LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] dsb,mijn bemiddelaar,reaal en ik......euh snap het niet meer
dsb,mijn bemiddelaar,reaal en ik......euh snap het niet meer
Allereerst, met ons volle verstand een tweede hypotheek genomen bij dsb, en kunnen we gelijk een eventuele discussie sluiten over wel of niet slim.
31000 euro 152 euro over 20 jaar met een levenverzekering bij reaal(profijtplan) van 92 euro p/m
nu waren wij het over het rendement van profijtplan niet tevreden en tevens over een koopsompolis, we hebben een klacht ingediennd bij de dsb bank en ze stuurden een bemiddelaar van hun kant om tot een goede oplossing te komen.
na 2 maanden kwam het voorstel de huidige hypotheek om te zetten in hypotheek voor 10 jaar waar dan reaal afgekocht zou worden,in de hypotheek zou worden gestort en we zouden dan nog maar 10 jaar ongeveer 334 euro p/m betalen en dan helemaal klaar zijn.
dus of de nieuwe keus of nog 17 jaar op de oude manier waar het profijtplan dan in 1 keer de 31000 zou aflossen met als feit dat reaal 22000 euro garandeerde na afloop van het profijtplan, met een beetje pech blijf je op het eind met een restschuld zitten van nog eens 9000 euro.
we besluiten voor de 10 jaar optie te gaan.
nu begint de ellende, contract ondertekend en vervolgens hoor je weer 2 maanden niets, wij weer bellen met onze tussenpersoon, hij weer aan het werk, bij dsb werkt iedereen langs elkaar heen want ik wordt wekelijks gebeld dat de voorgestelde en ondertekende optie niet kan. de tussenpersoon weer bellen en eindelijk ma bijna 5 maanden post van reaal dat verzekeing is stopgezet en dat het bedrag van 2200 euro naar de dsb zal worden overgemaakt(brief 23 september)
op 1 okt wordt nog steeds het oude bedrag van 152 euro afgeschreven maar niet meer de 92 euro.
op 12 okt weten we wat er gebeurd is...........
vragen.
ik krijg nu een brief van de dnb dat ik elke maand 148 euro moet betalen, dus? niet 152 het oude bedrag, niet het nieuwe bedrag van 334 maar 148? wij snappen het niet meer en er iemand over bellen lukt al helemaal niet meer.
wat moet ik nu doen, die 148 euro betalen of niet betalen, want nu klopt het niet.
aan reaal een klacht ingediend dat ik maar geen bericht kreeg wat het overgemaakte bedrag precies was aan de dsb.
krijg ik een brief dat ze, en let nu goed op, dat ze 2222 euro hebben overgemaakt aan de dsb op "12 oktober"
neemt reaal ons nou in de **** met die 12 oktober?
het proffesionele telefoonteam van de dnb die je kan bellen met vragen weten zoals gewoonlijk nergens op te antwoorden, behalve dan dat die 2222 euro vast niet weg is en dat ik gewoon moet voldoen aan mijn verplichtingen, maar die kloppen niet, ik wil graag 334 euro betalen en niet een mij onbekend bedrag van 148 euro.
zoveel vragen waren het niet, het was ook een beetje mijn ei kwijt kunnen en wie weet krijgen we nog een goede tip.
31000 euro 152 euro over 20 jaar met een levenverzekering bij reaal(profijtplan) van 92 euro p/m
nu waren wij het over het rendement van profijtplan niet tevreden en tevens over een koopsompolis, we hebben een klacht ingediennd bij de dsb bank en ze stuurden een bemiddelaar van hun kant om tot een goede oplossing te komen.
na 2 maanden kwam het voorstel de huidige hypotheek om te zetten in hypotheek voor 10 jaar waar dan reaal afgekocht zou worden,in de hypotheek zou worden gestort en we zouden dan nog maar 10 jaar ongeveer 334 euro p/m betalen en dan helemaal klaar zijn.
dus of de nieuwe keus of nog 17 jaar op de oude manier waar het profijtplan dan in 1 keer de 31000 zou aflossen met als feit dat reaal 22000 euro garandeerde na afloop van het profijtplan, met een beetje pech blijf je op het eind met een restschuld zitten van nog eens 9000 euro.
we besluiten voor de 10 jaar optie te gaan.
