LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brief DSB: betalen maandtermijn zonder openstaande lening?!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
JHAMS

Brief DSB: betalen maandtermijn zonder openstaande lening?!

Ongelezen bericht door JHAMS »

In een brief d.d. 28 oktober verzoekt DSB Bank mij om voor 6 november een maandtermijn te betalen op een doorlopend krediet wat nooit gebruikt/getrokken is geweest door mij (en waar dus niets onder uit staat)...

Hebben meer mensen dit verzoek gehad zonder dat er openstaand krediet is? Het lijkt erop dat met het aantreden van de curatoren de admin van DSB niet meer op orde is.

Ik heb een bezwaar gestuurd naar DSB per e-mail ([email protected], [email protected]) en per aangetekende brief. Het is zaak een BKR registratie vanwege niet betalen (van een niet verschuldigd bedrag welliswaar) te voorkomen. In dit kader zou het ook een optie zijn om, naast het maken van bezwaar, wel gewoon de incasso machtiging ingevuld terug te sturen en vervolgens elke afschrijving door mijn eigen bank te laten storneren; zo kan de BKR registratie wellicht een tijd uitgesteld worden, terwijl ik DSB overtuig dat hun admin niet klopt.

Wat is wijsheid?

Consumentt

Re: Brief DSB: betalen maandtermijn zonder openstaande lening?!

Ongelezen bericht door Consumentt »

Wat je dus zeker niet moet doen is nu een ondertekende machtiging gaan sturen.
Je hebt al gecorrespondeerd hier over. Daarvan moet je eerst even de reactie afwachten.

handelaar

Ongelezen bericht door handelaar »

Een incasso-machtiging verstrekken terwijl je niets verschuldigd bent? Maak je een grap?

dsbe

Ongelezen bericht door dsbe »

Je hebt juist gehandeld door de curator enige info te zenden. Bewaar daar afschriften van. In de huidige fase zul je onder het bewind van de curator niet het risico lopen om een A-codering te krijgen bij BKR. Ik snap je voorzichtigheid maar om een incassomachtiging af te geven voor iets wat je niet verschuldigd bent, da's liefdadigheid.

Gesloten