LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC - digitale televisie Riant pakket

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
petjans
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2009 11:48

UPC - digitale televisie Riant pakket

Ongelezen bericht door petjans »

In sommige (kleine) gemeentes wordt door UPC geen internet en telefonie via de kabel aangeboden. Tot voor kort gold dit ook voor digitale televisie.
Herhaalde malen heb ik bij UPC geinformeerd wat de reden hiervan was.
Maar een duidelijk aantwoord heb ik hier nooit op gekregen.
Volgens UPC is het na door hen uitgevoerde ingrijpende werkzaamheden vanaf mei 2009 toch mogelijk gemaakt om in ieder geval digitale televisie aan te bieden.
Zo ook in mijn gemeente Hardinxveld-Giessendam.
Tot mijn grote verbazing werd/ wordt een pakket aangeboden dat € 3,50 p/m duurder is dan het normale starterspakket van €4,- p/m.
Hiervoor worden 90 zenders geleverd, maar is het ontvangen van Uitzending gemist en UPC on demand niet mogelijk. Dit komt omdat een retoursignaal op de kabel ontbreekt.
Het lijkt erop dat het Riant(e) van het pakket vooral slaat op UPC zelf en dit m.b.t. de prijs ervan. Zo kan er met minimale investeringen van hun kant toch nog leuk verdiend worden aan het leveren van digitale televisie in de kleine gemeentes.
Is er iemand die uit kan/wil leggen wat voor aanpassingen de kabelaar moet doen om volledige digitale televisie ( dus met retoursignaal) te kunnen leveren.
En geldt dit dan ook voor de levering van internet en telefonie via de kabel?

addink123
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2009 13:45

Re: UPC - digitale televisie Riant pakket

Ongelezen bericht door addink123 »

Hallo,

Ook wij hebben zo'n abonnement waarop geen demand en uitzending gemist te krijgen valt.
Uitleg van UPC geeft aan dat wij (gelderland, maar ook noord-holland) in een riant gebied vallen waar niet alleen upc het alleenrecht heeft. Daarom mag dit signaal niet in deze gebieden verzonden worden. Ze korten wel 2 euro per maand op het abonnement.
Als UPC deze gebieden in de toekomst mogelijk gaat kopen dan kan/mag dit signaal wel verzonden worden.
Balen.
Mijn grootste ergernis is dat er op het moment veel reclame op tv en krant gemaakt wordt voor juist deze extraatjes.
Vanochtend ook weer in de Stentor"neem UPC want dan kijk je programma gemist" terwijl het overgrote deel van de stentorlezers in het gebied vallen waar dit signaal niet gegeven mag worden.

astridkuipers
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2009 20:22

Re: UPC - digitale televisie Riant pakket

Ongelezen bericht door astridkuipers »

ook wij (zevenaar) hebben geen on demand en uitzending gemist( zit in zelfde pakket), na 1.5 maand over en weer bellen , op afstand nieuw software sturen etc..wordt er dan eindelijk een monteur gestuurd, die zou het of verhelpen of een nieuwe box installeren, maar gisteren een bevestiging dat hij komt, en vandaag einde van de dag een mail dat IK de afspraak heb geannuleerd en dat er GEEN monteur komt..
Lekker he.
Weer gebeld, en ik mocht haar niet uitlachen, , ik zei kijk maar eens op radar, daarop kreeg ik als antwoord , dat zijn toch altijd de zelfde mensen die lopen te klagen,
zeg vindt je het gek?
als er na de monteur geen verbetering in zit, dan kunnen ze met de box en al het dak op.. kl...zooi.
jammer voor de kinderen die ze duperen.

petjans
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2009 11:48

Re: UPC - digitale televisie Riant pakket

Ongelezen bericht door petjans »

Beste addink123 en Astridkuipers,

Ben benieuwd op welk pakket jullie geabonneerd zijn.
Ik heb het hier over het pakket:Digitale tv Riant te vinden onder:http://www.upc.nl/riant/abonnementen/.
Dit pakket is veel duurder dan de normale aanbieding(en) voor digitale televisie (http://www.upc.nl/televisie/abonnementenoverzicht/ en dan ook nog zonder Uitzending gemist en UPC on demand.