nu begint de ellende, contract ondertekend en vervolgens hoor je weer 2 maanden niets, wij weer bellen met onze tussenpersoon, hij weer aan het werk, bij dsb werkt iedereen langs elkaar heen want ik wordt wekelijks gebeld dat de voorgestelde en ondertekende optie niet kan. de tussenpersoon weer bellen en eindelijk ma bijna 5 maanden post van reaal dat verzekeing is stopgezet en dat het bedrag van 2200 euro naar de dsb zal worden overgemaakt(brief 23 september)
op 1 okt wordt nog steeds het oude bedrag van 152 euro afgeschreven maar niet meer de 92 euro.
op 12 okt weten we wat er gebeurd is...........
vragen.
ik krijg nu een brief van de dnb dat ik elke maand 148 euro moet betalen, dus? niet 152 het oude bedrag, niet het nieuwe bedrag van 334 maar 148? wij snappen het niet meer en er iemand over bellen lukt al helemaal niet meer.
wat moet ik nu doen, die 148 euro betalen of niet betalen, want nu klopt het niet.
aan reaal een klacht ingediend dat ik maar geen bericht kreeg wat het overgemaakte bedrag precies was aan de dsb.
krijg ik een brief dat ze, en let nu goed op, dat ze 2222 euro hebben overgemaakt aan de dsb op "12 oktober"
neemt reaal ons nou in de **** met die 12 oktober?
het proffesionele telefoonteam van de dnb die je kan bellen met vragen weten zoals gewoonlijk nergens op te antwoorden, behalve dan dat die 2222 euro vast niet weg is en dat ik gewoon moet voldoen aan mijn verplichtingen, maar die kloppen niet, ik wil graag 334 euro betalen en niet een mij onbekend bedrag van 148 euro.
zoveel vragen waren het niet, het was ook een beetje mijn ei kwijt kunnen en wie weet krijgen we nog een goede tip.
-
Re: dsb,mijn bemiddelaar,reaal en ik......euh snap het niet meer
Beste,
Als ik in jouw schoenen stond zou ik het volgende doen :
1. DSB aangetekend berichten dat de de bedragen niet kloppen en dat je van hun een schrijven wilt hebben hoe de overeenkomst nu wel wordt voortgezet. Dat je tot duidelijk is wat je moet betalen geen bedragen meer overmaakt naar de failliet (DSB).
2. Per maand 334 euro opzij zetten, voor de betalingen in de toekomst, maar dit dus niet ovemaken na DSB.
3. Alle incasso's van DSB blokkeren/storneren
1. DSB aangetekend berichten dat de de bedragen niet kloppen en dat je van hun een schrijven wilt hebben hoe de overeenkomst nu wel wordt voortgezet. Dat je tot duidelijk is wat je moet betalen geen bedragen meer overmaakt naar de failliet (DSB).
2. Per maand 334 euro opzij zetten, voor de betalingen in de toekomst, maar dit dus niet ovemaken na DSB.
1. dat ga ik doen.seagoing racer2 schreef:Beste,
2.we kunnen het geld gelukkig gewoon betalen en hebben onze hoofdhypotheek bij centraal beheer lopen en niet bij dsb, enkel dus die tweede.
het verschil gaan we idd ook gewoon apart zetten.
we zijn alleen bang dat als je niets betaald een incassobureau langskomt en dat enkel stress met zich meebrengt, mischien toch die 148 euro betalen en de rest apart zetten.
3.dsb kan geen incasso meer doen wel via de dnb waar ze je ook toe aan proberen te zetten zoals in de zaterdag gekrgen brief stond, maar daar trappen we niet in.
bedankt voor je reactie.
