LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het Net? Het nept?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
AlexDD
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2009 20:26

Het Net? Het nept?

Ongelezen bericht door AlexDD »

In februari besloten wij over te stappen van KPN naar Het Net voor internet en bellen. Het leek ons een goed idee en zou ons ook schelen in de kosten. Tenminste, dat dachten we. Het Net beloofde nummerbehoud en automatische beeindiging van ons telefooncontract bij KPN.

In april begon de ellende. Ons abonnement konden we niet activeren. Uiteindelijk, na ongeveer 4 maal de helpdesk gevraagd hoe dit opgelost kon worden, bleek het aan de aansluiting te liggen. Die was nog niet aangesloten. Vervolgens konden we niet meer bellen, wel gebeld worden. Opnieuw de helpdesk gemaild, want bellen was onmogelijk. Dat was leuk: meerdere malen kreeg ik een mail terug met de vraag of ik wilde bellen... Uiteindelijk de aansluiting veranderd en ik kon eindelijk weer bellen. Scheelde een boel ellende.

Foutje! Het Net 'vergat' het KPN-abonnement op te zeggen en tegelijkertijd het oude nummer over te zetten. Ondertussen de helpdesk weer eens gemaild... Opvallend genoeg kreeg ik wel de melding dat mijn vraag in behandeling was, alleen een antwoord bleef uit. Na drie weken kwam er een soort antwoord: of ik even contact wilde opnemen met een bepaalde afdeling in verband met de verrekening van de kosten... Geen woord over nummerbehoud, geen excuses, maar wel een opzegging van mijn oude telefoonnummer per 21 oktober. Grappig, want volgens KPN loopt mijn abonnement toch echt door. Alleen omdat ik niet betaal, sluiten ze mijn oude lijn af.

Inmiddels heb ik Het Net maar weer gemaild. Gevraagd of ze nu eindelijk alles op kunnen lossen. Het Net gaat immers verder als KPN... Tegelijkertijd ga ik maar eens kijken naar een provider die wel snapt dat als je iets beloofd, je het na moet komen.

Zijn er meer mensen met deze 'geweldige' ervaring met Het Net?

hablando
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 jul 2005 10:04

Re: Het Net? Het nept?

Ongelezen bericht door hablando »

Het Net is van oudsher niet de meest gebruiksvriendelijke provider, ik ben benieuwd in welke vorm de overgang zal worden gegoten.

Ik heb een nogal aparte ervaring. Een oudere kennis besloot om een internet-aansluiting aan te schaffen maar om bepaalde redenen duurde het zo'n driekwart jaar voordat het daadwerkelijk tot aansluiten kwam. Toen eea eenmaal up and running was, werd het tijd om de mail te configureren en voor het eerst dus mail op te versturen c.q. op te halen.

Ongeveer 1800 spamberichten stonden te popelen in de mailbox; dit terwijl het account nog nimmer door de abonnee was gebruikt. Hoe krijg je het voor elkaar.

KPN mailservers zijn qua spam-afhandeling berucht slecht geconfigureerd (dienen zelfs her en der als lesmateriaal), maar dit was toch een wel erg aparte ervaring die ik nooit eerder tegenkwam. Persoonlijk vermoed ik dat er sprake is van opzet om een additioneel spamfilter te verkopen.

AlexDD
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2009 20:26

Re: Het Net? Het nept?

Ongelezen bericht door AlexDD »

KPN mailservers zijn qua spam-afhandeling berucht slecht geconfigureerd (dienen zelfs her en der als lesmateriaal), maar dit was toch een wel erg aparte ervaring die ik nooit eerder tegenkwam. Persoonlijk vermoed ik dat er sprake is van opzet om een additioneel spamfilter te verkopen.
Laat ik dat ook al eens hebben gedacht! Spam was bij mij ook steeds een probleem, totdat ik de (gratis) Spamfighter ging gebruiken. Ondertussen bleef ik wel spam ontvangen. Ondertussen zag ik o.a. op televisie, reclame van KPN voor een spamfighter. Deze reclame hield op een bepaald moment op. Daarna duurde het niet lang meer voordat er ook geen spam meer kwam.

Tegenwoordig krijg ik wel nog mailtjes bezorgd waarbij het emailadres van de geadresseerde op die van mij lijkt. Geen spam, wel onzorgvuldig.

AlexDD
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2009 20:26

Re: Het Net? Het nept?

Ongelezen bericht door AlexDD »

En het antwoord van HetNept is binnen: het telefoonabonnement wordt automatisch beeindigd.... Huh? Maar dat is NIET zo. Lezen? Het blijft lastig, zelfs voor deze organisatie. Nu maar eens gaan kijken voor een provider die wel haar beloften na komt.

zegjijhetmaar-
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 jul 2009 19:19

Re: Het Net? Het nept?

Ongelezen bericht door zegjijhetmaar- »

Ik ben enige tijd geleden overgestapt naar Ziggo alles-in-1 dus Ziggo heeft netjes de telefonie geregeld. Ik ontving deze week een brief van KPN dat ik 6,00 euro te veel had betaald en dat zullen ze overmaken.

TV heb ik al tig jaren van Casema en vandaag ontving ik een dreigbrief van KPN, dat ik een grote achterstand heb met de betaling van Digitenne :lol: dus nooit op geabonneerd geweest.

Het net heb ik ook eens gehad als provider maar daar kom je ook niet makkelijk van af 8)

KPN is een fijn bedrijf :mrgreen:

Gesloten