LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Hatsikidee
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2004 23:39

Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door Hatsikidee »

Grote meubelketen failliet
3 november 2009, 15:04 | ANP

DEN HAAG (AFN) - Een grote meubelverkoper in de Randstad is over de kop gegaan. Het gaat om het bedrijf Fiera, dat met winkelnamen als iSassi, Nano Interieur en Thuizz opereerde. De rechtbank in Den Haag heeft maandag faillissement uitgesproken, zo heeft curator Jop Rosenberg Polak dinsdag bevestigd.

De acht winkels van het bedrijf bevinden zich in bekende woonboulevards als Villa Arena (Amsterdam), Megastores (Den Haag) en Alexandrium (Rotterdam). Voor de winkels werkten tussen de veertig en vijftig mensen.

Volgens de curator zijn honderden klanten gedupeerd door het faillissement. Zij hadden een aanbetaling gedaan voor meubels.

Omdat de winkels zijn aangesloten bij een branchevereniging kunnen de klanten waarschijnlijk een beroep doen op een garantieregeling. Zij krijgen daarbij hun meubels alsnog geleverd of kunnen erop rekenen dat hun aanbetaling wordt verrekend bij een nieuwe aankoop.

Bron http://www.bnr.nl/artikel/13546257/grot ... n-failliet

mmellor
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2009 12:51

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door mmellor »

Ik heb 2 weken geleden een bank gekocht bij een outlet store van wat volgens mij een dochter bedrijf is van de overkoepelende organisatie (meubex).

Vrijdag zou deze geleverd moeten worden alleen kreeg ik de smoes dat de vrachtwagen stuk zou zijn. Nu hoor ik dus dat alles failliet is.

Ik heb zelf al een flinke aanbetaling van 1000 euro gedaan (natuurlijk stom achteraf). Heeft iemand enig idee of dit ook vergoed zou kunnen worden door CBW? Op de megastore website staat de winkel vemeld als iSassi.

Fally
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 nov 2009 15:58

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door Fally »

Hallo,

Wij hebben zelf ook een bank gekocht bij Nano Interieur.
Nano en Meubex zijn dus failliet.
Men krijgt omdat ze aangesloten waren bij CBW de aanbetaling tot een maximum van 25% van het totale bedrag terug.
€1000,- aanbetalen is best veel! hoop voor je dat de bank minimaal €4000,- heeft gekocht anders ben je dus een deel van het geld kwijt.
Indien je de aanbetaling terug krijgt, dien je deze wel te besteden in andere woonwinkel die is aangesloten bij CBW.
Ik heb net een brief gestuurd naar de Curator met het verzoek om de bank alsnog te leveren of om de aanbetaling terug te vorderen.
Hoop dat ik snel reactie krijg!

16again
Berichten: 16398
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door 16again »

Men krijgt omdat ze aangesloten waren bij CBW de aanbetaling tot een maximum van 25% van het totale bedrag terug.
Je krijgt geen geld terug!
Hooguit krijg je extra korting in een andere CBW winkel, als je daar opnieuw iets bestelt.
Nu het probleem van die "mooie" regeling:
-Veelal kun je in een winkel korting bedingen. Dit zal niet meer lukken als je ook al een aanbetaling komt verrekenen.
-Ook is de winkelier niet verplicht om die korting te verschaffen bij reeds afgeprijsde producten.
-Het kan een flinke tijd duren (wel 1 tot 3 maanden) voordat je van de curator groen licht krijgt om je product elders opnieuw te bestellen. Allereerst probeert de curator namelijk om de orderportefeuille geheel te verkopen, dan levert een andere winkel alsnog je spullen.


Al met al is het dus het beste om gewoon nooit iets aan te betalen.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door sjoegel »

Die hele CBW regeling stelt geen donder voor dus. 25% aanbetaling verekenen bij een andere winkel ? Dat krijg je vaak al als korting. Maar niet dus van 16 zegt. Ze gaan echt geen korting geven als je met een verhaal komt dat ze al 25% kost.
Gewoon niks aanbetalen of hooguit een paar tientjes om je goede wil te laten zien .

mmellor
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2009 12:51

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door mmellor »

Vandaag even naar de cosumenten lijn gebeld van de CBW. Helaas konden ze niets vinden over de outlet store. Denk dat ik mijn aanbetaling dus mooi kwijt ben.

Wel heb ik de gegevens van de curator ontvangen (deze zijn gratis te vinden op cbw-erkend.nl onder Veilig kopen -> Actuele faillissementen). Zojuist heb ik zelf ook een brief verstuurd.

Weet iemand hoe groot de kans is dat ik alsnog de bank zou kunnen kopen via de curator? Het betreft een outlet bank dus deze stond al klaar in de winkel.

