LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De brief is binnen

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
ankie73
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 nov 2003 03:20

De brief is binnen

Ongelezen bericht door ankie73 »

Vandaag heb ik de brief van Dexia ontvangen, met daarin de vermelding dat mijn contract medio December afloopt en dat ik moet kiezen uit de 3 opties die hun geven:
1. verkopen van de effecten - en dus de restschuld in een keer betalen
2. overnemen van effecten - restant hoofdsom in een keer betalen
3. verlengen overeenkomst.
Momenteel is mijn schuld Euro 5.346,60.

Wat zouden jullie doen???

Bedankt voor de reacties

koekenpannetje
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 nov 2003 20:02

Re: De brief is binnen

Ongelezen bericht door koekenpannetje »

Verlengen.

issy
Berichten: 80
Lid geworden op: 05 nov 2003 16:25

Re: De brief is binnen

Ongelezen bericht door issy »

als je het kunt betalen ,moet je dat doen onder protest en voorbehoud van alle rechten,verlengen moet je absoluut niet doen want dan verdienen ze weeer aan je alsof je niet genoeg bent opgelicht

ankie73
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 nov 2003 03:20

Re: De brief is binnen

Ongelezen bericht door ankie73 »

Hebben jullie zelf of kennen jullie iemand die Dexia om een afbetalingsregeling heeft gevraagd??
Ik zit erover te denken om dit namelijk aan te vragen.

Malle Albert
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 nov 2003 19:27

Re: De brief is binnen

Ongelezen bericht door Malle Albert »

Gewoon betalen.

issy
Berichten: 80
Lid geworden op: 05 nov 2003 16:25

Re: De brief is binnen

Ongelezen bericht door issy »

mijn contract loopt in januari af, moet 3500 euro bijbetalen ik heb een tussentijdse beeindiging aangevraagd.Heb een formulier thuis toegezonden gekregen met veel kleine lettertjes als je begreipt wat ik bedoel.zoals:-uw mogelijk heden met betreking tot beeindiging zijn beperkt tot hetgeen op dit formulier vermeld wordt.Andere dan gevraagde toevogingen aan de voor gedrukte text,van welke aard dan ook kunnen niet worden verwerkt en kunnen derhalve een eventuele verkoop vertragen.
-beeindiging van de overeenkomst is aleen mogelijk met behulp van dit vormulie,verkoopopdrachten die op andere wijze aangeleverd zullen niet in behandeling genomen worden.
En verder staat er in de brief:door ondertekening van dit vormulier verklaar ik op de hoogte te zijn van de contractuele voorwaardenmet betrekking tot beeindiging van bovengenoemde overeenkomst.
als ik dit teken ben ik dan al mijn rechten kwijt .ik vertouw het niet

issy
Berichten: 80
Lid geworden op: 05 nov 2003 16:25

Re: De brief is binnen

Ongelezen bericht door issy »

:?: :?: :?:

ankie73
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 nov 2003 03:20

Re: De brief is binnen

Ongelezen bericht door ankie73 »

Issy

Zoala jij het hebt omschreven lijkt het er inderdaad op dat je dan afstand doet van je rechten, maar zeker weten doe ik dit niet, ik ben ook maar een leek op dat gebied.
Ik wens je veel sterkte hiermee

toompy
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 aug 2003 19:33

Re: De brief is binnen

Ongelezen bericht door toompy »

Zullen we ruilen ik moet maar 25000 euro in december betalen ...

ankie73
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 nov 2003 03:20

Re: De brief is binnen

Ongelezen bericht door ankie73 »

oke, het bedrag wat jij negatief geregistreerd staat is geen kattepis, daarbij is mijn bedrag niets.
Ik wens je veel sterkte toe.
Hoe ga jij het aanpakken???

issy
Berichten: 80
Lid geworden op: 05 nov 2003 16:25

Re: De brief is binnen

Ongelezen bericht door issy »

s0rry toompy ik had gewoon niet meer om te sparen,ik w0u eerst eens klein proberen te sparen ze wouden dat ik 300 per maand inlegde toen zij ik doe maar eerst 200 kijken of het me bevalt kreeg daarna alemaal brieven thuis van winstverdriedubbelaar etc en daar stond bijna altijd KAN weetje maar kan mischien ook niet dacht probeer eerst klein.

ankie73
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 nov 2003 03:20

Re: De brief is binnen

Ongelezen bericht door ankie73 »

ik ben dus in 2000 begonnen met de winstverdriedubbelaar.
Mijn broertje had papieren ingevuld en mij leek het ook wel wat.
Ik heb de bewuste papieren zelfs nog aan mijn ouders laten lezen, zij waren ook enthousiast en hebben de formulieren ingevuld, alleen op de een of andere manier hebben ze dit nooit gepost, gelukkig voor hun.
Ze voelen zich nu wel gedeeltelijk schuldig omdat ik eraan ben begonnen en bij hun iets " gelukkig " niet goed is gegaan.

