LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help, T-Mobile geeft me 2 keuzes

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
fhoogeveen
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 aug 2009 15:56

Help, T-Mobile geeft me 2 keuzes

Ongelezen bericht door fhoogeveen »

Ik ben net een maand geleden verhuisd en merk al enige tijd dat ik geen gebruik kan maken van mobiel internet op mijn Iphone bij T-Mobile. Ik heb vorig jaar augustus een 2-jarig i150 abonnement afgesloten (heb er dus bijna een jaar opzitten).

Enkele weken geleden had ik hierover al een klacht ingediend bij de klantenservice. Zij zouden mijn geval onderzoeken (zou enkele weken kunnen duren) en mij hierover terugbellen.

Vandaag ben ik hierover terug gebeld.

De persoon aan de lijn gaf aan dat het bereik in mijn woonplaats niet snel zal verbeteren en gaf mij de keuze:
- mijn contract beëindigen en mijn telefoon retour, of
- enkele maanden korting op mijn contract.

Nu wil ik mijn telefoon niet kwijt en enkele maanden korting vindt ik ook niet echt een optie, want dan kan ik nog een jaar lang geen gebruik kan maken van mobiel internet in mijn woonplaats.

Aangezien ik vorig jaar 150 euro heb moeten betalen voor de telefoon, zou ik dan niet de telefoon mogen houden als ik besluit het abonnement te beëindigen?

Wie kan mij raad geven?

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Help, T-Mobile geeft me 2 keuzes

Ongelezen bericht door henk51 »

Op het moment dat je je contract afsloot had je een goed bereik door zelf te gaan verhuizen is het ontvangst slechter geworden. Dit is niet de schuld van T- Mobile. Die 150 euro staat in geen enkele verhouding tot de werkelijke waarde van de telefoon.Je zou kunnen proberen om bij beeindiging van het contract daar een gedeelte van terug te krijgen. Ik vind het een mooi aanbod van T-Mobile. Door te verhuizen heb je erzelf voor gezorgd dat het bereik minder/nihil werd. Tip informeer eerst eens in de buurt welke provider wel bereik heeft in jouw woonplaats.


gr Henk

fhoogeveen
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 aug 2009 15:56

Re: Help, T-Mobile geeft me 2 keuzes

Ongelezen bericht door fhoogeveen »

Helemaal mee eens, maar de 'network coverage tool' (of hoe dat ook mag heten) gaf aan dat er volop bereik is in mijn nieuwe woonplaats.

Ik had dus niet kunnen weten dat ik erop achteruit zou gaan.

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Help, T-Mobile geeft me 2 keuzes

Ongelezen bericht door henk51 »

Heb je buiten wel bereik want binnen bereik wordt nooit gegarandeerd bij geen enkele telecom aanbieder.Er kunnen ook storende elementen vlakbij je huis zijn in je huis aan je huis. Ik heb in mijn woonplaats ook goed bereik maar er zijn ook plekken waar het bereik vrijwel nihil is. Zelf meten is zeker weten.


gr Henk

fhoogeveen
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 aug 2009 15:56

Re: Help, T-Mobile geeft me 2 keuzes

Ongelezen bericht door fhoogeveen »

Het gaat om het bereik buiten.
Binnen is er al helemaal geen bereik, maar daar kan ik niet over klagen.

Ik heb buiten nog nergens goed bereik kunnen ontvangen.

Bellen gaat wel.

Robuust
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 aug 2007 02:14

Re: Help, T-Mobile geeft me 2 keuzes

Ongelezen bericht door Robuust »

Ik zit met hetzelfde probleem. Eind juni 2009 heb ik een 2-jarig contract afgesloten bij T-Mobile icm de iPhone. Voor de iPhone heb ik €200,- betaald en voor de accessoires (beschermcase, TomTom etc.) inmiddels meer dan €220,-. Volgens de dekkingskaart had ik volop bereik, zowel met bellen als met 3G. Ik heb echter met bellen en internetten totaal geen bereik, binnen en buiten niet. Dit is inmiddels bevestigd door een medewerker van T-Mobile die mij 4 weken na het indienen van de klacht heeft teruggebeld.

Ook ik heb de keuze gekregen om het contract te laten ontbinden maar dan moet ik mijn iPhone (met TomTom + overige accessoires) inleveren en krijg dit niet vergoed. De andere optie is 4 maanden 50% korting maar dan zit ik nog ruim anderhalf jaarvast aan het contract zonder dat ik kan bellen. Van de 300 belminuten heb ik op dit moment nog geen 2 minuten gebeld in 2 maanden tijd!!! Ik snap best dat ze dit doen om misbruik van de iPhone te voorkomen maar ik kan gewoon geen gebruik maken van hun diensten terwijl dat voor aanvang van het contract niet bekend was. Nu ben ik mij aan het beraden of het zin heeft om gerechtelijke stappen te ondernemen want volgens mij heb ik wel een sterke zaak.

