LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone Onbeperkt internetten KOST 455euro p/m

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bhong
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2009 14:31

Vodafone Onbeperkt internetten KOST 455euro p/m

Ongelezen bericht door bhong »

Van de maand september 2009 krijg de kostenoverzicht en dat zijn 455,-. Terwijl het moet toch? ONBEPERKT INTERNETTEN? En waarom krijg ik nu voor het verbruikt de kosten van 455,- euro? trouwens, correctie ik krijg 43,- korting. Dus, de kosten nu met de korting is 416,- .

Hoe kan dit? Hoe is dit mogelijk? Het is toch onbeperkt?

Voor de duidelijkheid deze kosten zijn echt alleen voor het internetverbruikt.
Ik krijg geen waarschuwing of eventuele mededeling dat de ONBEPERKT internetten eigenlijk BEPERKT is en bij het overschrijden van deze (ON)beperkt internetten kosten zijn gebonden.

Het is mobiele internet verbinding in Nederland. niet in het buitenland
Hebt u advies voor me?

Help . S.O.S.
Laatst gewijzigd door bhong op 28 okt 2009 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21959
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vodafone Onbeperkt internetten KOST 455euro p/m

Ongelezen bericht door alfatrion »

Verzamel bewijzen, dat maakt veel uit. Met name het Het aanbod dat men u gedaan heeft. En schrijf vervolgens een bezwaar.

Als u niet betaald, dan zal de volgende stap van Vodafone waarschijnlijk zijn dat ze u afsluiten en naar de rechter gaan. Desondanks raad ik sterk af om te betalen, maar als u dat toch stressvol vind dan raad ik u met klem aan om dat enkel te doen door er bij te schrijven 'ONDER PROTEST'. Anders zal de rechter dit kunnen lezen als dat u het er mee eens bent. Dit hangt uiteraard af van wat u kunt aanvoeren.

henk51
Berichten: 1679
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Vodafone Onbeperkt internetten KOST 455euro p/m

Ongelezen bericht door henk51 »

Op vakantie geweest naar het buitenland? Want daar kun je met je abonnement niet onbeperkt internetten.


gr Henk

trappist
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 okt 2003 11:02

Re: Vodafone Onbeperkt internetten KOST 455euro p/m

Ongelezen bericht door trappist »

ik heb ooit zo'n blox aanbieding voor internet uitgeprobeerd, maar daarbij stond duidelijk in de voorwaarden dat bijv. voip niet was toegestaan, en zo nog enkele beperkingen.
wat zeggen de voorwaarden van uw abo over wat wel en niet mag?

Coolmarc01
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 okt 2009 19:35

Re: Vodafone Onbeperkt internetten KOST 455euro p/m

Ongelezen bericht door Coolmarc01 »

Ik neem aan dat je het over een zorgeloos internetblox danwel een internet totaalblox hebt? Dat laatste is trouwens nieuw voor VOIP gebruik. De vraag is natuurlijk hoe deze telecomprovider uberhaupt het verschil ziet tussen al data gebruik.

Hieronder maar voor je de voorwaarden erbij gehaald. De schuin gemarkeerde regels zijn voorwaarden die, naar mijn mening, dubieus zijn. Immers het gemiddelde gebruik per gebruiker wordt nog nergens aangeven.

Misschien heb je wat aan de onderstreepte regels. Verder geldt gewoon eerst rekening betalen, onder protest. Je kan daarna alsnog een klacht / bezwaar indienen.

Als je terecht bezwaar maakt, heb je een kans. Bij oneigenlijk gebruik, verdien je natuurlijk niet echt medelijden. :wink:

Vodafone blox voorwaarden:
Zorgeloos Internet
Met “Zorgeloos Internet” kun je binnen Nederland op het internet vrijwel onbeperkt surfen, chatten en e-mailen op je mobiele telefoon, dat wil zeggen dat het datagebruikniet regelmatig tien keer zoveel (of meer) per maand mag zijn dan het gemiddelde datagebruik van alle gebruikers.
– Indien Contractant een datagebruik heeft dat tien keer zoveel (of meer) per maand is dan het gemiddelde van alle gebruikers, zal Vodafone contact opnemen met Contractant om het gebruik te matigen. Duurt dit datagebruik echter drie maanden binnen een periode van 12 maanden, dan behoudt Vodafone zich het recht voor om Zorgeloos Internet te beëindigen en Contractant een passend aanbod te doen.
– Bij Zorgeloos Internet is het onder meer niet toegestaan de mobiele telefoon te gebruiken als modem voor PC, laptop e.d. of voor VOIP en SMSoIP.
– Vodafone behoudt zich het recht voor om ingeval van misbruik Zorgeloos Internet per direct te beëindigen.
– Bij Zorgeloos Internet is datagebruik in het buitenland uitgesloten. Datagebruik in het buitenland wordt apart in rekening gebracht tegen de daarvoor geldende tarieven.

