LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het drama Telfort

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Jumanah
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 sep 2009 18:12

Het drama Telfort

Ongelezen bericht door Jumanah »

Na een aantal jaar met veel plezier gebruik te hebben gemaakt van Tiscali internet en telefonie werd deze dienst overgenomen door Telfort. Omdat de dienstverlening steeds slechter werd heb ik medio maart ’09 besloten over te stappen naar een andere provider. Keurig een bevestiging ontvangen van Telfort dat mijn verbinding per 25 mei ’09 beëindigd werd. Niets aan de hand dus dacht ik. Tot mijn verbazing werd er op 21 mei nog een incasso gedaan voor Telfort internet. Gebeld met ks van Telfort. Dat geld zou ik terug krijgen. Er werd een slotnota gemaakt en dan kreeg ik alle te veel betaalde bedragen retour. 11/6 weer een incasso. Okay, kan dacht ik het is misschien druk. 9/7 weer een incasso. Ik begon nu toch wel wat geïrriteerd te raken en heb de twee incasso’s terug laten draaien en mijn bank gebeld om het banknummer te laten blokkeren. Vrij snel daarna kreeg ik een accept van Telfort of ik even wou betalen. Maar weer gebeld en ja ik had per 25 mei opgezegd er was alleen iets mis gegaan in de administratie excuses enz. en alles zou zo snel mogelijk afgehandeld worden. Tijdens mijn vakantie krijg ik een e-mail van Intrum Justitia:
Eerder stelden wij u in kennis van het feit dat onze opdrachtgever Telfort Internet een vordering op u aan ons ter incasso heeft gegeven met referentie xxxxx.

Tot op heden hebben wij echter nog geen (volledige) betaling van u mogen ontvangen. Op dit moment bedraagt de vordering inclusief de verschuldigde kosten EUR 124,76.

Met deze e-mail stellen wij u in de laatste gelegenheid de vordering te voldoen middels onze online betaaldienst. U kunt van deze dienst gebruik maken door op de onderstaande link te klikken.

Intrum Justitia online
(als de link niet correct wordt geopend in uw browser kunt u ook surfen naar dit adres: “www.intrum.nl/aanmaning”.)

U kunt de volgende gegevens gebruiken om in te loggen:

Gebruikersnaam: xxxxxx
Wachtwoord: xxxxxxx

De betaling van EUR 124,76 kan direct worden voldaan via Ideal internet bankieren. Klik hiervoor op de link “Online Betalen” nadat u bent ingelogd. U kunt nadat u ingelogd bent meer informatie over de openstaande schuld vinden. Tevens is het mogelijk Intrum Justitia een bericht te versturen en de meest gestelde vragen te bekijken.

Om te voorkomen dat wij gerechtelijke stappen tegen u ondernemen is het belangrijk dat u voor 1-10-2009 de betaling heeft gedaan. Het is natuurlijk mogelijk dat uw betaling en de verzending van deze e-mail elkaar gekruist hebben. Dan kunt u deze e-mail als niet verzonden beschouwen.

U kunt op dit e-mail bericht niet reageren. Dat kan wel als u ingelogd bent in onze online dienst, klik daarvoor op "Bericht".

Voorlopig verblijven wij in afwachting van uw betaling.

Hoogachtend,

Intrum Justitia


Erg vreemd ik neem geen dienste meer af, heb een bevestiging van mijn opzegging en toch vind Telfort dat ze geld van mij krijgen. Vandaag lag de vordering in papiervorm in mijn brievenbus. Maar weer gebeld met Telfort. Eerst kreeg ik een vriendelijke dame aan de telefoon die de zaak ging na vragen. Vervolgens werd ik door verbonden met iemand anders die mij te vertaan gaf dat Telfort mij niet meer te woord staat en dat de zaak is overgedragen aan Intrum Justitia. Ik moest van Telfort kant begrijpen dat zei niet meer voor mij na kijken. Met tegenzin toch maar Intrum Justitia gebeld waar men blijft volhouden dat ik geld verschuldigd ben. Ik had mijn bevestigingsbrief al eerder naar hun gemaild maar zo snel als ze zijn met geld vorderen zo langzaam zijn ze met het uitzoeken van de duur hun gemaakt fouten. Onderhand is mijn geduld op. Ik heb nog € 21,31 tegoed van Telfort (al van 21/05) maar of ik die ooit ga terug zien. Ik betwijfel het. Ik ben zeer ontevreden over de hele gang van zaken en zal Telfort ook zeker niet aanbevelen binnen mijn kennissenkring. De administratie is blijkbaar een puinhoop. Er wordt fout na fout gemaakt en als ze daar op aangesproken worden dan wordt de boel afgedaan als “wij staan u niet meer te woord”Als of je de grootste wanbetaler bent. Voor mij nooit meer Telfort op wel gebied dan ook.

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: Het drama Telfort

Ongelezen bericht door amelissen »

Inmiddels ook een staaltje Telfort drama mogen ondervinden.