Vr. gr.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UPC - digitale televisie Riant pakket

Ongelezen bericht door renegade66 »

het pakket is iets duurder omdat je 30 tv zenders meer hebt dan het standaard pakket, is er in die gebieden wel internet en telefonie mogelijk? zo ja dan is er ook een retoursignaal.

als er meerdere providers mogelijk zijn in hetzelfde gebied wil dat nog niet zeggen dat er geen retoursignaal uitgezonden mag worden. het heeft gewoon met meerdere factoren te maken. en ja voor een retoursignaal zijn er wel behoorlijk wat aanpassingen nodig die enkele tonnen en tijd kosten, wijkcentrales, eindversterkers enz..... moeten allemaal aangepast worden.

Daantjo
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 nov 2009 03:47

Re: UPC - digitale televisie Riant pakket

Ongelezen bericht door Daantjo »

Ik heb ook gebeld met UPC, nadat ik hier dit draadje gelezen had... Ik kon dus vragen of uitzending gemist en demand Tv werkt in mijn regio (zutphen). Dat bleek dus niet zo te zijn! Ten eerste vind ik het raar dat ze dat sowieso niet even melden! Maar goed toen gevraagd of er dan korting kon komen op het abonnement zoals
addink123 eerder aangaf, ook dit was niet mogelijk werd mij verteld.. jammer dus en geen UPC voor mij. Zou graag HD Tv willen maar moeten dus nog even wachten??

petjans
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2009 11:48

Re: UPC - digitale televisie Riant pakket

Ongelezen bericht door petjans »

Uit de reactie van Renegade66 maak ik op dat er geen aanpassing aan het kabelnet hoeft te worden gedaan in de gebieden waar het Riantpakket wordt aangeboden. Dit in tegenstelling tot hetgeen UPC hier zelf over communiceert.http://www.upc.nl/over_upc/pers/nieuws/ ... iessendam/
Het ontwikkelen van een speciaal pakket voor deze gebieden is n.m.m. dan ook klinklare onzin en uitsluitend ingegeven door commerciële motieven.
Met de bestaande pakketten (vanaf €4,- p/m) had men uitstekend uit de voeten gekund en voor de klanten was de keuze dan veel goedkoper geweest. Niet iedereen zit te wachten op 90 zenders. Nog los van het feit dat dit nog duur betaald is door het ontbreken van het retoursignaal.
Zoals ik al eerder heb opgemerkt lijkt het me duidelijk dat UPC met zo min mogelijk investeringen zoveel mogelijk geld uit de kabel wil persen.
Wellicht dat het vrijgeven van de kabel (februari 2010 ?) een oplossing gaat bieden.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UPC - digitale televisie Riant pakket

Ongelezen bericht door renegade66 »

@ daantjo,

zutphen is toch UPC gebied? daar is toch ook internetgebied van UPC?
dan is er ook een retoursignaal van UPC, dus zou je ook ondemand en uitzending gemist moeten kunnen krijgen. dit is namenlijk afhankelijk van retoursignaal.

@petjans,

ik weet niet precies hoe het riantpakket werkt, maar dat kan ik wel ff navragen, ik heb nog redelijk veel excollega's die voor upc werken.

petjans
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2009 11:48

Re: UPC - digitale televisie Riant pakket

Ongelezen bericht door petjans »

Zou ik zeer op prijs stellen Renegade66.
Het wordt verkocht als iets specials voor de gebieden zonder retoursignaal (dus ook geen internet en telefoon via de kabel).
Volgens mij is dit onzin want in mijn dorp (Hardinxveld-Giessendam)ken ik iemand die al digitale televisie (zonder retoursignaal) heeft vanaf mei 2007.
Bestellen hiervan is rond die tijd heel even mogelijk geweest. Waarschijnlijk een foutje bij UPC, want toen ik het een paar weken daarna ook wilde kon het ineens niet meer.
Deze persoon heeft een normaal abonnement, dus niet het z.g speciale Riantpakket. Ik blijf bij mijn vermoeden dat het een investeringskwestie is die nogal wat klanten van UPC benadeelt.

