LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoeveel heeft u van de prijs af gekregen?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
keukengast
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 okt 2009 13:32

Re: Hoeveel heeft u van de prijs af gekregen?

Ongelezen bericht door keukengast »

eur schreef:Het maakt bijna niet uit waar je je keuken koopt het geld komt vanzelf bij DMG in de kontzak.
keukenkampioen,wooning,brugman,piet klerks,keukenconcurent,mandemakers noem maar op allemaal van de zelfde roversbende.
Wat het zuiden van Nederland betreft....Brugman, Keukenconcurent, Nuva Keukens, Goergen, Keukenhal, Au Four!
Allemaal keukenZAKEN die van Mandemakers zijn....en de klant maar denken dat ze vergelijken met verschillende en eerlijke ZAKEN. Ja precies, keukenZAKEN ! Ga als klant eens kijken en informeren bij een keukenWINKEL, daar waar ze je als klant nog zien die heel graag een keuken wil aanschaffen en niet wordt gezien als melkkoe.


Ga gewoon even over de grens kijken en dat scheelt beduidend,en die monteren ook.[/quote]


Over de grens? Waarom het geld over de grens brengen terwijl je in Nederland genoeg eerlijke en goede keukenwinkels hebt voor een mooie prijs?
Ga aub niet de economie van onze buren steunen :shock:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hoeveel heeft u van de prijs af gekregen?

Ongelezen bericht door kweenie »

Eur, als je het forum al een tijdje zou volgen, dan zou je weten welke winkels DMg zijn en welke winkels dus die praktijken gebruiken. In het algemeen kun je voor alle zekerheid beter bij een kleinere winkel kijken dan bij een keten, omdat bijna alle ketens DMG zijn.

Je verhaal dat over de grens alles beter is valt ook wel tegen. Er zijn behoorlijk wat Duitse zaken die zich speciaal op de Nederlanders richten, met zogenaamd veel concurrerender prijzen, maar die in feite ook met opgeblazen prijzen werken. Alleen, omdat de prijzen bv. niet 2 kaar zo hoog zijn maar slechts de helft hoger, lijken ze voordeliger. Eigenlijk een soort DMG praktijken in het klein. Het is niet voor niets dat je bij die winkels geen Duitsers ziet, maar bijna alleen Nederlanders.

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Hoeveel heeft u van de prijs af gekregen?

Ongelezen bericht door legoleek »

en ach, in Duitsland zal Ome Ben je tegenwoordig ook met open armen ontvangen. (Culinoma-jointventuremet Nobia ca.110 winkels in Duitsland en groeiende)
Jawohl auch hier 70% Rabat und wenn Sie jetzt Ihre Unterschrit macht, bekommen Sie ein neues LCD-Fernseher :lol:

ferry100nl
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 apr 2008 20:09

Re: Hoeveel heeft u van de prijs af gekregen?

Ongelezen bericht door ferry100nl »

Je betaald de korting toch zelf, hoe meer korting hoe meer je wordt gen..it . :?

Mic B
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 okt 2009 01:33

Re: Hoeveel heeft u van de prijs af gekregen?

Ongelezen bericht door Mic B »

Even een update...

We zijn nog lang niet toe aan daadwerkelijke aanschaf. Zitten dus nog steeds in de oriënterende fase. En dat duurt ook nog wel even, want eerst moeten we verbouwen. Pas dan weten we welk budget er precies overblijft voor de inrichting van de keuken en de badkamer.

Door dit forum te lezen ben ik al wel heel wat wijzer geworden over de keukenmarkt (dit topic) en de keuken zelf (het belangrijkste natuurlijk). Weest niet bevreesd dat we ons blindstaren op korting, in de eerste de beste verkoperstruc trappen en een kat in de zak kopen. Als techneut ben ik van nature kritisch op kwaliteit (vaak te kritisch). Daarom gooide ik het in de aanhef maar eens over een andere boeg (die waar we weinig kaas van hebben gegeten): sales en marketing.

Al veel opgestoken. Bijvoorbeeld: dat de keukenboulevard waar ik ben wezen kijken (Barendrecht) inderdaad (zoals jullie zeggen) compleet in handen is van Ben Mandemakers en zijn trawanten. Vriendelijker gezegd: alle zaken zijn op d'een of andere manier gelieerd aan DMG. Betekent niet dat we daar uiteindelijk niet een keuken aanschaffen. Maar door jullie weet ik wel hoe het daar werkt en waar je bedacht op moet zijn.

Verder veel leuke zaken in de buurt ontdekt, die veel kennis hebben, goede service bieden en mooie keukens bovenal. Als we genoeg budget overhouden, wordt dat hem natuurlijk. Anders is er altijd nog IKEA.

Het aller-, aller-, allerbelangrijkste inzicht - van het type waar je niet zonder kan - is dat ik door dit forum Ben en zijn Maybach al ga herkennen. Jullie zagen hem ongetwijfeld donderdagavond ook in het journaal triomfantelijk hand in hand met de burgervader het stadhuis van Waalwijk verlaten als redders van de Rooms Katholieke Combinatie.

Vanochtend - slechts een luttele nachtrust na dit voorlopige hoogtepunt van de keukenbranche en het leven van tycoon Ben in het bijzonder - zoefde op het Prins Clausplein de Maybach voorbij. Ingehaald door Ben, ik ben.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hoeveel heeft u van de prijs af gekregen?

