LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] REPARATIE PACKERD BELL COMPUTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
bri-positivo

REPARATIE PACKERD BELL COMPUTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door bri-positivo »

:twisted:

Beste radar, ik wil jullie toch een probleem voorleggen die voor ons al maanden duurt.
Hoe ga je om met je klanten?
We hebben een computer van packerd bell uit december 2000.
Hij is gekocht bij modern electronics.
Afgelopen juli, 15 juli wel te verstaan werd onze computer opgehaald, want hij deed niets meer.
Nu is het zo dat wij een verlengde verzekering bij modern hebben afgesloten die het einde van dit jaar afloopt.
Maar dit even terzijde.
Het bedrijf DYNAFIX komt de computer halen en kijken wat er aan de hand is en sturen dan een bon op wat er gemaakt moet worden en of je daar akkoord mee gaat.
Zij gaan dan bij packerd bell het onderdeel bestellen.
Ik heb geloof ik wel 25 keer gebeld waar onze computer nu blijft.
Ja mevrouw, het onderdeel zit nog niet bij de bestelling.
Standaard opmerkingen, ik heb op een gegeven moment gezegd dat ik van het bedrijf DYNAFIX ook wel wat service mag verwachten.
We hebben dus tot begin september moeten wachten op onze computer!!!!!!!!!!! We moesten even 280e voorschieten die we hopelijk wel terug zullen krijgen van modern, want dat geld hebben we dus ook nog niet terug.
Ps. voor dat ik vergeet, de moederboard moest vervangen worden.
Ik zet hem dus aan en hij doet dus gewoon niets, grgrgrgrgrgrrrrr.
Ik weer gebeld naar het bedrijf, hij zou wederom opgehaald worden.
Wel even vermeld dat ik het niet normaal vind na zo,n lange tijd je computer kwijt en jij doet het nog niet.
Uiteindelijk kregen we weer een bon opgestuurd dat nu de harddisk kapot zou zijn en of we even 252e willen betalen??????????????????
Wij denken we hebben nog garantie, laten we het maar doen dan.
We zitten nu op 3 november 2003 en nog steeds geen computer terug.
Dadelijk loopt de garantie af en we moeten dat dadelijk dus zelf gaan betalen.
Beste radar dat is toch niet normaal dat je je computer zolang kwijt bent.
Je zult hem maar nodig hebben voor je werk of zo.
Zouden jullie hier op willen reageren???
Bij voorbaat dank.
Hartelijke groeten van Brigitte Jegen.

Gast

Re: REPARATIE PACKERD BELL COMPUTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

nee dat is zeker niet normaal.
als je een uitgebreide garantie erop hebt, zoals u uiteenschetst, behoef je die kosten van onderdelen niet eens te betalen, dynafix slaat u dus aan voor die reparatiekosten, ik zou onder protest betalen en naar een een rechtswinkel stappen om maatregelen te treffen tegen dat bedrijf, want ik vermoed dat hier enigszins sprake is van oplichterij van het bedrijf; zij hebben kennelijk de bedoeling om snel rijk te willen worden.
informeren kan nooit kwaad.

Gast

Re: REPARATIE PACKERD BELL COMPUTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Hoewel het natuurlijk absurd is dat je zo'n ellende met die bedrijven hebt moet je je niet blindstaren op je garantie. Het is natuurlijk niet zo dat die garantie elke losse schroef gaat vergoeden.

16again
Berichten: 16197
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: REPARATIE PACKERD BELL COMPUTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door 16again »

U heeft ruim voor het verstrijken van de garantietermijn deze garantie geclaimd.
Dat de reparatie uitloopt tot na de afloop garantietermijn doet niets af aan het feit dat u gewoon recht heb op reparatie.
Ik ken de garantieregeling niet, maar het lijkt mij dat componenten zoals HD en MOBO, bij normaal gebruik niet defect mogen raken en dus gewoon kosteloos vervangen moeten worden.
Omdat u zo lang moet wachten kunt u ook aandringen op een vervangend apparaat.

