LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HP DV9000 display probleem

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door BBCS »

Het is niet mijn verantwoordelijk als koper om mistanden van fabrikant aan te pakken. Al zou de fabrikant aansprakelijk kunnen houden voor dit gebrek, dan nog zou ik daar niet voor kiezen. Dat is simpel weg niet in mijn belang. Mijn rechtspositie is het sterkst als ik de winkelier voor de rechter daag.
Maar het is niet rechtvaardig.
En het inderdaad gemakkelijker om de verkopende partij aan te pakken dan de fabrikanten.
Want fabrikanten hebben ook hele goede advocaten in dienst en de normale winkelier niet.

Ik ben ook van mening dat er niet in het belang van de consument gekeken moet worden (dus dat het voor hem gemakkelijker wordt) maar het probleem moet gewoon bij de bron worden aangepakt.

Kijk, je kunt wel steeds de koop ongedaan maken, maar daarmee wordt het probleem niet opgelost. Daarom ben ik er op tegen.

Ik denk ook niet dat het huidige rechtsysteem in staat is om de fabrikanten tot orde te roepen.

midas50
Berichten: 299
Lid geworden op: 06 apr 2009 15:00

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door midas50 »

Ik kan melden dat een winkel die mij een TV had verkocht met een productie fout ook eerst dat standpunt in nam. Nadat ik ze gewezen heb op een aantal wetsartikelen en gevraagd waar ik de de dagvaarding naar toe moet sturen piepen ze nu "we willen u alleen melden dat wij in overleg zijn met hoofdkantoor". Zij voelen de bui al hangen, denk ik.[/quote]

Worden weer helaas twee zaken door elkaar gehaald.
(Juristen kunnen er schijnbaar ook een handje van)

Dat de verkopende partij verplicht is om het probleem op te lossen, daarover hoeven we niet te discussiëren.
Alleen is de schuldige partij bij een productiefout de fabrikant en niet de winkelier.
Dus is het belachelijk om de winkelier voor iets te straffen waar hij noch part noch deel schuld aan is.
De fabrikant is dan fout en niemand anders.
Dat heeft niks te maken met het feit dat de winkelier het aanspreekpunt is voor de consument.

Als ik voor een ander bedrijf producten maak en ik maak fouten, dan krijgt dat andere bedrijf die aan de eindverkoper verkoopt de **** over zich heen en ik ben dan als fabrikant de lachende partij. Want ik ben dan niet rechtstreeks aan te pakken, en als ik verdom om het probleem op te lossen. Wie doet me wat!


Het is goed dat de verkopende partij voor de consument het aanspreekpunt is, maar doordat men nu ook de winkelier als fabrikant beschouwd, worden de problemen van de fabrikanten niet of zeer moeilijk opgelost.(quote)

Ik ben van mening dat als de fabrikanten rechtstreeks daarover aangepakt en aangesproken hadden kunnen worden, dat de problemen veel sneller opgelost zouden zijn.[/quote]



De zoveelste foutieve informatie van ons verkopertje BBCS.
De winkelier, enkel de winkelier is verantwoordelijk voor klachten, reparaties en garantie afspraken.
BBCS probeert constant andere consumenten wijs te maken dat de fabrikant verantwoordelijk is.
Dat is dus NIET waar.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door BBCS »

De winkelier, enkel de winkelier is verantwoordelijk voor klachten, reparaties en garantie afspraken.
BBCS probeert constant andere consumenten wijs te maken dat de fabrikant verantwoordelijk is.
De verkopende partij is als hij het product niet zelf produceerd geen fabrikant.
De winkelier, enkel de winkelier is verantwoordelijk voor klachten, reparaties en garantie afspraken.
De fabrikant is wel verantwoordelijk voor de productie en fabricagefouten.

