LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iets bestellen wat voor de levering is afgeprijsd

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Sannoe
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 nov 2009 09:52

Iets bestellen wat voor de levering is afgeprijsd

Ongelezen bericht door Sannoe »

Beste mensen,
Zie onderstaande e-mail die ik zojuist heb verstuurd naar Leenbakker. Wie van de leden heeft ooit zoiets meegemaakt en wat zijn mijn rechten in deze.

Geachte heer / mevrouw,
Op 24/10 j.l heb ik het volgende besteld bij uw filiaal in Zaandam.
* 2 bureau's a €120 p/s met een aanbetaling van €40.De bureau's zijn op 27/10 geleverd en opgehaald.
* 1 salontafel Gwen (wit) a €149 met een aanbetaling van €49. De tafel kon pas vanaf 8/11 geleverd en opgehaald worden. Ik heb gekozen voor 12/11 als afhaal datum.
Vandaag 1/11 kreeg ik uw folder in de bus waarin u diezelfde tafel aanbiedt voor €99,99. Uw website bevestigt deze afprijzing.
U begrijpt wel dat ik me besodemieterd voel omdat ik €49,001 meer heb betaald voor een tafel die ik nog niet gekregen heb en die de anderen voor maar €99,99 mogen kopen.

Bent u bereid de teveel betaalde €49,001 in mindering te brengen bij het voldoen van het restbedrag?

Met vriendelijke groet,

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Iets bestellen wat voor de levering is afgeprijsd

Ongelezen bericht door kweenie »

In principe ga je akkoord met de prijs op moment van bestelling, ook als het product later in de aanbieding zou zijn. Vaak wordt er bij speciale acties (kortingsbonnen etc.) ook expliciet vermeld dat de actie niet geld voor al bestelde spullen. Maar sommige winkels willen je dan toch wel wat korting geven, ook omdat ze zich wel kunnen voorstellen dat je je belazerd voelt en ze graag een tevreden klant willen. Afwachten dus.

16again
Berichten: 16405
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Iets bestellen wat voor de levering is afgeprijsd

Ongelezen bericht door 16again »

Inderdaad kun je niet achteraf van de actieprijs gebruik maken.
Je kan nog 4 euro besparen: :D
Annuleer je gekochte tafel. Dit kost 30% = 45,- Euro.
Vervolgens koop je dezelfde tafel weer voor 49,- Euro minder

Sannoe
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 nov 2009 09:52

Re: Iets bestellen wat voor de levering is afgeprijsd

Ongelezen bericht door Sannoe »

Bedankt allemaal voor de reacties. Ik zal jullie op de hoogte houden hoe het afgelopen is.

trigano
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mei 2007 14:11

Re: Iets bestellen wat voor de levering is afgeprijsd

Ongelezen bericht door trigano »

Ga gewoon naar de winkel, wij hadden het een tijdje terug ook bij LB, allemaal nieuwe meubels besteld en 2 weken later kreeg je de aanbieding: 20% korting op alle meubels.
Ik ben langs gegaan en ik kreeg 3 weken later mijn meubels met 20% korting.

Sannoe
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 nov 2009 09:52

Re: Iets bestellen wat voor de levering is afgeprijsd

Ongelezen bericht door Sannoe »

Beste mensen,
Hierbij het antwoord van de klantenservice van Leenbakker.

1. Het artikel moet in de week voordat de folder uitkomt aangeschaft zijn (dus maximaal 7 dagen voor uitkomen folder).
2. De klant kan alleen in de 1e week van de folder het prijsverschil terug krijgen (tussen aanschaf en reclamatie kunnen meer dan 7 dagen zitten).
3. De klant moet een originele bon kunnen overleggen, zodat de datum gecontroleerd kan worden.

Aangezien u de artikelen op 24 oktober jl. heeft gekocht en de folder geldig is vanaf 01 november, voldoet u niet aan de hierboven gestelde voorwaarden.

Echter, ik ben vanmorgen gegaan naar het filiaal in Zaandam waar ik de tafel heb gekocht. De lieve dame van de servicebalie heeft mijn verzoek gehonoreerd en heeft de factuur zonder aarzeling aangepast naar €99,99.
Bij deze verdient de Leenbakker in Zaandam en vooral de service medewerkster een warme douche.

Gesloten