LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] harense smid ,binnen 3 weken wasmachine stuk

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
djamba
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 okt 2009 13:09

harense smid ,binnen 3 weken wasmachine stuk

Ongelezen bericht door djamba »

wij hebben op 26,sep 2009 een bauknecht prestige 2480 gekocht , op advies van de verkoper ,wij hadden aangegeven dat ons gezin uit 5pers bestaat dus veel was hebben ,dus wilde een betrouwbaar en degelijke wasmachine ,. de was machine wordt op 30 september geleverd . maar helaas al binnen drie weken , merkte ik gaten in de gewassen kleding ,erw aren 2 van de 3 placticbalken in de trommel afgebroken ,en dit bij een normale gezinwas! de ring van de rubberrand kwam bij het openen van de deur eruit vallen en het rubber was naar binnen ,zodoende stond er in de lekbak water ,! , het produkt voldoet dus in zijn geheel niet aan de verwachting , wie kan mij vertellen wat mijn rechten zijn ,,eigelijk wil ik de aankoop ontbinden.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: harense smid ,binnen 3 weken wasmachine stuk

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Voor 5 personen geld maar een Merk: Miele. Foutief voorgelicht door de verkoper van de Harense Smid. Zal wel een product zijn geweest met een bonus voor de verkoper. Bauknecht/Whirlpool 2 merken onder dezelfde vlag zijn al jaren niet meer de kwaliteit! Probeer een ander merk aan te schaffen!
Succes!

henk51
Berichten: 1678
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: harense smid ,binnen 3 weken wasmachine stuk

Ongelezen bericht door henk51 »

Voor 5 personen geld maar een Merk: Miele.
Miele er is geen betere maar wel veel goede goedkopere Ik heb 10 jaar een ander merk wast nog prima.Niet iedereen kan extra betalen voor de naam Miele. Ben je eigenlijk al teruggeweest bij de Harense Smid en zo ja wat was hun reactie. Je moet in eerste instantie contact opnemen met de leverancier.En raadpleeg consuwijzer eens daar staan alle antwoorden betreffende garantie verplichtingen op.

gr Henk

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: harense smid ,binnen 3 weken wasmachine stuk

Ongelezen bericht door plumber »

Als je nu dezelfde machine koopt als die ene
waar je nu al 10jaar mee draaid dan kom je er achter
dat die ook niet meer zo goed is.Komt gewoon
omdat de productie over gegaan is naar de lage
lonen landen.Of je moet de duurdere nemen die
zijn nog wel goed.Overigens staat er op het topic
garantie het een en ander over Bauknecht -Whirlpool
vermeld had dat maar eerst gelezen.
Geef je weinig kans tot omruilen want zowel Harense Smid
als Bauknecht kennen het woord garantie en coulance niet.

Keukenprinsesje
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 nov 2005 12:53

Re: harense smid ,binnen 3 weken wasmachine stuk

Ongelezen bericht door Keukenprinsesje »

Je zou het niet zeggen aan de hand van mijn naam maar ik heb wel wat verstand van wasmachines;-)). Heb je niets gevonden in de pomp? Het lijkt mij dat er iets tussen de manchet (deurrubber) is gekomen en dat vervolgens de trommel is geblokkeerd waardoor de wasmeenemers zijn afgebroken. Ben je al bij de Harense Smid teruggeweest? Of bij Bauknecht? Standaard heb je volgens mij gewoon recht op garantie en die kunnen je dan gewoon helpen.


Toolboy

Re: harense smid ,binnen 3 weken wasmachine stuk

Ongelezen bericht door Toolboy »

Trommel ribben breken niet zomaar af. Is het geen overbelading geweest. ?

T

alfatrion
Berichten: 21943
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: harense smid ,binnen 3 weken wasmachine stuk

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je hebt recht op kosteloos herstel of vervanging. In beginsel mag jij hieruit kiezen. Daarnaast heb je recht om gevolgschade vergoed te krijgen. Ontbinding komt pas als de verkoper dit niet binnen redelijke termijn en zonder ernstige overlast kan doen of heeft gedaan.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: harense smid ,binnen 3 weken wasmachine stuk

Ongelezen bericht door plumber »

Natuurlijk heeft ze daar recht op.
Maar zie het maar eens te krijgen zonder
die onnodige rompslomp want daardoor zien
de meeste consumenten er van af.Een wasmachine
heb je nml elke week nodig en dat weten de verkopers.

djamba
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 okt 2009 13:09

Re: harense smid ,binnen 3 weken wasmachine stuk

Ongelezen bericht door djamba »

Toolboy schreef:Trommel ribben breken niet zomaar af. Is het geen overbelading geweest. ?