Sansje
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2009 14:28

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door Sansje »

Hier nog een gedupeerde van het faillissement. Heb mijn volledige nieuwe inboedel zo´n beetje bij ISassi en Nano besteld. Uiteindelijk 2 weken geleden bericht gekregen dat het aanstaande maandag (9 november) geleverd zou worden. Beetje donderslag bij heldere hemel dus dat dit helemaal is misgegaan.

Ik zit nu al best een tijdje te wachten en al weet ik het hoe lang een soort van 'op de kale vloer' in mijn nieuwe huis. Ik keek dus enorm uit naar mijn nieuwe spulletjes, want ik heb gewoon simpelweg nog niks. Een klein hoekje van mn hart hoopt nog steeds dat maandag gewoon een vrachtwagen voor rijdt die mijn spulletjes komt brengen, ze staan immers gewoon keurig in de opslag in Den Haag... maar de realiteit is gewoon anders. Helaas heb ook ik aanbetaald (nooit geweten dat dit dus helemaal niet hoeft, tot kortgeleden)... en nu is het dus maar wachten.

Heb de curator gesproken en door hen is mij inderdaad verteld schriftelijk contact te leggen en te claimen wat van mij is. De kans dat direct over wordt gegaan tot restitutie of dat de meubels worden uitgeleverd schijnt nihil te zijn. Van de curator verwacht ik dus enkel een bericht dat de claim wordt afgewezen, waarmee ik dan bij het CBW langs mag. Na veel tijd misschien dan idd de garantieregeling en dan nog ergens nieuwe meubels bestellen... kortom ik zit nog wel een periode (zeg een half jaar) zonder meubels.

Overigens is KuKa van dezelfde eigenaar en die is niet omgevallen. Worden de schulden afgewenteld op de twee andere dochterondernemingen en gaat KuKa gewoon door? Of koopt KuKa misschien in partij de hele handel meubels op die in de opslag staan en leveren die alsnog de meubels uit...? De tijd zal het leren... en geduld is iets wat we met zn allen heel fanatiek mogen gaan oefenen ben ik bang.

box45
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 nov 2009 17:26

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door box45 »

Kuka is al een tijdje niet meer van dezelfde eigenaar als die van iSASSI, Nano interieur en Thuizz.

Sansje
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2009 14:28

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door Sansje »

Oké.... niet meer... dat is ergens dan wel jammer... dacht misschien dat het dan nog via KuKa geregeld kan worden ;)...
Van de zomer toen ik mijn spullen bestelde zeiden ze wel nog dat alles van dezelfde eigenaar was...

box45
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 nov 2009 17:26

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door box45 »

dat klopt rond de zomer heeft dit plaatsgevonden

priesje
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 nov 2009 23:56

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door priesje »

Vandaag zouden ze onze nieuwe bank leveren (vorige week bericht dat bank in magazijn was). Van isassi. Nadat bank alsmaar niet kwam en ze telefoon niet opnamen ben ik maar ff gaan googlen. Failliet dus.
Heb het CBW en de curator gebeld en daar werd aangegeven dat ze aan het kijken zijn voor een doorstartmogelijkheid en evt. overnamemogelijkheid. Deze en volgende week stonden er iig gesprekken gepland.
En we hadden 25% aanbetaald. Iemand enig idee hoe lang we op de curator moeten wachten voordat hij aangeeft of hij bank alsnog gaat uitleveren of dat we aanbetaling wel/ niet terugkrijgen? Hoe lang duurt zoiets?

Dan weten we tenminste waar we aan toe zijn. Vind het niet zo'n drama om ergens een andere bank te moeten bestellen (liever niet natuurlijk), maar niet als ik alsnog aan de koop bij Isassi wordt gehouden en straks ineens 2 banken heb, die ik moet betalen.

Trouwens bijzonder storend dat ze je niet even informeren en je er zelf achter moet komen dat ze failliet zijn; zelfs geen bandje als je belt. Als ze ons hadden geïnformeerd hadden we onze oude bank niet al verkocht........

plantenberg
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2009 10:50

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door plantenberg »

Wij zitten met het zelfde probleem. Vorige week vrijdag zou onze bank geleverd (kunnen) worden. Hij was binnen en wachtte alleen op impregnatie. Bij het bellen kregen we wel te horen dat de boel failliet was en ze van de curator niets meer uit mochten leveren. Inderdaad heel irritant dat je geen bericht krijgt van de curator/bedrijf dat het failliet is en er maar zelf achter moet komen.