De oplossing is simpel. DSB heeft de polishouders in dwaling gebracht (voorgelogen) over de polissen die zij moesten afsluiten bij hun lening of hypotheek. Art. 6.226 van het BW is daar heel duidelijk in. Deze overeenkomsten zijn nimmer geacht tot stand te zijn gekomen. Die polissen zijn dus ongeldig. Je kunt de verzekeringsmaatschappij ( zie notarisafrekening of contract van je lening) verzoeken om die polissen ongedaan te maken en de betaalde premies en/of koopsommen af te lossen op je schulden. Er is trouwens een nieuwe stichting www.dsbenadeelden.nl die je hiermee kan helpen. Zij vragen wel 50,= aanmeldingskosten, maar je kunt ook gratis terecht bij het Klachten Instituut Financiële Dienstverlening. www.kifid.nl
dsbe schreef:De oplossing is simpel. DSB heeft de polishouders in dwaling gebracht (voorgelogen) over de polissen die zij moesten afsluiten bij hun lening of hypotheek. Art. 6.226 van het BW is daar heel duidelijk in. Deze overeenkomsten zijn nimmer geacht tot stand te zijn gekomen. Die polissen zijn dus ongeldig. Je kunt de verzekeringsmaatschappij ( zie notarisafrekening of contract van je lening) verzoeken om die polissen ongedaan te maken en de betaalde premies en/of koopsommen af te lossen op je schulden. Er is trouwens een nieuwe stichting www.dsbenadeelden.nl die je hiermee kan helpen. Zij vragen wel 50,= aanmeldingskosten, maar je kunt ook gratis terecht bij het Klachten Instituut Financiële Dienstverlening. www.kifid.nl
heb de koopsompolis( gebaseerd op de lening met looptijd van 20 jaar) eens goed nagelezen en het schijnt dat je deze na 5 jaar kunt afkopen.
hoeveel je dan terug krijgt weet ik niet maar alles wat je in de hypotheek kan terugstorten is mooi meegenomen.
De polis niet afkopen want dan krijg je een schijntje terug. Nogmaals de polissen zijn ongeldig en je kunt alle betaalde premies / koopsommen terugeisen.
Briljant advies.dsbe schreef:De polis niet afkopen want dan krijg je een schijntje terug. Nogmaals de polissen zijn ongeldig en je kunt alle betaalde premies / koopsommen terugeisen.

Wellicht kan je hier de gerechtelijke uitspraak posten waarin de ongeldigheid van dergelijke polissen wordt bevestigd....?
Dus niet het wetsartikel, maar een zaak van DSB met een dergelijke polis waarbij de rechter heeft gesteld dat de overeenkomst met terugwerkende kracht moet worden ontbonden, en dat dit tevens voor alle vergelijkbare polissen geldt...
Onverschillig om wat voor overeenkomst het gaat. Wanneer de verkoper gelogen heeft, is de overeenkomst nietig. Als de verkoper niet wil meewerken aan het terugdraaien van de overeenkomst, behoeft alleen maar het bedrog aangetoond te worden. De rechter zal dan zo'n overeenkomst ambtsthalve ontbinden. Van de door DSB verkochte polissen weten we dat er gelogen werd over inhoudelijke en bezwarende aspecten van die polissen. Zou er eerlijk verteld zijn dat er tot 80 procent provisie verdiend zou worden, dan was die polis nooit afgesloten. Daar komt bij: Het afsluiten van zo'n polis was een voorwaarde om een lening of hypotheek te kunnen krijgen. Dit is in de zin van art. 6-236 een onnodig bezwarende verplichting. Met het aanvoeren van deze gronden staan de polishouders zeer sterk in hun eis naar de verzekeringsmaatschappijen. Deze zullen zo'n eis op voorhand afwijzen. Daarom is het zinvol dat de polishouders zich melden bij of het Kifid die elke zaak individueel behandeld, of zich aansluiten bij een belangenbehartiger met een collectieve aanpak. Er zijn verschillende stichtingen. Kijk even op hun websites naar hun plan van aanpak. Er zijn er bij die alleen het symptoom bestrijden maar de oorzaak ( de koopsompolissen) in stand houden.
-
Beste,
Dit zou ik dus nie doen. Weer iemand die rijk hoopt te worden met het leed van anderenEr is trouwens een nieuwe stichting www.dsbenadeelden.nl die je hiermee kan helpen. Zij vragen wel 50,= aanmeldingskosten
quote: Weer iemand die rijk hoopt te worden met het leed van anderen.
Precies. Daarom is het nuttig om kritisch te kijken naar hoe die stichtingen de kwestie willen oplossen. Vraag hun door wie ze betaald worden en waaruit hun kosten bestaan. Als je het antwoord bedenkelijk vindt, verbind dan je conclusies daar aan.
