LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie oh wie kan mij helpen met BKR

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
ricardo
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:02

wie oh wie kan mij helpen met BKR

Ongelezen bericht door ricardo »

Mijn krediet bij het BKR m.b.t tot "korting kodo" van legio lease is plottseling verdubbelt wat betekent dat ik diep in de problemen ben gekomen ik kan geen lening afsluiten bij de bank om mijn schulden te kunnen aflossen wie oh wie kan mij helpen en mij uitleggen of dit wel zomaar kan wat dexia bank heeft gedaan ik sta echt voor een raadsel en weet absoluut niet waar ik terecht kan met mijn verhaal/klacht
ik heb wel het BKR gebelt maar die wijst me terug naar Dexia, en Dexia heeft een verhaal waar ik van denk hier klopt echt helemaal niets van .
ik hoop dat er iemand is die mij wegwijs kan maken.
groetjes Ricardo

Harry 12
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 jul 2003 19:36

Re: wie oh wie kan mij helpen met BKR

Ongelezen bericht door Harry 12 »

Geplaatst op 28 Oct 2003 22:39 door Sara Etty


--------------------------------------------------------------------------------

Hi Ricardo,

De kredietregistratie bij het BKR stamt van enkele weken (ik geloof maximaal vier) na het afsluiten van de overeenkomst tussen jou en Dexia. Jij zegt dat sindsdien de omvang van het geregistreerde bedrag hoger is geworden? Sorry, maar ik begrijp je verhaal dus niet helemaal en hoop dat je dit kunt toelichten. Want als ik je wel goed begrijp is er toen een krediet geregistreerd bij het BKR dat naderhand veranderd is? Of dacht je dat de registratie om een lager bedrag ging, het bedrag dat je (aan rente al dan niet vooruit) betaalde aan Dexia? Want in dat geval is uiteraard dat bedrag niet relevant voor de registratie, dat is immers enkel de betaalde rente over het krediet. En het krediet betreft uiteraard een hoger bedrag en dat is wat het BKR op melding van Dexia heeft geregistreerd.

Groet, Sara

ricardo
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:02

Re: wie oh wie kan mij helpen met BKR

Ongelezen bericht door ricardo »

Sorry Sara ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest
het zit namelijk zo; mijn aankoopbedrag van "korting Kado" van legio lease is 6500,- euro dit was ook het bedrag waarmee ik geregistreed stond bij het BKR verder heb ik zelf niks verandert aan het contract.
Ik heb 5 maanden geleden ook gegevens opgevraagt bij het BKR en heb ze ontvangen en daarin staat ook huurkoop som is 6500,- euro
en 5 maanden later ga ik naar de bank om een lening af te sluiten en krijg ik tot mijn grote verbazing te horen dat die zelfde huurkoop som in plaats van 6500,- nu 14500,- euro was geworden en daarom was mijn vraag ook kan Dexia een huurkoop som zomaar verhogen bij het BKR
want dat is iets wat heel vreemd is.
Dus simpel gedacht is; ik leen bijvoorbeelt bij een bank 6500.- euro ik word geregistreed bij het BKR voor die 6500.- euro en 5 maanden later word ik bij het BKR voor 14500.- euro geregistreed terwijl ik maar 6500.- heb geleend bij die bank rara hoe kan dit ???
Ik hoop dat deze uileg ietsjes duidelijker is
en hoop weer gauw van je te horen
alvast bedankt
groet Ricardo

Mario
Berichten: 120
Lid geworden op: 19 aug 2003 20:42

Re: wie oh wie kan mij helpen met BKR

Ongelezen bericht door Mario »

Misschien is die 14000 euro wel de hoofdsom van de lening. En de rest rente vraag maar eens na.

Mario

Maarten Banco
Berichten: 202
Lid geworden op: 15 jul 2003 12:31

Re: wie oh wie kan mij helpen met BKR

Ongelezen bericht door Maarten Banco »

Hi Ricardo,

Ik heb de volgende theorie voor die verhoging van de BKR registratie. Je moet zelf maar even nagaan of deze plausibel is.

