| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] welvarenpolis via DSB
welvarenpolis via DSB
Hoe kan ik de welvaren polis van reaal die aan mijn lening bij de DSB zit opzeggen.Ik kan het echt niet meer betalen
Re: welvarenpolis via DSB
Dat kun je niet zomaar opzeggen. Je zult dan de lening moeten oversluiten naar een normale lening of je zult eerst een andere levensverzekering moeten afsluiten en deze aan de lening moeten koppelen.
De dsb lening is je gegeven onder de voorwaarde dat er een aflossingsproduct aan gekoppeld zou zijn. En dat aflossingsproduct is aan dsb verpand. Die verpanding kun je niet zomaar opzeggen, omdat DSB dan de zekerheid kwijt is dat er aan het eind van de looptijd op de lening wordt afgelost. Die zekerheid kun je wel weer geven door een andere polis te verpanden, in plaats van de welvarenpolis.
Maar daarmee zul je waarschijnlijk niet goedkoper uit zijn. Die welvarenpolis gaat waarschijnlijk uit van een zo hoog rendement, dat de maandlasten relatief laag zijn. Een andere levensverzekering zal dus waarschijnlijk duurder zijn. Maar misschien dat je met het oversluiten naar een normale lening wel goedkoper uit zou kunnen zijn. Dus op naar een adviseur of bank om te zien wat er mogelijk is.
De dsb lening is je gegeven onder de voorwaarde dat er een aflossingsproduct aan gekoppeld zou zijn. En dat aflossingsproduct is aan dsb verpand. Die verpanding kun je niet zomaar opzeggen, omdat DSB dan de zekerheid kwijt is dat er aan het eind van de looptijd op de lening wordt afgelost. Die zekerheid kun je wel weer geven door een andere polis te verpanden, in plaats van de welvarenpolis.
Maar daarmee zul je waarschijnlijk niet goedkoper uit zijn. Die welvarenpolis gaat waarschijnlijk uit van een zo hoog rendement, dat de maandlasten relatief laag zijn. Een andere levensverzekering zal dus waarschijnlijk duurder zijn. Maar misschien dat je met het oversluiten naar een normale lening wel goedkoper uit zou kunnen zijn. Dus op naar een adviseur of bank om te zien wat er mogelijk is.
Als ik dit verhaal zo lees, krijg ik de indruk dat het oversluiten van de lening voor Belken geen optie (meer) is. Belken, heb je in jouw lening ook een koopsompolis meegefinancierd.?
-
diederikscheringa
@dsbe: want als er een koopsom aanzit, weet jij wel een clubje dat de belangen kan behartigen?