Echter als de koper van mening is dat het om een productiefout of fabricagefout betreft, moet hij dat wel kunnen aantonen.
Niet ieder defect is het gevolg van een fabricagefout.

alfatrion
Berichten: 22053
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door alfatrion »

BBCS schreef:Maar het is niet rechtvaardig.
Ik heb de winkelier betaald met deugdelijke euro's. De winkelier heeft mij een ondeugdelijke TV geleverd. Ik zie de rechtvaardigheid wel.
BBCS schreef:Ik ben ook van mening dat er niet in het belang van de consument gekeken moet worden (dus dat het voor hem gemakkelijker wordt) maar het probleem moet gewoon bij de bron worden aangepakt.
Jij bedoelt gewoon dat je niet wilt dat jouw klanten jouw aansprakelijk stellen voor het leveren van ondeugdelijke producten. Zij betalen jou, jij levert een ondeugdelijk product en dan is het alleen maar logisch dat zij niet bij jou aan de deur kloppen voor geld. :roll: :roll: :roll:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door BBCS »

Jij bedoelt gewoon dat je niet wilt dat jouw klanten jouw aansprakelijk stellen voor het leveren van ondeugdelijke producten. Zij betalen jou, jij levert een ondeugdelijk product en dan is het alleen maar logisch dat zij niet bij jou aan de deur kloppen voor geld.
Zo simpel ligt dat niet.

Als de winkelier BEWUST een ondeugelijk product levert, dan behoort hij dat wel op aangesproken te worden.

Echter als hij dat NIET BEWUST doet en dat hij niet kan weten dat het product ondeugelijk is, dan kun je niet zeggen dat hij in gebreken is gebleven.

Dus als de fabrikant van de grafische processor verkeerde drivers uitbrengt waarbij de grafische processor veel te warm wordt, kun je toch niet zomaar tegen de winkelier zeggen dat het zijn schuld is?

Ik wil alleen maar zeggen dat er meer partijen zijn.

midas50
Berichten: 299
Lid geworden op: 06 apr 2009 15:00

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door midas50 »

[quote="BBCS"

Echter als de koper van mening is dat het om een productiefout of fabricagefout betreft, moet hij dat wel kunnen aantonen.
Niet ieder defect is het gevolg van een fabricagefout.[/quote]

OOK onjuist.
Binnen de garantie periode hoeft een consument helemaal niet te kunnen aantonen dat het een productie/fabricage fout is.

De fabrikant moet juist bewijzen dat een consument foutief heeft gehandeld als het produkt voor reparatie wordt aangeboden.

Je blijft het proberen heh BBCS ?
Elke keer opnieuw zet je andere consumenten op het verkeerde been.
Dit is al de tigste keer dat je dit doet.

alfatrion
Berichten: 22053
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door alfatrion »

midas50 schreef:De fabrikant moet juist bewijzen dat een consument foutief heeft gehandeld als het produkt voor reparatie wordt aangeboden.
Dat is geen wet. Een fabrikant, die het product niet rechtstreeks verkoopt aan de eindkoper, mag hoeft de bewijslast niet over te nemen. Het extra van de fabrieksgarantie is dat de fabrikant het mogelijk maakt dat hij aansprakelijk worden gehouden. Ook zonder de bewijslast is dat iets extra's boven op de wettelijke rechten van de koper. Dit is daarom geen overtreden op de wet oneerlijke handelspraktijken.

Veel fabrikanten kiezen er van uit het oogpunt van publieke opinie wel voor om inderdaad de bewijslast om te draaien.

Ik kan trouwens melden dat de winkel mij van ochtend heeft benaderd en eieren voor zijn geld kiest. Ik krijg de hoofdsom en de wettelijke rente.
BBCS schreef:De verkopende partij is als hij het product niet zelf produceerd geen fabrikant.
Dat doet er niet toe. Als jij de koper verteld dat de verkoper niet aansprakelijk kan stellen dan ben je aan het jokken. Dat ik dat een hele kwalijke zaak vind, waarvoor je wat mij betreft van het forum afgeschopt mag worden, heb ik al verteld. Houd er ook rekening mee dat je kans loop dat iemand die jij dat advies heb gegeven op een gegeven moment jou voor de rechter daagt.

Overgens ben je al een producent op het moment dat je een stikkertje met je naar op een product plakt. (En dan boel ik niet een stikkertje met contract info.)

AJIM
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2009 14:51

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door AJIM »

Ook hier een probleem met mijn uitvoering DV9202ea; 11 mnd na aanschaf linkerscharnier kapot.
Kostenloos gerepareerd ( wel 2 maanden weg geweest); nu 2,5 jaar na aanschaf ligt de videokaart eruit.
Tot mijn verbazing een zeer negatief op mij overkomende servicedesk van HP; na zgn interne aanmelding bij HP voor reparatie, wacht ik nu al 2 weken tot zij contact met mij opnemen (zoals aangegeven in het door mij ontvangen bericht van de HP service desk).
Na het lezen van dit forum, begin ik te begrijpen waarom.
het kan toch niet zo zijn dat HP hiermee wegkomt? Is er iets van een gemeenschapelijke actie richting HP bekend?

