LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] antwoord voor Gast2, R v.d en PTPDS

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Juergen Weber
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 nov 2003 00:37

antwoord voor Gast2, R v.d en PTPDS

Ongelezen bericht door Juergen Weber »

Beste Gast2 en R.v.d

Ik heb al op jouw vragen gereageerd. TROS heeft het onderwerp uiteraard verwijdert. In het vervolg nog eens mijn antwoord. Zoals je kunt zien, kan iedereen gewoon met mij contact opnemen. Ik ben niet weg. Waarom ook? Ik heb niets te verbergen. Als je en ieder ander hier zo eerlijk zou zijn om eerst naar feiten te kijken was deze discussie overbodig. De enige die hier profijt aan heeft is Dexia en Aegon en niet de gedupeerden. Uiteraard laat ik mij niet door het bestuur van PAYBACK kapot maken. Ik heb (dat doe ik trouwens nog steeds) me eerst voor de gedupeerden ingezet en nu moet ik voor mezelf opkomen. Niemand kan mij ervan afbrengen voor het recht en een eerlijk gevoel te knokken.

----------------------------------------------------------------------------

Beste PTPDS,

Ik heb het niet nodig om wraak te nemen bij mijn oude werkgever. Mijn keuze is om VOOR recht, personen, of zaken te vechten en niet tegen iemand of iets. Als je weet dat alles een geheel is maakt het geen zin om tegen jezelf te vechten. Je kan beter daarvoor knokken dat het voor ons allen beter gaat als puur egoïstisch te denken. Dat zorgt dan ook dat je vrij bent van haatgevoelens en kan je makkelijk vergeven.

Als ik in het nieuws in Nederland zie dat ze hier dieren bij levende lijve open snijden verscheurd het mij mijn hart en zie ik de noodzaak dat het tijd is voor veranderingsprocessen ook op andere gebieden als op financieel gebied. Ook in aanschouwing van zulke verschrikkelijke ontwikkelingen blijf ik positief en zorg ervoor dat het bewustzijn groeit om met z'n allen voor een beschaafdere samenleving te gaan.

Trouwens betwist ik dat jullie mij überhaupt kennen of klanten waren. Ik heb met geen een van mijn klanten ruzie of iets dergelijks.

------------------------------------------------------------------------------

Beste Gast2 (Kopie van een eerder geplaatst bericht)

Je maakt het duidelijk hoe snel eerlijke mensen, met de beste intenties in een slecht dagbeeld worden geplaatst. Hoe je ook doet, wat je ook zegt, alles wordt verdraait en zo uitgelegd dat je een oplichter bent.

1.) Ik had oprichter van de vereniging PAYBACK erbij gezet om duidelijk te maken dat het de "echte" Jurgen Weber is die zegt dat het boven geplaatste bericht niet van mij is, ook is daar blijkbaar iemand anders met "wel" een eerlijk onderscheidingsvermogen, die voor mij opkomt.

2.) Om op jouw vragen terug te komen.

Zoals in het bericht van mij al geschreven stond kan iedereen de boekhouding van PAYBACK van mijn bestuursperiode inzien. Dan kan je makkelijk herkennen dat het te gek voor woorden is hoe zich het huidige bestuur gedraagt.

Ik ben bezig om het gehele verhaal duidelijk uiteen te zetten en op de website te plaatsen. Zo wil ik graag eraan bijdragen om duidelijkheid te verschaffen. Het lijkt nu wel dat PAYBACK haat tegen eerlijke mensen heeft en ervoor zorgt dat bedrijven zoals Spaar Select, Dexia en Aegon moeten blijven bestaan.

Ik heb zolang mogelijk gewacht om tegen PAYBACK op te treden om de vereniging niet te schaden. Het is immers mijn kindje waarvoor ik meer dan 4.000 uren heb gewerkt om voor alle gedupeerden een oplossing te realiseren en het gehele probleem ook maatschappelijk aan te pakken. Als dank ervoor wordt ik als oplichter door het huidige bestuur uitgemaakt omdat ik niet bereid ben naast 4.000 uur gratis voor de vereniging te hebben gewerkt, ook nog de telefoon en personeelskosten te betalen. Mijn zogenaamd klein bedrijfje Maxx Finance is sinds oprichting van PAYBACK niet meer actief omdat ik het leed van honderdduizenden gezinnen, jongeren en ouderen belangrijker vond als mijn eigen inkomen.