Smitsmannetje
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 sep 2008 23:56

Re: UPC - digitale televisie Riant pakket

Ongelezen bericht door Smitsmannetje »

petjans schreef:Zou ik zeer op prijs stellen Renegade66.
Het wordt verkocht als iets specials voor de gebieden zonder retoursignaal (dus ook geen internet en telefoon via de kabel).
Volgens mij is dit onzin want in mijn dorp (Hardinxveld-Giessendam)ken ik iemand die al digitale televisie (zonder retoursignaal) heeft vanaf mei 2007.
Bestellen hiervan is rond die tijd heel even mogelijk geweest. Waarschijnlijk een foutje bij UPC, want toen ik het een paar weken daarna ook wilde kon het ineens niet meer.
Deze persoon heeft een normaal abonnement, dus niet het z.g speciale Riantpakket. Ik blijf bij mijn vermoeden dat het een investeringskwestie is die nogal wat klanten van UPC benadeelt.
"
Dat met "er zijn meedere providers in het gebied mogelijk" lijkt mij onzin. Ik zelf woon in de buurgemeente van Hardinxveld-Giessendam, n.l. Siedrecht en bij ons is er wel gewoon retoursignaal. Wij hebben wel gewoon on demand, uizending gemist e.d. Dus waarom er wel meer providers mogelijk zijn in Hadinxveld en omg. 3 kilometer verderop in Sliedrecht (ook UPC verzorgingsgebied) blijkbaar niet is mij een raadsel.

petjans
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2009 11:48

Re: UPC - digitale televisie Riant pakket

Ongelezen bericht door petjans »

Waren er maar meerdere providers mogelijk.
Dan was het probleem wellicht opgelost.
Helaas heeft UPC het monopolie en besluit dus om in Sliedrecht wel het kabelnet geschikt te maken en in Hardinxveld niet.
Waarom ze de aanpassingen niet doen willen ze ook niet zeggen, ik heb er diverse keren naar geinformeerd.
Dat het ingegeven wordt door commerciële motieven lijkt me duidelijk.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UPC - digitale televisie Riant pakket

Ongelezen bericht door renegade66 »

om een retour enz. te kunnen krijgen heb je niet alleen UPC nodig maar ook moeten ze overeenkomen met gemeente enz, als die niet geen vergunningen afgeven kan UPC ook helemaal niets. maar ja er wordt vaak maar naar 1 instantie gewezen, en men is er niet van op de hoogte dat er meer speelt.

dus waarschijnlijk heeft upc nog niet bereikt met gemeentes enz. wat ze graag willen uitvoeren. dus zet UPC er een tijdelijke hold op en komen ze met een alternatief.

ik zou zeggen informeer eens bij de gemeente?

Daantjo
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 nov 2009 03:47

Re: UPC - digitale televisie Riant pakket

Ongelezen bericht door Daantjo »

@ renegade66

Zuthpen heeft inderdaad UPC signaal, maar net als meerdere gemeentes/regio's is de mogelijkheid van uitzending gemist en tv on demand niet te leveren. Ik wilde voor het Digitaal "starter DVR" pakket gaan MET HD signaal, dit is 18.50E per maand (bovenop de kosten van het analoge signaal). Nu blijkt dus dat de 2 functies niet werken van dit pakket (uitzending gemist en tv on demand). En dus heeft UPC het zogenaamde RIANT pakket in de aanbieding. zie link: http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=1984

Als ik dit Riant pakket wil, MET HD, en DVR (opnemen) gaat mij dit 20.50E kosten in de maand!!! En dus 2 euro duurder, voor een pakket met MINDER mogelijkheden! Heel raar en belachelijk als je het mij vraagt... Begrijp wel, dat ik UPC niet de schuld geef dat ze geen totaal pakket kunnen leveren in mijn gemeente, daar zullen heus wel de nodige technische redenen enz voor zijn, maar de verhouding klopt niet in mijn ogen...

mvg

Daan

petjans
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2009 11:48

Re: UPC - digitale televisie Riant pakket

Ongelezen bericht door petjans »

Levert UPC in Zutpen wel internet en telefonie via de kabel?

Vr. gr.

