LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort misleid vaste klanten met verlenging

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bbas
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 okt 2009 17:08

Telfort misleid vaste klanten met verlenging

Ongelezen bericht door bbas »

Op 26 oktober heb ik een e-mail gestuurd naar Telfort. Krijg een automatisch bericht terug "Wij streven ernaar uw vraag binnen drie werkdagen te beantwoorden" maar schijnbaar is het antwoord erg moeilijk want heb na 4 dagen heb ik nog geen enkele reactie.

Het volgende is er aan de hand. Mijn telefoon abonnement is bijna afgelopen en ben gaan zoeken via de Telfort website naar een nieuwe telefoon bij verlening. Op de site staat bij verlengen: "Verleng hier nu uw abonnement. Voor goede klanten heeft Telfort altijd een aantrekkelijke aanbieding" dus ik typ in 1 jaar Nokia 6700 met sms 25 en geen internet. Kosten per maand 26 euro 90 en prijs toestel 59 euro.

Omdat ik er toch nog niet helemaal uit ben opnieuw naar de site gegaan (zonder inloggen) en tik precies hetzelfde in namelijk: 1 jaar Nokia 6700 met sms 25 en geen internet. Kosten per maand 26 euro 90 en prijs toestel 29 euro.
Kortom als je al klant bent van Telfort moet je 30 euro meer betalen dan als je nieuwe klant wilt worden. Tevens wordt je dus misleid door de tekst “Voor goede klanten heeft Telfort altijd een aantrekkelijke aanbieding” want je bent dus 30 euro duurder uit en dit geldt ook voor andere telefoons op de site van Telfort. Als vaste klant ben je steeds duurder uit dan als je niet verlengd maar nieuwe klant wordt. Had graag al een reactie gezien van Telfort maar die krijg je dus niet en wil een ieder hierbij waarschuwen om eerst goed te gaan kijken bij het verlengen of je niet teveel betaald.
Laatst gewijzigd door bbas op 30 okt 2009 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Telfort misleid vaste klanten met verlenging

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Ik weet het niet, maar in beide gevallen zijn de bedragen het zelfde. Zie nergens dat je 30 euro extra betalen zou.

bbas
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 okt 2009 17:08

Re: Telfort misleid vaste klanten met verlenging

Ongelezen bericht door bbas »

Gizmo© schreef:Ik weet het niet, maar in beide gevallen zijn de bedragen het zelfde. Zie nergens dat je 30 euro extra betalen zou.
Sorry je hebt gelijk had een tikfoutje gemaakt. Toestel kost bij nieuwe klant 29 euro en bij verlening kost het toestel 59 euro. Heb nog wat meer toestellen vergeleken met inlog en niet inlog en scheelt steeds 20 a 30 euro per toestel.

skippy2009
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 okt 2009 17:22

Re: Telfort misleid vaste klanten met verlenging

Ongelezen bericht door skippy2009 »

Het is misschien een iets ander verhaal.

Ik ben al sinds 10 augustus bezig om van T-mobile naar Telfort te gaan met nummerbehoud, ik krijg een tijdelijk nummer en het nummerbehoud zou in gaan op 1 september. Dus met tijdelijk nummer een login aangemaakt wat blijkt hebben ze mij genoteerd als DHR i.p.v. Mevrouw. Vanaf 11 augtus ben ik bezig om het goed te regelen met nummerbehoud en dat ze het aanpassen naar mevrouw. Schijnbaar kunnen ze daar niet veel en vele e-mails en telefoontjes verder ben ik geen stap verder en inderdaad in de mail we hopen 3 a 4 dagen een antwoord te geven. Nu na vele problemen heb ik aangegeven dat ik het niet eens ben met hun manier van zaken doen naar de klant en mijn abbonement als ongeldig te verklaren omdat het genoteerd staat als dhr en geen mevrouw. Krijg ik 27 oktober na een paar weken geleden een mail met opzegging gestuurd te hebben dat het niet overeenkomt met het contract en mij man het op moet zeggen. Heb geen eens een man en laat staan getrouwd te zijn geweest.

Dus ik het hele verhaal op trosradar vermeld en krijg ik een mailtje en nu konden ze het ineens wel veranderen van dhr naar mevrouw. Maar ik accepteer hun mainier van zaken doen niet. Ik heb mijn buik vol van deze provider en zal het zeker niet aanraden bij andere mensen oplichters eerste klas.

Maar de providers naaien je waar je bij staat.