Wij hebben alleen een e-mail account bij ze en daar betalen wij 8,50 per maand voor. Er is een factuur over het hoofd gezien door ons, maar daar hebben we nooit een aanmaning voor gehad. Alle latere facturen zijn keurig betaald.
Vanaf juli krijgen we helemaal geen facturen meer. Van de week kwam e-mail van Intrum Justitia dat zowel telfort als zij diverse keren hadden gemaild. Nee dus. Andere mails kwamen wel aan, dus waarom die van hun niet, was mijn vraag. Jah dan zal er wel iets fout zijn gegaan. Toch maar betalen.
Waarschijnlijk sturen ze de factuur van juli, die ik nooit gehad heb - hetgeen Telfort ook bevestigt - , rechtstreeks door naar dat incassobureau. Het blijkt dus als je een rekening niet hebt betaalt, alle rekeningen op een gegeven moment worden stop gezet en we zouden afgesloten zijn van de e-mail. Niet dus.
Wat een stelletje sukkels daar bij Telfort. Bij Tip, en daarna Tiscali, nog nooit problemen gehad en sinds Telfort ze heeft overgenomen, ligt regelmatig de mail eruit, komen aanmaningen niet aan, maar reclame mailtjes van Telfort wel.
Toen ik een tijd geleden belde dat mail niet werkte, gaf men bij de helpdesk aan dat ze helemaal niet geïnteresseerd zijn in Tip/Tiscali klanten want die kosten alleen maar geld. Ze zullen dus niets doen.

jo1965
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 sep 2008 15:53

Re: Het drama Telfort

Ongelezen bericht door jo1965 »

Heel herkenbaar. Heb ook gisteren een ervaring gepost over fakturen ver na opzegging abonnement. Het meest trieste van dit verhaal is, dat men niet juist weet te reageren. Het wordt zonder enige vorm van communicatie doorgespeeld naar Intrum Justitia en vanaf dat moment ben je niet meer de welwillende rechtvaardig communicerende klant (die koning zou moeten zijn), maar een wanbetaler die je niet meer te woord of te schrift hoeft te staan.

Telfort doet niet veel aan haar reputatie....

Jumanah
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 sep 2009 18:12

Re: Het drama Telfort

Ongelezen bericht door Jumanah »

jo1965 schreef:Heel herkenbaar. Heb ook gisteren een ervaring gepost over fakturen ver na opzegging abonnement. Het meest trieste van dit verhaal is, dat men niet juist weet te reageren. Het wordt zonder enige vorm van communicatie doorgespeeld naar Intrum Justitia en vanaf dat moment ben je niet meer de welwillende rechtvaardig communicerende klant (die koning zou moeten zijn), maar een wanbetaler die je niet meer te woord of te schrift hoeft te staan.

Telfort doet niet veel aan haar reputatie....
Inmiddels weer contact gehad met Intrum Justitia met de vraag of mijn e-mail ontvangen was. Uiteindelijk was de persoon aan de andere kant het wel met mij eens dat dit een vreemde situatie is. Zij krijgen niets door van Telfort alleen dat er een vordering loopt. Voor mij nooit meer een product van Telfort. Ik geef ze tot 14 oktober om de zaak op te lossen. Anders ben ik genoodzaakt andere stappen te ondernemen. Vraag me af of ik mijn 21,31 ooit nog terug zie. Met een administratie waar men zelfs niet instaat is om verzonde brieven na te kijken ben ik bang dat ik dat geld nooit meer terug zie.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het drama Telfort

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Jumanah,
Heel vervelend dat u zo'n ervaring heeft met Telfort.
Kunt u hier uw klantnummer plaatsen? (TIxxxxx of TV9xxxxxx, derden kunnen hier niets mee.)

Ik kan de dan zaak voor u uitzoeken en snel met een goede oplossing komen.

@amelissen,
Ook van u ontvang ik graag wat gegevens om naar uw probleem te kunnen kijken.

Hugo

zeeland88
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2009 12:10

Re: Het drama Telfort

Ongelezen bericht door zeeland88 »

We schrijven 12 oktober 2009: Sinds 29 september (14 dagen dus al !) heeft Telfort een "technisch probleem" op hun website waardoor klanten niet kunnen inloggen via MijnTelfort. Dat houdt in dat we als Telfort klant dus niet bij onze gegevens kunnen komen (je kunt dus niet inzien tot wanneer je abonnement loopt, je kunt ook niet eens een huidig Telfort abonnement verlengen, al zou je dat willen).

Ik wilde mijn facturen inzien en uitprinten voor een administratie van een bedrijf (3 maanden). Je voelt het al aankomen: "Ook dat is helaas niet mogelijk meneer".

Maar Telfort biedt uitkomst: Tegen de kosten van 2.50 euro (per maandfactuur zeker?) kan de administratie de benodigde facturen wel via post toesturen. Say what? Het Telfort probleem wordt dus verlegd? Nee, dank je !

Met andere woorden: doordat het bij Telfort momenteel een zootje is, moet je daar als klant extra voor boeten. Veel klanten doen momenteel waarschijnlijk hun beklag, want om een "betaalde factuur" aan te vragen bij Telfort, sta je ook nog eens heel erg lang in de wacht bij hun telefonische Klantenservice.

