LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dsb,mijn bemiddelaar,reaal en ik......euh snap het niet meer

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
petb

Re: dsb,mijn bemiddelaar,reaal en ik......euh snap het niet meer

Ongelezen bericht door petb »

hoi, en toch staat er duidelijk dat hij afkoopbaar is als je 3 maanden voor het verstijken van 60 maanden reageert, staat duidelijk er(tis wel even de voorwaarden doorspitten die je moet hebben) en ik begrijp dat alle stichtingen die je belangen graag willen behartigen dit ook weten maar er ook een slaatje uit willen slaan.

mijn doel is nu: aan mezelf denken, welvaren afgekocht want dat is gewoon een woekerpolis en dan ook gewoon als éénling die koopsompolis afkopen en in de hyotheek aflossen.

als er daarna een beslissing van de rechter in mijn geval slecht uitvalt kan ik altijd nog achteraf wat proberen weg te halen.

en wat kost het? een aangetekende brief.

petb

HermanE schreef:PetB,

Het antwoord op je vraag is waarschijnlijk vrij eenvoudig: Naast je schuld van 31000 had je een kapitaalverzekering bij Reaal lopen die inmiddels 2222 euro had opgebouwd. Reaal heeft die inmiddels opgezegd en de afkoopwaarde naar DSB overgemaakt. Hierdoor staat er een kleiner bedrag open en hoef je dus minder rente te betalen, dit verklaart de aanpassing van je maandbedrag. Het was de bedoeling de tweede hypotheek daarna aan te passen naar een annuiteitenhypotheek, zodat je de hypotheek in 10 jaar af zou lossen. Echter DSB is in de tussentijd failliet verklaart en die aanpassing was nog niet gedaan. Zoals het er nu naar uitziet heb je nu een aflosvrije tweede hypotheek van 31000 euro min de afkoopwaarde van de profijtplan polis. Wat je kunt doen is het verschil die 334 euro en het maandbedrag dat je betaalt maandelijks opzij zetten en eens per jaar extra flossen. Ook dan ben je in ongeveer 10 jaar van je volledige tweede hypotheek af.

Mvg Herman
bedankt voor je reactie, als ik idd 2000 euro apart zou zetten en dan zou aflossen op de hypoyheek die nog 16 jaar loopt dan zou ik ook eerder klaar zijn.

moet nog even zelf uitrekenen wat en waarneer ik klaar ben en hoeveel je per jaar extra mag aflossen, het maand bedrag wordt elk jaar ook minder.

we komen er wel :D

HermanE

Ongelezen bericht door HermanE »

petb schreef:

Het antwoord op je vraag is waarschijnlijk vrij eenvoudig: Naast je schuld van 31000 had je een kapitaalverzekering bij Reaal lopen die inmiddels 2222 euro had opgebouwd. Reaal heeft die inmiddels opgezegd en de afkoopwaarde naar DSB overgemaakt. Hierdoor staat er een kleiner bedrag open en hoef je dus minder rente te betalen, dit verklaart de aanpassing van je maandbedrag. Het was de bedoeling de tweede hypotheek daarna aan te passen naar een annuiteitenhypotheek, zodat je de hypotheek in 10 jaar af zou lossen. Echter DSB is in de tussentijd failliet verklaart en die aanpassing was nog niet gedaan. Zoals het er nu naar uitziet heb je nu een aflosvrije tweede hypotheek van 31000 euro min de afkoopwaarde van de profijtplan polis. Wat je kunt doen is het verschil die 334 euro en het maandbedrag dat je betaalt maandelijks opzij zetten en eens per jaar extra flossen. Ook dan ben je in ongeveer 10 jaar van je volledige tweede hypotheek af.

Mvg Herman
bedankt voor je reactie, als ik idd 2000 euro apart zou zetten en dan zou aflossen op de hypoyheek die nog 16 jaar loopt dan zou ik ook eerder klaar zijn.

moet nog even zelf uitrekenen wat en waarneer ik klaar ben en hoeveel je per jaar extra mag aflossen, het maand bedrag wordt elk jaar ook minder.