Wat betreft met een nieuwe telefoon aanschaffen een paar jaar geleden ook op Telfort site gekeken met wat je bij moet betalen en als je nieuwe klant wordt dat is als je nieuwe klant wordt vele malen minder bijbetaald voor een nieuwe telefoon als dat je al een bestaande klant bent. Zeer vreemd is het wel.

Ik heb uiteindelijk overal prijzen vergeleken met de telefoon die ik wilde hebben en kwam als goedkoopste bij een winkel in Veenendaal uit met abbonementverlenging wat ik anders bij telfort wel het dubbele moest betalen.
Laatst gewijzigd door skippy2009 op 31 okt 2009 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 32055
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Telfort misleid vaste klanten met verlenging

Ongelezen bericht door witte angora »

skippy2009 schreef:Het zijn oplichters idd.

Ik ben al sinds 10 augustus bezig om van T-mobile naar Telfort te gaan met nummerbehoud, ik krijg een tijdelijk nummer en het nummerbehoud zou in gaan op 1 september. Dus met tijdelijk nummer een login aangemaakt wat blijkt hebben ze mij genoteerd als DHR i.p.v. Mevrouw. Vanaf 11 augtus ben ik bezig om het goed te regelen met nummerbehoud en dat ze het aanpassen naar mevrouw. Schijnbaar kunnen ze daar niet veel en vele e-mails en telefoontjes verder ben ik geen stap verder en inderdaad in de mail we hopen 3 a 4 dagen een antwoord te geven. Nu na vele problemen heb ik aangegeven dat ik het niet eens ben met hun manier van zaken doen naar de klant en mijn abbonement als ongeldig te verklaren omdat het genoteerd staat als dhr en geen mevrouw. Krijg ik 27 oktober na een paar weken geleden een mail met opzegging gestuurd te hebben dat het niet overeenkomt met het contract en mij man het op moet zeggen. Heb geen eens een man en laat staan getrouwd te zijn geweest.

Dus ik het hele verhaal op trosradar vermeld en krijg ik een mailtje en nu konden ze het ineens wel veranderen van dhr naar mevrouw. Maar ik accepteer hun mainier van zaken doen niet. Ik heb mijn buik vol van deze provider en zal het zeker niet aanraden bij andere mensen oplichters eerste klas.
Dus als mevrouw per ongeluk een meneer wordt in de administratie is Telfort een oplichter eerste klas? U voelt zich zeker een hele Piet dat u met dit topic mee kunt doen? :wink: Kortom: een beetje overdreven eerlijk gezegd.
dat het niet overeenkomt met het contract en mij man het op moet zeggen. Heb geen eens een man en laat staan getrouwd te zijn geweest.
Ik moest hier wel om lachen zo krom als Telfort met u om gaat. Zie het helemaal voor me. Dit is toch niet het script van een soap of wel?

bbas
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 okt 2009 17:08

Re: Telfort misleid vaste klanten met verlenging

Ongelezen bericht door bbas »

Wat hier nu geschreven wordt gaat over een heel ander onderwerp. Ik ben verder prima tevreden over Telfort nooit problemen mee (gehad) maar als je klant bent en Telfort zegt persoonlijk aanbieding voor vaste klanten en blijkt dat je meer betaald dan als je nieuwe klant ben voor een gsm vindt ik dat misleiding.

skippy2009
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 okt 2009 17:22

Re: Telfort misleid vaste klanten met verlenging

Ongelezen bericht door skippy2009 »

Citaat:
dat het niet overeenkomt met het contract en mijn man het op moet zeggen. Heb geen eens een man en laat staan getrouwd te zijn geweest.

Ik moest hier wel om lachen zo krom als Telfort met u om gaat. Zie het helemaal voor me. Dit is toch niet het script van een soap of wel?


Nee het is geen Soap Angora kat.

Ik was zeker 6 jaar klant bij Telfort, na 4 jaar begon het gezeur met Telfort waardoor ik vorig jaar besloten heb weg te gaan bij Telfort. Aangezien ze goedkopere prijzen hanteren dacht ik geef ze nog een kans. Ik een abbonement met nummerbehoud aangevraagd wat per 1 september in zou gaan. Blijkt nu nog steeds niet ingegaan te zijn dus nog steeds 2 abbonementen door hun.

Ik heb het contract ondertekend met Mevr. en met inloggegevens aanmaken zie ik dat ik bij hun geregistreerd sta als man.

Is dat normaal dan.