Via rechtspraak.nl kwam ik achter het telefoon nummer van de curator. Maar daar is mij verteld dat er op geen enkele wijze meer geleverd gaat worden. Onze bank is nog eigendom van de fabrikant en wordt pas bij betaling ons eigendom. In deze gang van zaken gaat de betaling via Nano die daar dan hun stuk provisie van neemt. Maar het is dus niet zo dat Nano de bank in eigendom heeft gehad. Gevolg is dat wij geen vordering hebben op Nano en dus ook niets kunnen 'claimen'.

Wij gaan vandaag maar langs een aantal meubel winkels die aangesloten zijn bij het CBW om te kijken wat er te regelen valt. Mooi balen zo'n woonkamer zonder bank...

16again
Berichten: 16398
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door 16again »

Gevolg is dat wij geen vordering hebben op Nano en dus ook niets kunnen 'claimen'.......
Indien aanbetaald is, dan heb je weldegelijk een vordering.
Schuldeisers blijven in dit soort gevallen altijd achter met lege handen (andere vorderingen gaan voor), de CBW aanbetalingsgarantie is dan tenminste nog iets.
Wij gaan vandaag maar langs een aantal meubel winkels die aangesloten zijn bij het CBW om.....
Je kan pas gebruik maken van de CBW aanbetalings garantieregeling als eea rond is, en je hiervan een brief hebt.

priesje
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 nov 2009 23:56

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door priesje »

Hmm wel apart aangezien de curator en het CBW mij vertelden dat ze nu aan het onderzoeken zijn of er een mogelijkheid is van doorstart en/ of overname en dat dan wel de mogelijkheid bestaat tot uitlevering.

CBW zei overigens dat zij verwachtte volgende week meer te kunnen berichten en ik hun website in de gaten moest houden.
Voor wat het waard is...
Mevrouw daar waarschuwde me overigens ook nog niet een nieuwe bank te bestellen totdat zeker is of de curator wel/ niet aan zijn verplichtingen gaat voldoen. Ze zei: "je kunt wel alvast gaan kijken, maar ik zou nog niets bestellen".

daniel.engbers
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 nov 2009 10:03

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door daniel.engbers »

Weet iemand wie de fabrikant is van de meubels van iSassi? Wij wilden vrijdag onze meubels bestellen en toen bleek de winkel failliet te zijn. We hebben dus erg veel geluk gehad. Hopelijk krijgen alle gedupeerden hun geld terug!

Ondanks het omvallen van Fiera, zouden wij wel graag een tafel + stoelen kopen die ze daar verkochten. Nu kunnen we die nergens vinden... Weet iemand de naam van het merk/fabrikant?

-Tetske-
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 nov 2009 12:34

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door -Tetske- »

Isassi verkocht vooral veel van het Italiaanse merk Lago.

Dit merk wordt tevens verkocht door het bedrijf Kroes interieur (http://www.kroesinterieur.nl). Misschien dat je daar kan vinden wat je wilde kopen bij Isassi. Ik heb ze ook al een mailtje gestuurd met de vraag of zij dezelfde salontafel verkopen, het zei de heer Kroes in eerste instantie niets (zij verkopen vooral de kasten van dat merk) maar hij gaat uitzoeken of hij het mogelijk kan bestellen voor mij. Echt super, wat een service!

Dus even een mailtje sturen naar [email protected], misschien kunnen ze iets vor je betekenen!

box45
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 nov 2009 17:26

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door box45 »

als je laat weten om welke tafel het gaat kan ik je waarschijnlijk wel laten weten wie de leverancier is en wie dit merk nog meer voert.

Fally
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 nov 2009 15:58

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door Fally »

Gister de curator gesproken en er is besloten de meubels van Nano en Isassi niet uit te leveren aan de klant, aan ons dus.
Helaas.....
Op de site van CWB-erkend staat hoe men de aanbetaling kan terugvorderen.

Nou hebben wij bij Nano Interieur de bank Westminster gekocht. Een grote hoekbank met een fluwele stof in het taupe.
Weet iemand waar ik zo'n bank kan vinden?

Veel succes iedereen.

daniel.engbers
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 nov 2009 10:03

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door daniel.engbers »

box45 schreef:als je laat weten om welke tafel het gaat kan ik je waarschijnlijk wel laten weten wie de leverancier is en wie dit merk nog meer voert.
Zou super zijn!
De stoelen heten Diva, Delfy en Camilla en de tafel heet Volcano.
De stoelen zijn van die kunststof stoelen in verschillende vormen en kleuren.

Ik ben benieuwd.

Gr.
Daniel

box45
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 nov 2009 17:26

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door box45 »

de eetkamerstoelen zal je inderdaad bij kroes interieur kunnen aankopen zij zijn van het merk ciaccy kreaty de tafel is wat moeilijker deze is uitlopend bij de fabriek google even op "sodukan" en je kan zien waar je hem misschien nog geleverd kan krijgen succes

Gesloten