| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] informatieverstrekking omtrent garantie van spaartegoed DSB
-
madeliefjesnoekie
informatieverstrekking omtrent garantie van spaartegoed DSB
Ik heb een klacht.
ik vind dat wij door alle media ook door radar verkeert zijn voorgelicht omtrent
de garantie van het terug krijgen van je spaartegoed die onder de garantie van de DNB viel van de DSB. volg je me nog
Ik heb in alle media alleen maar gehoort dat mensen met meer dan 100.000 euro of een achtergesteld deposito hun geld kwijt raakte. heel erg, vind ik
maar dat ook mensen met een hypotheek en een spaarrekening hun spaargeld kwijt zijn heb ik nergens gehoort. en ik heb echt alles gevolgd. ik heb het pas ontdekt toen ik naar de pagina van de DNB ging. en daarna voor mijn 3000 euro een formulier in wilde vullen, dit ging niet want de hypotheek was hoger als ons spaargeld. wij zijn nu alles waar we voor spaarde of waar we een reservepotje hadden kwijt. geen geld voor 35 huwelijksfeest geen begrafenispotje geen pensioenpotje niets voor als de ijskast of de auto of het dak het begeeft. en dit alles door dat in de kranten nieuwsuitzendingen internetside of andere media geen enkele een mededeling is gedaan dat mensen met een hypotheek en een spaartegoed goed moesten oppassen. als dit eerder aan de orde was geweest hadden wij actie ondernomen nu gingen wij ervan uit dat het wel goed kwam.
hoe het verder moet weet ik niet. in iedergeval een sobere kerst en zuinig aan doen. we krijgen ook nog de afrekeningen van het gas licht en water. maar ja de bankheren hebben ergens anders wel potjes. en het ging in de nieuws uitzendingen alleen maar over probleemhypotheken enz wie komt er nu voor ons op. Rader soms!!!!
ik vind dat wij door alle media ook door radar verkeert zijn voorgelicht omtrent
de garantie van het terug krijgen van je spaartegoed die onder de garantie van de DNB viel van de DSB. volg je me nog
Ik heb in alle media alleen maar gehoort dat mensen met meer dan 100.000 euro of een achtergesteld deposito hun geld kwijt raakte. heel erg, vind ik
maar dat ook mensen met een hypotheek en een spaarrekening hun spaargeld kwijt zijn heb ik nergens gehoort. en ik heb echt alles gevolgd. ik heb het pas ontdekt toen ik naar de pagina van de DNB ging. en daarna voor mijn 3000 euro een formulier in wilde vullen, dit ging niet want de hypotheek was hoger als ons spaargeld. wij zijn nu alles waar we voor spaarde of waar we een reservepotje hadden kwijt. geen geld voor 35 huwelijksfeest geen begrafenispotje geen pensioenpotje niets voor als de ijskast of de auto of het dak het begeeft. en dit alles door dat in de kranten nieuwsuitzendingen internetside of andere media geen enkele een mededeling is gedaan dat mensen met een hypotheek en een spaartegoed goed moesten oppassen. als dit eerder aan de orde was geweest hadden wij actie ondernomen nu gingen wij ervan uit dat het wel goed kwam.
hoe het verder moet weet ik niet. in iedergeval een sobere kerst en zuinig aan doen. we krijgen ook nog de afrekeningen van het gas licht en water. maar ja de bankheren hebben ergens anders wel potjes. en het ging in de nieuws uitzendingen alleen maar over probleemhypotheken enz wie komt er nu voor ons op. Rader soms!!!!
-
diederikscheringa
Re: informatieverstrekking omtrent garantie van spaartegoed DSB
Maak je niet druk. Je positieve saldo wordt in mindering gebracht op je hypotheekschuld bij de volgende tokkie-bank.
-
antileugens
Deze persoon is geen moderator. Ik heb even op het profiel gezocht en naar aanleiding daarvan een mail naar de echte moderator gestuurd en verzocht om een ban van deze persoon.
-
Consumentt
@madeliefjesnoekie
Dit is inderdaad een erg onderkend probleem. Maar het kan in vele gevallen uiterst ongunstig zijn. Wijsheid achteraf is dat je nooit een hypotheek/lening en een spaartegoed bij dezelfde bank moet onderbrengen.
Het is een recht om bij faillissement schulden en tegoeden te verrekenen, maar in dit geval is het niet een recht, maar een plicht volgens het depositogarantiestelsel.
Je mag van de fiscus wel weer een aftrekbare hypotheek afsluiten twv het verrekende bedrag.
