LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe kom ik van het zwarteschaap Tele2 af???

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
gjvathe1

Hoe kom ik van het zwarteschaap Tele2 af???

Ongelezen bericht door gjvathe1 »

Sinds enkele jaren ben ik tele2 gebruiker, daarvoor Zonnnet.

Vorig jaar april overgestapt op Tele2 compleet bellen/internetten/digitale televisie.

In het begin liep dit best aardig.

sinds 10 oktober problemen. 7 dagen een klapperende verbinding gehad. modem resetten zich om de 5 minuten.

Veel met de Klantenservice gebeld, drama. Beloofd dat er teug gebeld zou worden

Terug gebeld worden door de klantenservice met de medeling dat het probleem volgens hun is opgelost. Terwijl de storing nog steeds aktief was.
Dit niet 1 keer maar in mij geval 2x binnen 24 uur.
Afspraken niet nakomen. etc..
Geeft veel stress

heeft me ongveer 10 telefoontjes gekost om mijn probleem geanalyseerd te krijgen. daarna nog is 3 om een nieuw modem te krijgen. Toen nog eens een stuk of 3 telefoongesprekken om een monteur van Tele2 bij mijn thuis te krijgen. Omdat het niet aan het modem bleek te liggen. Tele2 monteur kon ook niks vinden. Monteur vertelde dat er nu een KPN monteur naar moest gaan kijken. Hij zou dit doorgeven.

Vervolgens wordt je dezelfde avond nog gebeld door Tele2 met de vraag of de storing is opgelost.
Persoon in kwestie is niet op de hoogte van de lopende problemen of dat er een monteur is geweest etc..

Wil vervolgens dat je nog even het isra punt open maakt om nog wat testjes te doen. Waar was die monterur dan voor gekomen is mijn vraag dan?

Maar goed hier was ik het niet mee eens.
Laten escaleren naar afd hoofd regel zou binnen 24 uur terug gebeld worden.

dat werd dus 2 dagen later door iemand van de technischedienst 2e lijns die was aangestuurd door Hoofd regel . Ja wel er werd een KPN monteur besteld.

Deze KPN monteur is vandaag 27 oktober2009 bij mij langs geweest.
Heeft opnieuw mijn isra punt nageken en de kabel opnieuw gestript. Dit is imiddels de 3e keer.
1e keer door mij omdat dat van Tele2 een voorwaarden was voor ze een monteur zouden sturen. 2e keer door de (Imtech) monteur. En vandaag dan ook nog even door KPN.

Dus bij mijn thuis zit het probleem toch echt niet meer.
Nadat ik een speedtest heb uitgevoerd. Deze kwam niet hoger dan 6.8Mbps
KPN monteur heeft nog wat aanpassingen gedaan op mijn lijn in de wijkcentrale.

Maar dit leverde wel iets meer snelheid op maar niet meer dan 8.7Mbps.
Monteur KPN gaf aan dat dit het maxmimale snelheid is die hij voor mij kont bereiken. En maar bij Tele2 moest vragen om wat te doen aan mijn prijs van mijn abonnement omdat een hogere snelheid niet realiseerbaar is.

Tele2 weer gebeld.

Volgens Tele2 was dit het hoogst haalbare.

Ik woon blijkt nu 3.1 km van de telefooncentrale dus sneller dan 12 Mbps kan het niet worden blijkt.

Er staat inderdaad op hun site tot 20 mbps maar dan verwacht je geen 50% daarvan te gaan halen.

Tijdens mijn gesprekken met tele2 medewerkers bleek er een interne regel te bestaan, kan er niks van terug vinden in de algemenevoorwaarden, dat ze maar 6 Mbps hoeven te leveren dan zou volgens interne normen genoeg zijn.

Ik vind tot 20 Mbps of 50% daarvan toch niet hetzelfde. Dan kunnen ze ook wel op hun website setten tot 500 want alles daaronder is goed?!

