LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
pepie2
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 sep 2007 16:00

Essent

Ongelezen bericht door pepie2 »

Er is € 13.- van mijn rekening afgetrokken door Essent, vanwege een Essent Shared Service.
Krijg wel een lange mail terug, maar ik wordt door Essent voor een antwoord doorverwezen naar: http://www.enexis.nl. :roll:
Heb ik wat te maken met die lui? Ik heb toch een contract met Essent afgesloten.
Ennexis geeft geen antwoord.
Maar ook Essent geeft na een 2e mail nu niet meer thuis.. :twisted:
Heeft iemand een idee wat dat “Shared Sevice” voor iets is? Al mijn betalingen gaan automatisch per bank.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Essent

Ongelezen bericht door Shine »

Afkomstig van de Essent website:
Werken bij Operations - Shared Services Center
Je werkzaamheden bij het Shared Services Center zijn afhankelijk van de afdeling waar je terechtkomt. Bij Meteropname verzamel en verwerk je op verschillende manieren de meterstanden van alle soorten klanten, bij Facturering vertaal je die gegevens in een correcte factuur. Bij Collections & Credit Management incasseer je openstaande vorderingen.

Link: http://www.essent.nl/content/werkenbije ... operations

Nou is Essent Shared Services Center een verzamelnaam, maar aangezien netbeheer (vroeger eveneens Essent geheten, maar nu Enexis!) niet meer gekoppeld is aan Leverancier Essent (die dus de naamstelling Essent heeft behouden), snap ik niet waarom men u doorverwijst naar de netbeheerder Enexis. Temeer omdat, zoals u kunt zien en lezen op de Essent website (!) het werkzaamheden betreft bij Essent, dus de leverancier.

Staat er bij de omschrijving op uw bankafschrift niet een of ander nummer bij vermeld of andersoortig omschrijving?

Verder schrijft u dat u een lange mail terug krijgt, maar wat staat er precies in die mail anders dan alleen een linkverwijzing naar Enexis.nl ?

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: Essent

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste Pepie2,

In uw bericht van 3 november op dit forum geeft u aan dat het voor u onduidelijk is wie uw vraag/klacht kan/mag afhandelen. Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer of uw postcode en huisnummer mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Diana
Essent medewerker

dirkie78
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 okt 2008 21:55

Re: Essent

Ongelezen bericht door dirkie78 »

Ik heb ook een probleem met Essent. 3 weken geleden een keurige mail gestuurd nog geen reactie. M.a.w. e-mail niet beantwoorden past in de werkwijze van Essent.....

Tuskar
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 jan 2007 21:00

Re: Essent

Ongelezen bericht door Tuskar »

Essent meldt in mijn dossierstukken dat zij bepalen of je bericht krijgt of niet. Zo ook het contact wordt door Essent eenzijdig verbroken.
Essent houdt de klant spiegeltjes en kraaltjes voor tot je het slachtoffer bent van Essent. Ik noem het de Essentslaaf die vaste klant.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Essent

Ongelezen bericht door Henri42 »

Inmiddels schrijft Tuskar op 5 lijntjes nagenoeg hetzelfde neer,ergo de topics zijn naar de mallemoer :shock:

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Essent

Ongelezen bericht door rene117 »

henrie zit je nu ook all in de enegie

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Essent

Ongelezen bericht door Henri42 »

Renee: henrie zit je nu ook al(l) in de ene(r)gie

Ik ben er wel mee bezig, ik heb een beetje schrik om van Essent(RWE) over te stappen naar NEM ED Greenchoise ed, de kostenvergelijkingen zijn m.i erg lastig en de zg vergelijkers of vaste lasten bonden zijn commerciele adviesburo,s met een voorspelbare uitkomst nm NEM ED Greenchoise ed.

De vastelastenbond heeft zo,n 20.000 leden, zou daar RWE NUON ESSENT etc zenuwachtig van worden ?.

Maar Renee misschien heb jij een hapklare oplossing ?, bij voorbaat dank :)

Tuskar
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 jan 2007 21:00

Re: Essent

Ongelezen bericht door Tuskar »

@Henri42: Lijkt mij niet zo moeilijk toe. Kijk alleen maar naar de afdracht netwerken enz. Daar ligt het grote verschil. Netwerken betaal je per kuup doorlaat aan gas. Dit staat er meestal niet bijvermeld. Gas iets goedkoper maken en de netwerkkosten duurder, dan is het lokkertje dat ze goedkoper zijn in de gasprijs.

Gesloten