Heb ooit van de geas een gijzer gehuurd. Ben vorig jaar juni verhuisd en in januarie kwam er een dagvaarding van Tijhuis & Partners op mijn nieuwe adres. Ik heb gelijk een klacht ingedient met mijn kwade kop via de hp van geas. Daar stond ook mijn huidige adres bij, maar kan niets nawijzen. Kreeg gelijk een brief van Tijhuis dat ik bezwaar had gemaakt en dit schriftelijk naar het gerecht nog wat kan op sturen. Dat deed ik en omdat ik niets zwart op wit had, behalve een paar betaalbewijzen die ook al via Tijhuis liepen, kon de eiser ook zonder factuur nummer verder eisen. Nou, toen heb ik maar betaald. Maanden later, kwam er alweer een dagvaarding van hem. Alweer van de geas. Heb over de 300 € betaald en dacht nu ben ik er echt vanaf, dit kan toch niet mogelijk zijn.
Wel dus, heb alweer een dagvaarding en heb de geas gebeld en die trekken hun handen mooi overal vanaf en zeggen ik moet bij Tijhuis zijn. Bij Tijhuis gebeld, gelijk zo'n onvriendelijk mens aan de telefoon, erop getrained dat ze gelijk al nee zegt, maakt niet uit wat je vraagt....
Mijn vraag aan jullie:
Kan dit zomaar ?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vraagje over incassoburo
Re: vraagje over incassoburo
huurgeiser wel opgezegd ?
Ja per 1 juni 2008...
Wat was de huurvoorwaarden?
bij huurkoop moet je contract afmaken.. en kan je niet stoppen of volgende bewoner moet verder gaan.
Vaak is het inclusief onderhoud en zo en de kachels van Feenstra lopen ook 12 jaar en moeten afgekocht worden of doorbetalen...
Dus was het maandelijks opzegbare huur bij woning of bij commerciële firma?
Dus bij woningbouw zal de huur overgaan op volgende huurder en bij firma kan de volgende bewoner ook zelf een geiser plaatsen....
Dus hoe waren de oorsporkelijke huur voorwaarden?
bij huurkoop moet je contract afmaken.. en kan je niet stoppen of volgende bewoner moet verder gaan.
Vaak is het inclusief onderhoud en zo en de kachels van Feenstra lopen ook 12 jaar en moeten afgekocht worden of doorbetalen...
Dus was het maandelijks opzegbare huur bij woning of bij commerciële firma?
Dus bij woningbouw zal de huur overgaan op volgende huurder en bij firma kan de volgende bewoner ook zelf een geiser plaatsen....
Dus hoe waren de oorsporkelijke huur voorwaarden?
Dat weet ik niet, het zat altijd bij de huur in en dat hebben ze verandert. Sta bij de geas ook niet meer als klant, alleen het factuurnummer t/m juni 2008. Heb het eerste kwartaal betaald en na die eerste dagvaarding op mijn nieuwe adres heb ik mijn adres wel bij de geas gewijzigd.....
Als ik die bedragen bij elkaar optel en zie, dat alle personen incl. het adres of locatie opgenoemt zijn, telefoon nummer erbij....
En bij mij alleen dossiernummers...het is ook nog om te lachen....maar ja denk dat ik maar ga slapen nu.
Als ik die bedragen bij elkaar optel en zie, dat alle personen incl. het adres of locatie opgenoemt zijn, telefoon nummer erbij....
En bij mij alleen dossiernummers...het is ook nog om te lachen....maar ja denk dat ik maar ga slapen nu.
Heb alles nog eens na gekeken. Het eerste was mijn eigen fout, ik ben die hele gijzer vergeten. Het zat altijd in de huur en opeens was dat apart, 15 € per kwartaal.
(Had maar een ding in mijn hoofd ''weg uit dit huis''. Links, rechts, op straat allemaal bouwvakkers en maanden lang ongelovelijke herrie. Daar kreeg ik van de woningbouw 150 € schadevergoeding voor, omdat ik ze helemaal overspannen met een advocaat dreigde. Zodoende was ik amper nog in dat huis en schoof vaak bakken reclame met de voordeur in huis. Heb wel alles op post gecontroleerd, maar niet goed genoeg).
Ik stond niet eens ingeschreven als woningzoekende, maar ik was zo overspannen dat ik zei, in dat klooster wil ik wonen. Kerkhof ernaast, lekker rustig en mijn wens ging in vervulling.
Ik heb echt een kruis van opluchting geslaan toen ik daar weg was en in januarie 2009 begon Tijhuis weer met zijn dagvaardingen. Op mijn nieuwe adres ! Ik was zo kwaad, heb gelijk via een klachten formulier mijn nieuwe adres naar de geas opgestuurd en zoiets van ik wil geen deurwaarders vissen. Kreeg daarop een brief van Tijhuis dat hij van de geas had vernomen dat ik in verweer ging. Nou nee, ik heb betaald om er maar vanaf te zijn.
Dus, die dagvaarding daarna was al onterecht, want ik had mijn adres via die klacht gewijzigt. En deze dagvaarding nu is al helemaal te gek !
En die onvriendelijke telefoniste, op ''nee'' getrained !
Ik bel die contact persoon van de vorige dagvaarding eens op. Dat heeft me 350 € gekost, voor een hoofdsom van 15 €, plus rente en spul, waar ik geen weet van had.
(Had maar een ding in mijn hoofd ''weg uit dit huis''. Links, rechts, op straat allemaal bouwvakkers en maanden lang ongelovelijke herrie. Daar kreeg ik van de woningbouw 150 € schadevergoeding voor, omdat ik ze helemaal overspannen met een advocaat dreigde. Zodoende was ik amper nog in dat huis en schoof vaak bakken reclame met de voordeur in huis. Heb wel alles op post gecontroleerd, maar niet goed genoeg).
Ik stond niet eens ingeschreven als woningzoekende, maar ik was zo overspannen dat ik zei, in dat klooster wil ik wonen. Kerkhof ernaast, lekker rustig en mijn wens ging in vervulling.
Ik heb echt een kruis van opluchting geslaan toen ik daar weg was en in januarie 2009 begon Tijhuis weer met zijn dagvaardingen. Op mijn nieuwe adres ! Ik was zo kwaad, heb gelijk via een klachten formulier mijn nieuwe adres naar de geas opgestuurd en zoiets van ik wil geen deurwaarders vissen. Kreeg daarop een brief van Tijhuis dat hij van de geas had vernomen dat ik in verweer ging. Nou nee, ik heb betaald om er maar vanaf te zijn.
Dus, die dagvaarding daarna was al onterecht, want ik had mijn adres via die klacht gewijzigt. En deze dagvaarding nu is al helemaal te gek !
En die onvriendelijke telefoniste, op ''nee'' getrained !
Ik bel die contact persoon van de vorige dagvaarding eens op. Dat heeft me 350 € gekost, voor een hoofdsom van 15 €, plus rente en spul, waar ik geen weet van had.
-
Dit is onzin. Een dergelijk contract staat op naam..........bij huurkoop moet je contract afmaken.. en kan je niet stoppen of volgende bewoner moet verder gaan.