LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AEGON Bank Eigen stijl sparen OPGELET !!!!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
changi

AEGON Bank Eigen stijl sparen OPGELET !!!!

Ongelezen bericht door changi »

Ik heb sinds een aantal maanden een eigen stijl spaarrekening bij AEGON Bank , dit is een vrij opneembare spaarrekening.

ECHTER !! ik kan nu inmiddels 1 week al niet bij mijn geld en AEGON komt ook niet met een oplossing . Het enige wat ze zeggen dat er een technisch probleem is en geen idee hoe lang dit kan gaan duren.

Kennelijk hebben ze geen geld meer nu ze die 1 miljard gaan terugbetalen en een technisch probleem is dan een prachtige smoes.

Ik wil iedereen dus waarschuwen voor AEGON bank. Weet waaraan je begint als je een eigen stijl spaarrekening opent bij de AEGON . Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Consumentt

Re: AEGON Bank Eigen stijl sparen OPGELET !!!!

Ongelezen bericht door Consumentt »

changi schreef:ik kan nu inmiddels 1 week al niet bij mijn geld en AEGON komt ook niet met een oplossing . Het enige wat ze zeggen dat er een technisch probleem is en geen idee hoe lang dit kan gaan duren
Lijkt verdacht veel op de situatie met DSB telebankieren vlak voor de val.
Stond er iets opruiends in de Volkskrant :mrgreen:

Noble

Ongelezen bericht door Noble »

je kan zeggen wat je wilt.. maar het ís een eigen stijl...

en over smaak valt niet te twisten :mrgreen:

__oi__

Ongelezen bericht door __oi__ »

Typisch ik kan er gewoon bij....

Ik word altijd zo blij van die goed onderbouwde uiteenzettingen hé. zucht
changi schreef: Kennelijk hebben ze geen geld meer nu ze die 1 miljard gaan terugbetalen en een technisch probleem is dan een prachtige smoes.

Ik wil iedereen dus waarschuwen voor AEGON bank. Weet waaraan je begint als je een eigen stijl spaarrekening opent bij de AEGON . Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
...Wacht laat me in jouw stijl reageren....:

Kennelijk heeft Changi geen geld meer op zijn spaarekening aangezien hij recent de belastingdienst moest terugbetalen. Nu kan hij een andere lening niet meer terugbetalen. Fout bij de bank leggen is dan een prachtige smoes.

Ik wil iedereen dus waarschuwen voor Changi. Weet waaraan je begint als je Changi geld leent. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

changi

oi,

als jij alles zo goed weet, kom maar dan bij langs, dan kan je het zelf zien!!

Maar oi zal waarschijnlijk wel een medewerker van AEGON zijn denk ik.

en ook erg knap van jou dat jij mijn hele financiele situatie weet. Weet jij ook de lotto getallen van volgende week, gelieve die dan even aan mij door te geven, dan heb ik dat geld van AEGON niet meer nodig

__oi__

Volgens dit Forum ben ik medewerker van aegon, DSB, ELQ, AbnAmro, Agis, De lotto, postcodeloterij en nog een stuk of wat.
Anders geformuleerd, wanneer je het oneens met een poster bent die (onterecht of in ieder geval ongefundeerd) een bedrijf afzeikt en niet meegaat in de stemmingmakerij dan ben je een medewerker van dat bedrijf. Zucht.

Uiteraard ken ik je financiele positie niet. Dat was mijn punt nou juist.... Net zoals jij de financiele positie van Aegon niet weet, maar doet alsof dat je het wel weet en daardoor onzin verkondigd op dit forum.... net als ik deed met jou financiele situatie.

Overigens twijfel ik geen moment dat jij niet aan je geld kunt komen. Dat hoor je me ook nergens zeggen. Ik zeg alleen dat ik er wel bij kan, en dat je redenering poep is.

changi

Het punt bij AEGON is gewoon dat er een probleem is met de eigen stijl rekening die AEGON niet wenst op te lossen. Ik heb ze de afgelopen week 5x aan de telefoon gehad en verder met de mededeling dat ze de klacht zullen doorgeven zijn ze niet gekomen.