Meestal mag je 10 of 15procent van de oorspronkelijke hoofdsom boetevrij aflossen (minimaal 10%), dus met 2000 euro per jaar zit je altijd goed. Als je met 334 euro per maand in 10 jaar van de hele schuld af zou zijn zou je als je het eerste jaar 334 euro - 141 euro rente = 193 euro aflossing per maand opzij zou zetten en na een jaar af zou lossen en daarna 334 euro - je nieuwe maandlast opzij zetten en dat dan in totaal 10 jaar doen, ook dan moet je je totale tweede hypothek hebben afgelost, zonder over de boetevrije grens van 10 of 15% heen te komen. Succes in ieder geval!

petb

HermanE schreef:
petb schreef:

Mvg Herman

Meestal mag je 10 of 15procent van de oorspronkelijke hoofdsom boetevrij aflossen (minimaal 10%), dus met 2000 euro per jaar zit je altijd goed. Als je met 334 euro per maand in 10 jaar van de hele schuld af zou zijn zou je als je het eerste jaar 334 euro - 141 euro rente = 193 euro aflossing per maand opzij zou zetten en na een jaar af zou lossen en daarna 334 euro - je nieuwe maandlast opzij zetten en dat dan in totaal 10 jaar doen, ook dan moet je je totale tweede hypothek hebben afgelost, zonder over de boetevrije grens van 10 of 15% heen te komen. Succes in ieder geval!

dus dat beste voorstel wat ze via mijn dsb tussenpersoon die nu zijn gsm niet meer :roll: wil opnemen is dus gewoon een voorstel waar ik niks aan heb en gewoon zelf had kunnen doen, pfff dat ze daar 4 maanden over moeten doen.

ik bespaar dus ook de kosten van de aangetkende brief door gewoon zelf op tijd netjes extra af te lossen.

meneer van leeuwenburg van de dsb bank bedankt voor alle gedane moeite 8)

dsbe

Ongelezen bericht door dsbe »

En dat is waarschijnlijk een tijdelijke overlijdensrisicoverzekering ?

HermanE

petb schreef:
dus dat beste voorstel wat ze via mijn dsb tussenpersoon die nu zijn gsm niet meer :roll: wil opnemen is dus gewoon een voorstel waar ik niks aan heb en gewoon zelf had kunnen doen, pfff dat ze daar 4 maanden over moeten doen.

ik bespaar dus ook de kosten van de aangetkende brief door gewoon zelf op tijd netjes extra af te lossen.

Ja, in principe maakt het niet uit of je dat via DSB doet of zelf maandelijks extra aflost, het resultaat is hetzelfde: je betaalt steeds minder rente en lost verhoudingsgewijs steeds meer af en na 10 jaar ben je van alles af. Voor veel mensen is het alleen wel handig dat de aflossing automatisch van hun rekening afgeschreven wordt, maar als je zelf zorgt dat je het geld dat je minder betaalt gebruikt voor aflossing is er geen verschil.

petb

HermanE schreef:
petb schreef:

Ja, in principe maakt het niet uit of je dat via DSB doet of zelf maandelijks extra aflost, het resultaat is hetzelfde: je betaalt steeds minder rente en lost verhoudingsgewijs steeds meer af en na 10 jaar ben je van alles af. Voor veel mensen is het alleen wel handig dat de aflossing automatisch van hun rekening afgeschreven wordt, maar als je zelf zorgt dat je het geld dat je minder betaalt gebruikt voor aflossing is er geen verschil.

het gekke is dat ik wel bij dsb 10 jaar lang een vast bedrag moest betalen 334 euro, dat kwartje valt nog niet, volgens mij ben ik op jouw manier minder kwijt.

petb

herman is maandelijks 330 beter dan 1 keer per jaar zeg 2000 euro extra af te lossen waar je nog een beetje rente op pakt? of heft dat verschil elkaar op.

HermanE

petb schreef:herman is maandelijks 330 beter dan 1 keer per jaar zeg 2000 euro extra af te lossen waar je nog een beetje rente op pakt? of heft dat verschil elkaar op.
Maandelijks is beter, aangezien je dan meteen minder schuld hebt en dus minder rente hoeft te betalen over het uitstaande saldo. Mocht over een tijd de spaarrente zoveel gaan stijgen dat hij boven de rente uitkomt die je voor je tweede hypotheek betaalt (die staat neem ik aan vast?) dan is eens per jaar voordeliger. Maar dat zie ik voorlopig niet gebeuren. Liefst dus iedere maand extra aflossen. Let wel op de voorwaarden, vaak rekent een bank maar eens per maand (vaak de 1e van de maand), dus kun je het beste zo laat mogelijk in de maand aflossen.

