Geachte Heer (ik noem bewust geen naam),gerard1740 schreef: Ik ben blij dat Medion hier reageert, mijn klant nr 112049742.
Elk bedrijf verdient een kans om zijn fouten te herstellen, in afwachting van uw reactie...
Allereerst kan ik u melden dat wij uw probleem hoe dan ook gaan oplossen. Ik laat een van mijn medewerkers vandaag nog contact met u opnemen en laat u de keuze of u alsnog een (nieuwe) monitor wenst te ontvangen of uw geld terug wilt.
Ik heb de zaak intern onderzocht en kan u mededelen, dat uw monitor daadwerkelijk niet als zijnde ontvangen is ingeboekt bij Medion. Dit kan de volgende oorzaken hebben:
- TNT heeft het pakket niet afgeleverd, ofschoon dit wel op Track & Trace vermeld staat. Dit komt helaas, zij het niet frequent, wel eens voor.
- Het pakket is wel afgeleverd, maar is voor ons niet identificeerbaar vanwege het ontbreken van gegevens. Dit komt helaas regelmatig voor, maar ik kan onmogelijk vaststellen of dit hier het geval is.
- Het pakket is afgeleverd en is voorzien van correcte informatie, maar is desondanks door ons niet op de juiste order ingeboekt. Aangezien het inboeken van zendingen ook mensenwerk is, komt ook dit helaas, zij het incidenteel, wel eens voor.
Aangezien wettelijk is bepaald, dat de verantwoordelijkheid voor een zending te allen tijde bij de verzender ligt tot ontvangst is bevestigd, hetgeen ook logisch is, anders zou iedereen kunnen roepen dat hij/zij iets verzonden heeft, is de reactie van onze medewerkers, zij het uitermate vervelend voor de klant, op zich terecht. Aan de informatie op T&T kunnen geen rechten worden ontleend, aangezien TNT niet de ontvangende partij is.
Hoe het ook zij; als in de eerste alinea vermeld, zullen wij dit betreurenswaardige geval als een coulance-geval in behandeling nemen en ervoor zorg dragen dat u wordt gecompenseerd. Medion heeft er vanzelfsprekend geen enkele baat bij, dat klanten op deze manier worden benadeeld, ook al hoeft dit niet per definitie aan Medion te wijten te zijn. Wij nemen derhalve ook alle mogelijke maatregelen teneinde dit soort gevallen te voorkomen of in ieder geval tot een absoluut minimum te beperken.
Ik hoop hiermee het vertrouwen in onze organisatie tenminste enigszins te hebben hersteld.