Daarbij komt dat je voor je het product aanvraagt een postcode check moet uitvoeren. Dus dan mag je er toch vanuit gaan dat ze het dan ook kunnen leveren. Maar nee, deze check kijkt puur of het product beschikbaar is. Naar mijn mening zou het moeten checken hoever je van de centrale af woont en of de gewenste snelheid haalbaar is of hoever het er dan van afwijkt.

Maar ja dat zou natuurlijk marketing technische niet handig zijn voor Tele2, dus daarom doen ze dat niet vermoed ik.

Ook erg jammer dat er ruim 20 telefoongesprekken voor nodig waren om te horen te krijgen dat je verbinding niet sneller kan om technische redenen. Terwijl ze het al bij 1 van de eerste gesprekken dat konden aangeven.

In het begin is mij al gelijk toegezegd dat ik mijn maand abonnement deze maand niet hoeften te betalen.
Maar hoe dit dan geregeld wordt hoor je vervolgens niks meer over.

Dus heb hun rekening nummer laten blokkeren zodat er geen afschrijvingen meer gedaan kunnen worden. En heb dus het maandabonnement van deze maand nog niet betaald. Want als ik het eerst ga betalen en het dan weer moet terug zien te krijgen, nou daar heb ik geen vertrouwen meer in.

Maar goed ik wil nu van ze af

En probeer mijn contract te laten ontbinden omdat ik vind dat ze een wanprestatie hebben geleverd.
En ik geen vertrouwen heb meer in Tele2. En niet vind dat ik mij als klant zo hoef te laten behandelen.

Heb nu aangestuurd op een schikking , contract af kopen, maar zelfs dat kost erg veel moeite.

Wordt beloofd terug te bellen.
Of er wordt beweerd dat ze gebeld hebben, terwijl ik geen gemiste oproepen of voicemail berichten heb ontvangen. Ze hebben zelfs mijn mobiel, maar reageren ho maar.

Maar goed wie weet een manier om mijn contract te laten ontbinden?

Heb enkel een postbus in Groningen van ze.
Kan ik daar ook mijn ontbindingsverzoek naar toe sturen?

Of waar ik voorbeeld brieven kan vinden?

Iemand tips ik wil van het zwarteschaap af

kaarsje69

Re: Hoe kom ik van het zwarteschaap Tele2 af???

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Werken ze bij tele2 niet met jaarcontracten?
Of heb je de pech dat je een twee jarig contract hebt?
Je kan ze beter in gebreken stellen, dan dat je ze wil afkopen.

Voorbeeld brieven kan je vinden op
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... el_en_post

Haal ondertussen maar heel diep adem, ik ben al vier jaar bezig om van ze af te komen. Zelfs de rechter heeft de zaak al van de rol gewezen.

WebServiceTele2

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Geachte gjvathe1

Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens. Graag zou ik u ook willen vragen om uw gebruikersnaam en eventueel de link naar dit topic toe te voegen aan de e-mail . Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: [email protected]

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2

gjvathe1

Ongelezen bericht door gjvathe1 »

Hallo Formum lezers.

Mijn oplossing om van Tele2 af te komen.
Na mijn laatste bericht op het forum hier heb ik in november een brief verstuurd naar het hoofdkantoor.
Brief sturen naar hoofdkantoor en naar servidesk en cc naar elkaar.
Ik heb in 3 a4 tjes mijn klachten nog een omschreven en verzocht om ontbinding .

Hier een korte samenvatting:

Gezien het vorenstaande kunt u zich wellicht voorstellen dat ik een ontevreden klant ben. Dit is zacht uitgedrukt. Ik ben dusdanig ontevreden over de wijze waarop uw bedrijf is omgegaan met mijn klacht en met mij als klant, dat ik heb besloten om over te stappen naar een andere aanbieder. Ik verzoek u daarom om voortijdige ontbinding van mijn contract per 1 januari 2010.

Van de ontvangst van deze brief verwacht ik van u een ontvangstbevestiging en een afhandeling binnen 30 dagen na ontvangst. Indien ik na deze termijn nog geen reactie van u heb vernomen, zie ik mij genoodzaakt deze zaak aanhangig te maken bij de Geschillencommissie Telecommunicatie.