Ik zou NOOIT een PC aanschaffen met verlengde garantie:
-na 2 jaar is de PC verouderd en wil ik nieuw
-sowieso heb je, op grond van europese regelgeving, al recht op 2 jaar garantie

CreativeMind

Re: REPARATIE PACKERD BELL COMPUTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door CreativeMind »

Reparatie? daar doen ze niet aan bij Packard Bell! Na de eerste keer opgestuurd te hebben (reparatie in Duitsland schijnbaar) kreeg ik hem ongerepareerd terug. Na hem een 2e keer opgestuurd te hebben ben ik hem tot nu toe kwijt... Het schijnt nog zoiezo wel een week te duren konden ze mij vertellen!

harold

Re: REPARATIE PACKERD BELL COMPUTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door harold »

oplossing: luisteren doet PB niet, dus gewoon helemaal platmailen zodat hun hele systeem warmloopt. dan luistere ze ineens vaak wel

wilma brouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2008 13:52

Re: REPARATIE PACKERD BELL COMPUTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door wilma brouwer »

hallo ik reageer ook maar even
heb net een notenbook van nog geen 4 maanden oud
nu wil het geschieden dat hij afgelopen zaterdag nog in orde was sluiten hem netjes af
komen smorgens beneden doen hem weer aan en het beeld scherm is zomaar in enen gebarsten zij kan zijn dat het van binnen uit is gebarsten en nu tot mijn schrik kosten hij mijn 449 euro
en heb ik geen garantie op deze zaken vind het niet normaal jhe betaald zoveel geld en repareen doen ze niet ja moewt het zelf bekostigen en de rekening is niet gepeperd is nog duurder dan de notenbook zelf
oplichters zijn het bij packerd bell
naar mijn mening en daar best kwaad over :evil:

Bulldog14
Berichten: 150
Lid geworden op: 10 aug 2006 14:02

Re: REPARATIE PACKERD BELL COMPUTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Bulldog14 »

1: Dit thread is al 5 jaar oud.
2: Ik dacht dat mijn Nederlandse slecht was...
3: Scherm is "zomaar" gebarsten eh? De fabrikant heeft geen vertrouw
in "zomaar"natuurlijk. Je beste optie is bij je leverancier langs te
gaan en zien wat hij kan voor jou betekenen. Als je wilt via de
fabrikant dan woord het betalen of wegwezen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: REPARATIE PACKERD BELL COMPUTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door BBCS »

Een scherm barst nooit vanzelf.

En ook al is dan de laptop heel duur, eigen schade valt niet onder de garantie.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: REPARATIE PACKERD BELL COMPUTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door jor »

Hier heeft BBCS gelijk, TFT/Laptopschermen breken echt niet overnacht.Helaas zijn alle kosten voor de gebruiker.
eplaatst op 10 Okt 2008 14:01 door wilma brouwer

hallo ik reageer ook maar even
heb net een notenbook van nog geen 4 maanden oud
nu wil het geschieden dat hij afgelopen zaterdag nog in orde was sluiten hem netjes af
komen smorgens beneden doen hem weer aan en het beeld scherm is zomaar in enen gebarsten

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: REPARATIE PACKERD BELL COMPUTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door LeoZ »

Misschien 1 v.d. kinderen of echtgenoot per ongeluk de boel kapot gemaakt (torderen van het scherm, gaat altijd fout), terwijl de dame in kwestie er niet bij was.... en dát werd verzwegen.... Tja... da's pech!... maar geen garantie v.d. dealer of fabrikant.. of zouden de Kaboutertjes het gedaan hebben?....

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: REPARATIE PACKERD BELL COMPUTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door BBCS »

Je zou versteld staan hoevaak dat er geprobeerd wordt om de eigen schade toch onder garantie gerepareerd of vervangen te krijgen.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: REPARATIE PACKERD BELL COMPUTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 11 Okt 2008 00:16 door BBCS