JoHeRo
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2009 21:53

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door JoHeRo »

Ook mijn laptop (dv9255ea) heeft hetzelfde probleem met het linkerscharnier.
Ook ik heb net als de meesten van jullie de ervaring met HP dat men vindt dat de leverancier het probleem maar moet oplossen wat HP veroorzaakte.

Wat misschien nog interessant was in mijn gevoerde telefoongesprekken:
- HP erkend de storing
- De mevrouw van HP die ik aan de telefoon kreeg noemde dat "slechts" 4-5% van de HP dv9000 serie het probleem met het scharnier hebben
- HP vindt zichzelf uitermate coulant door het geven van 2 jaar fabrieksgarantie. Daarmee "nemen we de verantwoordelijkheid over van de leverancier"

Verder voerde ik een aantal gesprekken met reparatiebedrijven:
- "Vaak is de hele kap kapot en moet die ook vervangen worden." Onderdeelkosten zijn al meer dan €300!
- "Wij hebben al zeker 10 laptops gerepareerd met dit euvel"
- Ander bedrijf: "Ik repareer elke dag een dv9000"
Deze laatste noemde verder dat na het linkerscharnier ook de rechter zal breken. Daarna is de videokaart aan de beurt. Dat laatste is in 80% van de gevallen te repareren.

Ik hoop van harte dat HP de volgende uitzending van TROS radar zich openbaar zal schamen en ons de service geeft waar we recht op hebben.

John

Robinus
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2009 22:59

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door Robinus »

Ook ik heb het probleem met de defecte scharnier. Heb de laptop (dv9620ed) gekocht in december 2007.

Het begon allemaal met dat ik merkte dat de laptop zeer snel warm werd. Op dit tegen te gaan heb ik een notebookkoeler gekocht.
Vervolgens deed de dvd-speler/brander het niet meer. Aangezien mijn garantie toen al verlopen was en de winkel zei dat ik hem alleen tegen betaling kon laten maken heb ik een andere dvd-speler gekocht, deze deed het ook niet... Het ligt dus waarschijnlijk aan de aansluiting op het moederboard. Om dit probleem snel op te lossen heb ik maar een externe dvd-speler/brander gekocht omdat ik toch een dvd-speler/brander nodig had.

Ook de batterij is echt zeer snel leeg, na ongeveer 15 minuten. Windows 7 raadt zelfs aan deze te vervangen. Deze is makkelijk te vervangen maar dan ben je al gauw meer dan 50 euro kwijt. Aangezien ik al meer dan 100 euro heb uitgegeven om de defecten te verhelpen heb ik geen zin om nog meer geld uit te geven.

En vervolgens ging vorige week ook nog eens het scharnier kapot. Kan de laptop nu niet meer dicht doen omdat dan het plastic omhulsel van het scherm breekt, er zijn al wat kleine stukjes plastic van het binneste van het scherm naar buiten gevallen en je ziet al een lijn onstaan waar het omhulsen waarschijnlijk gaat breken.

Al een mailtje gestuurd naar hp, maar deze stuurt het standaard bericht over garantie.

Dus eigenlijk alleen maar problemen gehad met dit onding. Morgen waarschijnlijk maar naar de winkel toe en kijken wat ze ervan zeggen.

Siira
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2009 20:29

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door Siira »

BBCS schreef: Zo simpel ligt dat niet.

Als de winkelier BEWUST een ondeugelijk product levert, dan behoort hij dat wel op aangesproken te worden.

Echter als hij dat NIET BEWUST doet en dat hij niet kan weten dat het product ondeugelijk is, dan kun je niet zeggen dat hij in gebreken is gebleven.

Dus als de fabrikant van de grafische processor verkeerde drivers uitbrengt waarbij de grafische processor veel te warm wordt, kun je toch niet zomaar tegen de winkelier zeggen dat het zijn schuld is?

Ik wil alleen maar zeggen dat er meer partijen zijn.
Het zegt inderdaad niets over schuld.

Feit blijft dat de winkelier iets verkocht heeft dat niet deugdelijk is. De klant kan in zo'n geval de winkelier aansprakelijk stellen.