In afwachting van uw reactie verblijf ik.

Hoogachtend,

Ik geef hier even het adres:
van het hoofdkantoor.
Tele2 Netherlands Holding NV
Tele2 Consumer
Financiële afdeling
Wisselwerking 58 1112 XS Diemen

Tele2
t.a.v. Klantenservice
Postbus 70041
9704 AA Assen

Doet wonderen.
Na 2 dagen werd ik al gebeld met een de mededeling dat mijn contract per januari 2010 ontbonden wordt. en ik kreeg alle telefoonkosten + abonnements geld terug.

die zelfde week kreeg ik zelfs bloemen van Tele2 ;-)

Dus het kan wel

Ik hoop dat ik er nog wat mensen mee kan helpen zo om ook van het zwarteschaap af te komen.

Er werken dus ook nog wel mensen bij Tele2 die wel dingen correct kunnen afhandelen.

gjvathe1 schreef:Sinds enkele jaren ben ik tele2 gebruiker, daarvoor Zonnnet.

Vorig jaar april overgestapt op Tele2 compleet bellen/internetten/digitale televisie.

In het begin liep dit best aardig.

sinds 10 oktober problemen. 7 dagen een klapperende verbinding gehad. modem resetten zich om de 5 minuten.

Veel met de Klantenservice gebeld, drama. Beloofd dat er teug gebeld zou worden

Terug gebeld worden door de klantenservice met de medeling dat het probleem volgens hun is opgelost. Terwijl de storing nog steeds aktief was.
Dit niet 1 keer maar in mij geval 2x binnen 24 uur.
Afspraken niet nakomen. etc..
Geeft veel stress

heeft me ongveer 10 telefoontjes gekost om mijn probleem geanalyseerd te krijgen. daarna nog is 3 om een nieuw modem te krijgen. Toen nog eens een stuk of 3 telefoongesprekken om een monteur van Tele2 bij mijn thuis te krijgen. Omdat het niet aan het modem bleek te liggen. Tele2 monteur kon ook niks vinden. Monteur vertelde dat er nu een KPN monteur naar moest gaan kijken. Hij zou dit doorgeven.

Vervolgens wordt je dezelfde avond nog gebeld door Tele2 met de vraag of de storing is opgelost.
Persoon in kwestie is niet op de hoogte van de lopende problemen of dat er een monteur is geweest etc..

Wil vervolgens dat je nog even het isra punt open maakt om nog wat testjes te doen. Waar was die monterur dan voor gekomen is mijn vraag dan?

Maar goed hier was ik het niet mee eens.
Laten escaleren naar afd hoofd regel zou binnen 24 uur terug gebeld worden.

dat werd dus 2 dagen later door iemand van de technischedienst 2e lijns die was aangestuurd door Hoofd regel . Ja wel er werd een KPN monteur besteld.

Deze KPN monteur is vandaag 27 oktober2009 bij mij langs geweest.
Heeft opnieuw mijn isra punt nageken en de kabel opnieuw gestript. Dit is imiddels de 3e keer.
1e keer door mij omdat dat van Tele2 een voorwaarden was voor ze een monteur zouden sturen. 2e keer door de (Imtech) monteur. En vandaag dan ook nog even door KPN.

Dus bij mijn thuis zit het probleem toch echt niet meer.
Nadat ik een speedtest heb uitgevoerd. Deze kwam niet hoger dan 6.8Mbps
KPN monteur heeft nog wat aanpassingen gedaan op mijn lijn in de wijkcentrale.

Maar dit leverde wel iets meer snelheid op maar niet meer dan 8.7Mbps.
Monteur KPN gaf aan dat dit het maxmimale snelheid is die hij voor mij kont bereiken. En maar bij Tele2 moest vragen om wat te doen aan mijn prijs van mijn abonnement omdat een hogere snelheid niet realiseerbaar is.

