LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC snelheid omlaag na 7/8 uur 's avonds

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
J3ffr3y
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 okt 2009 19:10

UPC snelheid omlaag na 7/8 uur 's avonds

Ongelezen bericht door J3ffr3y »

Iedere dag opnieuw na een uur of 7 gaat mijn internetsnelheid omlaag:

Mijn provider is UPC (voorheen chello) en ik heb (normaal) een internetsnelheid van 100Mbps, vrij snel dacht ik toch? Dit is wat er gebeurt na bovengenoemde tijd:

- pagina's laden nog vrij vlot, maar trager dan normaal
- filmpjes, spelletjes online e.d. is geen optie meer, door zeer traag laden

Ik vroeg mij af of er nog meer mensen dit probleem ervaren en wat het beste is wat ik nu kan doen.

Ik weet trouwens niet tot hoe laat het duurt, maar zeker tot na 1 uur 's nachts.

Alvast bedankt voor je reactie! :wink:

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: UPC snelheid omlaag na 7/8 uur 's avonds

Ongelezen bericht door Ulbe »

De ellende met kabel internet is dat wanneer het druk is de snelheid naar beneden gaat bij het kabel internet,

Zelf heb ik ook kabel internet en kan uw bevindingen onderschrijven, deze problemen had ik niet met ADSL, deze bleef altijd stabiel en wisselde nooit,

Kabel is over het algemeen sneller dan ADSL, wanneer het druk op de lijn is, zal ADSL het vaak winnen van kabel,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

stofzuigertje

Re: UPC snelheid omlaag na 7/8 uur 's avonds

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hoewel ADSL ook bij veel gebruik zal terug vallen..

De Kabel TV heeft dus nu nog meer digitale kanalen en telefoon die in deze uren zwaarder gebruikt worden dus naast Internet gaan ook de overige diensten naar zwaarder gebruik.

Lichte abbonnementen, zowel Kabel als ADSL zullen in de avond uren nauwelijks terug vallen dus die zijn vaak stabieler...

Films kijken of downloaden kun je dus beter op andere tijden doen, en de makkelijke dingen in de avond uren doen.

MarcoGB
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 okt 2009 19:21

Re: UPC snelheid omlaag na 7/8 uur 's avonds

Ongelezen bericht door MarcoGB »

of gewoon ergens gaan wonen met minder kabel gebruikers :roll:

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC snelheid omlaag na 7/8 uur 's avonds

Ongelezen bericht door agro »

Door de firma list en bedrog wordt de internetsnelheid bewust afgeknepen, zie onderstaande topics:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 68&t=71521

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 24&t=71760

J3ffr3y
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 okt 2009 19:10

Re: UPC snelheid omlaag na 7/8 uur 's avonds

Ongelezen bericht door J3ffr3y »

stofzuigertje schreef:Films kijken of downloaden kun je dus beter op andere tijden doen, en de makkelijke dingen in de avond uren doen.
Dat is toch absurd? Ik betaal voor een 100Mbps verbinding om daar ieder moment van de dag gebruik van te kunnen maken. Overdag werk ik, dus als ik dan 's avonds thuis kom, of er nou druk gebruik wordt gemaakt van internetdiensten of niet, dan wil ik de volle bak, en niet wat overblijft!

Iemand al een idee hoe dit op kan worden gelost?

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: UPC snelheid omlaag na 7/8 uur 's avonds

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste j3ffr3y,

Je schrijft dat je een 100 Mbit abonnement hebt,

Welke snelheden kun je pakken overdag en 's avonds?,

Het is waar wat Stofzuigertje schrijft, de snelle abonnementen wisselen bij de kabel het meeste, er wordt dan 100% capaciteit van de kabel getrokken en de eersten die dat merken zijn de snelle abonnementen,

In deze situatie zou ik gaan downgraden naar de snelheid die u overdag kan halen of overstappen naar een andere provider,

Laat het ons even weten,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

Enecodaan
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 okt 2009 22:46

Re: UPC snelheid omlaag na 7/8 uur 's avonds

Ongelezen bericht door Enecodaan »

Die 100Mbit zijn theoretische snelheden he.. Die haal je praktisch nooit.

Zoals gezegd.. Kabel word snelheid teruggebracht, ADSL iets minder, maarja.. daar heb je ook nog nauwlijk (niet ) 100mbit abbo's.

Doe eens een snelheidstest ( even googlelen ) op de tijden dat je het gevoel hebt dat het trager word. Ook moet je kijken of je niet toevallig aan het uploaden bent ( met bijv bittorrent ) of iemand anders dat in het huis doet. Daarbij.. als je draadloos hebt haal je tenzij je een N verbinding hebt zoiezo maar 54 mbit max.. Even router uit/aan kan ook helpen.

Ik zou hiervoor echt niet naar een andere provider stappen, omdat het overal kan gebeuren.

Gesloten