Je hebt een kortingskado schrijf je. Bij dat leaseproduct betaal je gedurende een aantal jaren (ik meen drie jaar) gewoon de rente over de hoofdsom. Na die periode is de rente die je moet gaan betalen (gedurende naar ik meen 7 jaar) mede afhankelijk van de koerswinst die in de eerste drie jaar is behaald. Als de koersen heel erg zijn gestegen dan hoef je voor de rest van de looptijd helemaal geen rente meer te betalen, als de koersen een beetje zijn gestegen krijg je wat minder korting en als de koersen zijn gedaald dan krijg je in het geheel geen korting. Dit laatste is ongetwijfeld bij jou het geval. Doordat van tevoren niet vast stond of je na drie jaar nog rente moest betalen en zo ja hoeveel rente, werden die toekomstige bedragen niet geregistreerd bij het BKR. Want toendertijd stond de betalingsverplichting immers nog niet vast. Dexia registreert niet alleen de hoofdsom (het bedrag waarvoor de aandelen gekocht zijn) maar ook de toekomstige rentebetalingen (die bij het kortingskado dus nog niet van tevoren, bij het ingaan van het contract, voor de totale looptijd vaststaan).

Ik vermoed nu dat nadat jij de eerste keer de gegevens hebt opgevraagd bij het BKR, jouw kortingskado aan het einde van die eerste periode is gekomen (de periode waarbij dus van korting nog geen sprake is) en dat Dexia toen formeel heeft vastgesteld dat jij geen korting krijgt op de rente voor de resterende 7(?) jaar. Vanaf dat moment zijn jouw verplichtingen dus definitief vast komen te staan en heeft Dexia de BKR registratie met die toekomstige verplichtingen verhoogd.

Groet Maarten

ricardo
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:02

Re: wie oh wie kan mij helpen met BKR

Ongelezen bericht door ricardo »

bedankt maarten volgens mij heb je gelijk, ik heb het nog eens nagekeken het is die rente wat ze erbij doen, maar kan ik daar iets tegen doen ?

Gast

Re: wie oh wie kan mij helpen met BKR

Ongelezen bericht door Gast »

Kun je het beste zelf bepalen.

Gast

Re: wie oh wie kan mij helpen met BKR

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi Ricardo,

Al wat wijzer geworden ?

Maarten Banco
Berichten: 202
Lid geworden op: 15 jul 2003 12:31

Re: wie oh wie kan mij helpen met BKR

Ongelezen bericht door Maarten Banco »

Hi Ricardo,

Aangezien de leasecontracten zo zijn opgesteld dat tussentijdse beëindiging eigenlijk betekent dat je alle toekomstige termijnen op een kleine korting na in zijn geheel in één keer moet betalen klopt de registratie in dat opzicht wel. Ik zou niet weten hoe je daar nog wat aan zou kunnen doen. Bij het aanvragen van een lening kijkt men naar je overige verplichtingen (zoals de verplichtingen jegens Dexia). Daarbij is het op zich niet relevant of deze verplichtingen ook bij het BKR geregistreerd staan. Mogelijk is je inkomen hoog genoeg om de lening te kunnen krijgen rekening houdend met de verplichtingen uit het leasecontract? Het gaat namelijk in de eerste plaats om de verplichtingen en niet zozeer om de hoogte van reeds uitstaande kredieten. Een en ander kan ik zo vanuit hier niet bekijken want daarvoor ben ik niet voldoende op de hoogte van jouw situatie. Ga eens met iemand van de bank praten zou ik zo zeggen.

groet Maarten

gast1234
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2003 02:00

Re: wie oh wie kan mij helpen met BKR

Ongelezen bericht door gast1234 »

Ricardo,

Ik had hetzelfde, met Dexia gebeld en deze gaven na lang aarzelen toe dat de registratie onlangs was bijgewerkt. Het bleek dat ze van de BKR op de kop hadden gekregen omdat ze in de registratie eerst alleen de hoofdsom van het contract hadden vermeld, terwijl ze ook de rente en de kosten zouden moeten vermelden, dat totale bedrag is namelijk het krediet. "U zult begrijpen dat we daar niet blij mee zijn, want nu zit u ineens met een veel hogere schuld", alsof ze dat een moer konden schelen.
Navraag bij mijn eigen bank leerde echter dat in dit geval Dexia "goed" gehandeld heeft, al was het natuurlijk vriendelijker geweest om hun clienten hiervan op de hoogte te stellen.

Succes.

toompy
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 aug 2003 19:33

Re: wie oh wie kan mij helpen met BKR

Ongelezen bericht door toompy »

Ook ik ben ben binnen een maand met 10.000 euro verhoogt ik heb het nu op gevraagt de zo veelste praktijken van dexia .
maar dit mag niet wat ze doen ik zal daar melding van maken bij de benodigede instanties

Gesloten