T
het is een wasmachine waar 8kg droog wasgoed in kan ,en ik heb zelf s de weegschaal erbij staan omdat ik ook niet precies wist hoeveel er dan in kan ,,dat dat kan het niet zijn , maar bedankt voor je reatie en meedenken , heb inmidddels een aangetekende brief weg gedaan naar zowel harense smid ,als bauknecht, ik wacht af , en loop nu te schouwen met volle wasmanden bij fan en kennissen , :evil:

Toolboy

Re: harense smid ,binnen 3 weken wasmachine stuk

Ongelezen bericht door Toolboy »

@djamba
Dank voor je reactie.
8kg is voor industrieel gebruik.
Dit soort nep machines mag in mijn ogen nimmer op de particuliere markt zijn.

T

witte angora
Berichten: 31022
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: harense smid ,binnen 3 weken wasmachine stuk

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb voor wat info gegoogled op bauknecht prestige 2480. Het enige wat ik kan vinden is dat het ding overal 699 euro kost, maar nergens een reactie van een gebruiker.

Is het soms het nieuwste model ofzo? Dan zou het mischien een kwestie van kinderziektes kunnen zijn.

Voor 699 euris mag je wel heel wat verwachten, de meeste merken zijn toch wel goedkoper. Ook merken als Bosch en AEG leveren goedkopere machines. En dat zijn toch niet de eerste de beste.

Je vertelde dat het om een gezin van 5 personen gaat, is het gegeven advies soms alleen gericht op de inhoud van de trommel? Want 8 kg is veel, de meeste machines kunnen 6 of 7 kilo aan.

Je hebt in ieder geval niet geleverd gekregen wat je voor dat geld mocht verwachten, dus de Harense Smid zal moeten zorgen voor reparatie of, als reparatie te duur mocht zijn, vervanging.

En de was zou ik gewoon dagelijks in de winkel afleveren tot het ding gerepareerd is. Je hebt immers betaald om je was schoon te krijgen? Moet je zien hoe snel de monteur bij je langs komt. :wink:

Zwijger Willem
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 nov 2009 18:05

Re: harense smid ,binnen 3 weken wasmachine stuk

Ongelezen bericht door Zwijger Willem »

Beste Djamba.

Wat ik hier allemaal lees lijkt mij wel heel erg vreemd.
Ik ben allang klant bij de Harense Smid. Als er ooit iets defect ging hebben ze dat altijd goed opgelost. Wel vreemd dat ik op dit forum nergens lees of de Harense Smid wel van uw klacht op de hoogte is . Ze hebben immers een uitgebreide technische dienst en kunnen eventueel ook een beroep doen op de fabrikant. Ik vraag me af of U het apparaat wel naar behoren heeft gebruikt want zo’n defect kan bij normaal gebruik echt niet ontstaan.

Willem de Zwijger

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: harense smid ,binnen 3 weken wasmachine stuk

Ongelezen bericht door jor »

Zwijger Willem schreef:Beste Djamba.

Wat ik hier allemaal lees lijkt mij wel heel erg vreemd.
Ik ben allang klant bij de Harense Smid. Als er ooit iets defect ging hebben ze dat altijd goed opgelost.
Willem de Zwijger
Wat wil je nu zeggen? Omdat het bij u goed ging kan een ander geen klacht hebben? Dat is pas een vreemde redenatie.

witte angora
Berichten: 31022
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: harense smid ,binnen 3 weken wasmachine stuk

Ongelezen bericht door witte angora »

jor schreef:
Zwijger Willem schreef:Beste Djamba.

