LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met NUON

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
dvroon
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2009 10:20

Ervaring met NUON

Ongelezen bericht door dvroon »

Ik weet niet hoe het andere mensen vergaat maar ik heb het helemaal gehad met de NUON.
Zie hieronder de inhoud van mijn laatste brief naar de NUON.


Aan: NUON Diemen; 28 okt. 2009
Postbus 40021
6803 HA Arnhem
CC: Tros Radar Forum
Betreft: Uw brief 27 Oktober
Leveringsadres: XXXXXXXX
Herinnering/aanmaning factuur 45511562097

Zoals al eerder aangegeven en nog eens herhaald in mijn brief van 28 september EN MIJN BRIEF VAN 19 OKTOBER, deel ik u mede dat ik met ingaande van 1 september 2009 geen eigenaar meer ben van bovenvermeld leveringsadres. Zoals uit mijn brief van 28 september blijkt is ook al twee keer door de nieuwe eigenaar verzocht dit op een juiste wijze in uw administratie te verwerken.
Een deel van uw bedrijf blijkt wel degelijk op de hoogte van de juiste stand van zaken. Ik heb namelijk wel degelijk (2x) de eindafrekening ontvangen.

Even een overzicht:
- Fax aan NUON door Bungalow park xxxxxx betreffende wisseling van eigenaar.
- Er wordt nog steeds geld afgeschreven van mijn rekening 15/09. Op mijn verzoek betreffende de status aan Bungalow park xxxx is een nieuwe FAX naar de NUON verstuurd. Incasso is door mij teruggedraaid 21/09
- Aanmaning/herinnering ontvangen. N.A.V. brief gestuurd 28 september met als bijlage bovenvermelde twee faxen.
- Paar dagen later: Gebeld door NUON alles zou worden geregeld.
- 12 okt Aanmaning/herinnering ontvangen
- Paar dagen later. 14 oktober . Weer geld afgeschreven. Door mij teruggeboekt 15/10.
- Brief gestuurd 19 oktober met bijlage.
- Paar dagen later: Gebeld door NUON alles zou worden geregeld. Heb met vreselijk boos uitgelaten aan medewerker.
- 27 Oktober weer Aanmaning/herinnering ontvangen.
Ik neem aan dat u het begrijpt. We zijn nu bijna 2 maanden verder en IK BEN HET ZAT.

Een verzoek aan u om geen automatische incasso’s, aanmaningen of herinneringen ten aanzien van dit levering adres meer te verwerken zal waarschijnlijk niet werken. Ik heb dan ook het navolgende besloten.
Ik heb nog een contract met als leveringsadres xxxxxx in Diemen.
Ik ga hiervoor met hoogste spoed een andere leverancier zoeken.
Nadat dat geregeld is wil ik NIETS meer met de NUON te maken hebben.
Alle post verstuurd door NUON welke na de kontrat overname van Diemen nog op mijn deurmat valt wordt door mij ongeopend in de oud papierbak gedumpt.

Ik neem aan dat u het bovenstaande begrijpt. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat ik hier alleen in sta. Uw organisatie en interne bedrijfsproces klopt gewoon voor geen meter.



Met vriendelijke groeten;
xxxxxx

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Ervaring met NUON

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte dvroon,

Uit uw vraag op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over de contractbeëindiging.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om het een en ander voor u uit te zoeken. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit internetforum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

dvroon
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2009 10:20

Re: Ervaring met NUON

Ongelezen bericht door dvroon »

Hartelijk dank voor de reactie.
Zoals u echter kunt lezen is dat voor mij al allemaal een gepasseerd station. Was alleen benieuwd of ik hier alleen in sta of dat er meerdere mensen dit soort ervaringen hebben.

Dirk

The Voice
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 mar 2004 11:09

Re: Ervaring met NUON

Ongelezen bericht door The Voice »

Nee, u staat hier niet alleen in. Zie ook dit topic: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 51&t=75657

dvroon
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2009 10:20

Re: Ervaring met NUON

Ongelezen bericht door dvroon »

Ja ik zie (lees) het. Lijkt me wel duidelijk, de linkerhand van dat bedrijf weet niet wat de rechter doet. Komt veel voor bij dit soort “grote” bedrijven. Het is maar een vermoeden maar ik heb het vaker gezien. Er ontstaan eilandjes in de organisatie, managers voelen zich koning, samenwerken en verantwoordelijkheden afstaan homaar. Naar elkaar wijzen als het niet goed gaat en uiteindelijk voelt niemand zich verantwoordelijk voor de klant.

Dirk

hfpk
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 sep 2009 07:44

Re: Ervaring met NUON

Ongelezen bericht door hfpk »

Wij hebben zelf ook bij Nuon gezeten. Ik vondt het een nachtmerrie wat een verschrikkelijk bedrijf en vragen en die bedragen die ze vragen kloppen gewoon niet. De buren hebben in elke kamer een TV en een droger en gebruiken veel meer en toch betaalde hun minder. En kregen we einde van het jaar nog een belachelijk hogen eindafrekening. Ik zit nu bij chreenchoice en zit daar prime en het je bent op die manier nog goed voor het mileau ook bezig. Ze investeren om bossen te planten.

Gesloten