LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] digitenne
Re: digitenne
Dat kan goed. Als je niet de meest hoge eisen stelt aan de kwaliteit van je televisiebeeld, en de lage abon.kosten in aanmerking genomen, kan ik mij je tevredenheid voorstellen. Zelf heb ik digitenne alleen nog op een slaapkamer, t.b.v. een kleine crt-televisie. In mijn woonkamer heb ik digitale tv van upc. Daar heb ik namelijk een grootbeeld televisie. Het verschil met digitenne is op dat scherm te groot (in het voordeel van upc)
Wij hebben ook groot beeld en na 6 jaar schotel(niets als ellende) nu 2 jaar digitenne met buitenantenne en het kaartje rechtstreeks in de tv.Perfect
De kwaliteit van Digitenne is inderdaad lager dan digitale tv via de meeste kabelaars of satelliet ontvangst. Echter is de kwaliteit bij veel mensen ook lager dan eigenlijk zou moeten door slecht uitrichten van de antenne. Probeer altijd even met de signaalmeter (niet sterkte, maar met name kwaliteit zoals bij de TopField ontvangers) op het scherm de antenne iets bij te draaien of zelfs helemaal te verplaatsen. Bij optimale ontvangst ziet beeld er een stuk fijner uit dan bij slechte ontvangst.
Voor de techneuten onder ons, het klopt dat het beeld als zodanig niet echt "slechter" kan zijn omdat het digitale televisie is. Echter is bij snelle veranderingen zoals bijvoorbeeld een (voet)bal die over het scherm heen vliegt of een snelle auto in een film die voorbij raast het al snel merkbaar dat de ontvangst slecht is omdat er een paar beeldjes tussenuit vallen (niet correct ontvangen). Dit geeft blokkerig beeld en wordt doorgaans als vervelend ervaren.
Voor de techneuten onder ons, het klopt dat het beeld als zodanig niet echt "slechter" kan zijn omdat het digitale televisie is. Echter is bij snelle veranderingen zoals bijvoorbeeld een (voet)bal die over het scherm heen vliegt of een snelle auto in een film die voorbij raast het al snel merkbaar dat de ontvangst slecht is omdat er een paar beeldjes tussenuit vallen (niet correct ontvangen). Dit geeft blokkerig beeld en wordt doorgaans als vervelend ervaren.