Dat de winkelier waarschijnlijk de fabrikant aansprakelijk stelt doet niet ter zake en of de fabrikant de winkelier schadeloos stelt ook niet. Als er een productiefout in een apparaat zit en het is verkocht, komt de klant terug bij de verkopende partij. Dat is immers de enige partij met wie de klant zaken doet.

Mechwarrior94
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 nov 2008 01:54

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door Mechwarrior94 »

Olibaron schreef:Hallo iedereen.
Ik ben in het bezit van een hp dv 9760ed notebook. Het display is na iets meer dan een jaar er mee opgehouden. (sneeuw etc).

Nu schijnt dit een bekend probleem te zijn, alleen HP wil er niets aan doen. Ik ben nu mensen aan het verzamelen die hetzelfde probleem hebben.

Als dit zo is, reageer dan op deze thread
Ik raad je aan om met het product en de aankoop bon terug naar de winkel te gaan waar u deze heeft gekocht. Vraag naar de manager en vertel uw verhaal. Het is een electronisch product dus u heeft in ieder geval 3 jaar garantie, maakt niets uit wat de winkel zegt. Staat in de wet. De winkel dient U het product te kosteloos vervangen, het zelfde of beter. Wat ook een mogleijkheid is dat u uw volledige aankoop bedrag terug krijgt van de winkel.

PS: laat wel eerst de winkel de kans krijgen om de laptop goed na te laten kijken. Mocht deze toch nog naar behoren goed werkende te krijgen is er verder niets aan de hand natuurlijk.

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door gsm-it »

Ik gebruik op mijn dv9623ed notebook de driver
NVIDIA GEFORCE 8400M V7.15.11.7432.
Met deze driver wordt het linker scharnier niet (te) warm.

De nieuwste driver is van april 2009:
NVIDIA GEFORCE 8400M V7.15.11.7713.
Deze driver is officieel door HP vrij gegeven, maar zorgt voor het oververhitten van de NVIDIA adapter. De ventilator gaat vaak maximaal draaien en toch wordt het linker scharnier te heet.

Ik heb snel de oude 7432 driver teruggezet en alles werkt op mijn notebook nog steeds perfect.

Ik heb tevens het probleem aan de helpdesk van HP doorgegeven en zou een reactie ontvangen van de technische dienst. Helaas heb ik nooit meer iets gehoord en de foute driver wordt nog steeds op de HP website aangeboden.

pancreas
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 aug 2008 16:03

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door pancreas »

hier ook een HP slachtoffer !!

ik heb circa 2 jaar geleden een dv9255ea gekocht 1599,- euro.

hij maakt sinds lange tijd veel lawaai (koeling)
linker scharnier is afgebroken (kan de laptop niet meer sluiten)
laptop heeft nadat je hem sluit en binnen bijv 5 minuten weer opendoet een overspanning's probleem , hij valt dan totaal uit en je moet dan een tijd wachten todat ie weer normaal kan opstarten.

heb al meerdere pc's en laptop's gekocht in het verleden maar deze spant de kroon kwa problemen.

HP support helpt van geen kant.

wat kan ik doen ?

Mvg,.

reparateur
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2009 22:11

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door reparateur »

Hallo,

wat betreft het scharnier probleem, dit is inderdaad iets wat vaker voorkomt, je hoeft de forums maar af te zoeken en je vindt er wat over.
Er is een kit welke door reparatiecentra gebruikt wordt waarmee niet alleen de scharnieren worden vervangen maar ook de covers.

Als je problemen met de scharnieren hebt dan kan je, als het notebook nog garantie heeft, dit onder garantie laten repareren.
Let wel op, dit geldt alleen voor de eerste series dv9000(dv9000, dv9100, dv9200 en dv9300), de latere series hebben dit probleem namelijk niet.

Als je notebook niet onder garantie valt dan kan je het voor hooguit 150 euro laten repareren, dit is nog steeds prijzig maar minder als direct via HP.
http://www.hp.com/nl/oow

Ik hoop jullie hiermee geholpen te hebben m.b.t. het scharnier probleem.

pvdveen
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 nov 2009 23:06

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door pvdveen »

Dit is een bekend probleem bij HP. Hiervoor heeft HP de garantie uitgebreid op een groot aantal modelen waar de Nvidia chip inzit.
zie de volgende site http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/docu ... c=en&cc=us

Als je HP nederland belt (call center) dan weten ze vaak niks van deze garantie uitbreiding. Wijs ze op de website en een beetje doordrukken zodat ze gaan overleggen met de manager. En anders terug naar je leverancier zodat die het kan regelen met HP. Deze heeft een dealer ingang bij HP.