Met je rare reactie.

Eerst goed lezen en dan reactie geven angora kat.

witte angora
Berichten: 32055
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Telfort misleid vaste klanten met verlenging

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb het contract ondertekend met Mevr. en met inloggegevens aanmaken zie ik dat ik bij hun geregistreerd sta als man.

Is dat normaal dan.

Met je rare reactie.
Nee is niet normaal, is menselijk dat foutjes worden gemaakt. Blijkbaar zijn mensen die foutjes maken dus niet normaal. De enige normale bent u. Weet u zeker dat u mens bent? Want u maakt nooit foutjes blijkbaar.

Blij dat ik een witte angora kat ben. Hoef ik me niet druk te maken over dingen die voor veel mensen dramatisch zijn maar niks om het lijf hebben.

Overigens begrijp ik u wel hoor, mensen zeggen tegen mij vaak dat ik een poes ben, terwijl ik toch echt een kater ben. Vooral kinderen en hun moeders kunnen dat. Het zijn en blijven mensen he. Dan is het van 'Poes, poes poooeeeesssss poes', kom dan. Maar ik ben het gewend, u niet blijkbaar.

Is ook niet erg, zolang mijn etensbakje en waterbakje maar gevuld zijn.

Maar kopjes krijgt u niet van me. U reageert veel te chagrijnig. Ik wordt er bang van. Prrrrrrrrrr :mrgreen:

bbas
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 okt 2009 17:08

Re: Telfort misleid vaste klanten met verlenging

Ongelezen bericht door bbas »

Heb eindelijk een mail gehad van Telfort dat ik contact met hun moest opnemen. Dit gedaan en vervolgens het uitgelegd. Het toestel is voor een nieuwe klant goedkoper dan voor een vaste klant ivm het belgedrag. Jaren lang ben ik klant van Telfort geweest en keurig op tijd rekeningen betaald. De vrouw die ik sprak zei ook gewoon ja als nieuwe klant ben je dan goedkoper uit en daar veranderen we niks aan. Oplossing is dus opzeggen en vervolgens weer klant worden. Belachelijk hoe ze hiermee omgaan en voor mij is het is het nu definitief uit met Telfort.

skippy2009
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 okt 2009 17:22

Re: Telfort misleid vaste klanten met verlenging

Ongelezen bericht door skippy2009 »

Angora kat.

Ik heb niet gezegd dat je een poes ( vrouwelijk ben ) Kat is man dus weet niet hoe je erbij komt dat ik denk dat je een vrouw ben. EErst goed lezen.

Ben vanaf augustus bezig en idd fouten maken is menselijk. Maar moet dat dat zo lang duren eer alles goed is. Lijkt mij erg ongezond. Als ik aangeef begin augustus meerdere malen via telefoon en mails waarop ik geen antwoord krijg en alleen antwoord dat t van dhr naar mevrouw veranderd wordt.

En idd wordt chagarijnig dat het allemaal zo lang duurt aangezien ik al een poos werkloos ben en geen dubbele abbonementskosten kan betalen en ik vanaf begin augustus tot een oplossing probeer te komen bij zon misleidend bedrijf

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort misleid vaste klanten met verlenging

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@bbas

In een reactie kunt u uw klantnummer aan ons kenbaar maken. Graag leggen wij contact met u.

Daphne

bbas
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 okt 2009 17:08

Re: Telfort misleid vaste klanten met verlenging

Ongelezen bericht door bbas »

Hallo Daphne,

Bedankt voor uw reactie. Goed om te lezen dat Telfort mee leest op het forum want als gewone klant die netjes belt naar Telfort kom je niet verder mee. Kort andwoord en klaar is het.

Mijn klantnummer is en zie uw telefoontje tegemoet.
Laatst gewijzigd door bbas op 05 nov 2009 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.

bbas
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 okt 2009 17:08

Re: Telfort misleid vaste klanten met verlenging

Ongelezen bericht door bbas »

Even een update, heb toch verlengd bij Telfort ondanks dat ik me misleid voel. Geeft veel gedoe met nummerbehoud en overzetten van abb. enzo naar andere provider maar wat Telfort webcare of Daphne zegt heb ik nog niks van gemerkt:
@bbas
In een reactie kunt u uw klantnummer aan ons kenbaar maken. Graag leggen wij contact met u.