Precies. Daarom is het nuttig om kritisch te kijken naar hoe die stichtingen de kwestie willen oplossen. Vraag hun door wie ze betaald worden en waaruit hun kosten bestaan. Als je het antwoord bedenkelijk vindt, verbind dan je conclusies daar aan.
duidelijke reacties tot nu toe, wat vinden jullie van reaal verzekeringen die het presteerd om op maandag 12 oktober naar eigen zeggen 2222 euro naar de dsb over te maken terwijl niemand meer bij zijn/haar geld kon, gewoon toeval of is reaal al net zo vies als dsb zelf?
Puur toeval. Waarschijnlijk maken ze zulke zaken altijd in het weekend over.
Ik zie van slachtoffers van DSB koopsompolissen voorbij komen waarvoor bedragen van 30.000,= tot 40.000,= betaald werden. Dit riekt naar georganiseerde misdaad. Het Scheringa-team doet wel alsof ze sinds 1 april 2009 "in de Heer" zijn. De praktijk is dat financieel adviseurs verplicht zijn om vanaf deze datum te vertellen hoeveel ze verdienen op een levensverzekering en hypotheek. ,, Ja meneer, wilt u ff tekenen voor een koopsompolis van 40.000,= Jaaa, ik vang dan wel 32.000,= provisie. Hou ik niet zoveel van over hoor. Moet nog belasting vanaf, een jacht, alimentatie..''
Wat mij nu bezig houdt. Is er nu geen enkele ex-medewerker van DSB wiens geweten knaagt ? Kom op joh, je hebt geen geheimhoudingsplicht meer. Gooi het er uit. Leg die last van je schouders af. Zwijgen maakt medeplichtig. Slaap lekker.
Wat mij nu bezig houdt. Is er nu geen enkele ex-medewerker van DSB wiens geweten knaagt ? Kom op joh, je hebt geen geheimhoudingsplicht meer. Gooi het er uit. Leg die last van je schouders af. Zwijgen maakt medeplichtig. Slaap lekker.
PetB,
Het antwoord op je vraag is waarschijnlijk vrij eenvoudig: Naast je schuld van 31000 had je een kapitaalverzekering bij Reaal lopen die inmiddels 2222 euro had opgebouwd. Reaal heeft die inmiddels opgezegd en de afkoopwaarde naar DSB overgemaakt. Hierdoor staat er een kleiner bedrag open en hoef je dus minder rente te betalen, dit verklaart de aanpassing van je maandbedrag. Het was de bedoeling de tweede hypotheek daarna aan te passen naar een annuiteitenhypotheek, zodat je de hypotheek in 10 jaar af zou lossen. Echter DSB is in de tussentijd failliet verklaart en die aanpassing was nog niet gedaan. Zoals het er nu naar uitziet heb je nu een aflosvrije tweede hypotheek van 31000 euro min de afkoopwaarde van de profijtplan polis. Wat je kunt doen is het verschil die 334 euro en het maandbedrag dat je betaalt maandelijks opzij zetten en eens per jaar extra flossen. Ook dan ben je in ongeveer 10 jaar van je volledige tweede hypotheek af.
Mvg Herman
Het antwoord op je vraag is waarschijnlijk vrij eenvoudig: Naast je schuld van 31000 had je een kapitaalverzekering bij Reaal lopen die inmiddels 2222 euro had opgebouwd. Reaal heeft die inmiddels opgezegd en de afkoopwaarde naar DSB overgemaakt. Hierdoor staat er een kleiner bedrag open en hoef je dus minder rente te betalen, dit verklaart de aanpassing van je maandbedrag. Het was de bedoeling de tweede hypotheek daarna aan te passen naar een annuiteitenhypotheek, zodat je de hypotheek in 10 jaar af zou lossen. Echter DSB is in de tussentijd failliet verklaart en die aanpassing was nog niet gedaan. Zoals het er nu naar uitziet heb je nu een aflosvrije tweede hypotheek van 31000 euro min de afkoopwaarde van de profijtplan polis. Wat je kunt doen is het verschil die 334 euro en het maandbedrag dat je betaalt maandelijks opzij zetten en eens per jaar extra flossen. Ook dan ben je in ongeveer 10 jaar van je volledige tweede hypotheek af.
Mvg Herman
En dan klopt het nog niet helemaal. Er wordt waarschijnlijk een rente berekend van 5,9 % ?
