LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Weet bijna zeker dat we bij Ziggo worden afgeknepen.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Inparo
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 nov 2009 13:45

Weet bijna zeker dat we bij Ziggo worden afgeknepen.

Ongelezen bericht door Inparo »

Ziggo truck, of ligt het toch aan mij. Datum: 04-11-2009
Wie heeft ook deze ervaring?
Ik had al vanaf het eerste begin in 1999 het abo wat ze nu Z3 noemen met een snelheid van nu:
25 Mbit/s down en up 4.0 Mbit/s en downloaden vanuit nieuwsgroepen 15 Mbit/s a € 47,95
Het belangrijkste voor mij was het downloaden, ik haalde toen met newsleecher 2,5 MB/s
Dat kwam neer op een half uur downloaden voor een gemiddelde DVD.
Herhaaldelijk door middel van bellen en folders van ziggo gehad om mij over te halen om mijn abo om te zetten naar alles in 1 ben daar tot op 23 -7- 2009 nooit op ingegaan, toen kreeg ik een aanbod dat leek te mooi om waar te zijn:
omzetten naar alles in 1 extra voor € 64,95 plus je belkosten.
daar zat dan een gratis digitaal kastje bij en ook de kabeltv kosten plus bellen.
De snelheid zou gaan naar 50 Mbit/s down en up 5.0Mbit/s de download uit nieuwsgroepen heb ik toen niet gekeken. Nu wel en is nu 16 Mbit/s
Kortom ik stap over en krijg een nieuw motorola modem:
Hij gaat als een speer als ik meet bij http://speedtest.ziggo.nl heb ik een waarde van:
48,2 Mbit/s down en up 4,8 Mbit/s en downloaden uit nieuwsgroepen haal ik soms wel 5,77 MB/s
wat neer komt op een gemiddelde dvd in 10 a 15 minuten.
Dus niet te mooi om waar te zijn maar het is zo gewoon de dubbele snelheid in downloaden.
Ik ben een tevreden klant, maar dat duurt maar drie maanden blijkt nu.
Ik krijg op 08-10-2009 eerst een e-mail er staat in dat de snelheid in mijn omgeving zo hoog word dat ik een nieuw modem nodig heb, en dat ik dan klaar ben voor de toekomst.
Ja fijn nogal sneller laat maar komen dacht ik.
Op 13-10-2009 komt het modem Euro-docsis3 binnen er zit een briefje bij met de volgende tekst:
"Geachte heer/mevrouw
Gefeliciteerd met uw nieuwe Eurodocsis 3.0 modem.
Hiermee kunt u nog meer genieten van uw internetverbinding.
Wat betekend dit voor u?
Uw internetsnelheid is verhoogd, zonder dat u daarvoor extra hoeft te betalen.
Sluit het nieuwe modem aan, en u kunt direct gebruikmaken van de nieuwe, verhoogde snelheid."
Dit laat dus aan duidelijkheid niets te wensen over, als ik alles goed aansluit ga ik nog sneller.
Fijn bedankt ga het meteen aansluiten, na het aansluiten hang ik er eerst rechtstreeks mijn laptop aan, het gaat al mis met activeren in de brief staat een code die ik zou moeten gebruiken G...... met 6 cijfers. typ het 5 keer in maar het lukt niet steeds de melding dat ik een foute code heb ingegeven.
Ik kijk dan even in mijn papieren van mijn overstappen op 23-7-2009 en daar staat dezelfde activatie code maar dan de g in kleine letter in plaats van een hoofdletter, en ja dan lukt het.
Ben best wel nieuwsgierig naar die nieuwe snelheid dat zul je begrijpen, omdat ze dat in de berichtgeving niet aangeven hoe snel dat zou moeten zijn nu.
Wat een domper zeg ik kom niet hoger dan 24 Mbit/s down, terwijl het meer dan 50 Mbit/s zou moeten zijn.
Gelukkig staat er in stap 3 van het installatie module 2 :
Heeft u snelheidsklachten en branden de lampjes op het modem , zoals op het plaatje.
Neem dan contact op met onze klantenservice.
Fijn dat doen we dan maar 10 cent per minuut en een kwartier in de wacht.
Krijg dan een vriendelijke man aan de telefoon, hij kijkt het een en ander na zegt hij, en er blijken geen storingen te zijn, en het signaal naar mijn modem blijkt goed te zijn.
Hij zal mij nog een mail sturen met tips voor de snelheid op te hogen, en zegt dat het morgen misschien al weer beter kan zijn.
De tips stuurt hij inderdaad ,maar hebben geen resultaat.
Ik stuur dan via contactformulier een klacht in dat ik in plaats van snelheid verhoging, verlaging heb gekregen.
Krijg dan een mail terug met de informatie erin om mijn modem te resetten,
een half uur de stroom eraf en alleen de coax en de voedingkabel eraan en 30sec op het reset knopje drukken.
Oké zo gedaan en voor de zekerheid alle cat5 kabels vervangen door cat6 en mijn snelheid is dan:
45,3 Mbit/s down en up 4,1 Mbit/s is wel nog minder dan eerst maar daar kan ik dan wel mee leven.
Had ook nog het advies gekregen als het niet wou lukken om mijn oude modem weer aan te sluiten,
maar dat gaat dan niet meer de activatie lukt dan niet.
Nu ga ik eens elke dag mijn download snelheid uit nieuwsgroepen testen, want die is voor mij het belangrijkste, en wat blijkt ik kom niet hoger dan maximaal 2,77 MB/s dat is exact 3MB/s minder dan ik de eerste drie maanden met mijn Motorola modem had.
Krijg dan van Ziggo op 30-10-2009 weer een mail met de volgende inhoud:
"Geachte abonnee,
U heeft onlangs een nieuw modem van Ziggo ontvangen.
Hiermee kunt u nog sneller internetten.
Ziggo heeft namelijk uw internetsnelheid verhoogd.
Goed nieuws voor u."
Ja goed nieuws, niet dus 3MB/s langzamer downloaden uit nieuwsgroepen.
Ik stuur dan op 02-11-2009 maar weer eens een klacht via het contactformulier.
Ook best onhandig en klant onvriendelijk dat je allemaal [email protected] post van hun krijgt.
Ik stel daarin dat de download via nieuwsgroepen door hun word afgeknepen en dat ik nog steeds niet de snelheid heb die bij mijn abo hoort laat staan dat die verhoogd is.
Het antwoord komt op 03-11-2009, best wel snel dat moet ik toegeven, schiet er alleen niets mee op.
Er is door hun geconcludeerd dat er geen signaal problemen zijn.
En dat ik op http://www.coax.nl een betrouwbare snelheidtest kan uitvoeren, en dat ik het modem nog maar eens moet resetten en nog meer van die onzin dat er op neer komt dat het probleem bij mij zit.