petb

HermanE schreef:
petb schreef:herman is maandelijks 330 beter dan 1 keer per jaar zeg 2000 euro extra af te lossen waar je nog een beetje rente op pakt? of heft dat verschil elkaar op.
Maandelijks is beter, aangezien je dan meteen minder schuld hebt en dus minder rente hoeft te betalen over het uitstaande saldo. Mocht over een tijd de spaarrente zoveel gaan stijgen dat hij boven de rente uitkomt die je voor je tweede hypotheek betaalt (die staat neem ik aan vast?) dan is eens per jaar voordeliger. Maar dat zie ik voorlopig niet gebeuren. Liefst dus iedere maand extra aflossen. Let wel op de voorwaarden, vaak rekent een bank maar eens per maand (vaak de 1e van de maand), dus kun je het beste zo laat mogelijk in de maand aflossen.
in april 2012 wordt de rente herzien, voor die tijd moet ik even goed mijn huiswerk doen, ook weten we dan welke bank "mijn" tweede hypotheek heeft overgenomen. volgens mij is dat het enige wat lakeman heeft bereikt, geen buitensporige rente percentages meer.

ik ga naar bed :mrgreen: bedankt voor je serieuze reacties en eindelijk een draadje waar geen gescheld is op elkaar, zo kan het dus ook :!:

HermanE

petb schreef:
HermanE schreef:
in april 2012 wordt de rente herzien, voor die tijd moet ik even goed mijn huiswerk doen, ook weten we dan welke bank "mijn" tweede hypotheek heeft overgenomen. volgens mij is dat het enige wat lakeman heeft bereikt, geen buitensporige rente percentages meer.

ik ga naar bed :mrgreen: bedankt voor je serieuze reacties en eindelijk een draadje waar geen gescheld is op elkaar, zo kan het dus ook :!:
Je hebt dus nog bijna 2,5 jaar om alles op een rijtje te ztten. Om nog even terug te komen op je reactie van 22.40u: Je bent op deze manier niet minder geld kwijt, aangezien je, om in 10 jaar klaar te zijn, wel het bedrag dat je maandelijks minder aan rente gaat betalen bij je aflossing op zou moeten tellen, zodat je in totaal steeds op 334 euro uit komt. Dus je rentelast wordt steeds minder, maar je moet wel meer aflossen. In totaal veranderd er niets aan het maandbedrag.

Welterusten!

dsbe

Dag Petb,
Ter aanvulling op de info van Herman. Hij weet waar hij het over heeft. Kijk even in je voorwaarden na of je extra aflossingen niet van te voren moet aankondigen en... veel banken hanteren voor extra aflossingen een minimum van 500,= Ik weet niet of dit bij DSB het geval is, maar check 't ff.

diederikscheringa

Ongelezen bericht door diederikscheringa »

dsbe schreef:De oplossing is simpel. DSB heeft de polishouders in dwaling gebracht (voorgelogen) over de polissen die zij moesten afsluiten bij hun lening of hypotheek. Art. 6.226 van het BW is daar heel duidelijk in. Deze overeenkomsten zijn nimmer geacht tot stand te zijn gekomen. Die polissen zijn dus ongeldig. Je kunt de verzekeringsmaatschappij ( zie notarisafrekening of contract van je lening) verzoeken om die polissen ongedaan te maken en de betaalde premies en/of koopsommen af te lossen op je schulden. Er is trouwens een nieuwe stichting www.dsbenadeelden.nl die je hiermee kan helpen. Zij vragen wel 50,= aanmeldingskosten, maar je kunt ook gratis terecht bij het Klachten Instituut Financiële Dienstverlening. www.kifid.nl
Ach daar hebben we meneer dsbenadeelden weer met z'n 5 tientjes en een citaatje zonder kennis uit het BW. :P Wilt u het echt weten, betaal dsbe dan 5 tientjes, dan gaat hij een mbo-rechtencursus voor u volgen.

diederikscheringa

Mwillwell&Mcan't schreef:Ga je vriendin pesten in plaats van mensen af te zei.ken.

Of is het Ladywillwell&Mrcannotmore !