Wanneer de schuld verlaagd is naar 28.778,= bedraagt de maandelijkse rente 141,=
Snap dat je ff de weg kwijt bent
Wanneer de schuld verlaagd is naar 28.778,= bedraagt de maandelijkse rente 141,=
Dat is inderdaad vreemd. Als het alleen om de maand oktober zou gaan zou het te verklaren zijn, als Reaal de afkoopwaarde op 12 oktober overgemaakt heeft ontvangt DSB het een dag later en kan me voorstellen dat de administratieve verwerking nog een paar dagen kan duren, dus dan zou voor 1 maand 148 euro nog wel kunnen. Daarna zou het dan inderdaad ongeveer 141 euro moeten zijn.
Als je het verschil deelt over de helft van de maand, kan het wel kloppen.
Je vertelde ook een koopsompolis te hebben afgesloten. Hoeveel heb je betaald en wat zeiden ze dat je terug kon krijgen ?
Je vertelde ook een koopsompolis te hebben afgesloten. Hoeveel heb je betaald en wat zeiden ze dat je terug kon krijgen ?
hoi,dsbe schreef:En dan klopt het nog niet helemaal. Er wordt waarschijnlijk een rente berekend van 5,9 % ?
ja 5.8 procent, dat klopt, de bedragen hierboven zijn allemaal afgerond, dus daar zit je goed, morgen gaan alle papieren en copien de deur uit, aangetekend en met de mededeling dat dit de laatste betaling was die ik zelf heb gedaan en dat in het vervolg ongeveer 330 euro wil betalen voor 10 jaar en dat de koopsompolis die er nog steeds wel inzit zal worden afgekocht naar alle waarschijnlijkheid.
op radar was dat net ook en levert waarschijnlijk 60% van de kosten over het betaalde bedrag als je binnen 60 maanden reageert.
ze hebben dus gewoon dat geld van reaal in de pot gestort en doen niks met hwet andere contract, gelukkig heb ik nog een copie dat dsb mij opstuurde met de aan te vinken opties. gelukkig heb ik de 06 van mijn dsb tussen persoon die onder ede hierover gehoort kan worden.
ben benieuwd wat voor antwoord ik krijg op deze aangetekende brief.
(toch heeft die lakeman meer schade aangericht dan dat hij zelf beseft denk ik)
dsbe schreef:Als je het verschil deelt over de helft van de maand, kan het wel kloppen.
de lening was eerst 34000, maar omdat door mijn ziekte die van mij niet werd geaccepteerd werd dat bedrag van 3000 euro teruggestort( gelukkig uiteindelijk

dan is 60% terug krijgen ook goed als een rechter anders beslist, als ben ik bang als iedereen dat doet er weer een bedrijf in de problemen komt.
Ik ben helaas ook voorgelogen door de 'adviseur' van de DSB. Ik had al eerder gehoord van het afkopen en heb dat goed uitgezocht. Echter, een koopsompolis die uitkeerd bij overlijden of ziekte/arbeidsongeschiktheid is een zogenaamde persoonsverzekering. Deze verzekeringen zijn niet per 5 jaar opzegbaar (tenzij dit uitdrukkelijk in de polisvoorwaarden staat; maar dat zal niet het geval zijn).petb schreef:dsbe schreef:De oplossing is simpel. DSB heeft de polishouders in dwaling gebracht (voorgelogen) over de polissen die zij moesten afsluiten bij hun lening of hypotheek. Art. 6.226 van het BW is daar heel duidelijk in. Deze overeenkomsten zijn nimmer geacht tot stand te zijn gekomen. Die polissen zijn dus ongeldig. Je kunt de verzekeringsmaatschappij ( zie notarisafrekening of contract van je lening) verzoeken om die polissen ongedaan te maken en de betaalde premies en/of koopsommen af te lossen op je schulden. Er is trouwens een nieuwe stichting http://www.dsbenadeelden.nl die je hiermee kan helpen. Zij vragen wel 50,= aanmeldingskosten, maar je kunt ook gratis terecht bij het Klachten Instituut Financiële Dienstverlening. http://www.kifid.nl
heb de koopsompolis( gebaseerd op de lening met looptijd van 20 jaar) eens goed nagelezen en het schijnt dat je deze na 5 jaar kunt afkopen.
hoeveel je dan terug krijgt weet ik niet maar alles wat je in de hypotheek kan terugstorten is mooi meegenomen.
Voor alle andere koopsompolissen schrijft de wet voor dat deze iedere 5 jaar afkoopbaar zijn.