Robuust
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 aug 2007 02:14

Re: Help, T-Mobile geeft me 2 keuzes

Ongelezen bericht door Robuust »

Robuust schreef:Ik zit met hetzelfde probleem. Eind juni 2009 heb ik een 2-jarig contract afgesloten bij T-Mobile icm de iPhone. Voor de iPhone heb ik €200,- betaald en voor de accessoires (beschermcase, TomTom etc.) inmiddels meer dan €220,-. Volgens de dekkingskaart had ik volop bereik, zowel met bellen als met 3G. Ik heb echter met bellen en internetten totaal geen bereik, binnen en buiten niet. Dit is inmiddels bevestigd door een medewerker van T-Mobile die mij 4 weken na het indienen van de klacht heeft teruggebeld.

Ook ik heb de keuze gekregen om het contract te laten ontbinden maar dan moet ik mijn iPhone (met TomTom + overige accessoires) inleveren en krijg dit niet vergoed. De andere optie is 4 maanden 50% korting maar dan zit ik nog ruim anderhalf jaarvast aan het contract zonder dat ik kan bellen. Van de 300 belminuten heb ik op dit moment nog geen 2 minuten gebeld in 2 maanden tijd!!! Ik snap best dat ze dit doen om misbruik van de iPhone te voorkomen maar ik kan gewoon geen gebruik maken van hun diensten terwijl dat voor aanvang van het contract niet bekend was. Nu ben ik mij aan het beraden of het zin heeft om gerechtelijke stappen te ondernemen want volgens mij heb ik wel een sterke zaak.
Zijn er meer mensen met bovenstaand probleem? Het contract mag dus wel worden ontbonden maar ik moet de iphone terugsturen en krijg geen vergoeding voor de inmiddels aangeschafte accessoires van circa €220,- (heb zelf ook al €200,- voor de iphone betaald).

stofzuigertje

Re: Help, T-Mobile geeft me 2 keuzes

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Voor U ging verhuizen eerst de dekking in die regio controleren....

Daarom willen diverse Tele 2 klanten die nu via KPN netwerk bellen binnenkort naar T mobile netwerk gaan naar de Aldi / Medionmobiel overstappen want ze verliezen bereik binnenshuis wegens de goed geïsoleerde woning.

T Mobile heeft U een aanbod gedaan en ik zag dat losse antenne niet mogelijk was, maar Headset met kabel dus geen draadloze is soms als antenne ook mogelijk voor meer bereik, of dit hier op kan weet ik niet dus probeer of het kan.

T-Mobile Webcare
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 jan 2008 12:10

Re: Help, T-Mobile geeft me 2 keuzes

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

@Robuust
Kun je je gegevens met telefoonnummer sturen naar [email protected]. Wil je tevens vermelden dat je een post op het radarforum hebt geplaatst. Ik ga dan het een en ander voor je nakijken.
met vriendelijk groeten
Annelies Witte
T-Mobile Klantenservice

Robuust
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 aug 2007 02:14

Re: Help, T-Mobile geeft me 2 keuzes

Ongelezen bericht door Robuust »

T-Mobile Webcare schreef:@Robuust
Kun je je gegevens met telefoonnummer sturen naar [email protected]. Wil je tevens vermelden dat je een post op het radarforum hebt geplaatst. Ik ga dan het een en ander voor je nakijken.
met vriendelijk groeten
Annelies Witte
T-Mobile Klantenservice
Mail is bijna 2 weken geleden verstuurd maar tot op heden nog geen reactie ontvangen...

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Help, T-Mobile geeft me 2 keuzes

Ongelezen bericht door jor »

Mail is bijna 2 weken geleden verstuurd maar tot op heden nog geen reactie ontvangen...
Dat gebeurd helaas meer ( terug te lezen op dit forum)bij T-Mobile, men doet hier of alles in het werk word gesteld om 1 en ander op te lossen om vervolgens er kennelijk weer niets mee te doen.Misschien uit op gegevens van klagers voor een ander doel?

KursatK
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 sep 2009 16:05

Re: Help, T-Mobile geeft me 2 keuzes

Ongelezen bericht door KursatK »

Ik heb voor dezelfde probleem geklaagd bij T-mobile. Inmiddels hebben ze mij ook een aanbieding gedaan van 20% korting voor 6 mnd. Ook ik wil mijn Iphone behouden.