Zaterdag ben ik naar de ledenvergadering van PAYBACK gereden om 1 keer mijn verhaal te mogen doen. Weer heb ik door het bestuur niet de kans gekregen om orde op zaken te stellen. Ze proberen dat met alle macht te vermijden om niet voor *** te staan.

Het is toch zeker geen beschaafde manier om iemand te veroordelen zonder naar de feiten te kijken.

Gelukkig heb ik voldoende bewijzen om aan te tonen hoe het daadwerkelijk zit en dat staat en stond altijd voor iedereen open ter inzage.

Daarom roep ik hier ook iedereen op niet te oordelen zonder te kijken of te luisteren.

Wil je meer weten of heb je vragen kan je ook een emailbericht naar mij sturen onder [email protected]

Het bestuur van PAYBACK dwingt mij daarom ook hun op smaad aan te klagen. Dat was niet mijn bedoeling, ligt niet in mijn aard, maar kan helaas niet meer anders.

Met vriendelijke groeten,

Jurgen Weber

-----------------------------------------------------------------------------

Vandaag wil ik dan nog met de volgende oproep afsluiten.

Als nu iedereen die hier rare uitspraken over mij doet zonder mij te kennen, te weten of überhaupt te kijken,

zich nu ook 4.000 uur voor een goed doel inzet zonder daarvoor een vergoeding te ontvangen dan zijn we in de samenleving toch weer een heel eind vooruitgegaan.

Met vriendelijke groeten,

Jurgen Weber

WAAR KIES JE VOOR?

gast2
Berichten: 57
Lid geworden op: 02 nov 2003 19:54

Re: antwoord voor Gast2, R v.d en PTPDS

Ongelezen bericht door gast2 »

Beste Jurgen,

je doet het nu voorkomen dat je al mijn vragen beantwoord hebt.

Helaas ik moet je teleur stellen. Je hebt GEEN antwoord gegeven in de bewuste topic. Ook nu geef je geen antwoord hoe het komt dat er klaarblijkelijk een kastekort is ontstaan en waarom je de openstaande rekeningen volgens de PB niet hebt betaald in jouw periode als penning meester.

Je verhaal hierboven getuigt van eigen (h)eerlijkheid maar wordt nochthans nergens onderbouwd met steekhoudende argumenten.

Openstaande vragen;
Heb je toestemming gekregen om verenigingsgelden te gebruiken voor uitgaves die voor prive doeleinden gebruikt zijn? Even niet in ogenschouw nemend of je het (ver)gebruikte geld op eigen initiatief verekend hebt.

Wat is de reden dat je het batig saldo na je afgetreden in eigen zak gehouden hebt? Wetende dat er openstaande rekeningen waren. waar lag je prioriteit als penningmeester? Was dat eigen belang of in PB belang?

Heb je toestemming van jouw leden gekregen per leden vergadering om personeel in dienst te nemen of uit te betalen?

Waarom daagt PB jouw voor het gerecht om over gebleven (electronische)administratie in het bezit te krijgen?

Waarom heeft PB aangifte gedaan van verduistering?

Waarom vertel je dat je alles overgedragen hebt aan PB en op een later tijdstip alle leden via e-mail benaderd om ruchtbaarheid te geven aan het zogenaamde onrecht van PB en dat de leden van PB welkom zijn bij je nieuwe stichting?

gast2
Berichten: 57
Lid geworden op: 02 nov 2003 19:54

Re: antwoord voor Gast2, R v.d en PTPDS

Ongelezen bericht door gast2 »

Weer geen antwoord :(

opnaaier
Berichten: 105
Lid geworden op: 25 okt 2003 16:24

Re: antwoord voor Gast2, R v.d en PTPDS

Ongelezen bericht door opnaaier »

zover ik uit dit forum heb begrepen ligt het geschil onder de rechter en doet die op korte termijn uitspraak. Wacht daar nou gewoon op en ga persoonlijke aversies niet op dit forum uitvechten. Als je in een kroeg ruzie maakt met iemand word je door een goede kastelein ook naar buiten gebonjourd als je niet ophoudt met bekvechten..........