Ja en daar kan je het mee doen, worden wij genept door Ziggo met alles in 1 extra abo dat een snelheid zou moeten hebben van 50Mbit/s down en 5.0 Mbit/s en een download snelheid van
16Mbit/s uit nieuws groepen?
Waarom zie ik nergens in reclame van Ziggo dat je uit de nieuwsgroepen met het duurste abo maar met 16Mbit/s kunt downloaden.
Wie herkend mijn verhaal en zit met hetzelfde??
Met vriendelijke Groet.

kevindelft
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 jun 2007 16:35

Re: Weet bijna zeker dat we bij Ziggo worden afgeknepen.

Ongelezen bericht door kevindelft »

@inparo,

Ik neem aan dat je een Ubee modem hebt ontvangen van ziggo?
Het klopt dan inderdaad dat je trager kan downloaden via UseNet, er is namelijk een probleem met dit modem in combinatie met het downloaden via usenet, Ziggo is op de hoogte van dit probleem en is er hard mee aan het werk (voor zover een bedrijf als Ziggo hard werkt aan problemen), het is natuurlijk eigenlijk te gek dat ze een modem uitleveren terwijl het nog niet werkt maar er is dnek ik nu even niets aan te doen.

Met informatie: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=20862

Groetjes Kevin

Inparo
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 nov 2009 13:45

Re: Weet bijna zeker dat we bij Ziggo worden afgeknepen.