Maar dan moet je wel geaccepteerd worden door een bank en het kost je weer de gebruikelijke hypotheekkosten (provisie, taxatie, notaris, kadaster).
Dit is inderdaad een erg onderkend probleem. Maar het kan in vele gevallen uiterst ongunstig zijn. Wijsheid achteraf is dat je nooit een hypotheek/lening en een spaartegoed bij dezelfde bank moet onderbrengen.
Het is een recht om bij faillissement schulden en tegoeden te verrekenen, maar in dit geval is het niet een recht, maar een plicht volgens het depositogarantiestelsel.
Je mag van de fiscus wel weer een aftrekbare hypotheek afsluiten twv het verrekende bedrag.
Maar dan moet je wel geaccepteerd worden door een bank en het kost je weer de gebruikelijke hypotheekkosten (provisie, taxatie, notaris, kadaster).
@madeliefjesnoekiemadeliefjesnoekie schreef:Ik heb een klacht.
Zoals ik eerder gepost heb telt dit faillissement allen maar verliezers en EEN winnaar (de curatoren). Ik heb het erg met te doen met de mensen die hierboven hun leed beschrijven.
Het is toch werkelijk bizar dat curatoren binnen een week kunnen vaststellen dat een bedrijf met een balanstotaal van 8 miljard niet meer levensvatbaar zou zijn.
De periode van bewindvoerderschap had ook best twee maanden kunnen duren of alleen een iets verscherpt toezicht. Want er wordt nu wel gezegd dat er al maanden personen van DNB liepen bij DSB. Zo ongewoon is dat niet. Bij alle banken lopen medewerkers rond van DNB. Dat rondlopen van DNB'ers is een soort stemmingmakerij om het goed te praten.
Beter zou zijn bezwaar aan te tekenen tegen het faillissement van DSB. Maar dat is ontstellend moeilijk. Wie zou die kar willen trekken?
Mwillwell&Mcan't schreef:Je bent permanent verbannen van dit forum.
Contacteer de beheerder voor verdere uitleg.
De reden waarom je verbannen bent: U bent gebanned omdat u de gedragsregels heeft overtreden.
Deze ban is van toepassing op jouw IP.
Grappig, reacties gemeld (bij de echte moderator natuurlijk ).
Er is nog een winnaar: Pieter Lakeman die € 300 per uur vangt. Als hij 1 jaar hieraan doorwerkt heeft-ie meer verdiend aan (ex-)DSB klanten dan hij ooit verdiend heeft aan de promotie van aandelenlease bij LegioLease (daar kreeg hij ƒ 1.000.000 voor).Zoals ik eerder gepost heb telt dit faillissement allen maar verliezers en EEN winnaar (de curatoren).
Even voor de goede orde. U sugerreert dat u het geld kwijt bent net zoals de achtergestelde leningen. Dit is onjuist.
Het geld wordt in mindering gebracht op uw schuld.
Ik snap natuurlijk wel dat het vervelend is dat u er niet meer bij kunt.
Het geld wordt in mindering gebracht op uw schuld.
Ik snap natuurlijk wel dat het vervelend is dat u er niet meer bij kunt.
-
Consumentt
Op papier is madeliefjesnoekie en vergelijkbare gevallen geen cent armer, maar in praktijk natuurlijk wel. Als DSB de enige spaarrekening was dan is de bestedingsruimte nihil geworden.
Ga je verantwoord om met geld, wordt je nog flink gestrafd.
En als er weer geld geleend moet gaan worden om het bestedingsdoel van het spaargeld te verwezenlijken dan is er wel degelijk een kostenpost/verlies.
Ga je verantwoord om met geld, wordt je nog flink gestrafd.
En als er weer geld geleend moet gaan worden om het bestedingsdoel van het spaargeld te verwezenlijken dan is er wel degelijk een kostenpost/verlies.
Is dit waar?Op papier is madeliefjesnoekie en vergelijkbare gevallen geen cent armer, maar in praktijk natuurlijk wel
dan Ben je door het verminderen van de hypotheekschuld(aflossing) minder rente verschuldigd. en bespaar je dus ook om weer te sparen.
of
Wordt het overgehevelde geld gebruikt voor rente termijnen? ja , dan is je Hypotheekschuld niet minder, maar wel je achterstalligge betaling verminderd.
Vervelend is het wel als er op deze manier in je financien wordt ingegrepen.
Maar we leren er weer van dat we niet al ons geld op één rekening/bij één bank plaatsen.
Janny