Daphne
Tot op heden heeft niemand van Telfort contact met mij opgenomen terwijk het toch echt hier geschreven wordt door Telfort. Jammer en heb mijn klantnummer nu ook maar weggehaald.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort misleid vaste klanten met verlenging

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@bbas

Het klopt dat ik geen contact met u heb kunnen leggen omdat u waarschijnlijk uw klantnummer heeft verwijderd uit het bericht? Zou deze opnieuw kunnen plaatsen?

Daphne

bbas
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 okt 2009 17:08

Re: Telfort misleid vaste klanten met verlenging

Ongelezen bericht door bbas »

Telfort webcare schreef:@bbas

Het klopt dat ik geen contact met u heb kunnen leggen omdat u waarschijnlijk uw klantnummer heeft verwijderd uit het bericht? Zou deze opnieuw kunnen plaatsen?

Daphne
Hallo Daphne,

Ik heb gisteravond pas het klantnummer weggehaald maar hier is hij opnieuw :) 2228456

ChesterW
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2009 15:06

Re: Telfort misleid vaste klanten met verlenging

Ongelezen bericht door ChesterW »

Het antwoord is eigenlijk hierop heel eenvoudig.

Een mobiele provider maakt voor alle bestaande en potentiele klanten een inschatting van de winstmarges.

Per nieuwe klant verdient een provider X euro, aan de hand van deze X, kunnen ze berekenen wat een toestel moet kosten en of er nog extra kortingen gegeven kunnen worden.

Wanneer je als bestaande klant al hebt aangetoond dat Telfort (of wie dan ook) minder aan je gaat verdienen dan X, zullen de kosten voor het toestel ook hoger liggen en de kortingen lager.

Anderzijds, als je al jaren klant bent en veel meer geld opbrengt dan een nieuwe klant, zul je ook een betere aanbieding krijgen. Ik vermoed in dit geval dat je een relatief laag abonnement hebt en zelden extra kosten maakt, waardoor je commercieel gezien minder aantrekkelijk bent dan een nieuwe klant.

m1i2e3t4
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2009 17:53

Re: Telfort misleid vaste klanten met verlenging

Ongelezen bericht door m1i2e3t4 »

Hallo allemaal,

Nou telfort is niet de enige aanbieder die klanten misleidt.
Ik heb al jaren een HI abonnement en mag nu voor de 3e keer een nieuwe telefoon uitkiezen.
Dat wilde ik ook gaan doen maaaaaaaaaaar dat kon niet.
Ik mocht verschillende telefoons uitzoeken, maar ik wilde de blackberry Curve met een 2 jarig abonnement (die was ook gratis)
Op de site kon je een keuze maken om de blackberry zonder internet te nemen, maar bij telefonisch bestellen kon dat niet.
De meneer die ik aan de telefoon had zei: "waarom wilt U een blackberry zonder internet en wat gaat U ermee doen"
Ik zei dat gaat U niets aan waarom ik geen internet erop wil, maar omdat U het zo aandringt wil ik gewoon mijn abonnement verlengen tot dat mijn oude toestel kapot is en dan de blackberry gebruiken, dan kan ik altijd nog internet erbij nemen.
Nou..........dat kon dus niet. en dan moet ik alsnog 180,00 betalen voor het toestel, terwijl ik de blackberry gratis kon kiezen en op de site zelf kon ik een keuze maken voor een blackberry zonder internet.
Nou is dat geen oplichting dan?????

roger1964
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2009 13:55

Re: Telfort misleid vaste klanten met verlenging

Ongelezen bericht door roger1964 »

@ bbas
Je zou beter(mijn mening) je abonnement op kunnen zeggen, dan gaat Telfort je bellen met een aantrekkelijk abonnement en/of aanbieding van toestel.

Of je kunt opzeggen, en die nokia6700 los kopen
(je betaald hem toch zelf in de abonnementsprijs van 26,95 p.m) op marktplaats zijn er genoeg te vinden, en een
sim only pakket kopen die zijn vanaf 4,95 p.m.
en nummerbehoud aanvragen. :D

bbas
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 okt 2009 17:08

Re: Telfort misleid vaste klanten met verlenging

Ongelezen bericht door bbas »

Hallo Roger,

Heb ik ook aan gedacht maar ben verder dik tevreden over Telfort. Mag niet klagen op dit geval na. Wel weer spijtig dat tot op heden heeft Telfort nog steeds geen contact heeft gezocht met mij.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort misleid vaste klanten met verlenging

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@bbas

Zojuist heb ik een mail naar uw prive e-mail verzonden.

Daphne

Gesloten