Een beetje bank zou met een oplossing komen, AEGON doet dit dus niet , vandaar dat ik iedereen waarschuw. Gezien de zwakke financiele positie van AEGON ( waarom hebben ze anders geld van Bos geleend ) heb ik gezien de reactie van AEGON ernstige vermoedens dat er andere zaken spelen , o.a. het misschien niet kunnen betalen van spaargelden.

Er zijn genoeg andere banken die ook rond de 2,8% spaarrente geven en waar je ( ik ) dergelijke problemen nooit hebt ( o.a. OHRA )

Tevens is dit ook weer een voorbeeld van een bank die klanten lokt met hoge rentes en die daarna de rente sneller verlaagd dan de concurrentie doet. Dan hopen ze dat de mensen het teveel moeite vinden weer van bank te veranderen.
en welke bank DEED dat ook ....... juist de DSB bank.

Ik snap best dat de rente niet meer 5% kan zijn nu maar AEGON zit nu aan de onderkant van de markt ipv de bovenkant.

__oi__

http://www.spaarrente.nl/

Zoals je ziet zit Aegon aan de bovenkant van de markt, dus je praat weer beetje poep. Overigens baal ik er net zo van als jij. Ik had eerst een Aegon internetspaarente waarvan de rente plots achterlijk laag werd. Bleek dat er een nieuwe product was bij Aegon ( Eigen stijl) waarbij de rente aanzienlijk hoger ligt. Maar helaas is het het geen rente meer van boven de 4%... zoals nergens...( uiteraard wel kijken aar vrij opneembare rekeneningen.

Overigens kan je met de Eigen Stijl een spaarpot creeeren waarmee je een rente krijgt die hoger ligt dat de hoogste in de lijst. De Ohraspaarekening is echt ruk als je goed naar de voorwaarden kijkt. ( alleen eerste 6 maanden hoge rente EN alleen over maandelijks bedrag, dus niet over je saldo...)

changi

nou bij OHRA krijg je na die 6 maanden 3,2% , nadeel is wel dat je maar een maximaal bedrag per maand kan sparen.

Nog even iets anders over AEGON spaarrekening. Let op als je automatisch gaat sparen bij ze. Wil je daarna opnemen dan blokkeren ze je rekening totdat de storno periode is afgelopen en dat is volgens AEGON 6 weken. Volgens mij is dat tot en met vandaag nog 4 weken maar AEGON loopt kennelijk iets op de zaken vooruit. En voor die giga hoge extra rente die ze geven bij automatische incasso hoef je het ook niet te doen.

changi

Nou je gelooft het niet maar na 1 week is het Aegon gelukt de blokkade op mijn rekening op te heffen.

Nu de blokkade eraf is heb ik meteen maar de rekening opgeheven want met een dergelijk Bank wens ik niet langer zaken te doen. Zijn genoeg andere banken met veel betere service tegen een vergelijkbaar rente percentage.

AEGON Bank

Ongelezen bericht door AEGON Bank »

Beste Changi, allereerst goed om te horen dat het probleem is opgelost. Jammer dat dit voor een negatieve ervaring heeft gezorgd, wellicht kan ik het één en ander ophelderen.

Ik begrijp dat je gebruik maakt van een incasso om te sparen bij AEGON Bank. Bij een incasso worden de bedragen geblokkeerd, gedurende de storneringstermijn. Dit is de termijn waarbinnen je het geïncasseerde bedrag zonder opgaaf van reden kunt terugboeken. Aan een storneringsverzoek moeten wij altijd voldoen.