Ongelezen bericht door Inparo »

kevindelft schreef:@inparo,

Ik neem aan dat je een Ubee modem hebt ontvangen van ziggo?
Het klopt dan inderdaad dat je trager kan downloaden via UseNet, er is namelijk een probleem met dit modem in combinatie met het downloaden via usenet, Ziggo is op de hoogte van dit probleem en is er hard mee aan het werk (voor zover een bedrijf als Ziggo hard werkt aan problemen), het is natuurlijk eigenlijk te gek dat ze een modem uitleveren terwijl het nog niet werkt maar er is dnek ik nu even niets aan te doen.

Met informatie: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=20862

Groetjes Kevin
Hoi Kevin,
ja ik heb een Ubee modem gekregen, en heb vanmorgen ook op die link die jij geeft gelezen dat er problemen mee zijn.
Maar ze sturen ondanks dat ze al een hele tijd weten dat er iets mee mis is die modems nog steeds naar de klanten.
Ik heb nu al drie keer contact met ziggo gehad, en dan word er met geen woord gerept dat er iets mis is met het modem, maar dat het probleem eigenlijk bij mij ligt, en dat vind ik schandalig.
Ik heb nu weer een vierde mail gestuurd om uitleg te vragen, heb er een hard hoofd in want vragen die ze niet graag beantwoorden negeren ze gewoon.
Ik denk dat ze weer graag een keer terug willen komen bij Radar, anders zou je de mensen wel beter informeren.
met vriendelijke groet.
Inparo.

screwdriver
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 apr 2006 12:30

Re: Weet bijna zeker dat we bij Ziggo worden afgeknepen.

Ongelezen bericht door screwdriver »

De snelheids problemen zijn wel duidelijk. Ik ben ook overgegaan naar het alles in 1 (Extra) pakket in augustus, maar toen de monteur de boel kwam installeren kreeg ik weer een nieuw "oud" modem :). Hij wist te melden dat Ziggo geen nieuwe modems installeerden vanwege de bugs in de nieuwere modems. Daarom nu maar terug gegaan naar AI1 Plus, aangezien ze toch geen Extra snelheid kunnen leveren.

Ik waag me er niet meer aan om dit nog telefonisch te bespreken. Kost me meer dan een jaar abonnement :)

Suc6 iedereen.....

Inparo
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 nov 2009 13:45

Re: Weet bijna zeker dat we bij Ziggo worden afgeknepen.

Ongelezen bericht door Inparo »

screwdriver schreef:De snelheids problemen zijn wel duidelijk. Ik ben ook overgegaan naar het alles in 1 (Extra) pakket in augustus, maar toen de monteur de boel kwam installeren kreeg ik weer een nieuw "oud" modem :). Hij wist te melden dat Ziggo geen nieuwe modems installeerden vanwege de bugs in de nieuwere modems. Daarom nu maar terug gegaan naar AI1 Plus, aangezien ze toch geen Extra snelheid kunnen leveren.

Ik waag me er niet meer aan om dit nog telefonisch te bespreken. Kost me meer dan een jaar abonnement :)

Suc6 iedereen.....
Hoi, als je terug gaat naar alles in 1 plus, krijg je dan een ander modem?
Groetjes.

screwdriver
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 apr 2006 12:30

Re: Weet bijna zeker dat we bij Ziggo worden afgeknepen.

Ongelezen bericht door screwdriver »

nee, blijft verder allemaal hetzelfde...alleen de rekening wordt lager :) en aangezien dat tegenwoordig binnen een maand geregeld kan worden kun je via Mijn Ziggo dat snel regelen zonder een uur aan de telefoon te zitten.

Hetzelfde geldt natuurlijk als ze tzt wel in staat zijn hogere snelheden aan te bieden :)

blijdorp
Berichten: 83
Lid geworden op: 08 okt 2009 17:32

Re: Weet bijna zeker dat we bij Ziggo worden afgeknepen.

Ongelezen bericht door blijdorp »

Als Ziggo niet oppast dan gaan ze net zoals de slapende garnalen, volgens de uitspraak van onze kroonprins, naar de kloten.

kevindelft
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 jun 2007 16:35

Re: Weet bijna zeker dat we bij Ziggo worden afgeknepen.

