LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onderzoekskosten ING buitenlandse overschrijving

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
menjho

Onderzoekskosten ING buitenlandse overschrijving

Ongelezen bericht door menjho »

Hallo,

Ik heb onlangs een betaling gedaan via IBAN naar een internationaal banknummer voor een transactie van € 70,00 inclusief BTW. Omdat ik na enkele dagen nog geen bevestiging had gekregen van het buitenlandse bedrijf waarnaar ik de betaling had overgemaakt heb ik de ING klantenservice een mail gestuurd via een algemeen contactformulier. Ik vroeg ze hierin af ze wouden nakijken of het bedrag was overgemaakt naar een bepaald banknummer en IBAN nummer. Dit was allemaal in orde en enkele dagen later werd mijn bestelling geleverd.

Nu kreeg ik gisteren een mail van deze klantenservice dat ze 25 euro onderzoekskosten in rekenining brengen. Ik ben nogal verbijsterd over dit gegeven en vraag me af of het juridisch wel kan dat de ING zomaar dit bedrag van mijn rekening heeft geschreven zonder ooit te hebben aangegeven dat er eventueel kosten in rekening gebracht worden bij het stellen van een simpele vraag. Bij het standaardcontactformulier wordt er in elk geval totaal geen verwijzing gegegeven naar deze kosten.

Met vriendelijke groet,

Menno

VENCO dropje

Re: Onderzoekskosten ING buitenlandse overschrijving

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Ik zou zeggen:
- staat het ergens in de voorwaarden?
- staat het ergens in een tarieven folder (papier of op de website)?

Is overigens wel gebruikelijk bij buitenlands betalingsverkeer dat ze bij een navraag buitenland geld vragen. Je moet weten dat ze contact moeten gaan zoeken met de bank van de begunstigde en dat is niet zomaar even iets. Dat kost best wel wat tijd.

Overigens wel slechts dat ze dat vooraf even niet hadden gecommuniceerd. Zoiets van...we willen het voor u wel uitzoeken maar dat moet u er wel voor betalen.

Noble

Ongelezen bericht door Noble »

@ menjho

kijk menjho, dat heet nu "service"...
er zijn hier meer mensen die klagen dat iedere scheet GELD kost bij de huidige bank cultuur.

ALLES kost geld niets is gratis zeggen sommige hier.

Naar de WC gaan als je staat te wachten bij het loket?? €2,00 straks
Foldertje meenemen? €5,00 straks...
de vraag "kunt u".... sorry, eerst even betalen dan mag u vragen...

Dit heb ik al eerder geschreven, en bij ieder topic-stukje als van U, komt het dichterbij.

concurrentie?? niet meer,
kartelafspraken?? zou mij absoluut niet verbazen..
ALLE banken doen het nu...

nog even en je betaald meer aan je bank dan aan de belasting :wink:

menjho

Ongelezen bericht door menjho »

Nadat ik een klacht heb ingediend bij de ING is het bedrag retour gekomen. Blijkbaar zijn ze het met mij eens dat deze handelswijze niet door de beugel kon. Toch nog een nette oplossing gelukkig...

Gesloten