toompy
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 aug 2003 19:33

Re: De brief is binnen

Ongelezen bericht door toompy »

Ik ben voor geweest wacht op uitspraak en heb uitstel van betaling gevraagt.

ankie73
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 nov 2003 03:20

Re: De brief is binnen

Ongelezen bericht door ankie73 »

Hoe is het in zijn werking gegaan, waardoor je bent voorgeweest?
Heb je geen papieren getekend????

toompy
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 aug 2003 19:33

Re: De brief is binnen

Ongelezen bericht door toompy »

Lang verhaal mag niet zo veel zeggen zo lang de uitspraak er niet is.
Kan me zaak schade aanbrengen maar geloof me ik roep het van het dak wanneer het bekend is .
Als voorzorg heb ik mijn huis verkocht als ik zou verliesen .
De advocaat kosten zijn ook niet niets tot nu toe 4600 euro dus het is voor mij alles of niets ..
maar het bedrag is ook zo hoog dat het is vechten of verzuipen ...
Maar met dat bedrag van jouw zou ik het lekker onder protest betalen en afwachten.
Het mag duidelijk zijn dat SLV aardig aan het trein winnen is alleen ik kan niet meer wachten met zo een bedrag geloof me als ik in jouw schoenen sta zou ik dat doen... :(

Groetjes van Thoompy

ankie73
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 nov 2003 03:20

Re: De brief is binnen

Ongelezen bericht door ankie73 »

Toompy

Ik zit er zeker aan te denken om onder protest te betalen en dan maar afwachten wat er van zal komen.
Vervelend dat jij zo'n negatief bedrag hebt overgehouden.
Ik hoop voor jou en natuurlijk voor alle anderen dat er snel resultaat zal zijn.
Sterkte

toompy
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 aug 2003 19:33

Re: De brief is binnen

Ongelezen bericht door toompy »

Dankje jij ook

groetjes toompy

ankie73
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 nov 2003 03:20

Re: De brief is binnen

Ongelezen bericht door ankie73 »

Ik heb vandaag gebeld met Dexia om een afbetalingsregeling af te spreken.
Hierop kreeg ik te horen dat dit niet kon doordat ik het AANBOD niet heb getekend.
Ik kan alsnog het aanbod tekenen, maar moet dan wel afstand doen van mijn rechten (en dus ook van mijn inschrijving bij Lease-verlies).
Dit zal ik dus niet doen, dus op den duur zal ook mijn zaak voor de rechter komen. :cry:

H.v.R.
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 jul 2003 21:02

Re: De brief is binnen

Ongelezen bericht door H.v.R. »

Hoi Ankie 73

Je kunt ook overwegen de restschuld NIET te betalen en verwijzen naar de procedure welke aanhangig is gemaakt door SLV dan wel Eegalease (voorzover voor jou van toepassing) Kans is aanwezig dat je over een half jaar of langer gedagvaard zult gaan worden (en eerder bestookt zult gaan worden met verveleende brieven en telefoontjes), maar tegen die tijd is er mogelijk/hopelijk meer bekend en zullen er in ieder geval uitspraken bekend zijn over eerdere dagvaardingen van gedupeerden.
Zo behoud je in ieder geval je geld (voorlopig) en m.i. wordt de kans in de nabije toekomst alleen maar groter dat je (een deel van) je geld zult blijven behouden.

Het akkoord gaan met een der drie genoemde voorstellen levert rtisico's op....met verlengen van de lease, ga je akkoord met hun strategie, ook al doe je dat onder protest, overnemen van aandelen neem je de risico's doelbewust op eigen schouders.

Sterkte met de keuze.
Hans

ps Ankie 73 is net een koeienaam, ik bedoel het niet negatief hoor

evelien
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 nov 2003 11:53

Re: De brief is binnen

Ongelezen bericht door evelien »

]Gisteren hebben ze me telefonisch benaderd om alsnog de restschuld te betalen. Ik heb hun gezegd dat ik nog niets betaal en helemaal niet ineens. Anders ben ik alles aan hun kwijt.
Ze deden ook niet moeilijk maar adviseerden me om het resterende bedrag(de restschuld)in maandelijkse termijnen te betalen.
(Overings ik heb ook al twee aanmalingen gehad.)
Ik wil wachten op de uitslag van vandaag!
Kan me hier iemand vandaag iets zeggen,over wat er nu gaat gebeuren'' Vannavond zullen we wel meer weten .
misschien hoopvol voor ons........
Veel geluk gewenst voor ons allen.
groetjes evelien.

Gesloten