Wat ik hier allemaal lees lijkt mij wel heel erg vreemd.
Ik ben allang klant bij de Harense Smid. Als er ooit iets defect ging hebben ze dat altijd goed opgelost.
Willem de Zwijger
Wat wil je nu zeggen? Omdat het bij u goed ging kan een ander geen klacht hebben? Dat is pas een vreemde redenatie.
Nee, wat willem wil zeggen is dat hij zich afvraagd of TS de klacht wel gemeld heeft bij de Harense Smit alvorens te posten. Uit de tweede post van TS blijkt dat dit niet het geval is (immers, toen pas is er een brief de deur uit gegaan).

Dat is wat willem verbaasd, en mij nu eigenlijk ook. Als je een defect hebt ga je éérst naar de leverancier, je hebt immers garantie. Over het algemeen wordt het goed opgelost, wordt het niet opgelost dan kun je via fora als dit kijken of je nog bepaalde rechten hebt of wat dan ook.

TS is echter helemaal niet naar de leverancier gestapt, maar begint blijkbaar hier om argumenten te vragen die hij/zij kan gebruiken om de leverancier mee om de oren te slaan. Terwijl de Harense Smid nog helemaal geen gelegenheid heeft gehad om de garantie al dan niet te verlenen.

Feitelijk is dit topic veel te vroeg opgestart, en van een klacht richting Harense Smid kan nog helemaal geen sprake zijn.

Ik wens de winkelier en monteur veel sterkte met zo'n klant. :roll:

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: harense smid ,binnen 3 weken wasmachine stuk

Ongelezen bericht door jor »

Hm, had het inderdaad beter moeten lezen en gezien het feit dat de winkel nog helemaal geen kans kreeg de zaak op te lossen is mijn opmerking voorbarig

witte angora
Berichten: 31022
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: harense smid ,binnen 3 weken wasmachine stuk

Ongelezen bericht door witte angora »

jor schreef:Hm, had het inderdaad beter moeten lezen en gezien het feit dat de winkel nog helemaal geen kans kreeg de zaak op te lossen is mijn opmerking voorbarig
Nou, eerlijk gezegd ben ik er tot nu toe ook vanuit gegaan dat mensen éérst eens de leverancier aanspreken en als dat niet lukt dat ze dan hier eens gaan klagen. Dat lijkt mij teminste de meest logische weg.

Maar vanavond realiseerde ik me, aan de hand van diverse andere topics dat sommige mensen hier blijkbaar meer klagen om het klagen dan om informatie te vragen hoe ze een en ander het beste aan kunnen pakken.

En dan heb ik het nog niet eens over degenen die klagen over een leverancier waarbij ze voor het 'gemak' niet het hele verhaal vertellen omdat ze heus wel weten dat ze zelf fout zitten. Maar ja, het is blijkbaar af en toe wel fijn om zielig gevonden te worden he.

Dat je erover heen gelezen had verbaast me niks, dat heb ik met diverse topics ook gedaan. Tot vanavond dus.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: harense smid ,binnen 3 weken wasmachine stuk

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Toolboy schreef:@djamba
Dank voor je reactie.
8kg is voor industrieel gebruik.
Dit soort nep machines mag in mijn ogen nimmer op de particuliere markt zijn.

T
Toolboy,

toch vreemd, ik heb zelf zo`n LG stoomwasmachine die ook stelt 'maximaal 8 kilo' (extra groot). Die worden toch echt als consumentenmachines verkocht.
(En deze draait al 2 jaar zonder problemen).

Toolboy

Re: harense smid ,binnen 3 weken wasmachine stuk

Ongelezen bericht door Toolboy »

(En deze draait al 2 jaar zonder problemen).Ik hoop van harte dat ik over 3 jaar hier lees 5 jaar zonder problemen :wink: T

djamba
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 okt 2009 13:09

Re: harense smid ,binnen 3 weken wasmachine stuk

Ongelezen bericht door djamba »

gisteren werd ik gebeld door de harense smid , of ik naar het filliaal kon komen voor een oplossing , na een goed gesprek is er de volgende oplossing woensdag wordt het machine omgewisseld voor een andere 2480 bauknecht , .ze nemen zelf verder contact op met bauknecht,. ik bedank iedereen voor de reacties ,en hoop dat ik nu zorgeloos de komende jaren kan wassen.

Gesloten