Daantjo
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 nov 2009 03:47

Re: UPC - digitale televisie Riant pakket

Ongelezen bericht door Daantjo »

ja zover ik weet wel. Er zit zelfs een groot UPC kantoor in het industrie terrein van Zutphen..

hjvanbeest
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2009 13:13

Re: UPC - digitale televisie Riant pakket

Ongelezen bericht door hjvanbeest »

Hallo,
ook ik heb in Hardinxveld-Giessendam (boven hardinxveld) het Riant pakket met dvr in gebruik genomen maar het zelfde probleem met on demand ect.
Ook diverse sport zenders, daarvoor ook dit pakket aangeschaft, komen niet door.
Van alles al geprobeerd, kabels etc, opnieuw intalleren noem het maar op!
Het verbaast mijn eigenlijk want met het standard pakket kom ik wel aanklikken op bv kanaal 999, voor kabel controle, deze werkt nu ook niet.

Ook op het forum van UPC worden deze problemen in het hele land aangekaart.
Dus... wat moeten we hier mee, wel betalen maar niet leveren!!! :evil:

Gr. Johan

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC - digitale televisie Riant pakket

Ongelezen bericht door agro »

Ook op het forum van UPC worden deze problemen in het hele land aangekaart.
Dus... wat moeten we hier mee, wel betalen maar niet leveren!!!
Kllachten indienen bij http://www.consuwijzer.nl/

Jopiejo
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2010 11:59

Re: UPC - digitale televisie Riant pakket

Ongelezen bericht door Jopiejo »

Digitaal retour signaal is inderdaad nog niet mogelijk in riant gebieden, op www.upc.nl/riant vind u alle informatie hierover. Nou kunnen we inderdaad in riant gebieden allemala heel boos zijn, maar denken jullie niet dat UPC ondemand wel mogelijk zou maken als ze dit kunnen?
Natuurlijk wel, hiermee trekken ze meer klanten en meer inkomsten. Dus als het mogelijk zou zijn zouden ze dit echt wel doen...

Daantjo
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 nov 2009 03:47

Re: UPC - digitale televisie Riant pakket

Ongelezen bericht door Daantjo »

Jopiejo,

ik ben ook niet boos, alleen worden we een beetje om de tuin geleid vind je niet? Meer betalen voor een service die minder mogelijkheden heeft!

petjans
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2009 11:48

Re: UPC - digitale televisie Riant pakket

Ongelezen bericht door petjans »

Het niet aanpassen van de kabel (retoursignaal) in de zg. Riant-gebieden lijkt mij een commerciële actie. Tot nu toe heb ik van UPC - ondanks verschillende verzoeken hiertoe - geen antwoord gekregen waarom ze deze aanpassingen niet kunnen/willen doen. Het niet aanpassen heeft niet alleen gevolgen voor UPC on demand (ik heb begrepen dat dit ook nog iets met rechten te maken kan hebben) maar ook voor het aanbieden van internet en telefonie via de kabel.
Zoals ik al eerder heb gemeld ken ik in mijn (Riant)gemeente een abonnee die al vanaf mei 2007 digitale televisie van UPC afneemt. En niet één van de Riantpakketten, die bestonden toen nog helemaal niet, maar gewoon het normale Royaalpakket. Dit pakket wordt nog steeds afgenomen.
Hetgeen op http://www.upc.nl/riant staat geschreven is dus in ieder geval gedeeltelijke onzin.
Volgens mij is het Riant-pakket in het leven geroepen om zonder het nodige te investeren toch nog te verdienen aan digitale televisie in die gebieden.
Het digitale signaal zit gewoon op de kabel en kan via de UPC-box gedecodeerd worden.Toen ik nog geen digitale televisie had ( ja,ja ik heb het wel - andere keuzes zijn er helaas niet) heb ik een UPC-box van een andere abonnee op mijn kabel aangesloten met als resultaat een prima digitaal signaal.
Wat mij zeer stoort is het prijsverschil tussen de Riant-pakketten en de normale pakketten. Riant begint bij €8,- (wel activatiekosten) , vergelijkbaar met Digitaal Royaal €10,-.(geen activatiekosten).
Het normaal aangeboden starterspakket €4,50 is in de Riantversie niet mogelijk.
Zou m.i. in de Riant-versie zoiets als €3,- moeten kosten en dat is waarschijnlijk niet aantrekkelijk genoeg.
Ik ga nog één poging wagen om bij UPC duidelijkheid te krijgen.
Het wachten zal wel worden op het vrijgeven van de kabel (medio 2010), maar of dat iets oplost valt te bezien.

Gesloten