Ik heb hierover een klacht ingediend bij T-Mobile, maar tot op heden heeft er niemand mij gebeld. Er wordt wel iedere keer beloofd dat ze mij gaan bellen, maar helaas.

Betreft dat Webcare van T-Mobile reageert, heeft volgens mij puur te maken en toch een positief indruk achter te laten op de forum, maar we zien dat ze niet eens reageren op mails.

(zie ook forum onderwerp "T-Mobile reageert niet op klachten betreft dekking")

eric181
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2009 23:17

Re: Help, T-Mobile geeft me 2 keuzes

Ongelezen bericht door eric181 »

Ik heb ook sinds 2 weken de iphone 3gs 32gb via t-mobile en heb totaal geen bereik in huis en in mijn woonplaats totaal geen 3g internet. Bij mijn vorige telefoons (N95, HTC Touch) heb ik nooit problemen gehad wat bellen betreft (had toen nog geen internet-abbo). Heb inmiddels een klacht ingediend per telefoon en via e-mail. Ik zou na ongeveer een week een reactie krijgen. Vanavond even m'n t-mobile sim in mijn oude HTC gedaan en kreeg direct een sms binnen van t-mobile: "wij hebben uw klacht ontvangen maar konden u helaas telefonisch niet bereiken" Tja.... wat was mijn klacht ook alweer?

Ben benieuwd wat voor aanbod ze gaan doen, zal wel de keuze zijn tussen een paar maanden korting (wat dus niets oplost) of contract opzeggen en iphone inleveren. Zou er juridisch niets iets mogelijk zijn om de iphone te behouden met een redelijke bijbetaling?

sammy-01
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2009 19:27

Re: Help, T-Mobile geeft me 2 keuzes

Ongelezen bericht door sammy-01 »

hallo,

Ik heb in juli dit jaar een 2-jarig abonnement afgesloten bij t-mobile met iphone 3GS en € 100,- bijbetaald. Verder heb ik accessoires aangeschaft en diverse applicaties gedownload. Sinds begin deze week ben ik verhuisd en heb daar helemaal geen ontvangst meer, zowel binnen als buiten niet. Geen internet en ook geen bereik om te bellen of gebeld te worden. Ik heb contact opgenomen met de klantenservice van t-mobile en ze hebben me ook 2 keuzes gegeven: 3 maanden 50% korting, 6 maanden 20% korting of abonnement opzeggen en telefoon inleveren. Is t-mobile bij 1 van jullie al met een goede oplossing gekomen? Ik weet niet goed wat ik nu moet doen, wil m'n iphone niet graag kwijt. Misschien dat kpn over een tijdje ook met een abonnement komt icm iphone 3GS?

Joanniej
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:24

Re: Help, T-Mobile geeft me 2 keuzes

Ongelezen bericht door Joanniej »

Hallo,

ook ik zit hier in hetzelfde schuitje..
na 8 maanden heb ik nu sinds 3 dagen thuis geen ontvangst meer.
krijg dan ook precies dezelfde opties als hierboven.
na al een keer of 15 gebeld te hebben met de klantenservice.. waar ook gewoon 15x iets anders gezegd word kom ik er niet meer uit.
ik word dus ook niet doorverbonden naar de afdeling dekking waar ik al verscheidene malen om gevraagd heb.
iemand nog enige ideeen zodat ik hier op in normale manier uitkom.??

groetjes,

Joanniej

T-Mobile Webcare
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 jan 2008 12:10

Re: Help, T-Mobile geeft me 2 keuzes

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

@Joanniej

Beste Joanniej

Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via [email protected], zodat wij kunnen bekijken hoe we je verder kunnen helpen?

Wil je hierbij in ieder geval de volgende gegevens vermelden?

- je naam;
- je adres;
- je postcode;
- je woonplaats;
- je 06-nummer;
- je gebruikersnaam van dit forum;
- op welke fora je hebt gepost.

Met vriendelijke groet,

Joey Wernet
T-Mobile Webcare

Joanniej
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:24

Re: Help, T-Mobile geeft me 2 keuzes

Ongelezen bericht door Joanniej »

Na bovenstaande opmerking heb ik nu net een mail verstuurd.

Ik ben benieuwd dus!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Help, T-Mobile geeft me 2 keuzes

Ongelezen bericht door jor »

Joanniej schreef:Na bovenstaande opmerking heb ik nu net een mail verstuurd.

Ik ben benieuwd dus!
Dat zijn een aantal mensen hier ook! Laat als je wilt natuurlijk weten hoe 1 en ander verloopt.
mvg jor

Gesloten