LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lenen, lenen, lenen .....

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
g.s.jansen
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 apr 2006 14:52

Re: Lenen, lenen, lenen .....

Ongelezen bericht door g.s.jansen »

Jullie blijven je als slachtoffer opstellen en gedragen jullie precies zoals representatief voor een bepaalde groep in onze samenleving. Ben ik rijk? Nee, ik heb ook een lening maar ben me héél goed bewust van mijn eigen (!) verplichtingen.

Dit is gelijk ook mijn laatste reactie in dit topic dus Burning inside en Joke kunnen blij zijn...

Gouda
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 dec 2005 21:42

Re: Lenen, lenen, lenen .....

Ongelezen bericht door Gouda »

:roll:

Even niet op de site geweest en deze topic ontspoort behoorlijk.
Dexia en andere voorbeelden worden aangehaald, maar waar het uiteindelijk in deze topic om begonnen is, wordt vergeten (ook al zijn de aangehaalde punten zeer zeker waar):

Het ging uiteindelijk over de opdringerige reclame........

Wat ik toch tussen de regels lees is nu juist waar het mij om gaat we vinden lenen gewoon geworden (buiten de hypotheek).

Het lijkt wel alsof we pas gelukkig kunnen zijn mèt een lening (kijk maar naar al die blije gezichten in de reclame's).

:arrow: En dáár gaat het mij om .........

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Lenen, lenen, lenen .....

Ongelezen bericht door resp00112469 »

En daar ben ik het helemaal mee eens. Als er niets meer te wensen over blijft dan is dat niet goed. Zelf heb ik ook van die wensen, maar ik neem er echt geen lening voor. Dan maar niet, men moet ook eens nee kunnen zeggen tegen zich zelf. Ook voor Uw droomwens enz. vind ik geen argument om een lening aan te gaan. Bovendien betaal je er toch voor want van de extra kosten aan rente kan je toch weer andere leuke dingen doen. Geluk is niet krijgen wat je graag wilt, maar tevreden zijn met wat je hebt. In de oorlog hadden we helemaal niets en was er ook niets te krijgen, maar toch waren we gelukkig want we hadden elkaar nog. Wat anderen in deze topic hebben gepost over DSB, want daar zit ook Leen van Frisia wat zijn eigen probleem is, is over de aandelen lease. Hier is enige onduidelijk over ontstaan voor wat betreft het beleggen met geleend geld. Deze constructie is niet bedacht door DSB, maar door Aegon. DSB heeft het pakket van Aegon over genomen en is daar knap de mist mee ingegaan. Destijds is door mijn verzekeringsman een voorstel tot aandelen SPAREN gedaan voor een looptijd van 20 jaar. Hier is nooit en te nimmer gesproken over aandelen kopen met geleend geld, want dan was mijn zoon er nooit aan begonnen. Nu betaalt hij nog steeds voor dat pakket terwijl hij er nooit iets voor terug krijgt. In dat opzicht is het wel een totaal verkeerde informatie geweest en daarin moet ik de anderen in deze topic wel gelijk geven. Dit had dus niets met lenen of hebberigheid van doen, maar zou een spaarpotje zijn met een leuke winst anders dan sparen via de bank met rente. Hierdoor voelt hij zich knap in de maling genomen en niet door mijn verzekerings adviseur, maar door de bank.

Vr. Gr. Hans.

Gouda
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 dec 2005 21:42

Re: Lenen, lenen, lenen .....

Ongelezen bericht door Gouda »

Bijna 10 maanden na de laatste reactie heb ik toch weer de behoefte in deze topic te reageren .....

Beste TROS-RADAR, is het mogelijk een soort tegenoffensief te starten tegen die leen-banken?
Nu we een nieuw regeeraccoord hebben en we nog meer dan voorheen zullen worden aangesproken op onze waarden en normen, ben ik van mening dat ook al die bedrijven aangepakt moeten worden die grof inspelen op de 'klanten' die defuus raken van al die leen-reclame's.

Ik ben me ervan bewust dat er altijd reclame's zullen bestaan die de werkelijkheid geweld aan doen (mooier voorspiegelen), maar als er meer tegenwicht komt (zeg maar een soort oppositie), zullen hopenlijk de leen-reclame's afnemen .....
Het zou mooi zijn als het 'not-done' wordt reclame te maken voor lenen (net als voor roken en alcohol)

(een in Gouda wonende schreeuwer in de leen-woestijn)

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: Lenen, lenen, lenen .....

Ongelezen bericht door roland48 »

In deze tijd WETEN we toch inmiddels dat dingen die te mooi lijken om waar te zijn ook INDERDAAD te mooi worden voorgespiegeld?

Net zoals NIETS GRATIS is.

"Kan ik OOK lenen tegen 5,7%"
"Ja, dat kan, bij postkrediet"
"Wat kost die auto?"
"0900-09ikgajeoplichten"

sjon2
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 feb 2007 20:45

Re: Lenen, lenen, lenen .....

Ongelezen bericht door sjon2 »

helemaal mee eens verbannen die leen reclames

er is er maar een persoon die er beter van word

en dat zijn wij allemaal niet

Gouda
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 dec 2005 21:42

Re: Lenen, lenen, lenen .....

Ongelezen bericht door Gouda »

Toch maar weer een 'schopje' ..... :wink:

De politiek (lees nieuwe coalitie) ziet nu ook dat het zo niet langer meer kan.
De eerste 100 dagen zijn voorbij.
Eens kijken waar de bewindvoerders mee komen!

Gouda
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 dec 2005 21:42

Re: Lenen, lenen, lenen .....

Ongelezen bericht door Gouda »

helemaal mee eens verbannen die leen reclames

er is er maar een persoon die er beter van word

en dat zijn wij allemaal niet
Of:

Er is niet één persoon die er beter van wordt, maar wij allemaal!(van dat bannen)

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Lenen, lenen, lenen .....

Ongelezen bericht door Jonjo »

Heel sneu dit. Als je te dom bent om na te denken moet je zeker niet gaan lenen. NERGENS.

Gouda
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 dec 2005 21:42

Re: Lenen, lenen, lenen .....

Ongelezen bericht door Gouda »

Mijn grote wens is al (voor een deel) in vervulling gegaan ..................!!!!! :D

Ik zal geen oordeel vellen over de gedupeerden (of ze nou van de DSB zijn of hun klanten), maar sinds de faillietverklaring van de DSB zijn we toch mooi in één klap (nagenoeg) verlost van al die belachelijke reclame's......
:D :D :D :D

Consumentt
Berichten: 756
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Lenen, lenen, lenen .....

Ongelezen bericht door Consumentt »

Er blijven helaas nog genoeg irritante reclames over. Zoals die energie reclame met Frans Bauer.
Is wel een goede demo van hoe er onnozel in een mooi praatje aan de deur getrapt wordt :D

Gouda
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 dec 2005 21:42

Re: Lenen, lenen, lenen .....

Ongelezen bericht door Gouda »

Ik vind dat er eigenlijk een verbod moet komen op dat soort colportage-achtige boodschappen.

Even in het algemeen:
Reclame voor naamsbekendheid, daar heb ik geen enkele moeite mee. Maar zodra het gaat over geldzaken moet daar en zeer grote terughoudendheid in betracht worden.

Gesloten