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij kom je er wel. Je hebt zo te zien al genoeg ingelezen om niet in de verkooptrucs van de meeste grote keukenboeren te trappen, en je keuken te kopen bij een winkel waar er meer tijd wordt besteed aan advies dan aan kortingspraatjes.

Als je (als 'techneut') kritisch bent op de kwaliteit en de mogelijkheden, laat je dan ook niet te snel vertellen dat dingen niet mogelijk zijn. Sommige keukenwinkels willen liever een niet te ingewikkelde keuken verkopen, dat is vaak makkelijker. Maar er zijn er ook die juist lol hebben in het zoeken naar oplossingen en die blij zijn als er iemand komt die buiten de gebaande paden kijkt. En ook kan natuurlijk niet iedereen van alles op de hoogte zijn, dus kijk vooral ook veel op internet en bij verschillende winkels.

ilsess
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2009 16:27

Re: Hoeveel heeft u van de prijs af gekregen?

Ongelezen bericht door ilsess »

De korting doet er helemaal niks toe!!! Ze kunnen de keuken wel 100% opprijzen en dan 50% korting geven. Zoek gewoon een keuken uit en kijk waar je em het goedkoopst krijgen kan

stofzuigertje

Re: Hoeveel heeft u van de prijs af gekregen?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De Keuken met 0% korting was goedkoopste.....


Ja U leest het goed, 0% korting en vaste prijzen voor elke kast!
Ikea dus!
Prima keukens en zacht sluitende laden en vrije keuze in elders apparaten te kopen of oude hergebruiken als die nog goed zijn!
Dus ik hoef geen sponsor van nog net levende Voetbal club....

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Hoeveel heeft u van de prijs af gekregen?

Ongelezen bericht door maxx »

Veger en blik....

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Hoeveel heeft u van de prijs af gekregen?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Ja U leest het goed, 0% korting en vaste prijzen voor elke kast!
Ikea dus!
Jaaah, en afhalen is ook nog gratis, montage kan tegen de hoofdprijs of je mag zelf dagenlang de "handige harrie" uithangen (stuur de vrouw maar op een weekeindje beautyfarm van vakantieveilingen.nl van de uitgespaarde euro's; scheelt een hoop echtelijke ergernis)
Dat KAN natuurlijk de beste oplossing zijn; wees blij dat er keus is!

Prima keukens en zacht sluitende laden en vrije keuze in elders apparaten te kopen of oude hergebruiken als die nog goed zijn!


Dan wel, vaak, aanpassen geblazen! IKEA is natuurlijk niet gek, de daar gekochte apparaten passen perfect. Bovendien mag je ook zelf de garantie dragen, uw verzekering zal oh zo blij zijn dat bij schade aan te tonen valt dat geen erkend installateur bezig is geweest, scheelt weer.......

Dus ik hoef geen sponsor van nog net levende Voetbal club....


Behalve als het 't amateur-cluppie van uw zoontje is, dan is de plaatselijke keukenboer zeer welkom om z'n centjes te doneren, hypocrysie ten top.....



Kortom, laten we gewoon blij zijn dat er in dit land voor ieder wat wils is.
Voor de extra handige klusser is er Ikea, KVIK en de Bouwmarkt, voor de steenharde onderhandelaar is er de DMG groep (ja u leest het goed ik adviseer de DMG groep, momenteel is er bepaald dat er tegen minimale marge, en die noem ik niet, verkocht MOET worden; lastige nasleep moet u op de koop toenemen), voor de "top-leken" zijn er de " adviesbureau's" en voor alle overige, serieuze keukenkopers is er een vergelijk van enkele zelfstandige zaken voldoende.

consument76
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 mar 2009 10:15

Re: Hoeveel heeft u van de prijs af gekregen?

Ongelezen bericht door consument76 »

Kortom, laten we gewoon blij zijn dat er in dit land voor ieder wat wils is.
Voor de extra handige klusser is er Ikea, KVIK en de Bouwmarkt, voor de steenharde onderhandelaar is er de DMG groep (ja u leest het goed ik adviseer de DMG groep, momenteel is er bepaald dat er tegen minimale marge, en die noem ik niet, verkocht MOET worden; lastige nasleep moet u op de koop toenemen), voor de "top-leken" zijn er de " adviesbureau's" en voor alle overige, serieuze keukenkopers is er een vergelijk van enkele zelfstandige zaken voldoende.
Precies de goede omschrijving van de verschillende klantengroepen. Ik ben wel blij dat ik tot de laatste groep behoor. Ik heb mijn keuken bij een kleine zelfstandige keukenzaak gekocht. Ik kan het iedereen aanraden.

Bart1981
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 okt 2009 14:36

Re: Hoeveel heeft u van de prijs af gekregen?

Ongelezen bericht door Bart1981 »

Denk dat wij ook bij de laatste groep gaan horen ;)

lampie69
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 nov 2009 00:05

Re: Hoeveel heeft u van de prijs af gekregen?

Ongelezen bericht door lampie69 »

Dat wil ik ook graag, maar de offerte van de keukenboer om de hoek is toch een kwart duurder dan in Duitsland.
Kwaliteit is vergelijkbaar dus is de keuze dan ook helder ondanks dat ik onze keukenboer om de hoek wel iets gun omdat hij ons prettig heeft geholpen.
Voor een paar eurotjes ga ik niet naar duitsland, voor een paar duizend euro wel.

Gesloten