Je zou versteld staan hoevaak dat er geprobeerd wordt om de eigen schade toch onder garantie gerepareerd of vervangen te krijgen.
Je zou er van versteld staan hoe vaak winkeliers onder hun (wettelijke) garantieverplichtingen proberen uit te komen. :wink: Zoals jij bijvoorbeeld.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: REPARATIE PACKERD BELL COMPUTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Kunnen we niet gewoon redelijk tegen elkaar doen?
Dit is een consumenten forum ja, maar het zou raar zijn als de ondernemer altijd maar wordt afgeschilderd als oplichter of wat dan ook.
de ondernemer moet geld verdienen, zo simpel is dat.. en als die bij alles zou zeggen kijk hier hebt u een nieuwe dan gaat het gewoon niet goed komen.. consumenten denken altijd maar dat de ondernemer s'avonds naar zijn vrijstaande huis in wassenaar gaat, maar bedenken zich niet welke verantwoordelijkheden die ondernemer heeft.
zowel de consument als de ondernemer moeten gewoon respect voor elkaar tonen en niet direct afschilderen als oplichter (uitzonderingen daargelaten, een ondernemer moet natuurlijk wel gewoon een KVK ect. hebben)
Maar je moet wel redelijk blijven, een ondernemer kan natuurlijk nooit levenslange garantie geven en de consument moet gewoon goede service kunnen verwachten. maar niet de problemen van de ondernemer negeren
Ik ben hier noch de ondernemer noch de consument aan het verdedigen maar vraag wel of beide partijen wel redelijk kunnen blijven.
er zijn hier meer consumenten dan ondernemers, en BBCS ligt regelmatig onder vuur, soms terecht en soms onterecht... BBCS begeeft zich ook op glad ijs door hier ondernemers te verdedigen, daar heeft hij in ieder geval alles behalve baat bij, maar het zou toch raar zijn als de ondernemer geen recht van spreken had.
Doordat de ondernemer hier in de minderheid is het voor hem moeilijker om te laten zien dat hij niet onredelijk is.
Ik kan me dan ook best voorstellen dat BBCS zich in het nauw gedreven voelt en dan iets wat overtrokken reageert.
De kern van dit verhaal/betoog is in ieder geval dat de ondernemer niet altijd een alleenstaand huis in wassenaar heeft met een zwembad in de achtertuin. Dat geeft de ondernemer geen recht om zich aan alle wetten te onttrekken, maar wel op redelijkheid van de consument

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: REPARATIE PACKERD BELL COMPUTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik kan me dan ook best voorstellen dat BBCS zich in het nauw gedreven voelt en dan iets wat overtrokken reageert.
Je legt precies de vinger op de zere plek. :lol: :wink:
Of je gooit het dartpijltje precies in de roos.

Wat ik ook aan wil geven is dat het voor een hele grote winkelketen het totaal anders is dan voor een zelfstandige ondernemer die bij geen keten is aangesloten.

Oke, ik kan ook bij zo'n grote keten aansluiten, maar zoals andere kleine zelfstandige wil ik dat niet, omdat die grote ketens meer gericht zijn op verkoop en de kleine zelfstandige zich meer richten op de reparaties en service.

Persoonlijk ben ik voor een systeem waarbij de verkopende partij ook verplicht wordt om ook support te leveren.

Tuurlijk gaan grote ketens ook wel eens over de schreef, maar dan worden de regels aangepast waardoor die grote ketens dan worden aangepakt, maar die regels betekenen dan ook dat de kleine zelfstandige keihard wordt aangepakt.

Oftewel, de kleine ondernemers moeten ze altijd hebben, terwijl die grote ketens kunnen doen wat ze willen.

Een voorbeeld:

Als een kleine ondernemer de klant zou doorverwijzen naar de fabrikant, wordt die ondernemer aangevallen dat hij een oplichter, enz is, terwijl als de grote keten dat doet (een bekende grootgrutter doet niet anders) dan is het opeens hulde.

Over die garantieclaims na het verstrijken van de garantieperiode:

Voor de meeste grote ketens geen probleem, omdat die ontzettend veel omzet hebben, echter voor een kleine zelfstandige een ware nachtmerrie. Dit omdat die kleine zelfstandige niet die omzet heeft van een grote keten.

Je ziet trouwens wel dat steeds meer kleine zelfstandige in grote problemen komen door dergelijke regels.
Laatst gewijzigd door BBCS op 11 okt 2008 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: REPARATIE PACKERD BELL COMPUTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door WillemV »

Mmmh. Waar is BBCS in dit topic in het nauw gedreven waardoor hij in dit topic overtrokken gereageerd heeft?
Met andere woorden, jullie zijn nu in een verkeerd topic aan het posten waardoor de twee voorgaande berichten nogal eigenaardig overkomen. Vooral over een aantal weken/maanden :wink:

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: REPARATIE PACKERD BELL COMPUTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door gravedigger »

Kom eens met een ander huilverhaal, i.p.v. die zielige kleine ondernemer BBCS.

Bulldog14
Berichten: 150
Lid geworden op: 10 aug 2006 14:02

Re: REPARATIE PACKERD BELL COMPUTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Bulldog14 »

De probleem met jou Willem is dat je zet altijd een grote verhaal neer en ieder keer iemand probeert jou te aanspreken over jou "punten" dan heb jij het niet gezegd or zo bedoelt. Ik heb wat ontkenners meegemaakt in mijn tijden maar jij steekt een kop boven dat boel uit. Mensen zijn allang niet zo dom als jij denkt. Ik weet PRECIES wat jij bedoelt met je uitspraken. Probeer niet slim te zijn en onderuit te draaien als je word erover aangesproken. Maar goed dit zal je ook vast ontkennen..... :roll:

Gesloten