gast2
Berichten: 57
Lid geworden op: 02 nov 2003 19:54

Re: antwoord voor Gast2, R v.d en PTPDS

Ongelezen bericht door gast2 »

Hallo opnaaier,

Van jouw had ik wel een andere reactie verwacht :D

Maar even voor de duidelijkheid. Vraag je zelf eens af wie er start en wie er reageerd :?: Wie wil zich vrij pleiten of afgeven op :?:

Zoek even op het forum met "weber" dan weet je genoeg.

Karel
Berichten: 457
Lid geworden op: 15 okt 2003 00:48

Re: antwoord voor Gast2, R v.d en PTPDS

Ongelezen bericht door Karel »

Lijkt me ook niet zo verstandig om nu al het huidige bestuur aan te klagen wegens smaad voordat de rechter een uitspraak heeft gedaan. Waarom trouwens dat kort geding als je zelf verklaart geen onrechtmatigen zaken gedaan te hebben??

opnaaier
Berichten: 105
Lid geworden op: 25 okt 2003 16:24

Re: antwoord voor Gast2, R v.d en PTPDS

Ongelezen bericht door opnaaier »

al op de kleuterschool is vaak het argument van een van de beide vechters die door de kleuterjuffrouw uit elkaar gehaald worden: hij is begonnen. En dan zei de juffrouw altijd: niks mee te maken, hier mag je niet vechten.............................

gast2
Berichten: 57
Lid geworden op: 02 nov 2003 19:54

Re: antwoord voor Gast2, R v.d en PTPDS

Ongelezen bericht door gast2 »

OK even anders gesteld. Ik begrijp je standpunt.

Het forum is bedoeldt om een discussie te voeren. Toch :?:
En aangezien er gericht aan mij geschreven werd en dat er onwaarheden gezegd zijn reageer ik om de discussie op gang te krijgen.

Weber geeft aan dat niemand naar hem wil luisteren en dat PB hem het onmogelijk maakt om zijn visie weer te geven. Dus ..................

gast2
Berichten: 57
Lid geworden op: 02 nov 2003 19:54

Re: antwoord voor Gast2, R v.d en PTPDS

Ongelezen bericht door gast2 »

Beste Jurgen,

nog even een andere vraag.

hoe kan ik de boekhouding bij jouw inzien als je alles overgedragen hebt? Ik zal mij dan toch tot PB moeten richten lijkt mij. want bij de boekhouding horen rekeningen en dergelijke. Welke weer overeen komen met dagafschriften. Of ben ik nu achterlijk?
2.) Om op jouw vragen terug te komen.
Zoals in het bericht van mij al geschreven stond kan iedereen de boekhouding van PAYBACK van mijn bestuursperiode inzien. Dan kan je makkelijk herkennen dat het te gek voor woorden is hoe zich het huidige bestuur gedraagt.

Bezoeker
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 nov 2003 14:11

Re: antwoord voor Gast2, R v.d en PTPDS

Ongelezen bericht door Bezoeker »

Het lijkt me allemaal toch wel wat merkwaardig. Ergens gelezen dat Weber het geld van de vereniging op een privè rekening had staan en dat daar niets van is overgedragen plus 15.000 euro waar geen verantwoording over is gegeven. Dat zal wellicht de reden zijn van het kort geding wat het huidige bestuur heeft aangespannen.

gast2
Berichten: 57
Lid geworden op: 02 nov 2003 19:54

Re: antwoord voor Gast2, R v.d en PTPDS

Ongelezen bericht door gast2 »

Weer een hoop geblaat en weinig wol.

Mischien morgen een reactie.

welterusten

Oeps hij is er toch en voor 03:00 :mrgreen:

inlognaam gast2
radarforum
e-mail
[email protected]
radarforum
Laatst gewijzigd door gast2 op 10 nov 2003 22:16, 4 keer totaal gewijzigd.

