LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Korting Essent
Korting Essent
Kijk naar mij eindafrekening en zie staan korting ivm automatisch betalen € 12,00
maar een regel er boven staat, service administratiekosten (verwerking betalingsverkeer) € 12,00
Hoe bedoel je korting. Ik heb navraag gedaan (bij 4 personen van Essent) maar van de reactie's die je daar word je niet wijzer, telkens verzinnen ze iets anders, zo van: ja we doen de papieren incasso's de deur uit maar omdat u automatisch betaald is dat voor ons een onkostenpost, en: eigenlijk moet u € 12,00 meer betalen want dat zeg mijn chef hier.
Dus mijnsinziens krijg je voor het automatisch betalen helemaal geen korting.
maar een regel er boven staat, service administratiekosten (verwerking betalingsverkeer) € 12,00
Hoe bedoel je korting. Ik heb navraag gedaan (bij 4 personen van Essent) maar van de reactie's die je daar word je niet wijzer, telkens verzinnen ze iets anders, zo van: ja we doen de papieren incasso's de deur uit maar omdat u automatisch betaald is dat voor ons een onkostenpost, en: eigenlijk moet u € 12,00 meer betalen want dat zeg mijn chef hier.
Dus mijnsinziens krijg je voor het automatisch betalen helemaal geen korting.
Re: Korting Essent
je krijg toch geen € 12,00 korting als je iets eerst € 12,00 duurder maakt, het is toch net als bij Mediamarkt, als je zg de btw niet hoeft te betalen maar in de weken er voor de artikelen 19 % duurder maakt
In de algemene voorwaarden heb ik niets gelezen waaruit zou blijken dat de klanten van Essent administratiekosten zou moeten betalen, dus ik zou zeggen dat u deze niet hoeft te betalen. Korting staat ook nergens, maar dat is u toegezegd.
Klanten die niet automatisch betalen kunnen de korting op eisen door een beroep te doen op redelijkheid en billijkheid.
Klanten die niet automatisch betalen kunnen de korting op eisen door een beroep te doen op redelijkheid en billijkheid.
-
Beste dijkmans,
In uw bericht van 29 oktober op dit forum geeft u aan dat u een vraag heeft over de service- en administratiekosten op uw afrekening.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Annemarie
Essent medewerker
In uw bericht van 29 oktober op dit forum geeft u aan dat u een vraag heeft over de service- en administratiekosten op uw afrekening.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Annemarie
Essent medewerker
Als je per acceptgiro wilt betalen kost dat 1 euro per acceptgiro, deze 12 euro wordt bij iedereen op de factuur gezet, bij diegenen die automatisch betalen wordt dat weer als "korting" er afgetrokken.
Voor mij is het gewoon een toeslag die je dan niet hoeft te betalen, maar om het nu een korting te noemen?
Ze zouden slimmer doen om de mogelijkheid te bieden een digitale acceptgiro te sturen, die je dan per internetbankieren betaalt. (zonder toeslag)
Voor mij is het gewoon een toeslag die je dan niet hoeft te betalen, maar om het nu een korting te noemen?
Ze zouden slimmer doen om de mogelijkheid te bieden een digitale acceptgiro te sturen, die je dan per internetbankieren betaalt. (zonder toeslag)
Daar zeg je zoiets... "digitale acceptgiro" BESTAAN die dingen uberhaupt???
mijn.ing.nl en voorheen postbank.nl en girotel had deze mogelijkheid al JAREN (minimaal 5 jaar) maar ik heb er verder NOOIT ergens iets over gehoord. Heeft iemand ooit ervaring met deze vorm van rekening gehad?
Om weer even on-topic te komen: De consumentenbond stelt dat vanaf heden niet meer toegestaan is om extra kosten in rekening te brengen voor een acceptgiro als het enige alternatief een automatische incasso is. Dit is dus WETTELIJK bepaald nu. Volgens mij mag je dan ook geen korting meer geven aan mensen die met automatische incasso betalen, want dat komt op hetzelfde neer, toch???
mijn.ing.nl en voorheen postbank.nl en girotel had deze mogelijkheid al JAREN (minimaal 5 jaar) maar ik heb er verder NOOIT ergens iets over gehoord. Heeft iemand ooit ervaring met deze vorm van rekening gehad?
Om weer even on-topic te komen: De consumentenbond stelt dat vanaf heden niet meer toegestaan is om extra kosten in rekening te brengen voor een acceptgiro als het enige alternatief een automatische incasso is. Dit is dus WETTELIJK bepaald nu. Volgens mij mag je dan ook geen korting meer geven aan mensen die met automatische incasso betalen, want dat komt op hetzelfde neer, toch???
Technisch gesproken is het ook geen korting, het is een toeslag voor een acceptgiro. Bij automatische incasso hoef je die toeslag niet te betalen.Volgens mij mag je dan ook geen korting meer geven aan mensen die met automatische incasso betalen, want dat komt op hetzelfde neer, toch???
Als die toeslag inderdaad verboden zou worden, dan ga ik onmiddellijk terug naar de acceptgiro's, want veel bedrijven misbruiken de automatische incasso om steeds vroeger te gaan incasseren, of eerst je eindafrekening te incasseren en achteraf de factuur te sturen, hetgeen soms heel beroerd uitkomt als je het niet verwacht.
Zie topic: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 51&t=75584
Rechter doet uitspraak.... en doe er je voordeel mee. M.a.w. teken protest aan bij de leverancier. Met deze gerechtelijke uitspraak is absoluut een precedent geschapen.
Rechter doet uitspraak.... en doe er je voordeel mee. M.a.w. teken protest aan bij de leverancier. Met deze gerechtelijke uitspraak is absoluut een precedent geschapen.