Op het support forum van HP staan al meerdere mensen die buiten de garantie de laptop gerepareerd hebben gekregen.
http://forums11.itrc.hp.com/service/for ... Id=1279823

Dit probeem doet zich voor bij alle fabrikanten van pc's en laptops waar de betreffende nvida chip in is gebruikt.

Succes
Peter

dbosch77
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 nov 2009 16:56

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door dbosch77 »

Hallo,

Ik heb de HP DV9313 en hetzelfde probleem. Geen afgebroken scharnieren, maar wel uitval van de videokaart. Garantie is inmiddels verlopen natuuurlijk. Gekocht eind oktober 2007.

Gekocht bij Office Centre dus van de week maar eens even langs gaan dan.
Is er al iets bekend van een consumentenaktie tegen HP van Radar of iets dergelijks?

delluc
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 nov 2009 13:38

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door delluc »

Ik heb in december 2006 een pavilon 9085ea gekocht, naar anderhalf jaar probleem met een schanier, wat hp kostenloos heeft gerepareerd. Echter nu is de grafische kaart kapot. Contact opgenomen met hp en dit is het antwoord wat ik krijg.
>>
Geachte heer .....

Bedankt voor het inschakelen van onze klantenondersteuning.

U heeft ons een e-mail gestuurd naar aanleiding van een defect aan de grafische kaart van uw notebook.

Vanzelfsprekend staan wij u graag tot uw dienst. Wij hebben een aantal zaken voor u nagekeken en willen u naar aanleiding hiervan van de volgende informatie voorzien.

Uw notebook kent een standaard fabrieksgarantie van een jaar. Deze garantie hebben wij uit serviceoverwegingen verlengd met een periode van een jaar en drie maanden. Tot onze spijt is ook de verlengde garantie inmiddels geruime tijd verstreken. Uiteraard willen wij de notebook graag voor u repareren, maar we kunnen de reparatie tot onze spijt niet kosteloos meer aanbieden.

Indien u geïnformeerd wilt worden over de kosten van een reparatie, verzoeken wij u slechts deze e-mail te beantwoorden. Wij zullen uw gegevens dan doorgeven aan onze collega's van het reparatiecentrum. Zij zullen vervolgens telefonisch contact met u opnemen om u geheel vrijblijvend te informeren over de kosten van een reparatie.

Wij betreuren de ontstane ongemakken en willen u hier graag onze welgemeende excuses voor aanbieden.

Indien u na het lezen van deze e-mail nog met vragen of opmerkingen zit, willen wij u vriendelijk verzoeken weer contact met ons op te nemen. We staan u graag te woord.

Met vriendelijke groeten,
>>

Wat nu te doen.. kan HP dit maken en wat zijn de rechten... ik mag toch er van uitgaan dat een grafische kaart langer mee gaat. Is dit ook wettelijk zo??

Sala Salsa
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 sep 2009 16:30

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door Sala Salsa »

De rechten zijn dat je moet gaan dokken.
Altijd maar gratis reparatie eisen en maar roepen dat het onder je recht valt.
Ik zal je uit je dromen helpen: dat recht bestaat niet.
ik mag toch er van uitgaan dat een grafische kaart langer mee gaat. Is dit ook wettelijk zo??
Kort antwoord: nee.

poisonic
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2009 12:25

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door poisonic »

tekzunited schreef:De meeste laptops die dit soort dingen hebben komt meestal doordat ze nog de verkeerde videokaart chip productie bevatten van NVIDIA.
Praat nvidia maar weer lekker zwart... als dit zo zou zijn dan had elke laptop met een nvidia chip dit probleem hebben

dit is een productie fout van hp zelf dan..... als de gpu te warm word denk dan aan verkeerd design van de behuizing en te weinig ventilatie en hoogst waarschijnlijk massa productie..... van mijn meeste laptop vrienden spant HP de kroon met de meeste laptops die gewoon te warm worden en daarna defecten vertonen...

dus help niet nieuwe leugens de wereld in over nvidia .....

Gesloten