Toch nog even het vermelden waard: het telefoonnummer van de Telfort Klantenservice is 0900-9596, dat hebben ze voor hun gemak ook nog "verstopt" op hun website...

Jammer dat we hier geen rapportcijfers mogen geven, want het bedrijf Telfort zou met een onvoldoende blijven zitten...

Oh ja: Mocht "Telfort Webcare" willen reageren: is niet nodig, zoiets moet niet gecorrigeerd hoeven te worden. Het gaat hier niet om een foutje, maar om het feit dat je bestaande klanten zo niet hoort te behandelen.

sediek
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 aug 2008 10:05

Re: Het drama Telfort

Ongelezen bericht door sediek »

Telfort doet niet veel aan haar reputatie....
Ik denk dat ze juist erg veel doen om het naar de knoppen te helpen, en ik hoop echt dat er ook een LAKEMAN opstaat tegen Telfort!
Het is echt een bedrijf waar de klant nog minder is dan een nummer.
Ik ben blij niet meer bij dit tele fort te zitten.

witte angora
Berichten: 30949
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Het drama Telfort

Ongelezen bericht door witte angora »

sediek schreef:
Telfort doet niet veel aan haar reputatie....
Ik denk dat ze juist erg veel doen om het naar de knoppen te helpen, en ik hoop echt dat er ook een LAKEMAN opstaat tegen Telfort!
Het is echt een bedrijf waar de klant nog minder is dan een nummer.
Ik ben blij niet meer bij dit tele fort te zitten.
Je bedoelt dat Telfort net als DSB verPIETERt moet worden? :P

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: Het drama Telfort

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

Hier ook een gevalletje onwil van Telfort;

Kreeg half oktober een brief dat het september bedrag niet afgeschreven kon worden, dat klopt heb een ander rekeningnr. In de brief staat dat ze het eind oktober nogmaals proberen. Snel dus op MijnTelfort het juiste rekeningnr ingevuld. Je raad het al, ze incasseren nog steeds van het oude nr, en sluiten de verbinding pardoes af ! :evil:
Dan maar de servicedesk bellen, deze beweren dat er 2 acceptgiro's zijn gestuurd, nee dus. Helaas we kunnen niks voor u doen, gaat u maar naar de bank ofzo.
Door een fout van Telfort kan ik nu 4 dagen op mijn verbinding wachten terwijl de ABN naar ABN betaling al bij hun binnen is. Zo treiteren ze nog even door...

pele
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:53

Re: Het drama Telfort

Ongelezen bericht door pele »

Ik heb 0- 5 oktober internet EN vast bellen opgezegd. Ik heb van anderen gehoord dat dit vaak fout gaat. Ik heb het speciaal nog tig keer herhaald dus internet EN bellen wordt stopgezet. Jazeker mevrouw, komt voorelkaar. En inderdaad, ik kreeg mijn nieuwe factuur en alleen internet is stopgezet per 5 november. Kun je weer bellen, en ja hoor ze gaan het rechtzetten en er volgt een creditering. Hoe dom kunnen ze zijn? Gelukkig kost hun nummer nu maar 1 cent per minuut, althans dat zeggen ze. Toen ik mijn mobiele factuur kreeg, bleek er gewoon 30 cent per minuut gerekend te zijn. Is toch ruim 8 euro wat die gesprekjes gekost hebben. Maar na wederom bellen, ik krijg het terug.

ZRXAmsterdam
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2009 18:36

Re: Het drama Telfort

Ongelezen bericht door ZRXAmsterdam »

Zo te lezen is het bij veel providers een zooitje, met ontevreden klanten.

Ik heb zelf ooit Tiscali Internet en Bellen genomen, en dat is dan nu helaas Telfort geworden. :o
Als je vroeger Tiscali Helpdesk belde kreeg je een echt mens zeer snel aan de lijn.
Bij Telfort gaat dat wel wat problematischer en je wordt ook minder goed geholpen.

Maar ik heb vrijwel nooit problemen met mijn verbinding (4-computers on line) of de telefoons.
Soms even 30 seconden die router uit en alles draait weer. :D
Ook de rekeningen komen keurig binnen en dat klopt nog steeds allemaal.
Ik ben er toch niet ontevreden mee, maar had liever dat het Tiscali was gebleven.

:mrgreen:

witte angora
Berichten: 30949
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Het drama Telfort

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ben er toch niet ontevreden mee, maar had liever dat het Tiscali was gebleven.
Tiscali stond heel goed bekend inderdaad, maar net op het moment dat ik over wilde stappen werd het Telfort.

Heb inderdaad 2 mobiele Telfortabonnementen gehad, ging eigenlijk heel goed, alleen het opzeggen vorig jaar was wat minder soepeltjes. Ik weet alleen nog steeds niet of de fout nu bij Telfort lag of T-Mobile, maar het is in ieder geval wel opgelost.

Nu zit ik bij T-Mobile, op zich helemaal geen klachten, alleen heb ik hier (woon aan de kust) net onvoldoende bereik, dat is eigenlijk de enige reden dat ik volgend jaar overstap naar een andere provider.

Gesloten