Wanneer we het bedrag in deze periode niet zouden blokkeren, lopen we het risico dat het geïncasseerde bedrag opgenomen wordt en daarna ook wordt gestorneerd. Vanaf 1 november 2009 is er een nieuwe Europese Richtlijn Betaaldiensten, waarin is vastgesteld dat de blokkeringsperiode 56 dagen is. Daarvoor werd de storneringstermijn bepaald door het contract dat een bank met Equens heeft, de partij die het betalingsverkeer in Nederland verzorgt.

Het is mogelijk om ook tijdens de blokkeringsperiode te beschikken over je geld, door het terug te laten boeken door je bank. Bij de meeste banken is dit met één telefoontje geregeld.

In alle andere situaties is het saldo altijd vrij opneembaar.

Zoals ik hierboven aangaf gelden er vanaf 1 november 2009 nieuwe richtlijnen, kijk voor meer informatie hierover eens op Richtlijn Betaaldiensten.

Mochten er nog vragen of andere opmerkingen zijn over AEGON spaarproducten dan kun je contact met ons opnemen via 088 - 344 03 44, E-mail, Twitter of een live chat.

Met vriendelijke groet,

Piet van den Boer
AEGON Bank

peewee

Ongelezen bericht door peewee »

Wat een onzinverhaal van AEGON Bank (voorheen berucht onder de naam Spaarbeleg, u weet wel die van die woekerpolissen en Sprintplanaandelenlease !)
Aan een storneringsverzoek moeten wij altijd voldoen
Dat klopt. Maar Aegon Bank hoeft niet te voldoen aan verzoeken tot overmaking naar de tegenrekening, nadat gebleken is dat een incassopost gestorneerd is. Blijkbaar heeft Aegon Bank dus de eigen administratieve organisatie niet op orde.

changi

het punt is dat die storno alleen van toepassing is op het bedrag wat automatisch was geincasseerd, in mijn geval 150 euro. Maar bij Aegon was het hele saldo geblokkeerd en dat slaat nergens op.

Het probleem was dus niet dat ik over mijn gehele saldo kon beschikken behalve de laatste 150 euro.

Tevens geeft AEGON hier zelf aan , per 1 november !!! echter de incasso vond plaats 8 oktober. Toen was die langere storneringstermijn nog niet eens van toepassing wettelijk gezien, maar bij Aegon lopen ze op de zaken vooruit.

__oi__

peewee schreef:Wat een onzinverhaal van AEGON Bank (voorheen berucht onder de naam Spaarbeleg, u weet wel die van die woekerpolissen en Sprintplanaandelenlease !)
Aan een storneringsverzoek moeten wij altijd voldoen
Dat klopt. Maar Aegon Bank hoeft niet te voldoen aan verzoeken tot overmaking naar de tegenrekening, nadat gebleken is dat een incassopost gestorneerd is. Blijkbaar heeft Aegon Bank dus de eigen administratieve organisatie niet op orde.
Nee, jij schrijft een onzinverhaal. allereerst uiteraard door er zaken bij te halen die in deze niet relevant zijn, maar daarnaast ook ten aanzien van de daadwerkelijke inhoud.
Kijk: Via incasso wordt 150,-- van zijn priverekening naar Aegon overgemaakt. Hier zit een risico aan indien hij die 150,-- ook meteen weer zou kunnen opnemen van zijn spaarrekening. Immers, wanneer hij dat zou doen, en DAARNA de opdracht zou geven aan de bank waar zijn priverekening loopt om het bedrag te storneren, dan staat hij dus 150 rood op een spaarrekening.
Het enige wat nu dus nog overblijft van je verhaal is dat Spaarbeleg onderdeel van Aegon is. :roll:

Wat natuurlijk wel heel vreemd is dat het GEHELE saldo is geblokkeerd en niet alleen die 150,--, daar is blijkbaar iets anders aan de hand.

The Voice

Ongelezen bericht door The Voice »

Storneringstermijn vóór 1 november 2009 was 30 dagen (1 maand dus)

Gesloten