratie, Finance etc.
Na de 3 mail kreeg ik een telefoontje - waar ik mee bezig was...
Daarna is het probleem wel opgelost
Sales, Administratie, Finance etc.
Na de 3 mail kreeg ik een telefoontje - waar ik mee bezig was...
Daarna is het probleem wel opgelost
Re: XS4ALL duurder maar kan niet leveren waarvoor je betaalt
Het ziet er naar uit dat de service van XS4ALL alleen maar slechter gaat worden. De reden daarvoor is dat de helpdesk met nog meer (doorgaans ondeskundige) uitzendkrachten gaat worden bemand.Kortom: de helpdesk van xs4all is niet bereikbaar. NIET. Nooit. Hoe ze door de tests kwamen is me een raadsel.
http://www.xs4all.nl/nieuws/bericht.php ... ect=nieuws
Re: XS4ALL duurder maar kan niet leveren waarvoor je betaalt
En waaruit concludeer je dat Randstad IT Services ondeskundigen zijn?Heb je erzelf gewerkt?
Denk eerst en schrijf dan een reactie en niet andersom!
Denk eerst en schrijf dan een reactie en niet andersom!
Re: XS4ALL duurder maar kan niet leveren waarvoor je betaalt
Wim2007 schreef
Ik begrijp niet hoe je tot deze conclusie komt,de meeste providers ( ook de mijne ) gebruiken jonge studenten of andere gewoon van de straat/arbeidsburo geplukte goedkope krachten waarvan het overgrote deel absoluut niet ICT onderlegd is en alleen van hun script uitgaan. Sommige weten best veel maar meestal hoef je niet te proberen een technische vraag te stellen want daar komt geen antwoord op. XS4ALL gebruikt tenminste nog ICT personeel.Vreemde beredenering dus.Het ziet er naar uit dat de service van XS4ALL alleen maar slechter gaat worden. De reden daarvoor is dat de helpdesk met nog meer (doorgaans ondeskundige) uitzendkrachten gaat worden bemand.
http://www.xs4all.nl/nieuws/bericht.php ... ect=nieuws
Re: XS4ALL duurder maar kan niet leveren waarvoor je betaalt
Een van de sterke punten van XS4ALL was ooit de volledig eigen helpdesk. In de afgelopen jaren maakte XS4ALL gebruik van uitzendkrachten voor de eerstelijns-helpdesk. De tweedelijns-helpdesk werd wel bemand door specialisten van XS4ALL. Het verschil tussen de eerstelijns en tweedelijns-helpdesk was en is enorm. Waar het bij de eerstelijns (met uitzendkrachten bemande) helpdesk niet ongewoon was en is dat de klant de schuld van de problemen in het netwerk krijgt (en de klant zien als dom en onwetend), daar worden en werden klanten door de tweedelijns helpdesk wel correct en deskundig geholpen. Meer uitzendkrachten op de eerstelijns helpdesk betekent, gezien ervaringen uit heden en verleden, ongetwijfeld meer ellende voor de klant. Daarvoor betaalt men doorgaans ook meer dan bij concurrenten.En waaruit concludeer je dat Randstad IT Services ondeskundigen zijn?Heb je erzelf gewerkt?
Re: XS4ALL duurder maar kan niet leveren waarvoor je betaalt
Wat ik dus écht NIET kan begrijpen is hoe ze dit jaar wéér als beste provider zijn uitgeroepen??? Dat melden ze in ieder geval op de eigen website. Onbegrijpelijk...
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: XS4ALL duurder maar kan niet leveren waarvoor je betaalt
XS4ALL = Telfort. Maar dan 3X zo duur.
XS4ALL heeft ook zo'n goeie artistiekerige interessante teevee-reclame. Iets met een X......
Die 3 moet je er zelf voorplakken.
XS4ALL heeft ook zo'n goeie artistiekerige interessante teevee-reclame. Iets met een X......
Die 3 moet je er zelf voorplakken.