Tele2 weer gebeld.

Volgens Tele2 was dit het hoogst haalbare.

Ik woon blijkt nu 3.1 km van de telefooncentrale dus sneller dan 12 Mbps kan het niet worden blijkt.

Er staat inderdaad op hun site tot 20 mbps maar dan verwacht je geen 50% daarvan te gaan halen.

Tijdens mijn gesprekken met tele2 medewerkers bleek er een interne regel te bestaan, kan er niks van terug vinden in de algemenevoorwaarden, dat ze maar 6 Mbps hoeven te leveren dan zou volgens interne normen genoeg zijn.

Ik vind tot 20 Mbps of 50% daarvan toch niet hetzelfde. Dan kunnen ze ook wel op hun website setten tot 500 want alles daaronder is goed?!

Daarbij komt dat je voor je het product aanvraagt een postcode check moet uitvoeren. Dus dan mag je er toch vanuit gaan dat ze het dan ook kunnen leveren. Maar nee, deze check kijkt puur of het product beschikbaar is. Naar mijn mening zou het moeten checken hoever je van de centrale af woont en of de gewenste snelheid haalbaar is of hoever het er dan van afwijkt.

Maar ja dat zou natuurlijk marketing technische niet handig zijn voor Tele2, dus daarom doen ze dat niet vermoed ik.

Ook erg jammer dat er ruim 20 telefoongesprekken voor nodig waren om te horen te krijgen dat je verbinding niet sneller kan om technische redenen. Terwijl ze het al bij 1 van de eerste gesprekken dat konden aangeven.

In het begin is mij al gelijk toegezegd dat ik mijn maand abonnement deze maand niet hoeften te betalen.
Maar hoe dit dan geregeld wordt hoor je vervolgens niks meer over.

Dus heb hun rekening nummer laten blokkeren zodat er geen afschrijvingen meer gedaan kunnen worden. En heb dus het maandabonnement van deze maand nog niet betaald. Want als ik het eerst ga betalen en het dan weer moet terug zien te krijgen, nou daar heb ik geen vertrouwen meer in.

Maar goed ik wil nu van ze af

En probeer mijn contract te laten ontbinden omdat ik vind dat ze een wanprestatie hebben geleverd.
En ik geen vertrouwen heb meer in Tele2. En niet vind dat ik mij als klant zo hoef te laten behandelen.

Heb nu aangestuurd op een schikking , contract af kopen, maar zelfs dat kost erg veel moeite.

Wordt beloofd terug te bellen.
Of er wordt beweerd dat ze gebeld hebben, terwijl ik geen gemiste oproepen of voicemail berichten heb ontvangen. Ze hebben zelfs mijn mobiel, maar reageren ho maar.

Maar goed wie weet een manier om mijn contract te laten ontbinden?

Heb enkel een postbus in Groningen van ze.
Kan ik daar ook mijn ontbindingsverzoek naar toe sturen?

Of waar ik voorbeeld brieven kan vinden?

Iemand tips ik wil van het zwarteschaap af

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Jammer, het is meestal zo dat alle ADSL aanbieders van 20 Mb bij U thuis vrijwel dezelfde snelheden halen.
Ik ging van KPN via Compuserve naar Telfort en de snelheden bleven gelijk.
wel heb ik de dunne gevlochten draden vervangen door dikke 0,6 mm Belsnoer tussen ISRA punt en modem.
Dus geen 0,5 zoals voorgeschreven maar 0,6 dat dus 40% meer koper heeft voor de 12 meters die ik wilde overbruggen.
Na het vervangen door masief belsnoer is mijn snelheid hoger en de problemen opgelost, alleen als het in KPN kabels zou zitten word het lastiger.

Door de klantcode hier te melden gelijk in jou vraag zal een helpdesk meestal wel het probleem oplossen want de kans bestaat dat U bij een andere ADSL aanbieder via dezelfde matige kabels opnieuw problemen kreeg, tenzij U de Kabel TV zou nemen.

Gesloten