Juergen Weber
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 nov 2003 00:37

Re: antwoord voor Gast2, R v.d en PTPDS

Ongelezen bericht door Juergen Weber »

Beste Gast2,

Waarom lees je niet wat ik schrijf?

1.) Ik heb gezegd dat ik op een website alles helder uiteen zal gaan zetten, zodat iedereen kan zien hoe het zit. Heb je geen geduld? Je houdt me wel ervan af. Geef je dan zelf a.u.b. ook eerlijk te kennen via de e-mail wie je bent. Ik ben een open boek. Je ook?

Wat ga je doen? 1 jaar lang, gemiddeld 16 uur per dag???

Waarom zou ik mijn werk voor 1 jaar gratis neerleggen? Is het niets waard dat mijn plan heeft gefunctioneerd? Werk je ook gratis? Voor wie? Werkt de advocaat Schonewille gratis? Was ik niet geweest had je waarschijnlijk nu nog 10 jaar kunnen wachten op een uitsprak van een rechter. Daarna mag je dan zelf nog een proces beginnen. Ben je überhaupt gedupeerd of werk je voor Dexia of Aegon?


Waarom stel je PAYBACK geen vragen? Ik heb voldoende bewijzen en getuigen. In een bodemprocedure zal het aan het daglicht komen.

Over jouw vragen:

Er is geen geld voor privé-doeleinden gebruikt. Uiteraard heb ik een half jaar lang alle kosten voor PAYBACK voorgeschoten. (Daarvoor heb ik ook nog niets berekend, net als vele andere kosten en uitgaven van mij nog niet doorberekent zijn).

Ik heb niet 1 euro voor mijn werkzaamheden voor PAYBACK ontvangen nochtans berekend. Omdat ik met mijn eigen bedrijf gestopt was, om me volledig voor de gedupeerden te kunnen inzetten, heeft mij dat rond 40.000 euro gekost.

Van wie krijg ik dat vergoed?

Daarnaast verlangd men van mij dat ik ook nog uit privé telefoon, personeels- en kantoorkosten voor PAYBACK betaal. Voor mij is dat te gek voor woorden, maar misschien ben ik ook alleen maar een gekke Duitser, die voor zo een raar gevoel in zijn hart knokt. Ik voelde me namelijk ook een klokkenluider in de financiële branche. Andere collega's hebben ook tegen mij gezegd: "Dat jij dat durft te doen"!

Uiteraard is in maart, in het huis van Piet Koremans en in aanwezigheid van Pieter Hezemans en Lourens Blok besloten personeel in dienst te nemen. Ik heb toen gezegd: OK PAYBACK kan officieel nog geen personeel in dienst nemen, dus doe ik dat in mijn "niet actieve" bedrijf en ga de kosten doorberekenen. Waarom zou ik anders überhaupt kosten maken als dat niet nodig was en ik zelf ook geen personeel nodig had?

Het gehele ledenbestand is bij de advocaat Dirkzwager over gedragen (onder getuigen).

Je schrijft "Waarom heeft PB aangifte gedaan van verduistering?"

Dat moet je echt hun vragen.

Hun komen 2 keer niet opdagen voor de overdracht van de vereniging. Laten het bij vier verschillende partijen afweten om met elkaar aan tafel te gaan. Ze verspreiden leugens, waar iedereen zelf in de eigen nieuwsbrieven kan nalezen dat het anders is en was.

Ze weten volgens mij echt niet wat ze doen. Verblind door haat.

Jammer, maar waar.

Met vriendelijke groeten,

Jurgen Weber

gast2
Berichten: 57
Lid geworden op: 02 nov 2003 19:54

Re: antwoord voor Gast2, R v.d en PTPDS

Ongelezen bericht door gast2 »

Spreek je je zelf altijd tegen?

gast2
Berichten: 57
Lid geworden op: 02 nov 2003 19:54

Re: antwoord voor Gast2, R v.d en PTPDS

Ongelezen bericht door gast2 »

FF wat anders.

Als lid heb ik toendertijd inzage gekregen in de notulen van PB.