Je bent eenvoudig doch smakeloos 8)

En jouw tokkie hypotheek is van de curator! :P

gtp

Ongelezen bericht door gtp »

Dat koopsom polissen alleen afkoopbaar zijn na 5 jaar is een fabeltje. alleen DSB had die clausule ingebouw in HUN voorwaarden en dit hield verband met de wel bestaande regeling dat de provisie's pas na 5 jaar zijn VERDIEND (dus er niets terug betaald hoeft te worden).De koopsom polissen ao, ww en orv werden bij cardif ondergebracht maar gesloten onder eigen label van DSB vandaar dat ze zelf de hoogte van de koopsom konden bepalen. De herverzekering bij cardif kosten veelal maar 20% tot 30% van de koopsom. P.S. Petb het 06 nummer van de ex adviseur zal wel uit de lucht zijn, nietemin succes

petb

gtp schreef:Dat koopsom polissen alleen afkoopbaar zijn na 5 jaar is een fabeltje. alleen DSB had die clausule ingebouw in HUN voorwaarden en dit hield verband met de wel bestaande regeling dat de provisie's pas na 5 jaar zijn VERDIEND (dus er niets terug betaald hoeft te worden).De koopsom polissen ao, ww en orv werden bij cardif ondergebracht maar gesloten onder eigen label van DSB vandaar dat ze zelf de hoogte van de koopsom konden bepalen. De herverzekering bij cardif kosten veelal maar 20% tot 30% van de koopsom. P.S. Petb het 06 nummer van de ex adviseur zal wel uit de lucht zijn, nietemin succes
ik weet niet hoeveel mensen hun koopsom al hebben afgekocht maar ik ga vandaag deze afkopen, ga niet wachten op personen of groepen die je willen helpen tegen betaling, gewoon zelf je boontjes doppen.

het bericht van cardiff zal ik hier dan plaatsen, ik zal ze verzoeken het geld over te maken op onze priverekening en niet te storten in de hypotheek.

dsbe

Petb. Alle begrip voor je actie. Als het percentage wat je denkt door Cardif te zijn ingehouden als provisie, dan zou je weinig meer kunnen doen dan afkopen. Aan de andere kant. Het zou DSB niet zijn als de polissen van Cardif niet creatief bewerkt zijn. Vraag derhalve eerst een afkoopwaarde op.

Uit jouw reactie leid ik enig wantrouwen af naar de hulpverleners toe. Achter de stichting waarvoor ik de communicatie verzorg, staat een team van niet geheel onbekende professionals die hun naam niet openlijk willen verbinden aan een initiatief wat nog te weinig volume heeft om te kunnen slagen. Het zich laten betalen voor iets wat qua omvang te gering is om succesvol te kunnen zijn, schaadt het imago van de teamleden meer dan de aanmeldingskosten waard zijn. Aanmelden is derhalve voorlopig gratis. Er zal niet eerder gevraagd worden de aanmeldingskosten te voldoen dan dat de stichting voldoende achterban heeft om een vuist te kunnen maken.
De reden dat de stichting niet in de publiciteit staat, is omdat de oplossing te weinig sensationeel is om langdurig lezers en kijkers te kunnen amuseren.
De gedupeerden van DSB figureren in een soap waar het rekken van hun problemen een grotere amusementswaarde heeft dan het oplossen er van.
De publieke opinie is dat gedupeerden van DSB de ellende over zich zelf hebben afgeroepen. ,, Hadden ze maar niet zo stom moeten zijn.'' Er is een beeld geschapen van Tokkie's en zwakbegaafden. De werkelijkheid is dat de gedupeerden op een zeer listige manier bij de neus werden genomen. Onder de gedupeerden bevinden ook hoger opgeleidden die briljant zijn op hun vakgebied maar op het financieel vlak moeten vertrouwen op de deskundigheid van anderen. Het geven van publiciteit aan DSBenadeelden zou het einde van de soap betekenen. Voor de aangroei moeten we 't hebben van ons bekend maken op de forums ( dit mag eigenlijk niet maar het doel heiligt het middel) en de mond tot mondreclame. Dit stemt niet tot pessimisme.
Ook voor mensen die koopsompolissen van DSB afgekocht hebben, kan de stichting betekenis hebben. Bij afkoop van een polis welke hoofdzakelijk uit provisie bestaat heeft men niet gekregen waar men recht op heeft.

diederikscheringa

@ dsbe: je vergeet de naam van je stichtinkje te noemen: www.dsbenadeelden.nl toch?

Gladde praatjes verkopen, langzaam opbouwen en zometeen de leden binnentikken!
:P

dsbe

Heer Diederik,
Indien u de moeite wilt nemen om de website te bezoeken, kijkt u dan even bij 'nieuwsbulletin' Daar treft u wat achtergrond informatie aan over de stichting en haar beweegredenen. U verwoordt scherp en analytisch uw scepsis over de hulpverleners. Heel goed dat iemand zich opwerpt als de luis in de pels van de hulpverleners.

diederikscheringa

De achtergronden van uw stichting heb ik gemakshalve even op een rijtje gezet in een apart topic.

At your service! :P

Gesloten