Ongelezen bericht door kevindelft »

@blijdorp, nee hoor, ze hebben hier in de buurt nogsteeds een monopoli positie, en nu moeten mensen niet gaan roepen dat dat niet zo is omdat er ook nog digitenne is maar dat vind ik persoonlijk niet te vergelijken met kabel... Ze kunnen hooguit klanten verliezen voor internet maar op het gebied van televisie blijven de meeste mensen er toch.

Inparo
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 nov 2009 13:45

Re: Weet bijna zeker dat we bij Ziggo worden afgeknepen.

Ongelezen bericht door Inparo »

Hoi, Ziggo heeft bij mij inmiddels exuses aangeboden, en toegegeven dat er met het Ubee modem problemen zijn.
En dat ze in samenwerking met de producent van het modem bezig zijn om het op te lossen door middel van nieuwe firmware.
Ik kan daar nu wel mee leven.
Vond dit wel zo netjes om dit ook hier te melden.
Groetjes.

samantha29
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 nov 2009 13:14

Re: Weet bijna zeker dat we bij Ziggo worden afgeknepen.

Ongelezen bericht door samantha29 »

Ik kan het jullie nog leuker vertellen.
Ik ben al vanaf maart dit jaar bezig om me geld terug te krijgen van ziggo. Ze beweren nu dat ik nooit heb betaald terwijl ik vanaf vorig jaar maart elke maand 98 euro heb betaald voor internet en tv. Daarnaast hebben ze zonder mijn toestemming ook nog eens mijn internet abonnement verhoogd naar een pakket 3 van ruim 50 euro. Ik ben gekke gerrit niet! Ik was ook uitgenodigd om bij radar te komen in de uitzending van drie weken geleden, en daar is natuurlijk weer belooft dat alles met drie weken is opgelost en dat ik ook een week later gebeld zou worden. Ja je raad het al ik ben geen enkele keer gebeld en nog steeds geen steek verder. Met andere woorden ik moet er weer achteraan. Nu heb ik besloten dat als ik deze week nog niks heb gehoord dat ik een advocaat neem want ik zit er geestelijk echt helemaal doorheen.

Dandy86
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2009 14:30

Re: Weet bijna zeker dat we bij Ziggo worden afgeknepen.

Ongelezen bericht door Dandy86 »

Heb je wel je klantnummer etc vermeld of alleen je emailadres?

Ik heb toen een reactie gekregen dat ik me gegevens moest mail omdat ik deze niet had meegestuurd.

Radar had geen veld hiervoor geprogrammeerd dus was deze vergeten

samantha29
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 nov 2009 13:14

Re: Weet bijna zeker dat we bij Ziggo worden afgeknepen.

Ongelezen bericht door samantha29 »

Ja ik heb alles al geprobeerd, mail, brieven ook aangetekend, telefoon, ben langs geweest, en me pa is dan voor mij naar de uitzending geweest van radar, maar heb nooit antwoord gehad alleen maar facturen. Ik heb nu op advies van het juridisch loket de geschillen commissie ingeschakeld en hoop dat zij mij nu kunnen helpen. Ik hoor namelijk heel veel geld terug te krijgen van ze. En dan heb ik het niet over 100 euro maar over ruim 800 euro.

Inparo
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 nov 2009 13:45

Re: Weet bijna zeker dat we bij Ziggo worden afgeknepen.

Ongelezen bericht door Inparo »

samantha29 schreef:Ja ik heb alles al geprobeerd, mail, brieven ook aangetekend, telefoon, ben langs geweest, en me pa is dan voor mij naar de uitzending geweest van radar, maar heb nooit antwoord gehad alleen maar facturen. Ik heb nu op advies van het juridisch loket de geschillen commissie ingeschakeld en hoop dat zij mij nu kunnen helpen. Ik hoor namelijk heel veel geld terug te krijgen van ze. En dan heb ik het niet over 100 euro maar over ruim 800 euro.
Hoi Samantha, ik wens jou heel veel sterkte en hoop dat het gaat lukken.
Groetjes.

Inparo
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 nov 2009 13:45

Re: Weet bijna zeker dat we bij Ziggo worden afgeknepen.

Ongelezen bericht door Inparo »

Hoi, dit onderwerp kan gesloten worden.
Het afknijpen kwam door een foutje in de nieuwe Ubee modems, en is nu opgelost.
Dank aan degene die hebben meegewerkt aan de oplossing.
Groetjes.

Gesloten