In een van de notulen staat dat Maxxfinance kosteloos haar persooneel ter beschikking stelt.

Mijnn vraag is dan waarom je toch kosten berekend hebt tegen de afspraken in?

Is een bankstel geen prive doeleind?

Welke kosten heb je voorgeschoten. Ik mag aannemen dat daar rekeningen voor overlegd zijn?

hoe komt het dan dat je nog steeds leden benaderd als je ALLES overlegd hebt?
Laatst gewijzigd door gast2 op 10 nov 2003 22:16, 3 keer totaal gewijzigd.

Juergen Weber
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 nov 2003 00:37

Re: antwoord voor Gast2, R v.d en PTPDS

Ongelezen bericht door Juergen Weber »

Beste G A S T 2,

Ik ben duidelijk geweest.

Je durft je weer niet te kennen te geven. Geen e-mailbericht van jou.
Ik ben voor iedereen bereikbaar.

Waarom heb je niet het lef om eerlijk te zijn.

Als je vragen hebt mail me dan als je durft.

Met vriendelijke groeten,

Jurgen Weber

gast2
Berichten: 57
Lid geworden op: 02 nov 2003 19:54

Re: antwoord voor Gast2, R v.d en PTPDS

Ongelezen bericht door gast2 »

Beste Jurgen,

Het zijn normale vragen. Waar je een normaal antwoord op kunt geven.

Onderbouw je antwoorden en spreek je zelf niet tegen.

gast2
Berichten: 57
Lid geworden op: 02 nov 2003 19:54

Re: antwoord voor Gast2, R v.d en PTPDS

Ongelezen bericht door gast2 »

Nu ga ik echt slapen.

ben benieuwd of er morgen een reactie staat van jouw.

Daar ben ik haast wel zeker van.

Anders blijft het nog steeds veel geblaat weinig wol :!:

learner
Berichten: 343
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:59

Re: antwoord voor Gast2, R v.d en PTPDS

Ongelezen bericht door learner »

Het 'gevoelsleven' van mensen ligt vaak ver van het nuchtere, zakelijke... Als men te maken krijgt met mensen, die dit niet (willen) begrijpen of waarderen, dan raakt men doorgaans in conflict...

Het is heel jammer dat men tijdens een gerezen conflict veelal niet de moeite neemt om elkaars positieve gedachtengang te onderzoeken en daardoor te begrijpen, dat de ander het niet eens zo slecht (heeft) bedoel(d)t...

Jürgen, wat men ook zegt: Ik geloof nog steeds in je 'goeder trouw...'

Je bent, werd en wordt, mijns inziens, alleen verkeerd begrepen...

mvg, learner... :wink:

ant
Berichten: 92
Lid geworden op: 04 jul 2003 09:36

Re: antwoord voor Gast2, R v.d en PTPDS

Ongelezen bericht door ant »

Als lid van het eerste uur ben ik blij dat er een Pb is opgericht.Er is al veel bereikt.
Wat er verder is gebeurt,daar kan ik niet over oordelen,laat de rechter maar beslissen.

Fijn weekend,Ant.

Struisvogel
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 nov 2003 17:22

Re: antwoord voor Gast2, R v.d en PTPDS

Ongelezen bericht door Struisvogel »

GAST 2/3 wat heb jij een zielig leven, schrijven tot diep in de nacht. Dan weer een paar dagen niet op het forum verschijnen, dan ben je zeker weer iemand anders.

Je weet/wist je behoorlijk gehaat te maken op dit forum, kraken en knuppels in hoenderhokken gooien, zijn je nieuwe hobbies geworden.

Een intens gevoel van medeleven maakt meester van me. Waarom je iemand tot op het bot afkraakt, is voor mij een raadsel en ik kan maar 1 conclusie trekken je kunt absoluut niet tegen kritiek.

Het gaat hier om de legioproblematiek en niet om persoonlijke vetes. Je hebt al meerdere keren geprobeerd mensen onderuit te halen met je kattengejank.

Probeer de draad van je leven weer eens op te vatten en ga eens aan sport doen. Het leven biedt meer dan dag en nacht achter je computer door te brengen.

Gesloten