Zorgeloos Internet Totaal
- Met “Zorgeloos Internet Totaal” kun je binnen Nederland op het internet vrijwel onbeperkt surfen, chatten en e-mailen op je mobiele telefoon, dat wil zeggen dat het datagebruik niet regelmatig tien keer zoveel (of meer) per maand mag zijn dan het gemiddelde datagebruik van alle gebruikers.
- Indien Contractant een datagebruik heeft dat tien keer zoveel (of meer) per maand is dan het gemiddelde van alle gebruikers, zal Vodafone contact opnemen met Contractant om het gebruik te matigen. Duurt dit datagebruik echter drie maanden binnen een periode van 12 maanden, dan behoudt Vodafone zich het recht voor om Zorgeloos Internet Totaal te beëindigen en Contractant een passend aanbod te doen.
- Bij Zorgeloos Internet Totaal is het onder meer niet toegestaan de mobiele telefoon te gebruiken als modem voor PC, laptop e.d.
- Vodafone behoudt zich het recht voor om het dataverkeer van Contractant steekproefsgewijs te meten om te kunnen vaststellen of Contractant zich houdt aan deze Dienstvoorwaarden. Ingeval van misbruik kan Vodafone Zorgeloos Internet Totaal per direct te beëindigen.
- Bij Zorgeloos InternetTotaal is datagebruik in het buitenland uitgesloten. Datagebruik in het buitenland wordt apart in rekening gebracht tegen de daarvoor geldende tarieven.
[/size]

Voor prepaid internetblox loopt inmiddels ook al een thread hierover:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 24&t=75511

trappist
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 okt 2003 11:02

Re: Vodafone Onbeperkt internetten KOST 455euro p/m

Ongelezen bericht door trappist »

binnen Nederland op het internet vrijwel onbeperkt surfen, chatten en e-mailen,
heb je je inderdaad beperkt tot deze zaken, dan is bezwaar terecht...

Utaddict
Berichten: 84
Lid geworden op: 01 sep 2009 11:52

Re: Vodafone Onbeperkt internetten KOST 455euro p/m

Ongelezen bericht door Utaddict »

In de voorwaarden staat duidelijk vermeld dat deze service niet 'onbeperkt' is. U dient zich te houden aan een landelijk gemiddelde.

Tevens zijn eerdere opmerkingen in dit topic van belang.

1) Bent u in het buitenland geweest
2) Heeft u veelvuldig gebruik gemaakt van streaming/voip/tethering/wat dan ook. En wat schrijft Vodafone hierover voor? (Ja, fabrikanten kunnen onderscheid maken in typen dataverbruik).

Is dit allemaal niet het geval en zit u gewoon over de limiet, dan is direct een rekening sturen niet terecht. Vodafone is verplicht u hier eerst over te waarschuwen (2x zelfs geloof ik).

alfatrion
Berichten: 21959
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vodafone Onbeperkt internetten KOST 455euro p/m

Ongelezen bericht door alfatrion »

Coolmarc01 schreef:Hieronder maar voor je de voorwaarden erbij gehaald. De schuin gemarkeerde regels zijn voorwaarden die, naar mijn mening, dubieus zijn. Immers het gemiddelde gebruik per gebruiker wordt nog nergens aangeven.
Vodafone maakt zich daarmee schuldig aan een oneerlijke handelspraktijk omdat ze daarmee de voornaamste kenmerken van het product verzwijgt. Gevolgschade die daardoor ontstaat kan de klant verhalen op de provider.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Vodafone Onbeperkt internetten KOST 455euro p/m

Ongelezen bericht door Hatertje »

– Bij Zorgeloos Internet is het onder meer niet toegestaan de mobiele telefoon te gebruiken als modem voor PC, laptop e.d. of voor VOIP en SMSoIP.

Normaal gesproken ga je niet over het aantal MB's heen als je alleen internet gebruikt op je toestel. Ga je 1 van de bovenstaande dingen gebruiken dan verbruik je automatisch veel meer MB's.

Coolmarc01
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 okt 2009 19:35

Re: Vodafone Onbeperkt internetten KOST 455euro p/m

Ongelezen bericht door Coolmarc01 »

Is dit allemaal niet het geval en zit u gewoon over de limiet, dan is direct een rekening sturen niet terecht. Vodafone is verplicht u hier eerst over te waarschuwen (2x zelfs geloof ik).

Over de door jou genoemde limiet heb ik toch enkele vragen. Misschien kan jij ze dan antwoorden: Welke limiet bedoel je? Gebruikerslimiet? Hoe kom ik achter deze limiet? Hoe hoog is deze limiet dan precies? Hoe wordt deze vastgesteld? Is 't dus elke maand / jaar hetzelfde?

Normaal gesproken ga je niet over het aantal MB's heen als je alleen internet gebruikt op je toestel. Ga je 1 van de bovenstaande dingen gebruiken dan verbruik je automatisch veel meer MB's.

Vandaag de dag kan je heel veel met je smartphone. Ook downloaden van bijv. podcastfiles, etc. Oftewel, wat normaal voor jou is, hoeft niet voor iemand te gelden. Blijft over de onduidelijke gestelde gebruikerslimiet. Het enige wat ze hoeven doen is publiekelijk maken wat de limiet is. Simpel toch?

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Vodafone Onbeperkt internetten KOST 455euro p/m

Ongelezen bericht door Hatertje »

Het limiet wordt bij de meeste telefoonproviders pas aan het einde van de maand berekend. Er wordt dan een een gemiddelde genomen van alle mobiel internet gebruikers. En gemiddeld verbruik je op je mobiele telefoon veel minder MB's omdat de meeste websites zich aanpassen aan de telefoon. Ga je echter downloaden dan ga je een hoop MB's verbruiken. En als jij iedere dag gaat downloaden dan gaat het uiteraard nog harder. Misschien moet je is met vodafone bellen om te vragen hoe hun FUP (Fair Use Policy) in elkaar zit. Zij kunnen je vast meer informatie geven als wij.

Gesloten